28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Nepřiměřená reakce

České ministerstvo obrany ve čtvrtek upozornilo Moskvu, že Praha je znepokojena "pokračující nepřiměřenou rétorikou Ruské federace vůči České republice" v souvislosti s plány na vybudování radaru amerického systému protiraketové obrany. Nu, on celý ten "případ" je nepřiměřený.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ginANDtonix 11.7.2008 4:55

Re: Re: je jenom jeden prvek

NATO neni Rusku (a Cine) rovnocenna vojenska sila a EU (a US) brzy nebude Rusku (a Cine) rovnocenna ekonomicka sila (k cemuz Paroubek a Zaoralek samozrejme pomohou.dostanou-li se k moci). Takze je to jedno.

Jedina nadeje je, ze Cesko bude aktivne spolupracovat v ramci Evropy a s USA na vlastni bezpecnosti. Radar je toho malou soucasti. Jedina cesta ktera nevede do zahuby je utahnout opasky, odhodit zbytecne zateze (zelenou politiku, socialni politiku), zacit tvrde makat (vytvorit silnou a stabilni ekonomiku a dosahnout nejvyssiho stupne technologicke vyspelosti) a za vydelane penize poridit spickovou obrannou technologii.

Je potesujici, ze Topolankova ODS tim smerem v podstate miri, je skoda ze zeleni ve vlade tomuto snazeni hazi klacky pod nohy a je nezmerna hruza, ze Paroubkovi bolsevici tohle poslou ke dnu a vydaji se (=vydaji nas) s nadsenim do zahuby.

s.p. 11.7.2008 4:52

Re: Proc se Rusko nezapoji je jasne.

Rusko se ma v prve rade starat o problem posunu cinskeho etnika na Sibir. cca 2 miliony rocne.Vrele doporucuji zajezd magistralou Irkutsk - Vladivostok. Pokud se to zmenilo za posledni dva roky co jsem tamtudy projel nevim. Na Ruske strane trivialni vystavba spina a lenost zatim co  z Ciny svetelkuji moderni mesta vcetne reklam na HFC a McD.

Na druhe strane se ruskym generalum nedivim, kdo by zil v takovem prostredi a branil fluidnimu nepriteli, kteremu nejake "ukazy z Moskvy" jsou u zadku! Rusko nejen ze ma namydlene schody z podstatnou casti sveho teritoria, ale i s uvazovanim vlastnich lidi, kteri momentalne se motaji v prostoru Sibire jako "nudle v bande".

Vrele doporucuju udelat si par vyletu za Ural a jeden se nestaci divit, jak rychle Moskva ztraci kontrolu nad regionem, ktery je vlastne zdrojem mozneho ruskeho uspechu.BTW co se tyce "neorusu oligarchu", tak ti se houfne zabydluji vsade jinde nez v "matusce Rosiji" staci se porozhlednout na Riviere, pripadne v Arizone na hranicich Nevady a nebo v Karibiku. videno na vlastni oci.

Jestlize panu Parubkovi poradil betonovy Foldyna s komunistou Filipem jak postupovat v Rusku, dopadne stejne jako dopadl v Cine podle rady tech dvou expertu 8-o

ginANDtonix 11.7.2008 4:28

Re: Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Za Klausovy vlady CR neprosperovala. Pouze se dostavala z predlistopadove zumpy na civilizovanou uroven. Za Zemana se ta tendence vyrazne zpomalila. Topolanek se to snazi tlacit nahoru co muze (reformy), ale nema na to silu (reformy nejsou dukladne) a za Paroubka se to podle vseho zacne do zumpy vracet. Volnym padem.

ginANDtonix 11.7.2008 4:21

Proc se Rusko nezapoji je jasne.

Za A se musi rehabilitovat v ocich vlastniho lidu -- za posledni 4 petiletky hralo podradnou ulohu a dokonce mu muselo na preziti pujcovat nepratelske Nemecko. Pro obycejne Rusy leta masirovane komunistickou propagandou je jiste Nemecko stale uhlavni nepritel. Dekadentni narod, ktery napred musel byt zkrocen hrdinnou Stalinovou armadou a pote se dal na zvracenou cestu kapitalismu za podpory nepratelske imperialisticke mocnosti USA.

Za B, Rusko citi, ze Zapad ztraci silu: Amerika se oslabila fiaskem v Iraku a neduhy vlastni ekonomiky. Evropa nikdy silna nebyla a Rusku se uspesne podarilo jeji politickou scenu otravit dlouhodobou podporou levicovych az anarchistickych smeru, zejmena pod vejickou ekologickych smeru (podpora Ceskym i Nemeckym zelenym, predseda zeleneho kabinetu Schroder odmenen vysostnym mistem v ruskem polostatnim podniku, jiz nepokryta podpora antiradaroveho sentimentu v Cechach atd.), coz m.j. vede k ekonomicke (surovinove/energeticke) zavislosti Evropy na Rusku v dobe, kdy se svet riti do

 energeticke krize.

Za C Rusko prestalo potrebovat jakoukoliv pomoc Zapadu. Suroviny zacaly za poslednich nekolik let prinaset astronomicke zisky a je jasne, ze to tak bude pokracovat v blizke a  stredne vzdalene budoucnosti. Navic, sice rozhodne ne demokratickou cestou, ale Putin prece dokazal srovnat chaotickou Ruskou spolecnost do late a veci tam zacinaji jakz takz fungovat.

Neexistuje jediny duvod, proc by se Rusko melo zapojovat do nejake jalove spoluprace se Zapadem a proc by melo zaujimat utlocitny postoj vuci Cesku. Rusko se opet v Evrope muze chovat jako slon v porcelanu s tim rozdilem, ze brzy nebude zadna protisila, ktera mu bude stat v ceste. A Zapad a predevsim Evropa by se sebou mela rychle neco udelat (predpokladam, ze je kazdemu jasne, ze lezeni Rusku do rite je ta nejrychlejsi cesta do zahuby).

Fafa 11.7.2008 3:48

Re: Re: Kacko:

ja osobne bych po nich chtel demilitarizaci Kaliningradu. Jsem obcanem clenske zeme EU a vubec se mi nelibi, ze uvnitr EU maji Rusove svoji vojenskou zakladnu a na ni pravdepodobne i nejaky ten radar. ;-)

Na druhou stranu bych chtel, aby se Rusko stalo dalsim Japonskem. Moderni, ekonomicky prosperujici zemi, klidne tvrde konkurujici Zapadu obchodne, ale zaroven podporujici Zapad v otazkach vojenskych a bezpecnostnich. Nam i jim by se to mohlo hodit, nez nam Cinani a muslimove prerostou pres hlavu.    

Fafa 11.7.2008 3:42

Kacko:

to je prave otazka nazoru. Ja si myslim, ze posilujeme, protoze mi pripada dulezitejsi fyzicka kapacita nejsilnejsi armady v alianci nez souhlas Belgie.

A nazory jsou na svete proto, aby se ruznily, tak asi nema smysl, abychom se mi dva snazili navzajem presvedcit. Ja bych to nechal na rozhodnuti standardnimi politickymi metodami.

Halladin 11.7.2008 3:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Jenže to Německo bylo opravdu hrozba. Ovšem Rusko není. Prostě na to dnes se svými lidskými a vojenskými zdroji nemá. Německo na tom bylo ekonomicky blbě. a doufali, že si válkou pomůžou.Kdyby Hitler nezačal válku, tak se Německo finančně zhroutí.

Rusko je na tom ekonomicky velmi dobře. Jeho vláda je pragmatická, nemají žádné komunistické, či jiné ideje, které by je hnaly  do váky.

Halladin 11.7.2008 3:27

Re: Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Ona ČR za socanů neprosperovala ? A za Klausovy vlády prosperovala ? :-D

Vasekpasek 11.7.2008 3:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Jo, právě proto. Kdyby udělaly západní velmoci totéž ve třicátých letech s Německem, měly by taky klid (a veřejné mínění by se zřejmě taky bouřilo).

Vasekpasek 11.7.2008 3:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kacko:

No ale byly pořád lepší, než vaše často nic neříkající nediplomatické fráze. Nicméně si myslím, že vyjádření znělo celkem dost jasně, i když rozumím tomu, že kdo slyšet nechce, neslyší.

Jdu spát, tohle nemá cenu.

Halladin 11.7.2008 3:20

Re: Re: Re: Re: Re: Halladine:

Proto stěhují základny na Východ ?:-D:-D:-D:-D

Kačka 11.7.2008 3:19

Re: Re: Re: Re: Re: Kacko:

Ten rozhovor jsem taky sledovala - a byly to opět typické nicneříkající diplomatické fráze, jinak to ani být nemůže, když chce zůstat tam, kde je. 

Halladin 11.7.2008 3:17

Re: Kacko:

Jaké ústupky byste chtěl po Rusku ? :-D Co bvy podle vás měli Rusové udělat, nebo neudělat ?

Jaksi jste nezaregistroval, že ztratili Pobaltí a jeho přístavy, střední Aázii, velkou část pobřeží Černého moře, hodně velkou část obyvatelstva ( hlavně 52 miliónů ukrajinců.)

Strategicky upadlo,  jeho vojenské kapacity také. Ztratilo taky početné armády satelitů. Naopak armády těchto satelitů, i když hodně zmenšené, získalo NATO:

Prostě - dělat z Rusů strašáka je nonsens. S USA měl problém udržet krok celý sovětskýž Svaz, i s celou Varšavskou smlouvou.Rusové Američanům nevěří - a peroč by měli ? Vspomeňte si - když jsme vstupovali do NATO, tak se Rusku slibovalo, že se žádné základny na Východ posouvat nebudou. Dnes jsou v Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, už se dokonce vyjednávalo s Ukrajinou, ( Ukrajinci si to nakonec rozmysleli), V Gruzii mají být US základny taky...

Nač to Amíkům bude ?

Vasekpasek 11.7.2008 3:12

Re: Re: Re: Re: Halladine:

Ano, já s tím souhlasím. Nicméně přesto si myslím, že tehdy byly možnosti zničit USA daleko lepší a "bezpečnější", než jsou nyní. A taky si (zřejmě právě proto) myslím, že o to nejeví ani nijak velký zájem a že jim jde především o vlastní klid.

Vasekpasek 11.7.2008 3:08

Re: Re: Re: Re: Kacko:

Už jsem srovnal a vůbec se nedivím. A rád bych slyšel ty citace odborníků (když mimochodem náš velvyslanec při NATO o tom mluvil v ČT a to živě a dost jasně. Takový člověk mi přijde dost povolaný komentovat takové věci).

Sarka 11.7.2008 3:06

Re: Re: Re: Re: Pro Kacku

Ja vyvesim prapory - zdravim z Left Coastu! ;-D ;-D ;-D ;-D

Halladin 11.7.2008 3:05

Re: Re: Re: Halladine:

Brzy po WWII by to bylo psychologicky neúnosné - po tom , jak angloamerické média pěly chválu na chrabré Rusy a o Stalinovi se psalo jako o strýčkovi Joe. A lidé už měli války dost...

No a Amíci jich neměli dost- těch jaderných bomb. A  Rusové mělí až moc divizí v německu a jinde...

Kačka 11.7.2008 3:04

Re: Re: Re: Kacko:

Jak pro koho. Diplomatické fráze jsou interpretovány rozdílně. Porovnejte si třeba Bursíka a Lišku. Podle odborníků je blíž pravdě Liška. Srovnejte si i média z různých zemí, to se pak budete divit.

Luboš 11.7.2008 2:58

Ahoj Astone :-)

Opilcům obvykle důkazy chybí ;-)

Vasekpasek 11.7.2008 2:57

Re: Re: Halladine:

Především, kdyby USA chtěli Rusy zničit, učinily by to mnohem dřív, ještě v době, kdy jejich převaha byla naprosto jasná (tj. v době, kdy disponovaly jadernými zbraněmi a SSSR nikoliv). Moje přesvědčení je takové, že ke konfliktu těchto dvou zemí nedojde, ale je jasné, že toto vyslovuji pouze jako svůj názor.

ros 11.7.2008 2:56

Re: Re:

Nick je špatně, má být kačena.

Vasekpasek 11.7.2008 2:53

Re: Re: Kacko:

To, že alianci "vůbec není po chuti" zcela vyvrací poslední summit NATO...

Kačka 11.7.2008 2:49

Re: Kacko:

Jsme členy aliance, ale radar není a nebude alianční, ale čistě americký,  a alianci vůbec není po chuti. Vondra, Topolánek a další  nám věší na nosy bulíky. V našem zájmu by mělo být udržovat sílu vojenského seskupení, ale americkým radarem ji rozbíjíme.

Raničák 11.7.2008 2:45

Vše jsou jen preventivní rozehrávky.

Ono nejde vůbec o stávající stav. Jde jen o předběžné rozehrání dalších možných partií. Tedy co se Ruska a Ameriky týče. To co se odehrává na naší scéně, to je jen bitva levice s pravicí. Topolámek má těžce problematickou vládu a Paroubek usiluje o zvrácení sil na svou stranu. Každá rána dobrá! Lidé vnímají hrozby z Ruska, hrozby Amerikou, hrozby terorismem, hrozby kapitalismem i socialismem. To vše je ale mimo mísu. Nejde vůbec o žádnou hrozbu, jde jen o body u voličů.

Radar bude, protože je to zájem USA, NATO, EU i Česka! Rusové budou štěkat, ale nic moc nenadělají. V Česku se kvůli tomu popere levá s pravou a vítěz vstoupí do vlády. Tedy přejí si tento vliv radarové konfrontace ti, kteří s ní pracují. Tamáš a spol. na tom vydělají, levice má proti čemu bojovat a nemusí ani prstem hnout ve vlastním stvoření smysluplného programu strany.

Daleko důležitější pro Česko by byla jeho ekonomická prosperita, tedy program opozičních stran. Takový program, aby byl akceptovatelný i pravicovými voliči. Protože jedině tak porazí levice patovou situaci v nových volbách.

Je v tom ale jeden háček. Dosud se nedá zjistit, zda na takový postoj a takové řešení vůbec, levice má!!!

Fafa 11.7.2008 2:33

Kacko:

samozrejme. Jsme cleny aliance a je v nasem zajmu udrzovat silu (at uz obrannou nebo utocnou) vojenskeho seskupeni, jehoz jsme cleny. Dava nam to minimalne moznost vyjednavat o kompromisech s protivnikem.   

V absolutnim minimu muzeme v budoucnu radar zrusit v ramci dohody s protivnikem a dosahnout ustupky z jeho strany. Pokud si vzpominate na rok (tusim) 1983, tak rozmisteni Pershingu bylo dobrym zakladem pro jednani na jehoz konci zmizely i sovetske rakety stredniho doletu. Pokud by Reagan poslal do Moskvy dopis, ze Pershingy rozmistovat rozhodne nebude a spoleha na gentlemanskou vstricnost sovetskych generalu, tak by se mu vysmali a SS-20 by zustaly na miste.      

Halladin 11.7.2008 2:32

Re: Halladine:

Tahle válka by nebyla o tankových divizích.....

Rusové se bojí jiného scénáře. Americký útok pozemními , námořními a leteckými střelami s plochou dráhou letu, které jsou kolem Ruska, a má jich být 6 - 7 tisíc.  Ty mají bodovými útoky jak jadernými, tak klasickými náložemi  zlikvidovat velení a strategické síly Ruska.  Co přežije, zachytí rakety v Polsku a na Aljašce. Ovšem je otázka, jestli by si Rusové riskli s pár raketami zaútočit, a riskovat odvetu plnou silou amerických strategických sil.A Rusům by nezbylo než kapitulovat. Na tankové bitvy by nedošlo, dokonce ani na okupaci Ruska ne...

Ruská obrana proti nízkoletícím raketám s plochou dráhou letu je zatím děravá. Takže vyrábějí tolik S 400, kolik můžou, a opevňují jimi důležité oblasti. To je ta asymetrická odpověď. Ovšem je to stojí peníze, které by radši neutratili.

Kačka 11.7.2008 2:24

Re: Halladine:

A to je argument pro radar u nás?8-o8-o8-o

derik 11.7.2008 2:21

Re: je jenom jeden prvek

Cesko je clenem NATO a EU. (S tim uz nic nenadela ani Paroubek ani Zaoralek ani Filip.) Radar umozni posileni transatlantiche vazby. Pro budoucnost bude lepsi kdyz USA , EU, a Cesko  budou mit dobre vztahy s Ruskem.

Fafa 11.7.2008 2:19

Halladine:

ovsem mnoho veci, ktere by staly za bombu je hned vedle v Nemecku. Treba bundeswehr a par divizi americke armady. Myslite, ze v Brdech to bude uplna pohoda, pokud treba Mnichov, Drazdany nebo Norimberk dostanou plny zasah ICBM?

Fafa 11.7.2008 2:14

Madqwarte:

Zamyslete se nad tim. Pokud se ruska rozvedka na nektere cleny CSSD skutecne muze spolehnout, tak je v zajmu Ruska nejen nase clenstvi v NATO a EU, ale dokonce i to, aby se treba pan Zaoralek stal generalnim tajemnikem NATO. Proc si myslite, ze Rusko navrhovalo pana Tosovskeho na funkce v MMF?