17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

Škodovka do Německa

Volkswagen se podle všeho chystá převést část výroby Škodovky do Německa. Zdůvodnění: značka čerpá z německých technologií a využívá nižších nákladů na mzdy. Pepíčka z Ouholiček by možná napadla stupidní otázka, proč tedy Volkswagen českým škodovákům nezvedne platy? Tím by nastala spravedlnost a odbory by k tomu musely zatleskat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Trick 6.10.2017 9:28

Nic příšerného

Blábol typicky rajmanovský. Kolik fabrik jste prošel, kolik jich viděl, mudrlante?

S. Lazárek 6.10.2017 9:28

Re: Nejsem si jist

Asi bych rozlišil motivy prodeje české vody do cizích rukou, od motivů prodeje Škodovky. Ta první událost přinesla zákazníkům citelně zvýšení cen a majitelé neměli starost o sítě, což nerozporuje to, že sem přišli kvůli zisku, ale spíš ukazuje, jací jsou Češi "obchodníci", v druhém případě vyrábíme díky prodeji Němcům auta na světové úrovni.

P. Hlosta 6.10.2017 9:27

Re: Tyhle blábolící úvodníky miluju

Návratnost investic do firmy je ve Švýcarsku v průměru 25let a to je považované tam za úspěšné. U nás byla investice v návratnosti požadovaná do pěti let, pak byla za úspěšnou. Nejúspěšnější však u nás byli ti, kdo žili z podstaty, tedy neinvestovali téměř nic a vytěžili i své zaměstnance. Naprosto nic jim v tom nebránilo, natož zákony trhu.

K. Berka 6.10.2017 9:26

Re: http://www.fsfinalword.cz/

Já bloud spoléhal právě na vás.

L. Novák 6.10.2017 9:25

Re: Zadarmo nichtz!

Jo, přesně tak. A když po mně chce nějaký somrák peníze, tak se ho ptám, jestli vypadám jako idiot, který rozdává peníze na ulici... :-)

P. Hlosta 6.10.2017 9:22

Re: Tyhle blábolící úvodníky miluju

Má lidská blbost byla v tom, že jsem byl tehdy přesvědčený, že poctivou prací pro soukromého podnikatele zvýším jeho zisky, čímž to pádem on mně bude dobře platit a já též zbohatnu. Pravda, dokázal jsem se uživit bez dluhů, udržet děcka na školách a celkově jsem nebyl neúspěšný sociálně. Bylo to o dvanácti, až devatenáctihodinových šichtách po nocích za velmi fyzicky náročných podmínek, ale do důchodu jsem došel zabezpečený relativně. Ta má lidská blbost spočívala skutečně v tom, že mi připadalo, že takhle se dá vydělat majlant. Choval jsem se totiž pravicově, no a to je to, co se u nás moc nevyplácí!

M. Prokop 6.10.2017 9:19

Re: Aston v tom má hokej jako obvykle.

Spíš to vypadá, že jste ho nepochopil.

V. Klepetko 6.10.2017 9:17

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

I když mě za souseda nechcete, dejte na mou radu. Nebudete litovat!

On tam Hejda vlastně popisuje privatizaci naruby, ale dá se to krásně obrátit. Tedy, bylo bývalo by se dalo:-(((((

M. Prokop 6.10.2017 9:17

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Prostě, majetek jste (za poplatek) dostal a prohospodařil.

L. Novák 6.10.2017 9:15

Re: Západ doženeme, jelikož

Na poštěkávání jsi tady ty. Ještě jsi za celá léta nenapsal příspěvek, který by měl informační hodnotu a délku větší než dva řádky.

M. Prokop 6.10.2017 9:15

Re: Nejsem si jist

"Prý" proto,že jsem to někde četl a nemám to ověřeno.

Tomu povyku nerozumím také, ale já měl odjakživa málo porozumění pro nářky nad tím, že někdo něco vlastní a chce z toho mít zisk.

P. Hlosta 6.10.2017 9:15

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Kupónovkou jsme byli akorát tak zaslepení možným ziskem v budoucnu. Manželka to dala do fondů, které výtěžek vytáhly z republiky do nenávratna. Já dostal pár tisícovek za pár akcií. ;-)) Kde že prachy z kupónovky už jsou!

M. Prokop 6.10.2017 9:13

Re: Tyhle blábolící úvodníky miluju

Souhlas. Připomněl bych ještě i příšernou technologickou zaostalost, vyžadující obrovské investice.

S. Lazárek 6.10.2017 9:12

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Po boji je i Jiří Hejda generálem. Nečetl.

M. Prokop 6.10.2017 9:11

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Škoda, že vám knížku "vnutili", mohlo zbýt víc na mne.

Vyzkoušený model je, že továrnu koupí ten, kdo na to má (což byl zrovna případ Škodovky), nejsem si jist, zda by se vám výsledek širší aplikace postupu líbil, zřejmě byste "narazil".

L. Novák 6.10.2017 9:10

Tyhle blábolící úvodníky miluju

Astone, všechny vlády, sosanů nevyjímaje, k nám musely zvát zahraniční kapitál, aby u nás investoval, protože v Československu / Česku bylo vyžráno na kost od komunistického totalitního režimu. Neměl kdo investovat kromě pár zlodějů, kteří si pokoutně nakradli černotou za bolševika. Dál to rozvádět nemá smysl, jsou to notoricky známé věci.

Zahraniční vlastníci investovali proto, aby vydělali. Je to vidět i u velkých obchodních řetězců, které nejdřív politikou nízkých cen vydusili potenciální konkurenci a teď dohánějí zisky zvyšováním marží. Mimo obecného cenového růstu způsobené vládou a ČNB podporovaného dlouhodobě a ruku v ruce se zadlužováním. Je to pochopitelné, je to tak. No a k tomu navíc katastrofické scénáře nvyhazování stamiliard ročně za různé nesmysly zaváděné zelenými magory (čeští ruku v ruce s EU).

Při takovém hospodaření jednou musíme přijít na buben. Zbohatnou jenom ti, kteří stojí v pozadí a snaži se na lidské blbosti vyfělat majlont. Mají to jednoduché, lidskou blbost máme zosobněnou českou vládou. Můžeme si za to sami.

S. Lazárek 6.10.2017 9:08

Re: Nejsem si jist

To není prý, prostě nestíhá. I já jsem na svého scouta čekal přes půl roku. Mám dvě škodovky, jednu dokonce s hacknutým softwarem a je mi to úplně u prdele. Je to skvělé auto, které mě nikdy nenechalo na holičkách.

Němci prostě Škodovku koupili se vším, co k tomu patří a jestli se někdo podivuje nad tím, že si drzí němci odvádět peníze z ceřinné firmy k matce, tak tomu moc nerozumím.

M. Prokop 6.10.2017 9:08

Re: Finalista shrábne zisk

Co brání Česku finalizovat?

M. Prokop 6.10.2017 9:07

Re: http://www.fsfinalword.cz/

Měl jste Škodovku koupit a zmodernizovat sám a rozhodovat o ni sám.

F. Navrátil 6.10.2017 9:07

Finalista shrábne zisk

Česká republika bude vyrábět za levný peníz komponenty a díly a Německo bude montovat a prodávat kompletní výrobky. České republice náklady a licenční poplatky, Německu zisk. Každému, co jeho jest.

K. Berka 6.10.2017 9:05

http://www.fsfinalword.cz/

„Lev se neptá zebry na povolení, než ji sežere,“ prohlásil v seriálu

„Domek z karet“ Frank Underwood. Stejně tak se Volkswagen neptá Čechů,

co si myslí o tom, že se v příštích letech výroba Superbů přesune do

Německa.

J. Laták 6.10.2017 9:05

Re: Listopad 89 - z deště pod okap?

Kdyby nebylo krvežíznivých šelem, Hitlera a Stalina, nemusel být Mnichov.

M. Prokop 6.10.2017 9:03

Re: Nejsem si jist

Jistěže odboráři.

Mimo to, výroba Superbů prý nestíhá poptávku a německé továrny mají volné (ovšem dražší) kapacity.

V. Klepetko 6.10.2017 9:02

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Čeltl jste "Žil jsem zbytečně" od Jiřího Hejdy?

https://www.kosmas.cz/knihy/165450/zil-jsem-zbytecne/

Tam je přesně popsáno, jak správně by měla privatizace Škodovky vypadat.

Ale i jinak je to výborná kniha. Čte se to jak ta Vaše oblíbená Mrtvá zóna, kterou mám i já velmi rád...

M. Prokop 6.10.2017 9:00

O tom, kde a proč jsou peníze,

píše ekonom Pavel Kohout už léta.

Je nutno mít vlastní kapitál a ten nevzniká dluhy a prožíráním.

J. Vobr 6.10.2017 8:58

Re: dorazil ponocnej brhlík- sojka nikde

... Hájková je zase v léčebně ???

:-)))

J. Vobr 6.10.2017 8:57

Re: Jenže mám cbromou ruku, musím makat

... morituri te salutant !!!

:-)))

R. Jonák 6.10.2017 8:55

Nejsem si jist

ale tipoval bych, že to celé je vyvoálno odboráři VW. Přeci majitelům musí to, že u nás jsou podstatně nižší platy než u nich, musí vyhovovat. Jinými slovy když převedou nějakou výrobu k nim znamená to pro ně nižší zisky, protože budou vyšší náklady.

J. Vobr 6.10.2017 8:54

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

:-)))

:-)))

COLOURS OF KLADNO !!!

P. Jansky 6.10.2017 8:52

s panem hlostou celkem souhlasim

az na to ze obcane nemeli sanci to prohlednout.. videl to každý od pocatku, ale do privatizace se mohl zapojit tak akorát kuponovou knížkou kterou jim vnutilo to slavne trio klaus jezek triska.. ekonomove nabizeli vyzkousene modely privatizace.. vrativsi se emigranti chteli pomoci radou a zkusenosti.. ne.. sli jsme vlastní ceskouo (klausovo) cestou.. a ted jsme narazili.. bohužel zmeny jsou nevratne.. resp. vlaštovka ze severnich cech kdy města prevzala zpet vodovody od veolie je ojedinela..