21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

Škodovka do Německa

Volkswagen se podle všeho chystá převést část výroby Škodovky do Německa. Zdůvodnění: značka čerpá z německých technologií a využívá nižších nákladů na mzdy. Pepíčka z Ouholiček by možná napadla stupidní otázka, proč tedy Volkswagen českým škodovákům nezvedne platy? Tím by nastala spravedlnost a odbory by k tomu musely zatleskat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Berka 6.10.2017 6:59

Re: Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Normální vývoj, už nebydlíte v jeskyni,že? VW se svými podvodnými motory ať jde.

M. Berka 6.10.2017 6:54

VW ????

To je ta firma s úspěchem postaveným na podvodu? Ať táhne, je vhodná doba - nízká nezaměstnanost, chybí lidi. Blíž k podvodným technologiím? Nechceme. Obecně by měli nejspíše prodat Škodu, to by je možná na nějakou dobu zachránilo před krachem, z druhé strany je možná rozumnější zlikvidovat konkurenci. To tady některými "nákupy" taky proběhlo...

P. Kučera 6.10.2017 6:54

Jinou státní politiku!

Už jednou jsem tu psal, že Astonových 600 mld. je hoax, reálně je to 250-300, ze kterých se vrací zpět do investic u nás cca 15% místo obvyklých, pokud by šlo o domácí, 50%. Což jsou ale taky velké (na zpětné investice ale malé) peníze. Jak to vzniklo? A jak z toho ven?

Jen málokdo měl v 90. letech jiný nápad, než modernizovat zoufale zastaralý průmysl i služby pomocí zahraničních investic, které k nám přinesou nejen kapitál, ale i now how. Kromě léta trvajících daňových prázdnin to byly především naše nízké mzdy - a tak se k nám kapitál opravdu hrnul. Všechno bylo na prodej a jen hlupák by nekoupil. Logickým důsledkem této politiky je pak odcházení zlatých vajec z "našich" podniků majitelům. Nadávat je zbytečné, 99% Astonů by se nechovalo jinak. Že se dnes němečtí odboráři v automobilkách či francouzští v kamionové dopravě bouří? Uvědomme si, že VW je z poloviny státní koncern a polovinu vedoucích orgánů tu obsadily odbory.

Jak z toho ven? Skončit s dědky typu Miloše Zemana, jehož myšlení zamrzlo v oněch 90. letech a stále se snaží lákat nějaký ten cizí kapitál a nabízenými výhodami i nadále pokřivovat trh. Na německé stesky, že málo platíme za špičkové německé technologie v našich škodovkách je třeba opáčit, že jsme pro, aby větší díl výzkumu a vývoje těch technologií měli povoleny Češi, čímž by si na ně víc vydělali a víc jich mohlo recipročně poskytovat zpět koncernu. A zvedat platy na úroveň německých. Jen pak se ukáže, kdo je opravdu i finančně efektivnější. Zemanovy (pardon, Nejedlého a Tvrdíkovy) čínské akvizice jsou ještě nebezpečnější. Nešlo by ani tak o odliv zisků z práce našich lidí, ale o politickou závislost ne silně nedemokratických režimech a na zasetí hnízd východních rozvědek, včetně technologických. Takže: podporovat naše nadějné projekty a nalézt cestu, jek více participovat na "našich" cizích firmách. A lidi typu Zemana poslat do důchodu. Dobrý den.

T

D. Polanský 6.10.2017 6:49

Západ doženeme, jelikož

Západ zaplaví migranti a ti jej budou vysávat až jej zcela vysají, sice nakonec i nás, ale o tom se teď nebavíme. Kapitál nezná hranic, lamentovat že zisk odchází jinam je směšné. Chtít kapitalismus a nerespektovat základní atribut kapitálu je opět směšné. Kdosi kdysi musel tady kapitál investovat, aby se k zisku z investic dostal.

A vůbec, co to znamená dohonit Západ? Zredukovat to jenom na velikost platů je velice zjednodušující. Osobně Západ nechci dohonit, stačí mi a budu rád když budu žít spokojeně v bezpečné zemi. Stejně jako moje děti a vnoučata.

Dnes Aston za 5.

M. Zikmund 6.10.2017 6:48

Je to jen připomenutí

Hrozba přesunutí části výroby z ČR je ohrožení páteře ekonomiky. Je to klasické připomenutí zlobivé kolonii, že existují jiné a důraznější nástroje než rozhodnutí nějaké komise či diplomatické tlaky. Vůči EU "vstřícný" předseda vlády tak bude zachráncem, kdeždo případný "nevstřícný" hrobařem. Takto je to nastaveno, ale rozhodně si nesmíte myslet, že se snad někdo snaží ovlivnit naše volby (pochopitelně vyjma Putina).

A. Trick 6.10.2017 6:46

Je to možný vůbec?

Rajman tady blábolí o Češích jezdících do práce do Žitavy. V Žitavě není práce, milý Rajmane a Němci se stěhují na západ. V Žitavě jsou byty levnější než v Liberci (za hubičku) a pokud si koupíte domek, můžete si vzít další zdarma.

Liberečáci se stěhují do Žitavy a do Liberce dojíždějí.

J. Fridrich 6.10.2017 6:44

Aston píše " značka čerpá z německých technologií

Aston píše " značka čerpá z německých technologií a využívá nižších nákladů na mzdy " - a není to náhodou pravda ? Při " svatbě " VW s Škodovkou komouši řvali jak ji zlikvidují, seberou vývoj, nebude motorárna a pod.

Tak trocha srovnání a pravdy - za Dr. Husáka se vyrábělo cca 150 000 aut ročně - a jaká byla jejich úroveň si snad vzpomenou i naši soudruzi - a jak sháněli náhradní díly... Nyní je to přes 1 000 000 aut evropské-světové úrovně. Nebylo by fér to trochu přiznat a přiznat určitý podíl na tomto rozvoji a úspěchu naší firmy i Volkswagenu ?

A. Trick 6.10.2017 6:39

Re: Bydlet v Liberci nebo Rumburku,

Žijete v bludech. Liberečáci se stěhují do Žitavy a dojíždějí do Liberce.

A. Trick 6.10.2017 6:38

Re: Listopad 89 - z deště pod okap?

Kdyby nebylo Mnichova 1938 ....

M. Zikmund 6.10.2017 6:31

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

To si asi moc nepamatujete. Privatizaci Škody zrealizovala česká vláda, nikoliv federální a dodnes se tím vytahuje její předseda pan Pithart. Ty lepší podniky šly tehdy do přímé privatizace a ty horší do kuponové. Stejně tak většinu bank později zprivatizovala vláda p. Zemana. Zadlužení státu v první polovině 90-tých let bylo minimální, mírně narostlo po krizi v r.97, ale hlavní nárůst nastal až po roce 2000 za vlády p.Špidly ("zdroje tu jsou").

J. Laták 6.10.2017 6:29

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

Klausova ekonomická transformace měla tyto fáze:

ÚSPĚCH, SPĚCH, PECH, ECH.

M. Starý 6.10.2017 6:29

Re: Kdo tohle WW těsně před ČR volbami nakukal?

Ano je to vypuštěný "kontrolní chroust" s Matonohovou otázkou "Co na to Češi", který má české vládě (té součastné i té budoucí) připomenout, kdo že je v české kotlině pánem...

L. Sindi 6.10.2017 6:28

Je to sice blby, ale de by byla dnes Skodovka bez VW? V pr...i. Stale to byla jena z tech povedenejsich privatizaci. Muzeme s tim polemizovat, muzeme i nesouhlasit, ale to je tak vse. Co bude dal holt zalezi na majiteli.

R. Sorge 6.10.2017 6:26

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

To není výmluva, tak to prostě je.

P. Rajman 6.10.2017 6:23

Malé referendum exkluzivně pro čtenáře NP

Závist je slepá. A pokud ji člověk podlehne nepomohou mu ani miliardy ani dotace. Závist je v letošních volbách hlavním motorem nespokojených občanů. A teď referendová otázka. ANO nebo NE?

R. Sorge 6.10.2017 6:23

Re: Proč Čechům nevadí Škoda v Rusku

HURÁ !!!

Pan Rajman konečně něco málo pochopil, to se nestává každý den.

M. Starý 6.10.2017 6:23

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

To je dobrá výmluva, která nikdy nezklame! A co Poláci, ti se Hitlerovi i Stalinovi bránili, byť neměli ani zdaleka takovou armádu jako Československo.

J. Laták 6.10.2017 6:20

Re: Listopad 89 - z deště pod okap?

To sedí, jak paní Manda na nočníku.

M. Mařák 6.10.2017 6:17

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

Nikoliv, bitva mezi Marobudem a Arminiem na českém území.

P. Rajman 6.10.2017 6:16

Re: Proč Čechům nevadí Škoda v Rusku

Pochopitelně. Přesto pochybuji, že vy jste pochpil jaké velké přednosti má pro Čechy hlavně z některých regionů Skoda in Zittau. A to vše patrně jen pro to, že Vás živí podobně jako Neffa jen slepá závist.

P. Maleček 6.10.2017 6:16

Kdo tohle WW těsně před ČR volbami nakukal?

Že by v německém WW nevěděli, že je v Česku těsně před volbami, v kterých karta "zlých, Česko ždímajících Němců", to spojeno ve srovnání s Německem žebráckými mzdami zásadně rozhoduje?

Uvidíme v čí prospěch tohle těsně před volbami vynesené eso rozhodne. Pak budeme mít jasno odkud fouká.

P. Rajman 6.10.2017 6:09

Re:

Mluvíte z cesty. A patrně to i víte. Dotace, které z Bruselu přicházejí jsou několikanásobně vyšší než ty, které posíláme my na rozvoj ještě chudších regionů než jsme sami. No když si ty, co sem přijdou ale našimci nechají vyfouknout pod nosem pak by se měli zlobit dami na sebe. Nemyslíte?

R. Sorge 6.10.2017 6:08

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

Prapříčinou všeho byl Mnichov 1938.

M. Starý 6.10.2017 6:06

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

A nebylo tou prapříčinou všeho znárodnení v 28. 10. 1945, provedené na příkaz Moskvy (Košický vládní program) prezidentem Benešem?

V. Kotas 6.10.2017 6:00

Re: Klausova privatizace nás ožebračila

Ve VW má 40%podíl spolková země Dolní Sasko. Kolik má ČR ve Škodovce ? 0 % !

M. Starý 6.10.2017 6:00

Listopad 89 - z deště pod okap?

Žasnu nad tím, jak jsou nyní mnozí překvapeni (a pobouřeni), že německý VW chce přesunout část výroby německé Škody Auto do Německa. Jen si vzpomínám na Baťu, když krátce po Listopadu varoval, že kapitalismus je drsný... Bohužel, se tehdy mohlo vybírat jen mezi špatnými řešeními, protože po komunistech to jinak nešlo.

Příčiny dneška jsou hlanvně 45 let před Listopadem. Nebýt slabošského Beneše, nedošlo by ke "Košickému vládnímu programu" a následnému znárodnění "klíčového průmyslu" a nikdy by nedošlo k "vybydleli" Československa komunisty a nikdy by se nemuselo řešit, kdo po jejich řádění zachrání státní podniky před krachem...

Jen prosím, nezačněte vykládat, jak jsme měli v r. 89 skvělý průmysl! Ti zapomětliví ať si najdou v ČT archivní zpravodajství z doby těsně před Listopadem - to už se mohlo mluvit o zaostávání průmyslu, který se orientoval na "nenáročné trhy" RVHP a hlavně SSSSSR...

R. Sorge 6.10.2017 6:00

Re: Proč Čechům nevadí Škoda v Rusku

Tak už jste pochopil, proč Čechům nevadí Škoda v Rusku ?

Ano nebo ne ?

P. Rajman 6.10.2017 5:57

Re: Proč Čechům nevadí Škoda v Rusku

Meluvíte o koze zatímco já o voze. A výhodách jeho výroby jak v Boleslavi tak i Žitavě. Co se děje se Škodovkou v Rusku je jen a jen otázkou jejího managementu a vztahu EU (tedy i nás) a Ruska.

M. Zikmund 6.10.2017 5:48

Re:

To je ovšem definice pouze formální. Ta praktická je: soudruh - označení členů vládnoucí klaky, pro které platí jiná pravidla než pro poddané. Říše - označení silného centrálního státu ovládajícího státy satelitní. Z tohoto pohledu není pro dnešní stav v EU označení soudruzi a říše vůbec od věci.

Stejně tak by se dalo hovořit i o svazácích - tedy o ideologických aktivistech, toužících být budoucími soudruhy. Ti jsou dvou kategorií - zaslepení a karierističtí. V médiích a nakonec i v různých internetových příspěvcích jsou jich dnes mraky.

P. Rajman 6.10.2017 5:46

Bydlet v Liberci nebo Rumburku,

a vyznat se v autech, tak si takovou šanci nenechám ujít. To ny ale mohli být Liberečáci co jezdí do Žitavy na tom líp než ti co dojíždějí do Boleslavi. Přesto nepochybuji, že se nakonec škodováci i bez Neffa dohodnou.