17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

Pokřivený koláč

Publikum si z větší části neuvědomuje, do jaké míry je pro veřejnost důležitý způsob rozdělení "koláče výdajů na reklamu". Na financování médií má reklama lví podíl, některá média jsou financována výhradně z reklamy, novinami rozdávanými po ulicích počínaje a soukromými rozhlasovými stanicemi konče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Psí vrah Čumil 23.5.2007 10:12

Re: co říká president?

:-)R^

Vladimir 23.5.2007 10:26

Re: co říká president?

Na stesti, po vladach stredolevé koalice pred propasti nestojime.  nas zavede az tato vlada osvicencu ...;-D A pak dojde na Klausova slova!

poctivý socan 23.5.2007 10:40

Re: Re: co říká president?

Máš pravdu soudruhu, už to začíná.....Podnikatelům se uleví  http://lidovky.zpravy.cz/podnikatelum-se-ulevi-0uh-/ln_ekonomika.asp?c=A070523_092804_ln_ekonomika_fho

Tohle přece nemohou udělat? Moje dcera pracuje na ŽÚ a mohla by dostat padáka:-/

Skybird 23.5.2007 10:07

Je to jen novodobá forma otroctví - není nutno používat fyzické násilí, drastické donucovací metody a navíc lze takto dosahovat najednou účinků na masy lidí

Jsou to vědecky propracované  metody ovládání lidí hlavně prostřednictvím médií. Ještě před takovými padesáti léty prostě nebylo možno v jednu chvíli oslovit najednou miliony, desetimiliony lidí nejen otevřenou, ale i podprahovou cílenou informací.

Máme jen dojem, že jsme svobodni, že jednáme o vlastní vůli. Jakž takž odolají jen silné osobnosti. Takových nás mnoho není ;-D.

Vladimir 23.5.2007 9:58

Obecne kecy, Astone. Kdo kontretne protlacuje zajmy privatnich TV?

Jiste, logika rika, ze Aston ma pravdu. Ale konci jen u obecnych konstatovani a mena chybi (jako vzdy, kdy by bylo treba ukazat na nerady ve vlastnim  tabore). Poslanci ODS Langer, Pleva jsou temi nejvykricenejsimi expoziturami TV NOVA v parlamentu, to vi kazde male dite (viz jejich zasluhy o Zelezneho zlodejnu, ktera nas stala 10 mld.). Ale 2 neni 200. Kdo jeste pro takove zákony nahravajici soukromym TV (tj.Nove, Prima je zatim financne slaba na nejake masove uplaceni poslanců) hlasoval? Jmena, prosim! Zleva, zprava, to je fuk. Uz se setri moznosti uplatku? Proc to ti hosi delaji, ze tak maji radi Novu a pomahaji ji co to jde? Za hubicku? Pochybuji ....

Jack Tabarnak 23.5.2007 9:45

Nedelam si iluze ze bych nebyl ovlivnen timto svetem a tim jak jsou produkty marketovany

tak aby zasahly mrzkou socanskou luzu z rad nejrozlicnejsich cilovych skupin - v CR vcetne vcera-rudych-komancu-dnes-namodro-prebarvenych-pravicaku (sklonovat podle vzoru "czuraci").

Na druhou stranu, pokud si potrebuji zakoupit nejaky produkt, vetsinou pro nej cestuji desitky az stovky kilometru nebo si ho necham poslat z druheho konce sveta. V podstate nic nekupuji protoze (i) naprostou vetsinu z tech sr acek ktere se prodavaji nepotrebuju a (ii) naprosta vetsina tech sr acek ktere se prodavaji me neoslovuje.

Dohromady s faktem ze vetsina z vas debilnich hovad me povazujete za exota, me to indikuje ze jsem relativne neovlivnen vsemi temi czuraky kteri s vami turbokhokhoty hraji jak s manasky.

Lidi debatujici o tom kolik reklamy ma byt v nejake zas rane televizi mi pripadaji jako debatujici mravenci.

Psí vrah Čumil 23.5.2007 9:28

A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Nova si dílem prolobovala, dílem vysoudila, dílem "vyvysílala" dominantní postavení na trhu, tak je prostě využívá. Že to zaplatíme všichni svou účastí na trhu? Copak jste si vážně mysleli, že je něco zadarmo? Žasnu.

Dokud se budou diváci snášet koncepci vysílání, v níž program slouží jako futrál na reklamu, má Nova vystaráno. Ostatně nejen Nova ...:-)

Tak se tu hezky rozčilujte

NoName 23.5.2007 9:35

Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Když se na to podíváme touto optikou, je třeba ČT ( a speciálně ČT1) něco jiného než parta lobbistů a kamarádů, co spolu mluví a kšeftují ? Třeba takový Lesák a spol-pořady typu "Nové bydlení" a "Buďte hezcí" a "Guinessovy rekordy"  (nevím, jak se to přesně jmenuje, v jednom vybírají bydlení, v druhém skrášlují nějakou vybranou oběť a ve třetím "vtipně" uvádí rekordy). Vśechno produkují externí firmy, váže se na ně třeba soukromý časopis a knižky a DVD ... V čem je rozdíl ?

jarda 23.5.2007 9:39

Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

už jsem tohle téma párkráte nahodil - oni si vystačí opravdu sami mezi sebou ... ale že by si pozvali na pokec třeba soustružníka ze Škodovky ... :-))   ... asi se pořád kecy dobře prodávají :-((

gerontusinza 23.5.2007 9:56

Jardo, soustružníků si vážim. Ale že by mě něčím oslovili v TV? Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Silně pochybuji o tom že by to někoho zajímalo. Ale naučný pořad o obrábění kovů na ČT2 případně zajišťování slévárenských modelů a způsob jejich vzniku ( aplikace pro různé kovy a slitiny) a různé jejich užití třeba v uměleckých řemeslech bych považoval za zajímavý.

jarda 23.5.2007 10:01

Re: Jardo, soustružníků si vážim. Ale že by mě něčím oslovili v TV? Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

jistě - byla to nadsázka :-))   ... ale docela bych uvítal nějakého vědce, nebo třeba vývojáře SW či HW ... ale to by zřejmě bylo nad síly (duševní) hlavního hrdiny pořadu ... myslím si, že by se i snad našlo pár zájemců, kteří by dali přednost popisu práce vědce či konstruktéra motorů před "historkami z natáčení" ...  (Svěrákovi se omlouvám) ...

Mislead 23.5.2007 10:05

Re: Re: Jardo, soustružníků si vážim. Ale že by mě něčím oslovili v TV? Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

šoty k České hlavě"

jarda 23.5.2007 10:12

Re: Re: Re: Jardo, soustružníků si vážim. Ale že by mě něčím oslovili v TV? Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

kdysi běželo něco jako GEN ???   ... ale jak tam zařadili jakéhosi fotbalistu, tak jsem ztratil iluze :-((

Psí vrah Čumil 23.5.2007 9:48

Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

NoName, já vám opravdu neodpovím. Neznám totiž ani jeden z pořadů, o němž mluvíte. Ale nejspíš se produkují proto, že mají své diváky, ne? Ergo předpokládám, že to část TV klientely prostě zajímá, stejně jako ji zajímají koníčkáři všech směrů a druhů, maléry druhých a tak. Úspěšnost programu mj. stanoví divácký (posluchačský) zájem. Snad by vám nemělo uniknout, že úspěšný není bezpodmínečně rovno kvalitní. Ale nepochybujte o tom, že se  sledovanost programů důsledně vyhodnocuje i v ČT. Křivky bývají velice nemilosrdné.

dr Turnovský 23.5.2007 9:52

Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

sem si myslel, že veřejnoprávní media mají vzdělávat, poučovat, mít objektivní a nezaujaté zpravodajství a ne bavit lidi....na to jsou právě ta soukromá...za které se platí buď  "reklamou", nebo přímo :-(

NoName 23.5.2007 9:55

Re: Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Dr. Turnovský mne předběhl ... Je pitomý zábavný pořad (v ČT obvykle vyrobený podstatně dráž než v komerční televizi) veřejnou službou, za kterou se platí ze zákona ?

Psí vrah Čumil 23.5.2007 10:04

Re: Re: Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

1. Můžete doložit výrobní náklady nebo si jen pouštíte ústa na špacír?

2. Pořady, o nichž mluví pan dr. Turnovský, běží povětšinou na dvojce, pokud není zrovna vylepšována nějakou sportovní atrakcí, jako je fotbal, hokej a podobné voloviny...;-)

3. Míníte, že má smysl provozovat kanál, který nikdo NESLEDUJE? Pokud nějaká slabomyslná estráda táhne diváky, má v programu své místo stejně jako třeba záznam nějakého kvalitního divadelního představení.

A teď mne laskavě omluvte, jdu se věnovat své práci.

NoName 23.5.2007 10:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Z pohledu Vaší logiky by bylo nejlepší pouštět na ČT porno, sledovanost by byla vysoká-a z toho se dá vyvodit,  že takový pořady mají své místo v programu :-/

Psí vrah Čumil 23.5.2007 10:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

Ale NoName, porno už dávno netáhne, jednak je to příšerná nuda, druhak je toho všude víc než dost, tuším je i nějaký ten specializovaný televizní kanál. Mám za to, že tenhle typ programů už dávno vypadl i z vysílání českých komerčáků. A konečně existují i nějaké zákony, které považuji za docela rozumné. Je nepochybné, že by se ČT dala dělat lépe - ale to každý program - zpravodajstvím počínaje, přes veškerou programovou skladbu až k těm kulturním, vzdělávacím a poznávacím pořadům. Ale každé médium, milý NoName, je nejen limitováno svými tvůrčími a finančními zdroji, ale také svým publikem. Jaké publikum, takové médium. A na obecné devastaci vkusu se komerčáci podílejí měrou více než podstatnou. Veřejná média to bohužel nemohou ignorovat, jinak by mohla začít své programy zájemcům rozesílat na nosičích - přišlo by to levněji.

Jack Tabarnak 23.5.2007 10:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jinak opravdu nechápu, proč je tu takový povyk -

3. Slabomyslna estrada nema na mediu financovanem z dani (povinnych poplatku) naprosto co delat. Verejnopravni (to je debilni apelace) media maji za ukol podavat objektivni zpravy a hlavne vytvaret porady zamerene na marginalni temata ktere jsou z podstaty veci sledovane malou casti populace. Jejich ucel je byt v opozici tendenci privatnich medii vymyvat lidem mozky skrze presentaci slabomyslnych debilit ktere maji za cil zamaskovat reklamu na nepotrebne sr acky.

CT 1 je televizni kanal temer naprosto na ho vno. Bud by se mel zrusit nebo nejak zprivatizovat. Porady na CT 2 jsou rovnez do dost velke miry zoufale a vysilaci casy zajimavych veci jsou naprosto idioticke.

Z ceskych rozhlasovych stanic se mi dela nevolno. Radsi neposloucham / nedivam se na vubec nic. Hudebni (a jinou) zabavu si obstaram sam. Muj zivot byl(je) dostatecne bohaty abych nemel potrebu sledovat veskrze idioticke pribehy nejakych telenovelistych niemandu a kdyz potrebuji dusevni stimulaci vzdy mohu otevrit knihu.

Zajimalo by me jestli napriklad ten idiot Thurnovsky nebo zlodej Ladislav N. jsou schopni zazpivat ci dokonce zahrat na nejaky huedbni instrument alespon jeden z tech songu o kterych tady kazdy den queekaji.

dulcibelka 23.5.2007 9:21

Méně reklamy na ČT...víc reklamy na Nově...A co má bejt?!!

MLOK1 23.5.2007 9:18

NEROZUMÍM ....

Nerozumím následující věci. Kdysi jsem kdesi (to zní dost blbě) četl, že více než polovina ceny prášku na praní tvoří náklady na reklamu. Napadlo mě, jak by asi pochodil výrobce pracího prášku, který by neměl žádnou reklamu, ale jeho prášek, samozřejmě stejně dobře zabalený a i stejně dobře peroucí, by stál polovinu toho, co ostatní prášky? Samozřejmě, zpočátku by byl odbyt malý, ale po čase by možná šel na dračku. Zádrhel tkví možná v tom, že by mu byla konkurencí "vyhořena" jeho továrna. Nebo je to jinak?

       Před drahnými lety, ještě za t.zv. socialismu se na trhu objevil VELMI LEVNÝ bulharský prací prášek, navíc dost žertovně, v igelitovém pytli balený. Leč - pral výborně. Po čase, když pominulo počáteční pochechtávání se, začal jít docela na odbyt.

AndyO 23.5.2007 9:24

Re: NEROZUMÍM ....

jistě, Procter & Gamble je známý palič 8-o

NoName 23.5.2007 9:27

Re: NEROZUMÍM ....

Vás když žena pošle koupit prací prášek a nespecifikuje Vám jaký ,který koupíte ? Ten, o kterém jste v životě neslyšel (i když je třeba levný), a nebo něco, o čem jste slyšel  ?

Ivan Nový 23.5.2007 9:48

NoName,

ten o kterém slyšela žena :-)))))

NoName 23.5.2007 9:56

Re: NoName,

To byl samozřejmě příklad, dostanu vždy přesné pokyny, jaký prášek a jaký je první a druhý náhradník ...;-D

MLOK1 23.5.2007 10:10

Re: Re: NEROZUMÍM ....

NoName, odpovím Vám po pravdě.

       Výběr prášků provádíme s manželkou společně. Kupujeme většinou v akci nabízené levné (ne příliš známé) prášky následujícím způsobem. Buď koupíme prášek, který se nám už osvědčil. Pokud koupíme nějaký dosud neznámý, hned ho při nejbližším praní na prádle otestujeme. Buď je dobrý, pak ho zařadíme do množiny "dobrých" prášků a i nadále ho kupujeme. Nebo se neosvědčí a pak už ho příště nekupujeme. Vzhledem k vlastnostem vody dáváme jenom cca 60-70% doporučeného množství prášku. Tímto způsobem dosti ušetříme a přitom máme prádlo "běloskvoucí" a "a bez namáčení". Nakupujeme takto prášky již řadu let a máme s tím ty nejlepší zkušenosti. Také beru v potaz doporučení (nejmenovaného) časopisu, zabývajícího se testováním výrobků.

       U dražších průmyslových výrobků (pračka, sporák) se jdu napřed poradit do opravny. Kde jinde vědí, které výrobky jsou hodně a které méně poruchové.

      Přeji Vám hezký den a šťastnou ruku při nákupu zboží.

dr Turnovský 23.5.2007 9:29

Re: NEROZUMÍM ....

do ceny reklamy se počítá nejen to, že Vám to běží v TV, ale všechny marketingové náklady na produkt. Polovina to rozhodně není. Nejvíce "ceny"je  bohužel pracovní síla, proto se spoustu výrobců rychloobrátkového zboží snaží pořesunout výrobu tam, kde náklady nejsou tak astronomické......... Jinak zkuste zalistovat nové zboží do obchodu bez reklamy.....nikde Vám ho nevemou :-))) A bez prodejních míst nic neprodáte. U  luxusního zboží vlastně nejde do přímé viditelné reklamy nic. 

AndyO 23.5.2007 9:41

Re: Re: NEROZUMÍM ....

a do ceny reklamy se počítá i ta pizza, co si dávají copywriteři ke svačině. A taky novej auťák pro speakera;-D;-D

Musíte ZÁSADNĚ kupovat jen to, co v žádných reklamách není. Nejlépe, když si to sami vypěstujete, ulovíte, utkáte či vyřežete ze dřeva.

A kdybyste si místo čumění na tývý četli nebo hráli dětem pimprlový divadlo ( Kašpárek si VŽDY ČISTÍ ZUBY COLGATE SUPERBLACK) , tak by byly prací prášky prakticky zadarmo

dr Turnovský 23.5.2007 9:45

Re: Re: Re: NEROZUMÍM ....

se vyznáte......ale i ten mesík co veze ke korektuře obrázek spolkne něco z nákladů, že jo. Stačí se zamyslet nad umístěním zboží v regále......i to má svůj systém...a dost promakaný.