2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Smrtelná lhostejnost


Nejdůležitější silniční tah v zemi, dálnice D1, je ochromena, krizový štáb dokonce sáhl ke krajnímu opatření, když její kritickou část ze soboty na neděli uzavřel. Takové ochromení dálničního tahu Praha - Brno má závažné národohospodářské důsledky a škody by se daly vyčíslit jistě v řádu stovek miliónů korun. Jenže je zaplatí soukromníci, nikoli stát. Teď by měly pod okny ouřadu páně Šimonovského řvát davy rozlícených uživatelů silniční sítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
janoryna 19.12.2005 9:20

Re: ASprávně

a to chcete, aby se stát ještě více monoval do soukromého podnikání. za blbost řidičů neodpovídá stát a čištění silnicnezajišťuje ministerstvo ale kraj. takže demise ministra neschopnost krajských úředníků nevyřeší.
Bubik 19.12.2005 9:52

Re: Re: ASprávně

janoryno údržba dálnic není v režii kraje ale státu !!!!!!!!!
cekon 19.12.2005 9:07

Bratr Šimonovský

evidentně nestačí na svou funkci.
Jura Jurax 19.12.2005 9:30

Re: Bratr Šimonovský

A který ze současných ministrů stačí?
Karla 19.12.2005 8:58

Omezit kamionovou dopravu

Je načase, aby se situace v kamionové dopravě začala seriozně řešit.Proč ve státě s tak rozvinutou železniční sítí jako je (byla) v ČR se neudělá přítrž té invazi kamionů. Nemusíme přece papouškovat a preferovat kamiony jen proto, že je tomu tak  jinde ( třeba v Americe).Mělo se už dávno vycházet z místních podmínek  a nepodléhat automobilovému lobby.   Budují se dálnice, obchvaty kolem měst a obcí. A výsledek ? Auta a hlavně kamiony dál projíždějí po původních trasách, přes města a obce, protože je to mnohdy kratší a jednodušší. Proč se neuzákonní  zákaz alespoň nočního průjezdu kamionů v obcích?   Kdysi do každé větší fabriky vedla železniční vlečka. Proč vláda nepreferuje tento typ dopravy ? Naši politici by měli začít něco dělat pro lidi  a ne všechno přepočítávat na peníze bez ohledu na to jaký vliv to má na lidi , na krajinu.
Co to je za život, všude jen auta, auta,auta. A oni pustí do Nošovic  Hyundai !
Andy 19.12.2005 9:05

Re: Omezit kamionovou dopravu

máte pravdu, Karlo. Ovšem má to háček - ty kamiony zpravidla jen projíždí. Tedy, kolik jich má cílovou zemi ČEsko, to nevím, ale optimistický předpoklad je...polovina? Sotva.
Ale chápu, že kamiony otravují. Když jedu někam dál, také si říkám- vozit jogury z A do B - to je pěkná blbost. Jsou stejné, ty kopytovo umělosladidlové fujtajbly. Ale problematika je složitější. Má to hodně společného s těmi hnusnými penězi, co se bez nic nedokážeme obejít a jejichž cesta začíná třeba ve fabrice s kamiony a končí u vás v peněžence.
Česká republika je mrńavá a posázená vesnicemi a městečky . Je těžké se jim vyhnout.
 
Ale jak říkám, souhlasím s vámi, že je to strašný opruz a obyvatele to nadmíru obtěžuje.
Křupan 19.12.2005 9:11

Re: Omezit kamionovou dopravu

Tedy s tou "satanskou" amerikou pravdu nemáte. Dálnice tam sice bývají ucpané, ale ne kamiony. Budete se divit, existují tam soukromé železniční společnosti vozící náklad a slušně vydělávají. Právě z vozby nákladů po železnici by si evropa mohla vzít a ameriky příklad.
 
Pavka 19.12.2005 9:23

Re: Omezit kamionovou dopravu

Je to o tom, že prozatím žádná vláda, nynější ani předchozí, nemá jasno o prioritách v dopravní politice státu na 15-20 let dopředu. Není schopna prosadit jednotnou vizi provádění dálkové dopravy přes ČR např. po železnici, když by byla okamžitě napadnuta Unií přepravců o omezování svobody podnikání,vzniklými drahými náklady přepravy a pod. Přepravce si pořídil jeden nebo více kamionů většinou na leasing a musí tvrdě splácet. Takže auta musí být permanentně v oběhu a vydělávat. Že přitom ničí komunikace?Pché,do toho mu nic není,on přece platí daně.Ty se státe starej,ale běda,kdyby jsi mi zvednul provozní náklady např. díky železniční přepravě!Nezapomeňte i na na Svaz výrobců pohonných hmot a další Svazy distributorů  a prodejců PHM, kteří si jen mnou ruce. Jsou to finančně silné Svazy schopné prosadit své partikulární zájmy v parlamentu, na Ministerstvu dopravy nebo u politických stran.
Andy 19.12.2005 9:28

Re: Re: Omezit kamionovou dopravu

přesně stejně si ovšem můžeme vzpomenout na železniční odbory, že ? 
Bubik 19.12.2005 9:48

Re: Omezit kamionovou dopravu

karlo, problém je dost zásadní: zkuste přijít na dráhy a chtít po nich, aby Vám v nákladním vagónu odvezli něco odněkud někam tak, aby to někde bylo v PŘESNOU DOBU. A každý den. Vyrazí s vámi dveře, nejsou totiž toho schopni. Takže se nelze divit, že doprava just-in-time se zásadně řeší kamiony. No a to se vůbec nebavíme o rozdílu ceny. Mimochodem - nedávno jsme s kolegy jeli na nějaké jednání z Prahy do Olomouce a šéfa napadlo jet vlakem. Když jsme zjistili, kolik by stály jízdenky včetně místenek pro tři lidi tam a zpět, myšlenku jsme okamžitě zavrhli a vrátili se pokorně do auta.
surfer 19.12.2005 16:30

Re: Re: Omezit kamionovou dopravu

Pokud by stát nedotoval kamionovou dopravu a neomezoval tak konkurenční železniční dopravu, mohla by železnice vydělávat na nákladní přepravě a ceny za osobní přepravu snížit. Jenže ta kamionová loby a další na ní navazující. Občan je odsunut stranou.Je nutné vyvíjet občanský tlak na vládu srovnatelný s tlakem korupčníků, tedy pardon lobistů prosazujících dotace kamionové dopravy.
Jenda 19.12.2005 17:38

Re: Re: Re: Omezit kamionovou dopravu

Beg your pardon? O jakych dotacich mluvite? Pokud jsem si vsiml, tak dotace dostavaji drahy, nikoli autodopravci. Holt nekdo mel v detstvi rad vlacky a na drahach je spousta hlasitych odboraru.
Jirka H. 19.12.2005 8:52

Vlaky vs. kamiony

Kolikrát už jsem si při jízdě po D1 říkal, že ona ta kamiónová přeprava spěje k železnici. Když tak vidíte kilometr dlouhou souvislou řadu kamionů, zařazných těsně za sebe a sunoucích se stejnou rychlostí, nápadně to připomíná vlak. Kdyby ještě šetřili palivo, hodili mezi sebe tyče a na začátek zapřáhli porádný tahač-lokomotivu. A hlavně - taky (zejm. na D1) jezdí v pravém pruhu po "kolejích"
Ladislav N. 19.12.2005 12:43

Re: Vlaky vs. kamiony

Ale to neustále "přepřahání" by je dost brzdilo, nemyslíte? ;-)
rezy 19.12.2005 8:23

proble na dalnicich jsem tu zminoval nekolikrat

to ze vlada nekonala a v podstate nekona ve smyslu zpoplatneni kamionove dopravy pricitam prilis velkemu vlivu petrolejaru okolo dalnice a nemeckych velkodopravcu na naseho ministra. Za vsim jsou bohuzel prachy a tento tunel do nasich kapes(usly zisk za poplatky a vygumovana dalnice na podlozi) ty uz nikdo nezmini. Zvysena rizika samotne dopravy, to vladu nezajimalo od zacatku, hlavne kdyz jsme v EU.
Pavel 19.12.2005 8:12

nějak nechápu o jak hrozné národohospodářské škody jde?

Asi Vám do vašeho marketu nedovezly jogurty a se svým autičkem jste se nedostali na návštěvu kde budete prázdně mlátit pusou. Kdyby po dálnici jezdilo jen to co je národohospodářsky nutné, byla by poloprázdná. Nechci samozřejmě hanět konzum a hájit děsný stav naších silnic, jen nesnáším demagogický tón podobných článků. Doporučil bych, být aspoň konstruktivní a navhovat i řešení. Sám za sebe bych navrhoval to co udělal již jeden český král když stavěl Hladovou zeď. Na stavby silnic a dálnic bych poslal naše zapasené a blahobytně líné nezaměstnané.
Dušan Polanský 19.12.2005 8:06

Ukazuje se že tranzit zboží silniční dopravou nic neřeší,

postavíte 3 dálnice,  i tak vám je ucpou další kamióny. Vozí se odtud, kde se víc vykořisťuje pracovní síla. Vlaky z Prahy do Brna a zpět jezdí poloprázdné. Vozí gratis železničáře a  jejich rodinné příslušníky. A po D1 valí narvaný jeden autobus za druhým.  V Nošovicích na super úrodné půdě stavíme montážní  závod. Do Nošovic se budou vozit komponenty, z Nošovic auťáky a opět budou zapratané silnice. Budou se možná nakonec i nějaké nové postavit. Prý to vše kolem a kolem zaměstná něco přes 10 000 lidu. Tohle je cílem?  O takovou zaměstnanost nám jde. Pokud je to pravda, tak Bůh nám pomáhej.   
eTony 19.12.2005 8:11

Re: Ukazuje se že tranzit zboží silniční dopravou nic neřeší,

pane Polanský, vy jste fakt blbec.
Pavel 19.12.2005 8:14

Re: Re: Ukazuje se že tranzit zboží silniční dopravou nic neřeší,

pan Polanský je blbec jen napůl, s těmi prázdnými vlaky má pravdu
eTony 19.12.2005 8:21

Re: Re: Re: Ukazuje se že tranzit zboží silniční dopravou nic neřeší,

Pavle, moje odpověď viz Andy - 1. odstavec.
F.Novak 19.12.2005 12:13

Jen srovnani bus po D1 a zeleznice

StudentAgency - odjezdy po 30ti az 60ti minutach, 210km, cena 150Kc, jizdni doba 2h30m, odjezd z centra (Brno) do centra (Florenc), v cene denni tisk, zabava film, prakticky neomezene teple kava/cak/cokolada, za sympaticke ceny moznost koupit ledovy cas nebo jine nealko chlazene. Nevyhoda - zacpy na D1 pred Prahou, zvlastne ranni spoje do dojizdi mezi 7-9h jsou na tom hur (i kdyz v pripade nouze to ridici predem objedou)
 
Ceske drahy - odjezdy cca po 60min (ovsem pokud se pocita jako cil Holesovice NEBO Hlavni - diky nevyhovujicim tratim v Praze, zvlaste jednokolejky kolem Vitkova na hlavni zajizdi jen ty prvni ranni rychliky), prvni zasadni vec je vypadnout z vlaku v Holesovicich a triskat se ten kilometrik na metro. To bylo prvni a celkem to nejmensi negativum.
A ted to neradostne srovnani. - cca 250-260km, jizdni doba mezi 3h02m - 3h30 (opravdu RYCHLOST!) vyjimecne nejake EC to zvladne za 2h23m-2h35m (pokud nenabere zpozdeni), cena 394Kc (bezne rychliky) - 354Kc (EC) popr. 182-242Kc na Z-kartu.
O servisu jako noviny, teple napoje a nebo film na cestu lze u CD mluvit jen jako o vedeckofantasticke fikci pristiho tisicileti (no a na to je vlastne 995 let cas)
Jeste se nekdo divi, proc jezdi vlaky CD poloprazdne?
Andy 19.12.2005 8:13

vykořisťuje pracovní síla

 Vlaky jezdí poloprázdné- co takhle výnosem XXVII. sjezdu nařídit všem, že nesmí jezdit autobusem ?
No a Nošovice ? Kdopak tu slintal blahem minulý týden, jak to v těch Nošovicích pěkně vláda zařídí, aby drzí majitelé " úrodné půdy" museli poslechnout a odevzdat půdu ?
 
Mimochodem, proč na té superúrodné půdě tedy někdo nepěstuje zemáky velké jak melouny a péčí o ně nezaměstná tu hromadu prácechtivých kratkych zobaku?
 
Taky mne ty fabriky na další auťáky štvou. Zejména mne štve ta bombastická propaganda, která se okolo toho vždycky strhne, divím se, že Paroubek neukazoval hladové děti s transparenty: chceme práci u Huyndai".  Ale vy, pane Polanský, byste měl být v názorech konsistentní.
rezy 19.12.2005 8:27

jejda vy jste ale otocil, skoro mam pocit ze to nejste Vy

a vetu v zaveru Buh nam pomahej! tak to se obracite na spatnou adresu, nejdriv musime kazdej u sebe!
Jura Jurax 19.12.2005 9:23

Re: Ukazuje se že tranzit zboží silniční dopravou nic neřeší,

Jojo, jenže srovnejte si, jak dlouho a za kolik jede "rychlík"  Brno - Praha a jak dlouho a za kolik jede autobus - i přes ty zácpy a občasné kalamity. A to nemluvím o komfortu, pohodlí sedaček, čistotě a podobně.
 
A ty Nošovice - jsme holt už ve vyšším stádiu rozvojové země - vyspělé státy se již nerozpakují u nás postavit montovny jednodušších výrobků - zvlášť když průměrná mzda v podobné - kolínské - automobilce je 500 euro (je až s podivem, že za ty prachy tam nemohou sehnat naši proslulou kvalifikovanou pracovní sílu). .Zvlášť když - na rozdíl od podniků tuzemských - obdrží daňové prázdniny, investiční pobídky, silnice se jim postaví až k nosu a politikové se z nich div neposerou, vydávajíce to za úspěch (!!!!!!!!!) svého vládnutí.
Vraní oko 19.12.2005 8:03

není jenom jedna dálnice v Čechách

je taky jeden průtah Prahou sever - jih, a na něm jeden most v Nuslích včetně tubusu Metra.
JarS 19.12.2005 8:03

Zimni pneumatiky

Myslim, ze spouste problemu by se predeslo uz jenom kdyby bylo uzakoneno pouzivani zimnich pneumatik. Idioti, kteri v tomto pocasi vyjedou na letnich pneumatikach by meli byt souzeni za obecne ohrozeni.
Vraní oko 19.12.2005 8:05

Re: Zimni pneumatiky

jsou mnohamiliardovým marketingovým podvodem, na ledu kloužou i brusle.
JarS 19.12.2005 8:21

Re: Re: Zimni pneumatiky

Nedavno jsem byl na cvicisti ve Vysokem Myte a mel jsem moznost si vyzkouset rozdil pri brzdeni s letnimi i zimnimi pneumatikami. To neni zadny marketingovy podvod, nekdy si to vyzkousejte take. Budete se opravdu divit.
Jarda Musil 19.12.2005 8:29

Re: Re: Re: Zimni pneumatiky

No a to je právě ten průser - Vy na zimních pneumatikách zastavíte dopravu a je kalamita. Kdyby všichni jezdili na letních (a nemohli zabrzdit) tak by doprava nekolabovala
rezy 19.12.2005 8:42

tak uplne bych nesouhlasil je to take vec ridice a vozidla

se Skodou120 (System Porsche) se dalo jezdit v hlubokem snehu i na ledovce, pokud jste mel lehkou nohu a vedel jste do delate. Dnesnim mnohym kopacum jsou, jak vidno zimni pneumatiky na kolech soucasnych Simple Clever Cars naprosto k nicemu. V cem to je??