27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Papež a trest smrti

Papež František, a někdo charakterizuje tohoto pontifika slovy komunistický imám, zásadně pozměnil stanovisko katolické církve k trestu smrti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 4.8.2018 19:00

Re: Chčije a chčije,

Už včera bylo pozdě.

R. Neveselý 4.8.2018 16:16

Námitka proti trestu smrti

je někdy takové tvrzení, že když někdo chce zabít, tak ho trest smrti neodradí. Je to však zcela pravdivé tvrzení? Zdálo by se, že tam, kde trest smrti existuje, se stejně vraždí a skutečně platí toto tvrzení. Jenže pozor, jsou totiž známy jenom ty případy, které vrahy trest smrti neodradil. Ty, které odradil, nikdo nepočítal. protože to ani to nejde. Proto mám za to, že trest smrti je mimo jiné prevence proti těm, které od zabití odradí.

J. Anděl 4.8.2018 16:59

Re: Námitka proti trestu smrti

Nevím, myslím, že trest smrti má smysl jako symbol ultimátní spravedlnosti - že existují věci, které nelze odčinit, vykoupit jinak, než životem. Ten význam dokonce sílí, je-li ho užíváno zřídka.

Ale myslím, že praktický význam či vliv na kriminalitu nemá a proti sebevražedným teroristům taky ne. Nicméně samozřejmě nevím, spekuluji.

Doposud jsem byl jednoznačně proti, dnes méně jednoznačně.

R. Neveselý 4.8.2018 17:16

Re: Námitka proti trestu smrti

Sebevražedný terorista nepřemýšlí o trestu smrti ;-)

P. Vaňura 4.8.2018 18:37

Ale jeho šéfové a pomocníci o něm mohou přemýšlet!

J. Schořík 4.8.2018 19:23

Re: Námitka proti trestu smrti

Vyjimecne používání ne. Pokud by se nadužíval, vede k silnému tlaku na větší brutality případných pachatelů. Pokud by Vám hrozil trest smrti třeba za krádež, tak bude zloděj zabíjet svědky. . Historicky ověřeno. .

J. Anděl 5.8.2018 9:39

Re: Námitka proti trestu smrti

Ano, to u nadužívání dává smysl.

A jsem si vědom toho, že jakmile nějaká možnost v systému je, riziko zneužití nebo chyby je velké, resp. skoro jisté. Viz dříve mnou zmiňovaná zaručená chybovost (nedokonalost) každého systému.

J. Matuška 4.8.2018 15:46

Podívejte se na rozhovor s Matteom Salvínim

Príklad politika, ktorí za 60 dní spravil toľko, koľko nedokáža spraviť vláda behom roka.

https://www.facebook.com/hricalubos1/videos/697610793917224/?hc_ref=ARQt_KFIBqpccPwwirAixulW8SbTJnwEx0ty1vK1_th9MUjI5bxOI1NXF9GaywC908A&fref=tag

B. Rameš 4.8.2018 14:28

Z mého pohledu

se osoba, která zabíjí nevinné a nic netušící lidi, vymyká z řádu světa a jako taková svá lidská práva pozbývá. Klidně bych takového teroristu osobně pověsil, spaní by mi to nenarušilo.

P. Dvořák 4.8.2018 14:41

Re: Z mého pohledu

Souhlasím. To by ovšem ulice západních měst musely být ověšeny teroristy. Proč nejsou? Nejspíš proto, že když dva dělají totéž . . .

Žijeme v době, které vládnou eurounijní, rozkašované, africko-asijské slimácké mozky:

"Soud v západoněmeckém Gelsenkirchenu uložil pokutu 10 tisíc eur (asi 260 tisíc Kč) městu Bochum za to, že nedopravilo z Tuniska zpět do Německa Samiho A. Ten byl vyhoštěn minulý měsíc, ale podle soudu byla deportace protiprávní."

I. Kellner 4.8.2018 14:51

Re: Z mého pohledu

Vládnou bezdětní egomaniaci napojení na obchod s lidským masem..

K. Berka 4.8.2018 15:08

Re: Z mého pohledu

To by se mělo týkat všech, tedy i operátorů US dronů, kteří zabíjejí nevinné lidi s následujícím komentářem : jejdamanesa, ono to byla svatba a my si mysleli, že tam je kolona bojovníků, třeba Tálibánu.

P. Vaňura 4.8.2018 18:40

S tou svatbou to je jinak!

Oni měli ti svatebčané zvyk střílet na oslavu do vzduchu a ono v tom vzduchu letělo vojenské letadlo...

K. Berka 4.8.2018 19:25

Re: S tou svatbou to je jinak!

Proběhněte se po internetu, tam je odkazů hafo.

Nebo to mám najít za vás? Máte snad klávesnici.

J. Anděl 4.8.2018 14:05

Systém nemůže být dokonalý a snaha rodí peklo

Neexistuje ideální systémové řešení. Hledání ideálního systémového řešení přináší komunismy, šarije a podobné vynálezy.

Pavlova definice byla přijatelnější, než je Františkova. A ostatně i poprava může být důstojná nebo nedůstojná. Nikomu není lhostejné, jak zemře, i když víme, že zemřeme všichni. A ti, co šíří teror, si na nedůstojnosti dávají záležet. Civilizovaný systém to činit narozdíl od barbarů nemusí. Ale opakuji, dokonalý být nemůže. Nic na světě není absolutně vyvážené, leda celý vesmír se vším všudy.

R. Tesařík 4.8.2018 14:26

Re: Systém nemůže být dokonalý a snaha rodí peklo

:-))) Jako vždy:-))

J. Anděl 4.8.2018 17:11

Re: Systém nemůže být dokonalý a snaha rodí peklo

Díky :-). Přeju krásnou sobotu

P. Spáčil 4.8.2018 16:10

Re: Systém nemůže být dokonalý a snaha rodí peklo

Navrhoval bych zabité teroristy pochovávat zašité v prasečí kůži. (:-))

K. Berka 4.8.2018 13:48

USA jsou (?) vzorem demokracie

P.C.Roberts: USA jsou největším vězeňským státem světa

http://6b.cz/6T08

F. Doušek 4.8.2018 13:56

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

Svědčí to o dobré práci policie a justice. Odsouzený má nést svůj trest a ne vysedávat v cele u televize.

I. Kellner 4.8.2018 14:00

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

Tak. A proto vznikly gulagy.

F. Doušek 4.8.2018 14:03

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

Gulagy byly něco jiného. Tam se dostal člověk, aniž by cokoli trestného spáchal, aniž by byl řádně a spravedlivě odsouzen. A byl tam víceméně ponechán svému osudu, bez ošacení a stravy.

I. Kellner 4.8.2018 14:08

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

Jj, to byla nadsázka..

Mě spíš zaujal postoj ke známým statistickým údajům - největší % obyvatelstva ve věznicích ná Rusko a USA, pak dlouho nic, pak ostatní.

A vysvětlení toho jevu je značně odlišné, co si budem povídat..-)

P. Vaňura 4.8.2018 18:44

To byl především nesmysl!

V lágrech Gulagu byli vězněni především lidé, kteří nespáchali NIC. A vládli tam kriminálníci! Kdyby tam byli jenom ti kriminálníci, ani by mě to zacházení nevadilo!

J. Matuška 4.8.2018 14:06

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

"Spojené státy drží v počtu svých vězněných obyvatel světový primát. Nejen tedy že zaznamenávají nejvyšší procento svých lidí, kteří právě tzv. sedí, ale jsou vězeňskými šampiony i v absolutních číslech vězněných, kterých je zde mnohem víc než ve státech tzv. „autoritářských“. I např. Čína, která má čtyřikrát víc obyvatel než USA, za Amerikou v počtu vězněných lidí zaostává."

A. Trick 4.8.2018 14:20

Re: USA jsou (?) vzorem demokracie

Trest smrti byl v Rusku zrušen. V USA se praktikuje.

Tohle mnozí nestráví, vidím velké šermování minulostí.

R. Brzák 4.8.2018 13:24

ad pan Schořík - trest doživotí kontra trest smrti - tato

argumentace je zbytečná, protože v mém (nereálném) světě bychom zbytečných vězení neřešili. A to z důvodů, které sám uvádíte - věznění je drahé a také amorální (morální je to, co z dlouhodobého hlediska prospívá životu - nikoliv přežití, při kterém se rozhodujeme pod tlakem okamžité situace a tedy instinktivně). Proto společnost, která si váží lidského života (a to nikoliv vrahů, ale příslušníků slušné, svobodné a odpovědné většiny) bude technickými prostředky zapojovat své přestupce (včetně vrahů) do společnosti (zpočátku a u některých výjimečných darebáků i trvaleji s velkými omezeními, které jejich nebezpečenost sníží na minimum) což povede přinejmenším ke zvýšeným sebeobranným schopnostem členů majority a zároveň dává naději na možnost změny u přestupce - a především nutit je splácet dluh prací (žádny "luxus" zaopatřovacího vězeňského zařízení - bez práce nejsou koláče).... Takže nikoliv drahý aparát vězeňství s minimálním až nulovým potenciálem k pozitivní změně dotyčného jedince, ale například sledovací náramky či obojky (propojené s trestajícím či otupujícím mechanismem v případě jeho agrese, který by byl aktivován nikoliv nějakým dozorujícím úředníkem, ale běžným člověkem, jenž právě je v interakci s trestaným - například slovní autorizace vytetovaná viditelně na trestaném...). V případě mimořádných pachatelů zvěrstev pak jejich využití ve výzkumu a medicíně...

P. Jirkovský 4.8.2018 13:31

Re: ad pan Schořík - trest doživotí kontra trest smrti - tato

Panejo. Ještě dotáhnout ten inžinýring a skvělej svět je na světě,

R. Brzák 4.8.2018 13:48

Re: ad pan Schořík - trest doživotí kontra trest smrti - tato

Ano, uznávám, že ve světě, ve kterém jakožto jedinci odevzdáváme svou svobodu a odpovědnost státu, je možnost, jak se společnost a její jedinci vyrovnávají se svými zločinci, velmi omezená jen na sociální inženýrství. Ale pokud zrušíme vězení i trest smrti, lidé se přizpůsobí - a své Kainy si budou buď posílat do vyhnanství skutečného (ona sonda na Mars), nebo vyhnanství (po dobu, než je přestupce zákona přesvědčí o své nápravě) mezi nimi (určitými omezeními, jako je ztráta anonymity - Kainovo znamení, presumptivní příprava na jeho zpacifikování - obojek s pacifikačním prostředkem a připravenost vyzbrojených občanů zasáhnout vůči němu v případě jeho agrese, atd.). Ale pořád bude ten člověk muset žít s nii a snažit se o svůj chléb vezdejší. S tím je současný systém zcela nesrovnatelný - a skutečným sociálním inženýringem.

O. Uživatel 4.8.2018 13:32

Uživatel požádal o vymazání