18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

Ohebné slovo „diskriminace“

V progresivistickém slovníku patří slovo „diskriminace“ do hlavního zásobníku, hned vedle inkluze, diverzity, rovnosti a pojmu „právo“ ve stovce variacích, zpravidla pak ve smyslu „nárok“. V poslední době se s ním cvičí v souvislosti s manželstvím pro všechny

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Rybník 11.7.2022 7:57

Proč o panu Pávkovi píšete, že je hovado? Pochybuji, že jste s ním rodina.

P. Jirkovský 11.7.2022 7:23

Vždycky se podaří různejm "analytikům" problém s manželstvím převést na sex nebo rozmnožování. Přitom je to pitomost, to má v referátě biologie. Manželství tady, v západní civilizaci, je především smlouva a právě jako smlouva o majetku vzniklo a udržuje se přes všechny možný civilizační kotrmelce. Posuzovat realitu kolem sebe podle romantickejch představ "puritánský" morálky je nesmysl, rodin už dávno není otec, matka, tři děti jako schůdky a milující a milovaní stařečkové. Páně Neffvy představy, stejně jako ostatních podobnejch, co do chápání rodiny a manželství mentálně zastydlejch v literárním minulým století, jsou dávno vyšeptalou veteší. Katolická a dokonce i utrakvistický církve ve svejch oddávacích obřadech reflektujou právě tu praktickou stránku manželství a to majetek a jeho posloupnost. Nakonec - manželství vzniklo řece až s potřebou dynasticky ukotvit vládu a ní spojený atributy, komu před tisícem let záleželo na tom, jestli si nějakej chlupatej Pepík začne s Máňou, bylo jen jedno omezení, a to zákaz "příbuzenský plemenitby". Šlechta si v mnoha případech vymohla dispens a jako to dopadalo?

J. Fridrich 11.7.2022 7:30

To je slátanina, z tohoto má radost každý marxista-komunista - " Manželství tady, v západní civilizaci, je především smlouva a právě jako smlouva o majetku vzniklo a udržuje se přes všechny možný civilizační kotrmelce."

P. Jirkovský 11.7.2022 7:34

Vy se, jako sem z Novinek naplavenej blbec, věnujte tomu, abyste se napastoval co nejvíc cizích textů a pak se před ně postavil pěkně v předklonu, jak jste zvyklej, a čekal na pochvalu. Která nejde a nejde .....

P. Jirkovský 11.7.2022 7:37

A mimochodem, nikdo tady přece nemůže za to, že znáte jen ty marxistický-komunistucký triviality. Vy, jako naprosto nevzdělanej blbec, se fakt věnujte především tomu pastování, ale někde jinde, tady tím akorát zasíráte prostor.

J. Fridrich 11.7.2022 7:42

No comment, sprostý demente. Na velitele si hrej na pionýrském táboře.

P. Jirkovský 11.7.2022 8:03

Nepředstírejte tady znalost nějakýho cizího jazyka, blbe, na to fakt nemáte. Jste jen zakrslej pitomec, kterej si tu honí triko a předstírá, že je bůhvíco.

J. Fridrich 11.7.2022 8:31

Kvůli takovým sprosťákům se budou přijímat ve světě zákony proti internetovým dehonestacím a dezinformacím. Děkujeme, demente.

J. Fridrich 11.7.2022 7:43

Já umím diskutéry i pochválit, ty jim jen nadáváš a urážíš je. A to je tvoje vizitka zde.

P. Boublíková 11.7.2022 7:43

Ano, máte pravdu, že manželství je právní konstrukt nebo jak píšete smlouva. A jak si nyní vysvětlit, že právě církve, které byly v minulosti na území Evropy jedinými garanty těchto smluv, nikdy nedovolily stejnopohlavní manželství a nedovolují ho dosud?

D. Mach 11.7.2022 7:49

Např. ve Španělsku je stejnopohlavní manželství uzákoněno už několik let a stejnopohlavní páry oddávají i v kostech. Přitom tam jsou skuteční katolíci oproti nám, kde si na náboženství od dob husitů jen hrajeme.

P. Jirkovský 11.7.2022 7:57

Není právním konstruktem, ale smlouvou. Postatou manželství je přece právě ta smlouva. A zejména dogmatická katolická církev s manželstvím pro homosexuály má logicky problém, homosexuální vztahy zapovídá Bible na mnoha místech:

Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.

— 3. Mojžíšova 20,13

P. Boublíková 11.7.2022 8:05

Citujete Starý zákon, kdežto katolická církev se řídí převážně Novým zákonem (z toho Starého si spíš vybírá, co se tak zrovna hodí ;-)). Ale to jen na okraj.

No, myslím si, že hlavní jsou právě ty okolnosti kolem dědické posloupnosti, kterou jste zmínil. A protože dvě osoby stejného pohlaví nemohou mít společného (biologického) potomka, tak jim církve žádné smlouvy neboli manželství neumožňují uzavírat.

A zase jsme u toho trapného množení :-)

P. Jirkovský 11.7.2022 8:07

Taky Leviticus, etc. Mám napilno, tak jen takhle.

Ale chtěl jsem se zeptat, vy v tom máte nebývalej přehled: navíte, jestli připravuje někdo další přeočkování proti covidu?

P. Boublíková 11.7.2022 8:13

Cca od půlky srpna má nastat možnost přeočkovat se další dávkou vakcíny, a ta vakcína má být inovovaná, zřejmě působící hlavně na omikron.

Jenže, momentálně se šířící varianty omikronu jsou rezistentní na protilátky získané proděláním prvotních variant omikronu. Takže čert ví, jestli bude vakcína účinná.

Je to taková střelba naslepo, podobně jako s vakcínami proti chřipce.

Přeočkování proti covidu se doporučuje osobám 60+.

J. Roškota 11.7.2022 7:22

Co svět světem stojí, genetická informace se předává zvesela i mimo manželský svazek.

Příroda to zařídila tak, že sexualita není "binární", ale v populaci plynule přechází od bisexuality k homosexualitě. Binární pohled je náš kulturní konstrukt.

Nezdá se, že by v zemích kde jsou homosexuální manželství docházelo k rozpadu rodin a společnosti. Současná krize rodiny je odvislá od něčeho jiného.

Celý povyk, podle mého, neodpovídá rozsahu homosexuality v našich populacích. Daleko větším problémem je vysoká rozvodovost heterosexuálních manželství. Jen u nás vyrůstají v neúplných rodinách statisíce dětí, které nezřídka trpí materiální nouzí.

P. Jirkovský 11.7.2022 7:25

Přesně. Ani církevní ani občanskej sňatek z člověka neudělá jinou bytost. Je to jen razítko na něco jinýho, ne patent na rodinu.

R. Sorge 11.7.2022 7:30

"Příroda to zařídila tak, že sexualita není "binární", ale v populaci plynule přechází od bisexuality k homosexualitě. Binární pohled je náš kulturní konstrukt."

To je naprostý nesmysl. ;-D

D. Mach 11.7.2022 7:50

Vy se Sojkou jste binární nebo jiní?

R. Sorge 11.7.2022 7:51

ááá ... vypatalnec Mach zakvičel ... ;-D

D. Mach 11.7.2022 7:53

Jinou odpověď jsem nečekal. Máte ji nahranou na cédéčku, nebo si ji pamatujete?

R. Sorge 11.7.2022 7:55

... vypatlanec Mach se stále lepí ... ;-D

J. Pokoutný 11.7.2022 7:34

Oni se ani nijak výrazně nežení.

V. Novak 11.7.2022 8:30

Ve společnosti,kde se 50% manželství rozvádí děti-neděti a další páry se pro jistotu ne úřad neobtěžují, aby jim posléze úřad nekecal do života, je úsilí gayů a leseb o možnost nějak zúřednit vztahy docela pozitivní jev, ne? Ukazují neženílkům, že to má taky něco do sebe.

Ale proč nestačí registrované manželství, nevím.

F. Navrátil 11.7.2022 7:16

Aston hledá v genderovém aktivismu nějakou logiku. Nenajde ji. Prostě tam není.

D. Mach 11.7.2022 7:51

Aston hlavně jen nenahlíží do ložnic, ale už se lidem cpe pod peřinu.

J. Havelka 11.7.2022 7:06

V tom případku, ve světle Neffových rozborů, jak mohlo vzniknout.... to pávek... toť případ na dvě fajfky pro Holmesa. I Watson by sotva pomohl, možná Tonda Dudíků, ale když nevypátral ani Frantu Šimků...

M. Moravcová 11.7.2022 7:05

Bůh nebo příroda stvořili samce a samici, aby měli mláďátka. Vše ostatní je odchylka. Žádný nárok není.

J. Rybník 11.7.2022 7:36

R^

P. Jirkovský 11.7.2022 7:38

A co to má společnýho s manželstvím, uzavřeným na národním výboru předsedou MNV?