16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Přísnost i pružnost

Poslanecká sněmovna předvedla, co se myslí schválením "napříč politickým spektrem": pro nový trestní zákoník zvedli ruku sociální demokraté, občanští demokraté i unionisté. Proti byly strany zakotvené ideologicky - komunisté a lidovci, každá strana ze svých specifických důvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Golda 1.12.2005 8:35

Re: Alternativní tresty?

Jestli v zákoně není ustanovení, které delikventa porušujícího podmínky alternativního trestu posílá ihned do basy, tak je to opravdu všechno špatně.
jkotek 1.12.2005 9:22

Re: Re: Alternativní tresty?

Presne tak to v zakone je. Pokud odsouzeny porusi podminky alternativniho trestu, tak nastupuje "nealternativni" trest, ktery je soucasti puvodniho rozsudku (tj. nejde znovu k soudu). Vyse uvedeny starosta tedy mel odsouzenemu vysvetlit, ze odmlouvanim porusuje podminky alternativniho trestu a pokud by odsouzeny v odmlouvani pokracoval tak toto sdelit "vyse".
Andy 1.12.2005 8:38

Re: Alternativní tresty?

nu, tím ale nepopíráte efekt alternativních trestů, nýbrž potvrzujete fakt, že nikoliv zločinci, ale stát není schopen zrealizovat vůbec nic kromě kriminálu, toho nejjednoduššího a nejméně účinného prostředku k nápravě zločinců. Takže jsou evidentně zločinci schopnější než státní správa, tedy je správné, že mají tak vysoké zastoupení mezi spolupracovníky a kamarády vlády a parlamentu.
velvet 1.12.2005 8:55

Re: Alternativní tresty?

Podobná zkušenost, maloměsto, alternativní trest: tři osůbky se měly zabývat renovací školního plotu, úklidem komunikací a dalšími užitečnostmi... a 3 zaměstnanci měského úřadu místo práce čtyřikrát denně klusali je kontrolovat, případně tahat od píva k práci...
MLOK 1.12.2005 9:25

Re: Alternativní tresty?

Četl jsem kdesi, že na jednoho trestance stát vynaloží více peněz, než na důchodce. Po přečtení této informace jsem se v duchu omluvil Kocourkovským. Nechápu, co brání tomu, aby si odsouzení museli na stravu, oděv a střežení vydělat prací. Pokud by si nevydělali, byli by živeni pouze chlebem (prošlým) a vodou. Jsme lidumilové a nenecháme je zemřít hlady, že. Podobné by to mělo být i při vyplácení sociálních dávek. Peníze by neměly být dávány "zadarmo". Podobně by to mělo být i s trestáním veřejnými pracemi. V opačném případě se mnoha penzistům v budoucnu vyplatí, dát pár facek policajtovi, úředníkovi.... (doplň dle nálady a možností) a následovně se nechat zavřít. Lepší, než umrznout na ulici jako bezdomovec :-(
Netřeba 1.12.2005 10:35

Re: Alternativní tresty? Ano, ale až po "přijímači."

Což takto nejprve na nějakou dobu (asi do jednoho měsíce) poslat delikventa natvrdo do kriminálu a pak mu dát možnost: Chceš si odsedět zbytek nebo budeš makat?
V nejednom případě bychom zjistili, že pro někoho je lepší se válet za státní peníze ve státním zařízení, než vzít do ruky nějaký nástroj a pracovat.
Jen připomínám, že na jednoho vězně je pro pobyt větší rozpočet než na jednoho pacienta v nemocnici. Samozřejmě nepočítám např. vlastní operaci nebo jiný bezprostřední lékařský zákrok či vyšetření.
občan z kraje města 1.12.2005 8:07

klonování

Překvapuje mne, že se nikdo nepozastavuje nad trestností klonování. Nechápu co je na tom nebezpečného. Vždyť je to srovnatelné se zákazem pitev ve středověku. Zneužít lze prakticky jakýkoliv vědecký výzkum, ale řešit to zákazem výzkumu ? Myslím, že v tomto ohledu poslanci schválili něco, čemu vůbec nikdo z nich nerozumí a některé z nich (zejména ty, kteří věří že člověk byl uplácán z hlíny) to děsí.
Golda 1.12.2005 8:22

Re: klonování

Vy jste ten návrh zákona četl nebo reagujete na zjednodušující plácání novinářů?
občan z kraje města 1.12.2005 8:52

Re: Re: klonování

Nečetl jsem ani jedno, proto nehodnotím ten zákon, ale pozastavuju se nad tím, že tato věc nebyla diskutována. Nicméně bez ohledu na obsah zákona jsem přesvědčen o tom, že obecně zákonen upravovat jakýkoliv výzkum je xenofobie (a to v pravém významu tohoto slova, nikoliv zkresleném používáním antirasisty, kteří nevědí co to slovo znamená).
golda 1.12.2005 10:13

Re: Re: Re: klonování

Neznám znění zákona, ale jsem pro zákaz klonování, které směřuje ke vzniku lidského jedince. A nepovažuju se za xenofoba ani ve vašem smyslu toho slova.
divizna 1.12.2005 10:55

Re: Re: Re: Re: klonování

Není mi jasné, jaké je klonování "směřující ke vzniku lidského jedince". Klonování je tak drahá záležitost, že ten, kdo by si chtěl nechat uplácat identického potomka by se nedoplatil. Líčení o tom, jak si fanatický diktátor nechá vyrobit dav poslušných vojáků je důsledek dokonalé neznalosti základních faktů. Klonování lidí směřující k tomu, aby došlo až k porodu klonovaného jedince nemá smysl. Klonování směřující k tomu, aby byly připraveny kmenové buňky má veliký smysl. Může totiž léčit nemoci, které nelze léčit jinak a to z principu nelze. Kmenové buňky vzniklé klonováním mohou totiž nahradit u pacienta něco, co z důvodů onemocnění nebo z důvodů genetických chybí.
Klonování směřující k porodu lidského jedince je pitomost nejen pro vysoké náklady a celou serii právních překážek, ale i proto, že nevede k žádným výhodám. Např.: naklonuje se člověk, normální cestou se narodí a po 20 letech stařeček zjistí, že má téměř identického syna. A k čemu mu to bude? 
Golda 1.12.2005 11:03

Nejsme ve sporu co do terapeutického klonování

jen si myslím, že doba, kdy si lidi budou chtít tímto způsobem uplácat potomka /třeba jako náhradu za zemřelé dítě/ a budou na to mít, není tak daleko. Psy a kočky už si platí.
dino 1.12.2005 15:05

Re: Re: Re: Re: Re: klonování

Vážené Verbascum, vaše slova zarámovat nebo vtělit v nesmrtelné verše. Navíc klonovat jakéhokoliv živočicha až do stadia porodu identického jedince má smysl opravdu jen jako experiment. Nikdo - tak pro zajímavost - např. dnes neumí přesně určit, zda právě narozený klonovaný jedinec je novorozeně, nebo je jeho buňkám tolik, kolik bylo té původní? Jak je v vlastně přesně "naprogramované" stárnutí? Do armád ve stylu "klony útočí" je naštěstí fakt nedohledně daleko, a to i když vezmu v úvahu současné tempo rozvoje téhle části biologie a medicíny. Přeji pěkný den
JJ 1.12.2005 11:43

Re: klonování

Myslim, ze to bude formulovano jako 'nedovolene nakladani s lidskym embryem', ci podobnym zpusobem. Takze zrejme klonovani bude upraveno vyhlaskou, jeji nedodrzeni bude znamenat trestni postih. Cely pristup patri k tem volnejsim.
vloula 1.12.2005 7:44

názor

Astone, nemám žádné výhrady k posledení větě vašeho úvodníku, ale vkrádá se nepříjemná myšlenka. Neměla by se zakázat bible? Vždyť nikdo nezpochybňuje, že ve jménu milosrdenství božího byly likvidovány celé národy. A na bibli se nezměnila ani čárka.
Já myslím, že to není tak přímočaré.
Veselý 1.12.2005 7:58

Re: názor

Mám podobný názor. A navíc mi to připomenulo americký boj proti alkoholu v 30. letech minulého století, který byl zlatým dolem pro mafii. Nepokládám schválené návrhy vůbec za přínos - spíš je to populismus.
Marek 1.12.2005 8:45

Re: názor

To je sice hezke, ale podivejte se na soucasnou situaci. Kdyz se nekde objevi neonaciste, tak se ihned ozve hystericky krik, roji se policie,... Ale to, ze komuniste sedi v parlamentu, vydavaji se takove platky jako Halo noviny, pripadne jeste existuji jeste 'lepsi' komuniste pana Stepana, to nikoho nezajima. Inu nekteri jsou si stale rovnejsi...
jkotek 1.12.2005 9:27

Re: Re: názor

NO nejen to, ale skus na toto upozornovat a stat te zavre a po triletem vlaceni po soudech te mozna (zatim AFAIK nepravomocne) osvobodi. Viz kauza Hucin.
Jura Jurax 1.12.2005 9:34

Re: názor

Neměla by se zakázat bible? Vždyť nikdo nezpochybňuje, že ve jménu milosrdenství božího byly likvidovány celé národy. A na bibli se nezměnila ani čárka.
 
No - zakazuje se veřejná propagace, že, a zakázat veřejnou propagaci křesťanství včetně oné bible = když, jak správně pravíte, že ve jménu milosrdenství božího byly likvidovány celé národy - nakonec proč ne? Ono když nám víra svatá zesílí nade všechny meze a trošku se zvrhne, máme hranice inkvizice, křižácká tažení, svatou válku (neboli džihád u víry jaksi konkurenční machometánské) a taky gulagy u víry marxleninské, báťuškou Stalinem vyložené.
 
Akorát tak koukám, že to by se pomalu muselo zakázat všechno - snad kromě propagace logaritmických tabulek pro školy střední.
LOJR 1.12.2005 7:11

Skutečně je co slavit?

Snížení věkové hranice nic neřeší, pokud se na "dětské" zločince bude i nadále pohlížet jako na roztomilé dětičky, které jen jednou měly špatný náúpad a nedomyslely důsledky.U většimy z nich totiž jde pouze o logické pokračování dlouhodobě defektního vývoje a pouhé tytyty, které na ně je obvykle poprvé (mnohdy i podruhé a potřetí) uděláno, je jim jenom k smíchu. Aplaudovat alternativním trestům je IN, ovšem drtivá většina tleskačů nemá ani ponětí, jak vysoké procento takto uložených trestů vůbec vykonáno není a stejně se přeměňují na nepodmíněné tresty odnětí svobody. To následné řízen samozřejmě zaplatí zase daňoví poplatníci.. Domácí vězení?! Jak se to proboha bude kontrolovat? Budou mít odsouzení na těle jakési detektory, které nějaké ústředně budou ohlašovat jejich pohyb, nebo se spolehneme na jejich poctivost? Eventuelně bude obcházet nějaká kontrola? Jenom bych Astonovi přál, aby mu náhodou nevykradl auto nebo dům výtečník, který právě má odpykávat alternativní trest.Žádný z nich totiž nezabrání odsouzenému v páchání další trestné činnosti. Už to tady nakousl kocour - jenom jeden konkrétní příklad. V návrhu zákona vůbec nebyl pojem "společenská nebezpečnost". Tento materiální znak trestného činu byl výbornou pojistkou proti tomu, aby byla stíhána kdejaká blbost, která naplňovala skutkovou podstatu trestného činu jen formálně. Důsledky takového  "vylepšení" si laik dokáže stěží představit a až nastanou, nadáváno nebude samozřejmě předkladatelům zákona nebo termitům, ale justici.
Andy 1.12.2005 7:39

Re: Skutečně je co slavit?

ano, tito zločinci by měli být popraveni, nejlépe veřejně. Koneckonců, v kolébce demokracie se děti ve věku okolo deseti let běžně věšely ještě v devatenáctém století.
 
Aplaudovat alternativním trestům je naprosto v pořádku. Co v pořádku není, to je legislativa a výkonní pracovníci, kteří jsou spíš nevýkonní.
 
Následné řízení, které zaplatí dańoví poplatníci, týká-li se změny altern. trestu na kriminál, mne trápí podstatně méně než všechna ta dlouhé roky se táhnoucí řízení, prohrané arbitráže a soudy ve Štrasburku, které odsuzují náš stát za loudavou práci některých soudců, formální chyby, které zaviní propuštění těžkých zločinců, protože nějaký trotl něco zapomněl nebo včas nevyřídíl a podobně.
 
Co se týče těch ideologických zločinů-  ať benevolence k těm, kteří si demokracie neváží a zneužívají ji k šíření svých šílených myšlenek, tak jejich trestání končí pravidelně totalitou. Tady si nevybereme a tak holt budeme poslouchat ( tedy ti, kteří k životu potřebují polotovarové myšlení, já na ně peču) dál různé Irvingy a Ransdorfy, dokud nás jejich následovníci zase nezašlapou do země. Kdo chce kam...
LOJR 1.12.2005 7:58

Re: Re: Skutečně je co slavit?

Klidně si aplaudujte alternativním trestům, zjevně o jejich podmínkách a účinnosti víte houby. Jinak s těmi veřejnými popravami, to bylo fakt k popukání, jste veselá kopa. Ve Štrasburku prohrávají spory pro "liknavost" soudů i země jejichž justice neprošla v uplynulých letech takovým velkým třeskem, jako ta naše. Souvislost tématu s prohranými arbitrážemi mi naprosto uniká, tu zřejmě znáte jen vy.
Andy 1.12.2005 8:02

Re: Re: Re: Skutečně je co slavit?

jasně, Lojre, jediný, kdo něco ví, jste tu přece vy. Prohlašujete to, kdykoliv sem vložíte některé ze svých komentářů, tak to musí být pravdou.  
Docela ráda bych aplaudovala práci soudů a soudců- to se ale musíte snažit vy, zatím se moc nedaří.
LOJR 1.12.2005 9:37

Re: Re: Re: Re: Skutečně je co slavit?

Omlouvám se, na chvíli jsem zapomněl, s kým mám tu čest. Vy se dovedete "kvalifikovaně"  vyjádřit k čemukoliv a pokud má někdo jiný názor, měl by se nad sebou opravdu, ale opravdu zamyslet. Pro změnu se podívám někam, kde už vás jaksi nechtějí.
brouk 1.12.2005 10:28

Re: Re: Re: Re: Re: Skutečně je co slavit?

Vem si baterku,clovece! Prej je tam tma.
VladaPing 1.12.2005 7:59

Re: Re: Skutečně je co slavit? TROTL????

Když soudce stanoví cizinci, majiteli cestovní kanceláře, kauci na propuštění z vazby na 800.000 korun a dotzčný prokazatelně okradl své klienty o cc 15 milionů, pak je soudce trotl?
 
Svatá prostoto!
 
P.S.
Severní Čechy (soudce), Maroko nebo Tunis (obviněný, obžalovaný).
Soud se samozřejmě nekonal, anžto obviněný jaksi svůj slib, že se bude dostavovat k jednání, jaksi nesplnil, ač vše (dle soudce) nasvědčovalo tomu, že jej splní, takže mu nebylo ani nutno zadržet cestovní doklady.
Jura Jurax 1.12.2005 9:25

Re: Re: Re: Skutečně je co slavit? TROTL????

Ale ten soudce není trotl, je jenom podplacený nebo nějak ovlivňovaný - za desetinu z těch patnáct melounů lze sehnat mnoho přesvědčivých argumentů.
Jan Hájek 1.12.2005 8:19

Re: Re: Skutečně je co slavit? k těm trotlům

Je pikantní, že propuštění zločinců z důvodu opomenutí je (vzhledem k závažnosti obvinění) časté u obviněných, které pak policie musí opětně nalézt a dopravit do vazby. Neslyšel jsem však, že by takto byl propuštěn obviněný, který pak byl u soudu zbaven obvinění. Já vím, propustit neprávem obviněného není mediálně tak zajímavé, ale na každém šprochu ....
Jura Jurax 1.12.2005 9:23

Re: Re: Skutečně je co slavit?

ano, tito zločinci by měli být popraveni, nejlépe veřejně - no, když se potkáte s bandou čtrnáctiletých grázlíků, co ze srandy štouchají do vetché stařenky, neboť si je dovolila napomenout, aby neničili jízdní řád na zastávce MHD, a smějí se Vám do ksichtu, protože můžou dostat nanejvýš dvojku z chování - ani přes hubu jim dát nemůžete, protože kdybyste jim ty drzé držky rozbili, hrozí Vám trestní postih, pak se Vám veřejné bičování provinilců, vypalování cejchu, uřezávání uší a jiné vesměs drsné středověké praktiky včetně oné veřejné popravy nebudou zdát tak odsouzeníhodné.
Kajan 1.12.2005 6:51

Jsem přesvědčen, že hranice trestní zodpovědnosti nemá být žádná. Nejenže kolébka demokarcie, tedy Velká Britanie, to tak má zavedemo, ale od čeho jsou příslušné soudy, aby zjirtili, co je a co není možné v jakémkoilv věku. Ty pitomé intelektualistic