6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Platby u lékaře jen pro zdravé

Vláda včera projednávala svou reformu, z níž asi nejdiskutovanější je návrh z dílny ministra Tomáše Julínka na změny ve zdravotnictví. Z návrhu zase nejvíce vyčnívají poplatky u lékaře a v lékárnch. A to je kámen úrazu pro menší koaliční strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 17.5.2007 8:54

Re: Re: Jen pro zdravé!

číňané to dělali po tisíciletí. vždycky to byl nejvyspělejší národ na světě. a brzo zase bude.

jarda 17.5.2007 8:58

Re: Re: Re: Jen pro zdravé!

ale to se dnes jaksi "nehodí do krámu" :-))

jarda 17.5.2007 9:02

Re: Re: Jen pro zdravé!

pletete Komenského s Frištenským - to není založeno na bohotosti či chudobnosti - ale na měnícím se zdravotním stavu v čase ...

Von 17.5.2007 11:20

Re: Re: Jen pro zdravé!

Musím konstatovat, že bohužel LOGIKU nemá Vaše reakce - viz příspěvek o kousek dál/ nebo výš?/

Harry 17.5.2007 8:54

Re: Jen pro zdravé!

Naprosty souhlas, ale pak zase musi platit, ze pacient MUSI poslouchat rad lekare a napr. prestat kourit, zrat jako vepr, denne chodit 10 km PESKY a rychle, ... jinak je lekar v roli debila, ktery za neco odpovida, ale nemuze to ovlivnovat.

www racek 17.5.2007 9:32

Re: Re: Jen pro zdravé!

no, nejsem si jist, ale číňan odedávna jedl hlavně rýži a nekouřil, neb tabák je záležitost už novověká. nicméně, mám dojem, že číňané kouří nejvíc na světě a navíc tabák převelice mocný. rýže sice zůstala. ale konzumace zdravých pochutin jako jsou kočky, psi, hadi a opičí mozečky za živa  či vlašťovčí hnízda značně poklesla ve prospěch nezdravého vepřového (prase je pochodující producent hnoje, jak správně říkal soudruh mao ve své rudé knížce citátů...).

takže od této chválihodné praxe po převzetí evropských zvyklostí upustili.

Lída 17.5.2007 10:00

Re: Jen pro zdravé!

To je jednoduché. Lékaři by nebyli ochotní vzít do péče chronicky nemocné lidi. A kdybyste dostal třeba rakovinu, tak by se vás taky co nejdřív zbavili. Co s vámi, když je s vámi práce a peníze žádné?

www racek 17.5.2007 8:40

no, zase holt výsledek kterej se dal čekat ...

od týhle úrovně vlády se dal čekat jen ... bezzubý paskvil.

taky holt hlavně sledují průzkumy veřejného mínění a bedlivě naslouchají lidovcům a zeleným.

ach jo.

jarda 17.5.2007 8:54

Re: no, zase holt výsledek kterej se dal čekat ...

a tak pěkně to začalo :-))

www racek 17.5.2007 8:56

Re: Re: no, zase holt výsledek kterej se dal čekat ...

jo, když jsem tvrdil, že jsou stejní jak socani, bylo mi láno ...:-/

xtl 17.5.2007 8:36

Poplatky u lékaře a ústavní zákon

Problém je v tom, že lékařská péče se nemůže řídit stavem peněženky léčeného, ale potřebností léčby, což je odborná záležitost v plné kompetenci a zodpovědnosti lékaře, přitom nárok na bezplatnou lékařskou péči zajišťuje ústava, takže všechny úvahy o poplatcích jsou automaticky protiústavní. Jistě, pokud jde o snadno zjistitelnou diagnózu a osvědčenou léčbu, není třeba k lékaři často ani chodit, při chřipce většinou stačí několik dní pocení v posteli a pochopení zaměstnavatele. Na druhé straně jsou však nemoci, jejichž diagnóza se určuje i déle než deset let a jiné, u nichž je diagnóza určena chybně nebo je nasazena nevhodná léčba. V takovém případě je pravděpodobné, že pacient bude navštěvovat lékaře mnohem častěji a může tak i vzniknout představa o jeho simulanství či dokonce zneužívání zdravotní péče. Protože neznám ze svého okolí žádný případ, kdy by někdo jen "šel k lékař si pokecat", považuji takové případy za zcela vyjímečné, v žádném případě to nemůže být argument pro zavádění poplatků pro děti a těhotné ženy. I britský National Health Service minimálně tyto dvě skupiny od jakýchkoliv poplatků osvobozuje.

Von 17.5.2007 8:50

Re: Poplatky u lékaře a ústavní zákon

Ano, u nás by bylo nejlepší, kdyby bylo BEZPLATNÉ VŠECHNO!! Ale narazil jste na důležitou věc. Na tom, že by si léčení měli platit alkoholici a narkomani, na tom se asi shodneme všichni. Zajímavé by ale bylo, kdo by se ozval, kdyby peníze za chybnou diagnozu a následné /třeba dlouhodobé/ léčení měl patit ten, kdo POCHYBYL?!!

xtl 17.5.2007 9:12

Re: Re: Poplatky u lékaře a ústavní zákon

Z toho, že by na léčbu měl mít nárok podle ústavy bez poplatků každý potřebný vůbec neplyne bezplatný nárok na všechno, například na Vaší návštěvu domu s erotickými službami. Kromě toho je zřejmé, že ne všichni lékaři jsou nositelé Nobelových cen a mohou se dopustit omylů a chybných diagnóz, v Británii se odhaduje, že kvůli chybné diagnóze či chybnému zákroku zemře snad několik tisíc lidí ročně, podobné počty budou i u nás. Proto je významné stanovení obecných kritérií kvality poskytování zdravotní péče a jejich sledování, aby pacienti měli představu o svém zdravotním zařízení, jaká je pravděpodobnost, že je lékař uzdraví a jaká je pravděpodobnost, že díky lékařskému zákroku zemřou. V některých případech skutečně je pro člověka lépe, když zemře přirozenou cestou než s lékařskou pomocí.

Von 17.5.2007 11:15

Re: Re: Re: Poplatky u lékaře a ústavní zákon

Asi příliš nechápete nadsázku a tak snad se ani nemohu podivit nad tím, že mne sledujete /šmírujete/, když se kradu do vykřičených domů!! Na to, že všichni lékaři nejsou "Nobelanti" bych ani nepřišel, ale to nic nemění na faktu, že chybami lékařů přichází zdravotní systém o nemalé peníze. Takže souhlasím jen s tím, že v některých případech je opravdu lépe, když člověk zemře přirozenou cestou.

Bože 17.5.2007 8:22

Ach jo

Předvolební sliby.......Volte nás,My vám nic nezdražíme my to máme promyšlený....Oni neumí hospodařit a Rath je nepoužitelný,nepoužitelný a vše vám zdraží....Tak to bylo!!!!!

Otázka zní: věděli vubec do čeho jdou!!!!

A pokud to věděli tak nehorázně lhali...Politik u voleb má povoleno voliče vábit vizemi,muže i trochu  slibovat  a pak neplnit...To muže!!!!!

Co nemuže....Hlásat program na který naláká voliče,v tomto programu vymezit body za které nepujde,a pak vše zatratit a udělat pravý opak......Tento veletoč nastal a byl předložen voliči s poznámkou....Takový je život a kdo nejde s námi jde proti nám........

Pan Tlustý má smulu,prý odpadlík...Kdo je odpadlík a od čeho..Koho si vážit a koho poslat do pekel????? Nebylo by načase to položit a jít do nových voleb...A po ponaučení že vládnout není sranda předložit program který strana splní....Omlouvám se stačí ze 60%.............................................Tlustý odpadlík ???? a kam spadla Jaga:-D

brabus 17.5.2007 8:40

Re: Ach jo

jestli voliči volí strany podle toho, kdo jim řekne, že něco bude zadarmo, tak se mi otvírá kudla v kapse. Už když někdo říká, že něco, někomu dá zadarmo (ČSSD, KSČM), tak zdraví jedinec musí odejít a neposlouchat. I ve sportce musíte nejdříve investovat do losu, aby jste něco vyhrál.  To že se zdravotnictví musí částečně zpoplatnit, tak na to nemusím číst volební program. Na to mi stačí selský rozum. A volební program se bude plnit, až vítěz voleb bude brát vše!!!

Petr 17.5.2007 8:50

Re: Re: Ach jo

Ono by bylo asi serioznější nejdřív začít šetřit ve výdajích a pak teprve ždímat lidi.

www racek 17.5.2007 8:50

Re: Re: Ach jo

jo jo, poplatky nebudou, do zdravotnictví dalších 20 miliard, všicbi nižší daně a vyšší dávky a podpory jsme podpořili už před volbama ... sakra, která že je to strana?

Bože 17.5.2007 9:08

Re: Re: Ach jo

A mužu vás pane paní ubezpečit že je to pouze začátek.....A pladby se budou zvyšovat-------Vypustí draka,a co kdyby začali přemýšlet  ne to ne chápu jste tvrdě stranický...................................Nikomu ve světě nestací peníze na zdravotnictví tak to u nás taky zavedeme že

VH 17.5.2007 8:18

Astone,

je to zbytečné. Zdravotnictví u nás je přesným obrazem socialistického myšlení zažraného díky vládě jedné strany ve většině hlav českých lidí.  Změnu nikdo nepřipustí, protože populistických vychcánků, kterým výše zmíněné hlavy dají svůj hlas, se najde vždycky dost.

Bože 17.5.2007 8:30

Re: Astone,

Jo přemýšlet to je makačka,,,Dle vás pokud si vše nezaplatíme a budeme přemýšlet jak zacelit tu díru zvanou zdravotnictví aby se lépe hospodařilo s penězi a stačili::::Dostanem titul socialistické myšlení;-DPokud budeme platit balik je to OK;-DNikde ve světě to nefunguje dokonce ani tam kde na to dávaji balí.......Víte chce to vymyslet A jsme zase na začátku,,,,,,,Platte troubové a časem to bude zase málo;-P

Von 17.5.2007 8:32

Re: Astone,

Až na to, že TENTO úvodník tentokrát NEpsal Aston, ale JAG - máte bohužel pravdu!!

Radek 17.5.2007 8:09

nadpis prý musí být :))

Nádherné. Výbavička za tisíce, manžel nese na bedrech jinčí výdaje, tohle nikoho nezruinuje. Dokonce JAGem řečeno - totálně nezruinuje. Takže trochu může. Jsou rodiny, kde počítají každou korunu. Mají sice výbavičky za tisíce, ale chodí po bazarech, aby ušetřili co se dá. Takže budou běhat ještě víc, aby ušetřili dalších řádově několik stovek měsíčně. Nedávno jsem tady četl článek člověka znalého situace okolo farmaceutických firem. Zavázaní lékaři a jejich předepisování léků. Co udělat průvan v tomto. A že nejsou peníze? Každý rok si poslanci rozdělují nemravné peníze na golfová a jiná hřiště. Státní a veřejné zakázky v míře převeliké vyhrávají nejdražší nabídky. Nejsem proti placení, ale jsem proti tomu, abych dotoval lumpy, kteří dělají vír ve státním rozpočtu.

Tak nevím, mám pocit, že nejlepší by bylo, kdyby o placení u lékaře rozhodl sám ošetřující lékař. On rozhoduje o tom, že je někdo nemocný nebo ne. To samé s nemocenskou. Krátí se, aby se snížila nemocnost. Lidé budou stále stejně nemocní, jen jejich pobyty na nemocenské se zkrátí. To nemá se zdravotním stavem lidí nic společného. Až budou lidé více zainteresováni ze strany zdravotních pojišťoven v placení nebo možnostech slev ve zdravotním pojištění, pak se možná dočkáme méně nemocných. Příklad. Úrazy v opilosti. Jsem vůl, zlomil jsem si ruku když jsem se potácel z hospody, zaplatím si navíc nějakou část ošetřování. Bonusy za to, že nemám chřipku a jiné nemoci, které mohu nějakým způsobem ovlivnit. Podle ovlivnitelnosti nebo lépe řečeno - mohu-li prevencí předejít nějaké nemoci, aniž by to narušovalo moji každodenní činnost, mám povinnost tak činit. Nebo bych měl být nějak motivován tak činit.

jarda 17.5.2007 8:13

Re: nadpis prý musí být :))

ano, tohle všechno by dokázal vyřešit systém přímého vztahu mezi pacientem a lékařem a bez dnešního systému pojišťoven, ale s komerčním připojištěním ... ale to jsem tady popisoval snad už dvacetkrát :-))

j kunes 17.5.2007 8:20

Re: nadpis prý musí být :))

Mily Radku,

bonusy a podbna motivace jsou hezka vec a u pojisteni funguji. Jsem ale toho nazoru, ze zavadet bonusy v systemu zdravotni dane, ktery v Cesku funguje, je zavedeni bonusu problematicke.

Von 17.5.2007 8:26

Re: nadpis prý musí být :))

Ano, on by také měl být i PRAVÝ PODPIS, ale one je to tu zařízeno právě takhle. Takže - máte hodně pravdy, ale dalo by se to dovést až k tomu, že by se připlácelo POUZE za DĚDIČNÉ choroby, protože za všechny ostatní si vlastně člověk může SÁM!!Ovšem opilci a narkomani by si léčení opravdu měli platit sami!!

skeptyk 17.5.2007 7:58

A kdo je zdravý nebo nemocný

budu rozhodovat JÁ, vůbec z toho nemám strach, protože moje rozhodnutí bude kontrolovat vládní komise. Počet komisařů se bude řídit momentálními potřebami zaměstnat nepotřebné úředníky. ;-)

tyro 17.5.2007 7:54

Když vidím...

...denně postávat "nezaměstnané" s lahváči před večerkou a já jedu na noční, pak v práci pomocník s invalidním důchodem pracující načerno pije pivo za pivem a upíjí rum z plaskačky, přičemž vykouří za směnu balík tabáku, svobodnou matku třech dětí potkávám s kočárkem za 15 000kč, mobilem a kouřící jak fabrika, prostě plno "sociálních případů", Tak si říkám - PROČ by nemohli platit za návštěvu ordinace?! Vždyť jim přece ty nejrůznější podpory a dávky stejně dáváme my, co pracujeme, ze svého platu. Takže když ty naše peníze nepropijou a neprokouří, neprohrají v "mašinkách", nedají lichvářům atd., tak je dají za návštěvu lékaře a peníze z našich kapes budou tam, kde správně měly být!

Bože 17.5.2007 8:00

Re: Když vidím...

Gratuluji udělal jste ze všech lumpi....ale i tak se dělá podpora straně:-P

Von 17.5.2007 8:15

Re: Re: Když vidím...

Když posoudíme ty vaše gramatické znalosti, tak se nelze divit, že jste nepostřehl /hla, hlo/, že JAG vůbec neudělal lumpY za všech, ale jen z těch, na které se to pojmenování docela HODÍ!!