Sobota 1. 6. 2024Laura polojasno10 °C

Diskuse k článku

Škodovka do Německa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

  • Příspěvků: 622
  • Poslední: 7.10. 2017 0:00
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
M. Prokop 6.10.2017 9:00

O tom, kde a proč jsou peníze,

píše ekonom Pavel Kohout už léta.

Je nutno mít vlastní kapitál a ten nevzniká dluhy a prožíráním.

R. Jonák 6.10.2017 8:55

Nejsem si jist

ale tipoval bych, že to celé je vyvoálno odboráři VW. Přeci majitelům musí to, že u nás jsou podstatně nižší platy než u nich, musí vyhovovat. Jinými slovy když převedou nějakou výrobu k nim znamená to pro ně nižší zisky, protože budou vyšší náklady.

M. Prokop 6.10.2017 9:03

Re: Nejsem si jist

Jistěže odboráři.

Mimo to, výroba Superbů prý nestíhá poptávku a německé továrny mají volné (ovšem dražší) kapacity.

S. Lazárek 6.10.2017 9:08

Re: Nejsem si jist

To není prý, prostě nestíhá. I já jsem na svého scouta čekal přes půl roku. Mám dvě škodovky, jednu dokonce s hacknutým softwarem a je mi to úplně u prdele. Je to skvělé auto, které mě nikdy nenechalo na holičkách.

Němci prostě Škodovku koupili se vším, co k tomu patří a jestli se někdo podivuje nad tím, že si drzí němci odvádět peníze z ceřinné firmy k matce, tak tomu moc nerozumím.

M. Prokop 6.10.2017 9:15

Re: Nejsem si jist

"Prý" proto,že jsem to někde četl a nemám to ověřeno.

Tomu povyku nerozumím také, ale já měl odjakživa málo porozumění pro nářky nad tím, že někdo něco vlastní a chce z toho mít zisk.

S. Lazárek 6.10.2017 9:28

Re: Nejsem si jist

Asi bych rozlišil motivy prodeje české vody do cizích rukou, od motivů prodeje Škodovky. Ta první událost přinesla zákazníkům citelně zvýšení cen a majitelé neměli starost o sítě, což nerozporuje to, že sem přišli kvůli zisku, ale spíš ukazuje, jací jsou Češi "obchodníci", v druhém případě vyrábíme díky prodeji Němcům auta na světové úrovni.

A. Trick 6.10.2017 9:32

Re: Nejsem si jist

Nikoliv obchodníci, ale ideologové.

P. Jansky 6.10.2017 8:52

s panem hlostou celkem souhlasim

az na to ze obcane nemeli sanci to prohlednout.. videl to každý od pocatku, ale do privatizace se mohl zapojit tak akorát kuponovou knížkou kterou jim vnutilo to slavne trio klaus jezek triska.. ekonomove nabizeli vyzkousene modely privatizace.. vrativsi se emigranti chteli pomoci radou a zkusenosti.. ne.. sli jsme vlastní ceskouo (klausovo) cestou.. a ted jsme narazili.. bohužel zmeny jsou nevratne.. resp. vlaštovka ze severnich cech kdy města prevzala zpet vodovody od veolie je ojedinela..

M. Prokop 6.10.2017 9:11

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Škoda, že vám knížku "vnutili", mohlo zbýt víc na mne.

Vyzkoušený model je, že továrnu koupí ten, kdo na to má (což byl zrovna případ Škodovky), nejsem si jist, zda by se vám výsledek širší aplikace postupu líbil, zřejmě byste "narazil".

P. Hlosta 6.10.2017 9:15

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Kupónovkou jsme byli akorát tak zaslepení možným ziskem v budoucnu. Manželka to dala do fondů, které výtěžek vytáhly z republiky do nenávratna. Já dostal pár tisícovek za pár akcií. ;-)) Kde že prachy z kupónovky už jsou!

M. Prokop 6.10.2017 9:17

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Prostě, majetek jste (za poplatek) dostal a prohospodařil.

P. Hlosta 6.10.2017 9:33

Re: s panem hlostou celkem souhlasim

Samozřejmě! Nic lepšího se za to málo nedalo udělat, než ty prachy spotřebovat. Ono i za vystudování dětí se musí platit a není to málo. Krom běžného provozu domácnosti, který se musí udržet vždy, studia mých dvou kluků přišla na kolem milionu a půl. To byla velmi dobrá investice myslím si!

F. Šimek 6.10.2017 8:35

dorazil ponocnej brhlík- sojka nikde

J. Vobr 6.10.2017 8:58

Re: dorazil ponocnej brhlík- sojka nikde

... Hájková je zase v léčebně ???

:-)))

M. Valenta 6.10.2017 8:34

Aston v tom má hokej jako obvykle.

Nízké platy řidičů nevadí, škodováků ano. Nebo jinak. Jak si to kdo.... .

M. Prokop 6.10.2017 9:19

Re: Aston v tom má hokej jako obvykle.

Spíš to vypadá, že jste ho nepochopil.

M. Valenta 6.10.2017 9:46

Re: Aston v tom má hokej jako obvykle.

Myslíte ten blábolící úvodník, jak se souhlasně vyjadřujete o kus výše?

S. Lazárek 6.10.2017 8:34

Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Dnes by jistě nikdo neřešil odvody miliard do zahraničí.

J. Vobr 6.10.2017 8:54

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

:-)))

:-)))

COLOURS OF KLADNO !!!

V. Klepetko 6.10.2017 9:02

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Čeltl jste "Žil jsem zbytečně" od Jiřího Hejdy?

https://www.kosmas.cz/knihy/165450/zil-jsem-zbytecne/

Tam je přesně popsáno, jak správně by měla privatizace Škodovky vypadat.

Ale i jinak je to výborná kniha. Čte se to jak ta Vaše oblíbená Mrtvá zóna, kterou mám i já velmi rád...

S. Lazárek 6.10.2017 9:12

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Po boji je i Jiří Hejda generálem. Nečetl.

V. Klepetko 6.10.2017 9:17

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

I když mě za souseda nechcete, dejte na mou radu. Nebudete litovat!

On tam Hejda vlastně popisuje privatizaci naruby, ale dá se to krásně obrátit. Tedy, bylo bývalo by se dalo:-(((((

S. Lazárek 6.10.2017 9:33

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Hrabat se v privatizačním hnoji devadesátek mě neba.

M. Moravcová 6.10.2017 12:27

Re: Kdyby tehdy Škodovku koupil Stehlík

Taky by nebyla žádná Škodovka

P. Hlosta 6.10.2017 8:24

Zadarmo nichtz!

No, já žasnu! Tak von Aston přišel na to, nač přišla dávno už většina lidí, že nic není zadarmo, ani prosperita státu, natož osobní. Že jsme jen dalším státem spolkového Německa se otevřeně přiznává už dost dlouho a bere se to jako samozřejmost, ačkoliv volební právo Českých občanů v Německu nemáme a sociálně jsme spíše na spodní hranici, protože zhusta se u nás pracuje za mzdu, která v Německu je výší podpory v nezaměstnanosti.

Do této pozice jsme se nedostali náhodou, ani imperiálními choutkami nepřátel našeho státu. Na počátku po Sametu jednoduše nastal výprodej státního majetku za směšné ceny a co si nerozebrali soudruzi pod rukou, to skončilo v rukách zahraničních. Soudruzi posléze podnikati neznaje a lační po kapitálu, své zprivatizované lehce pustili v podstatě za babku kapitálově silným a zpravidla Západním firmám. Občané neměli šanci tohle prohlédnout, ani nějak ovlivnit, protože srocení se na náměstí už provedli a další přichází tak nějak periodicky co dvacet let.

Myslet si, že Škoda je naše je bláhovost. Ona nepatřila ani občanu Česka za komunistů a to ani jejímu řediteli ne. Byla v rukou RVHP, což byla Moskva. No a teď patří Volkswagenu. Platy?! Vony se musí nějak vydobýt. Zčistajasna montážníkům nepřidají a proto jsou odbory. Ve Škodovce jsou odbory účinnější, než v Hyundai a proto i platy poměrně vyšší. Co ale rozhoduje o platech nejvíc, jsou státní Úřady práce. Ty pošlou štandopede nezaměstnaného do montovny i přes jeho protesty a když nepůjde makat do ní, tak přijde o členství v klubu nezaměstnaných s podporou. Plat při tom nehraje žádnou roli, jen že je zákonně minimální mzdou a to nafurt.

Nářky nikoho neobměkčí. Onehdá jsem hnal od sebe mladíka asi třicetiletého, že mu nedám žádné peníze, protože ty jsou moje, ať se zkusí ptát na práci a ne na to, jestli mu kdo dá prachy. Hleděl na mně jako blb!

L. Novák 6.10.2017 9:25

Re: Zadarmo nichtz!

Jo, přesně tak. A když po mně chce nějaký somrák peníze, tak se ho ptám, jestli vypadám jako idiot, který rozdává peníze na ulici... :-)

V. Klepetko 6.10.2017 8:22

Škodovka a Katalánci. Je to stejné!

Pátá největší španělská banka - Banco Sabadell - se rozhodla přesunout své právní sídlo z Katalánska do provincie Alicante. Škodovka chce přestěhovat úspěšnou výrobu do Německa... No není to snad podobné?!

Španělský stát je jako převaděč, který má v úmyslu přepravit Španěly na gumových člunech eurodotací do federálního Tvrdého Jádra Unie.

Podaří-li se Katalancům centrální vládu na pár let trochu oslabit a znevěrohodnit, nebudem mít tento převaděč dost sil, aby zavlekl své lidi i nás do otroctví!

:-)))

J. Vobr 6.10.2017 8:30

VÍTEJTE APOŠTOLE KLEPETKO !!!

A zase to máte správně !!!

V. Klepetko 6.10.2017 8:50

Jenže mám cbromou ruku, musím makat

a Římané mají zatvrzelá srdce:-)

J. Vobr 6.10.2017 8:57

Re: Jenže mám cbromou ruku, musím makat

... morituri te salutant !!!

:-)))

V. Student 6.10.2017 8:20

Škodovka patří Volkswagenu.

Tak jako Dacia patří Renaultu. Majitel není povinen zdůvodňovat, co se svým majetkem bude dělat.

To je prostě průser doby, že se prodalo co se dalo, a pořád nás někdo masíroval výhodami. Teď budeme čumět na důsledky, které nikdo nezvažoval. Měli jsme automobilku, už nemáme. Došlo vlastně vůbec někomu, že Škodovka už není "naše"?