26.4.2024 | Svátek má Oto


Pokřivený koláč

23.5.2007

Naše největší soukromá televizní stanice Nova zdražila cenu svých reklamních časů. Udělala to v době, kdy výzkumy poukazují na klesající zájem diváků o televizní reklamu jako takovou a dokonce i o televizi jako takovou. Už jsou pryč doby, kdy civění "na bednu" byla jediná dostupná zábava širokých vrstev obyvatelstva.

Vyšší cena za horší službu? Takový nesmysl by se nemohl ve zdravém ekonomickém prostředí přihodit. Ale on ten nesmysl není nelogický. Nova prostřednictvím svých lidí působících na parlament a v parlamentě oklestila reklamu ve veřejnoprávní televizi. Zákonodárci, kteří přes všechna varování nestranných pozorovatelů k tomu opatření sáhli, jednali racionálně: na veřejnoprávní média a na televizi zvláště si mohou kdykoli došlápnout, kdežto soukromá média je nutno podplatit. Důsledky byly veřejně předvídány už v té chvíli, kdy poslanci zvedali pro tuto hanebnost ruce. A dostavily se v čisté podobě.