5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Socialismu se už nebojíme?

Stále častěji se v médiích i vyjádřeních politiků setkáváme s výrazem socialistický. O poslancích i senátorech České strany sociálně demokratické se hovoří jako o socialistech a oni to nejen neodmítají, ale často se tak sami hrdě označují. Ono vůbec adjektivum socialistický se stalo v celé Evropě velmi oblíbeným a i u nás pomalu ztrácí onen pejorativní nádech, který řada z nás donedávna pociťovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Starý J. 1.5.2006 13:28

Re: Jacques

A dále:…Toto pseudo-skolne vsak bude ve skutecnosti dan na intelektualni schopnosti a financni uspech…. To znamena mimo jine ze tvrde pracujici clovek bude platit vyssi skolne nez flakac,… a pak zase:….nevidim nic spatneho ne minimalni mzde ci regulaci najemneho(porovnejte s Vašim prohlášením v úvodu). Ve spolecnosti je totiz lepsi zaplatit vic na danich a podporit slabsi vrstvy nez je nechat napospas…

Tak jak to je? Jednou Vám vadí, že „ze tvrde pracujici clovek“ bude platit vyssi skolne nez flakac,“ a pak voláte po solidaritě a regulaci nájemného (její neprovedení ale ODS vyčítáte). Každá „solidarita“ v podání levice znamená, že „ze tvrde pracujici clovek bude platit na flákače a slabé“ a je to daň za „intelektualni schopnosti a financni uspech“.

Nebo:… Pote co Nemcova (ODS) prohlasila ze matky by mely mit moznost si samy zvolit jak dlouho bude trvat materska dovolena…A co je na tom špatně? Vždyť podle mě o tom již matky rozhodují. Stát jen stanoví, jak dlouho jim bude platit mateřskou! Jen mám obavy, že pokud zůstanou sockomouši u moci, budou požadovat, aby mateřskou rovněž platil zaměstnavatel, Podle jejich tezí stát vybírá daně a dávky, ostatní nechť platí zaměstnavatel, kraj a vůbec všechny instituce, které nejsou sockomouši obsazeny!

Doporučuji Vám – místo urážek názorových oponentů (Nový má jako pravicově zaměřený skvělé komentáře, i když levičákům se samozřejmě nelíbí), si ujasněte vlastní slovní projevy, konfrontujte, co říkáte na začátku a co na konci. Pak Vás bude možné, i pro názorově jinak laděné, začít vnímat! Zatím je z Vašich projevů a urážek zřejmé, že jste sám se sebou spokojen víc, než byste měl.

Foundryman 1.5.2006 13:28

Jacquesi,

já Římana slyšel - neustále opomíjíte rozmezí od-do, o kterém jasně mluvil. Úspěšnější prostě bude mít splaceno dříve, neboť splátky mají být stanoveny procentem z příjmu. Osobně bych nestanovoval žádné rozmezí, nýbrž pevnou částku, ale patrně je to maximum možného. Tisíckrát lepší, než současné "bezplatné" školství s protekcemi, korupcí atd. atd.

Starý J. 1.5.2006 13:28

Jacques

… jsem velky nepritel toho jak funguje regulace najemneho v CR a je to bohuzel vina vlad ODS v 90tych letech ktere se chovaly velmi populisticky a namisto aby najmy uvolnily co nejdriv, vyklaslaly se na to (stejne jako privatizace bank) a nechaly situaci vyhnit tam kde je dnes…

Kdy jste se vrátil ze zahraničních pobytů a jak jste sledoval politické dění v ČR? Podívejte se do statistik, jaký byl propad reálných mezd na začátku transformace, zrušení dotace potravin, atd. To měla vláda ještě zrušit deregulaci nájmů? Copak neuměli počítat, co by to znamenalo? Vy jste ale ekonom! A to nevíte, že Zeman prohlasoval spolu s komunisty zákaz privatizace bank, dokud se nedostane k moci? Hergot, Vy si ale umíte vybírat důkazy pro svá směšná tvrzení! V 90.letech měla vláda udělat vše najednou. Co dělala vláda ČSSD s deregulací 8 let, když už jsme dle jejího hodnocení sama sebe dosahovali úrovně evropského tygra? Co udělala za 8 let s deregulací?

 

Ujasněte si své proslovy: ….A s tou Kanadou trochu brzdi,chlapce. Nejsi sam kdo tam zil, a spousta lidi ma z Kanady a jeji demokracii uplne jine zkusenosti…Vcelku mne nezajimaji nazory nejake spousty lidi kteri zili tu ci onde… Tak jak to je – jednou zajímají (když se to jako argument hodí), pak nezajímají (když tento argument použije někdo jiný)! Máte v tom nějaký zmatek, a to sám dokážete urážet kde koho (např pro Nového:….Jste mimoradne tupy clovek. Proc mi neustale radite a podsouvate neco co si ani nemyslim ani nerikam? Verte ze ani na jedno nematek dostatek inteligence a zkusenosti.) Opravdu skvělé! Pokračování….

Honza™ 1.5.2006 13:27

Máte pravdu

Jako zářný příklad může sloužit Rudý Jacques,ač údajně žil v Kanadě,nic mu to nepomohlo,pořád komunista,nyní i zapálenej :-D

Ivan Nový 1.5.2006 13:27

Vandráku,

proč by měl být někdo oslavován? A bulvár dělají jeho čtenáři a ne ti co jej pro ně vytváří.

Jacques 1.5.2006 13:26

Re: Re: Re: Pobavený pravicový voliči

Jak antimonopolní úřad brání volnému obchodu?

doktor 1.5.2006 13:25

Re: Re: Re: Re: Tak proč to píšeš,

Andy, zase jsem dal přednost Mozartovi v televizi (Berlínští filharmonici). Ani na stará kolena jsem však  nepochopil, proč drží hornista pravou ruku v korpusu lesního rohu. Ovládá jí zvuk? Nevěděla byste? Zdravím.

jepice 1.5.2006 13:25

Re: Re: Re: Hádám, že se autorovi trochu účelově pletou obsahy pojmů -

O Británii jste se předtím zapomněl zmínit - to by moje odpověď asi taky zněla jinak. Moje poznámka znamenala tolik /když vám to napoprvé nedošlo/, že v těch zemích, co jste vyjmenoval, není  vládní socialismus pořád a nafurt, takže nazývat státní režim socialistickým je omyl. A že názor na tamní "sociální vymoženosti" není  u  obyčejných lidí výhradně kladný. A že diktatura tam zatím /naštěstí/ nehrozí, jsem nikde nepopírala.

Jura 1.5.2006 13:25

Re: Re: Pobavený pravicový voliči

Prosím Vás volný trh není ani na tržnici (někteří se na tržnici nedostanou). Microsoft není důsledek státní moci.  

Jacques 1.5.2006 13:24

Re: Re: Re: Pobavený pravicový voliči

Vy jste ale ekonomicky analfabet - zjistete si nekde co to je monopol. Je uplne jedno jestli nekdo dosahne monopolniho postaveni cistym ci necistym zpusobem. Pokud chcete volny trh, monopol tam nema co delat. Jinak Microsoft ukradl koncept sveho operacniho systemu firme Apple ktera ho predtim okopirovala od firmy Xerox.

Čumil 1.5.2006 13:24

Re: No Čumile v tom Rakousku,

Však, pane Nový, v Rakousku právě socani nevládnou. Proto to tak vypadá. (Von by byl Wolfgang Schüssel dost otrávenej, kdyby věděl, že ho držíte za socana...;-D)

Oteplovač 1.5.2006 13:24

Re: Re: Pobavený pravicový voliči

Ano,problém zvaný Microsoft je důsledek zásahů státní moci. Přesně tak.

Antimonopolní úřad je berlička, kterou si stát vymyslel, aby napravil vlastní socialastické omyly. Ve skutečnosti antimonopolní úřad brání volnému obchodu.

Zuzana W 1.5.2006 13:24

Je tak okolo,

s konstatovanim, ze o Svatku prace je pod uvodnikem zase rusno ;-)

Vandrák 1.5.2006 13:24

Re: Re: Není třeba se ho bát

Chceš tím říci, že v dnešním politicko - společenském režimu, je oslavován dělník, rolník či pracující inteligence ? Podívej se, co prezentují všechny masmédia, včetně  televize. Všechno je in, kromě dělníka, rolníka a pracujicího inteligenta. Jedny " celebrity " podporují druhé a tím jsou vyplněné řádky všech  novin či programy  televizních stanic. " Práce " není poplatná dnešním idejím a ideálům.

Andy 1.5.2006 13:22

Re: Re: Re: Re: Re: Tak proč to píšeš,

jo, Irwing patří do Norimberku. Chápu, že to tvé srdce nemůže unést, tu představu, že kolega popírač je v lochu, ale někdy holt se spravedlnost neplete.

O Bushovi by se dalo dlouze diskutovat, ale až na tvůj nepopiratelný příklon k muslimským teroristům, který mně opravdu chybí, bychom zas tak úplně ve sporu nebyli, žádné velké nadšení ve mně ten pán nevzbuzuje.

Ivan Nový 1.5.2006 13:21

No Čumile v tom Rakousku,

nic moc. Víte proč socialismus nefunguje? Protože negeneruje žádné inovace. Až budou v EU všude socialisti, tak EU zkolabuje, protože bude s chybami kopírovat minulé vzory chování.

divana 1.5.2006 13:21

Re: JAGu je to obráceně

komunisté budou pořád komunisté. jen někteří jsou pomýlení nebo byli pomýlení. a někteří se rozlezli do všecdh okolních stran.

martin tamtaky 1.5.2006 13:21

Re: Jacquesi,

Strýcu, kde to berou na těch pár let do zaměstnání? Nějak tomu nerozumím, kde se možno přihlásit?

Křupan 1.5.2006 13:20

Re: Re: Pobavený pravicový voliči

K nákupu windows NIKDY NIKDO NIKOHO NENUTIL. Teď je trestán už jen za to, že vůbec existuje.

Jacques 1.5.2006 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Jacquesi,

Danove prazdniny jednou za ctyri roky, delka materske dovolene urcena matkou, pseudo-skolne ktere je ve skutecnosti dani za uspech, etc.

Reknete mi o jedne rozumne veci kterou ODS navrhuje. Uz mam tech jejich blabolu skutecne plne zuby. Strana ktera se deklaruje jako pravicova a od ktere bych ocekaval odpovednost a konzervativni pristup plodi jednu sracku za druhou. Hlavne ze pri tom povykuje na vsechny strany ze ti co s jejimi paskvily nesouhlasi jsou komuniste.

Skepticus Maximus 1.5.2006 13:20

Re: Vzdělání

Škola z absolventů má státní příspěvek a pedagogové studentům zprostředkovaně vnutí svá skripta, která by jinak prakticky nikdo nečetl ;-P

Andy 1.5.2006 13:17

Re: Re: Re: Umíš číst??

nazdar, Jonáši. Však si dělám.

baj 1.5.2006 13:17

Re: Re: Bohužel se mýlíte

Kajane, nerozumím sice Vaší všezahrnující a vše vysvětlující nauce a nikdy před Vámi jsem neslyšel o kompozitivní teorii, ale prohlásíte-li největšího občana mého rodného města Zlína, zakladatele největší obuvnické fabriky (brzy nejen obuvnické) v Evropě, pan Tomáše Baťu, za socialistu, to je ve Vašem pojetí za tvora zavržení hodného, překračujete tím všechny meze. Nadavejte si mezi sebou se stejnými fanatiky, vyznavači protichůdných dogmat  jak je Vám libo a jak Vám to přináší uspokojení, ale vynechte ty, kteří cosi dokázali, sami uměli tvrdě pracovat, uznávali práci ostatních a dovedli si vážit i posledního spolupracovníka. Panu Baťovi nesaháte po kotníky.

Vodník 1.5.2006 13:17

Re: Re: Re: Re: Tak proč to píšeš,

Já se nehádám, napadlas mě jako obvykle ty a zapletla do toho (ty) Irwinga, který sice patří vedle k Norimberku, ale nikoli k prvomájovým komunistickým veselicím.

Z těch vět , které uvádíš, jsem někdy napsal leda tu poslední a ta se dokázat nedá. Ty první dvě jsou formulovány tak nešikovně (já bych to tak aspoň nikdy nenapsal), že jasně prozrazují smýšlení autorky: Irwing byl odsouzen spravedlivě a Bush není terorista.

Čumil 1.5.2006 13:17

Re: Jacquesi,

Hm, Foundrymane - a proč by, k čertu, měl chtít někdo studovat jakési vysoké školy a přitom se zadlužovat, když místo toho může po celých 3-6 let slušně vydělávat a NEMÍT dluhy?

huhu 1.5.2006 13:16

Re: Není třeba se ho bát

souhlas - dělník, rolník i pracující inteligent je za vlády levice vždy nula, všude kde levice vládla - ta "vládnoucí levice" jsou/byli totiž všude  bud "profesionální revolucionáři" nebo majitelé velkých firem. Socialismus je ideologie, kterou prezentují své lumpárny jako cosi "ušlechtilého".

Ifča 1.5.2006 13:16

Re: Re: Re: Re: Jacquesi,

No ... já o tom, že musím absolutně obhajovat ODS přesvědčna nejsem...

Nicméně, jestli jsem správně pochopila, vaše přesvědčení pramení z jakéhosi jednoho rozhovoru s  Římanem, který jste vy jakýmsi způsobem pochopil ... a na základě toho útočíte nejen na ODS, ale vůbec na kdekoho....

Pravda, vy jste přece vychován tou nejuznávanější světovou demokracií ...

Skepticus Maximus 1.5.2006 13:14

JAGu je to obráceně

Z komunistů vznikli socialisté :-/

Jacques 1.5.2006 13:13

Re: Pobavený pravicový voliči

Microsoft je dusledek zasahu statni moci?

Monopol znemoznuje funkci volneho trhu, antimonopolni urad chrani volny trh, volny trh je socialisticky?

doktor 1.5.2006 13:12

Re: doktore,

Máte pravdu, šlo mi o to, vyvolat polemiku. V každém případě bychom se měli chovat jednak jako individua, která se snaží najít své nejvyšší místo v hierarchii skupiny (společnosti), jednak jako její členové, kteří musí zákony dané společnosti respektovat. Vůdčí osobnosti společnosti mají nejen výsadní práva, ale také povinnost organizovat skupinu k prospěchu všech jejích členů. Tedy převedeno do newspeaku nejen lidská práva, ale také povinnosti ke společnosti. Kdo je neplní, je v přírodě ze skupiny vyloučen a zahyne.