6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

Nebýt jako oni

Davové výlevy radosti nad smrtí Usáma bin Ládina jsou odporné, stejně odporné jako byly masové demonstrace radosti nad teroristickým útokem na newyorská dvojčata. Smrt není nic, nad čím je dobře se radovat, zvlášť když je to smrt násilná a provázená smrtí dalších lidí. Je těžké posuzovat bin Ládinovu smrt s chladnou hlavou, nicméně je dobře se o to pokusit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 3.5.2011 18:34

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

On ani nebyl jen o neútočení, viz útok na Finsko,Pobaltí, Besarábii a Polsko.

M. Prokop 3.5.2011 18:31

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

To jsem tedy nikde zde nečetl. Jen to, že když už byla válka v plném proudu, stačil skočit Hitler na SSSR dříve, než by Stalin stačil skočit na Říši.

Hajzlové chtiví území a majetků byli oba, obyvatelstvo nebylo proti také ani na jedné straně a politické i vojenské okolnosti umožňovaly obojí, jak praxe dokázala, tu verzi sovětského útoku skoro více. Jen ten Stalin čekal příliš dlouho.

O. Kadlec 3.5.2011 18:43

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

Člověče vy snad máte zatmění - jak můžete věřit takovým 3,14čovinám na základě přečtení nějaké knihy, notabene pochybné! Pan Fritscher má pravdu, jste nanuk a vrká s vámi je míša.

M. Prokop 3.5.2011 18:47

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

Rozčilení není argument.

Argumenty ve vašem výlevu chybí.

Není to na základě jedné knihy, ani jsem ji zde neuvedl já.

O. Kadlec 3.5.2011 18:49

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

Nemám čas. Ale psát sem vážně, že stalin připravoval přepadení Evropy, tj. Německa, ale Hitler ho předběhl, je produkt mdlého rozumu anebo něčí báječný podfuk, na který jste naletěl.

To jsem měl před tím na mysli, když jsem napsal, že argumentům čelit lze, ale blbosti mohu jen odmítnout.

Příště dodejte tu o dutosvětosti!

M. Prokop 3.5.2011 18:52

Re: Vezměte mapu a podívejte se na rozmístěný armád v 41

Ano, pro vás jistě něco takového najdu.

Když vás vážnější debata irituje.

R. John 3.5.2011 19:13

Jak víte, že to jsou blbosti, když jste to nečetl ? :-))))

Solonin také píše blbosti ?  V tom případě spousta dokumentů štábů armád a Gen . štábu , včetně pamětí některých aktérů  jsou blbosti.

H. Lukešová 3.5.2011 18:05

Re: pane Heusingere

Knihu Suvorova "Všechno bylo jinak" jsem četla. Mimo to psal, že Stalin již od 30.let spřádal plány na napadení Evropy. A rovněž plánoval zabíjení. Černohnědé vyhlazovací tábory s plynovými komorami by nahradily rudé gulagy...

R. John 3.5.2011 18:09

Dokonalá analýza je od Solonina. Doporučuji.

Uvádí tabulky, od divizí po armádní sbory. Rekonstruje události  i podle válečných deníků obou stran, pokud jsou přístupny, Postavení armád   jejich výzbroj a počty před vypuknutím války. Zmíním jen jednu zajímavost z jeho knihy. Je všeobecně známo, že těsně před nacistickým útokem ráno , přeběhli v noci dva němci, aby sověty varovali. Je zajímavé, že bolševici nikdy nezveřejnili jejich jména a nijak je propagandisticky nevyužili. Podivné. Asi je umučila NKVD.  

O. Kadlec 3.5.2011 18:35

Re: pane Heusingere

Pane Tolman, já jsem to nečetl, ani nehodlám, tak obecně:

- když nějaká práce není předmětem odborné diskuse, pak to neznamená, že jsou jeho argumenty betonové, ale znamená to, že autor je kejklíř, a neargumentuje tak, aby se s ním dalo diskutovat, ale žongluje s fakty i výmysly jak zrovna potřebuje. Zlatokopů je na knižním trhu mnoho, a pokud se touto cestou vydá vědec, skončil svou vědeckou kariéru. Někomu ty prachy stojí zato. Bývalý agent ale neriskuje vědeckou pověst, má to snazší.

- knihy psané lidmi z tajných služeb požívají jako pramen obecně té nejnižší možné důvěry. Proč? protože bývalí zaměstnanci tajných služeb zásadně lžou a navádějí do slepých uliček. Je to ověřeno. Jednak toho málo vědí - v jejich postavení je riskantní pravdu vůbec znát - a jednak mají různé zájmy, ale rozhodně nemají zájem říci pravdu. Tu mají zájem utajit, a podle toho píšou. To se týká pramenné hodnoty. Pokud nejde o pramen, ale o literaturu...věřte jen tomu, co potvrzují seriózní autoři, jinak ničemu.

- literatura typu "všechno bylo jinak a já vám řeknu jak" je psána pro hlupáky toužící po senzačních odhaleních. Dávno se ví, že takových čtenářů je víc než těch kdo prahnou po vzdělání, takže to vynáší. je to prostě branže jako každá jiná.

J. Tolman 3.5.2011 18:45

Re: pane Heusingere

Obecně: Pokud jste to nečetln a ani nehodláte číst, proč o tom diskutujete?

O. Kadlec 3.5.2011 18:50

Re: pane Heusingere

O té válce něco vím. A co jsem napsal bylo obecné.

M. Prokop 3.5.2011 18:45

Re: pane Heusingere

Stručně řečeno, každý zdroj nutno vyhodnocovat. Byla by chyba, dělat si nějaký úsudek jen na základě jedné knihy. Je to jen drobný střípek do celkové mosaiky. A tenhle konkrétně docela zapadá, soustředí-li se člověk na věci podstatné.

M. Martinovská 3.5.2011 18:47

Re: pane Heusingere

Pane Kadleci, Jak víte, že není předmětem odborné diskuze? četla jsem citace z té knihy v jiné historické práci. Vy se zabýváte odbornou diskuzí?

O. Kadlec 3.5.2011 21:36

Re: pane Heusingere

Já se nevyjadřuji k té knize, o níž je řeč. Ještě před chvílí jsem se ptal, kdo je ten Suvorov. Reaguji na slova pana Tolmana co napsal výše, a píšu obecně.

E. Heusinger 3.5.2011 18:47

Re: pane Heusingere

Tak tomu věřte a víra Vaše Vás uzdraví.

P.S, Skutečný historik nepíše pod pseudonymen a nechrlí senzační odhalení třikrát do roka. Taková "senzační odhalení" publikují kolektivy autorů a po důkladném prověření. Skutečný historik není schopen "zvládat" takové tempo jako Rezun. Koneckonců "Šifra mistra Leonarda" je také logická.

M. Prokop 3.5.2011 18:49

Re: pane Heusingere

Však to také není historická kniha.

Což neznamená, že nemůže být na reálném základě.

E. Heusinger 3.5.2011 18:54

Re: pane Heusingere

To mě těší, že uznáváte, že jde o beletrii. A ten reálný základ? Ano, válka skutečně proběhla.

H. Lukešová 3.5.2011 17:57

Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

psala jsem ze školy z mobilu...Můžeme míti radost, ale když jedovaté sani usekneme jeden chobot, naroste hned další. To by nám mohli dosvědčit synové a dcery Izraele. Je nutné jednou provždy se odprostit od chamberleinovského komplexu a začít jednat jako Churchill. Astonův článek je v duchu multikulti, bagatelizuje muslimský terorismus. Jistěže, samo sebou, že nejsou všichni muslimové stejní, ale zločinců ze strany muslimů je více než 1%.

L. Brabencová 3.5.2011 17:58

Re: Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

Kdo to spočítal?

H. Lukešová 3.5.2011 18:02

Re: Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

Břetislav Olšer napsal někde ve svém blogu, že muslimských teroristů je kolem 15%-20%. Ano, i to je menšina, ale podceňovat se to nedá...

M. Prokop 3.5.2011 18:15

Re: Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

15-20% z celkového počtu? Ve všech muslimských zemích? To se mi zdá poněkud divoké.

Nebo máme jinou definici teroristy.

H. Lukešová 3.5.2011 18:20

Re: Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

To já nevím. Asi myšleno ze všech muslimů na světě... Muslimů jsou 2 miliardy tak těch 15% je rozhodná menšina. Ono je třeba rozlišovat, zdaleka ne všichni z těch 15% by byli aktivní teroristé, to je myšleno i to, že s terorismem souhlasí, ne že by se šli přímo odbouchnout.

M. Martinovská 3.5.2011 18:22

Nikdo je nemůže spočítat.

Spíš je otázka, mají-li teroristi podporu mezi lidmi či na vládních místech. Podle vnějších projevů - tisku, televize, filmů a podle jásání davů v Palestině, Sýrii,.................atd. po pádu Dvojčat je obojí pravdou, vlády jistých zemí je podporují taky (ˇIrán , dřív Lýbie,....)

H. Lukešová 3.5.2011 18:27

Re: Nikdo je nemůže spočítat.

Nikdy nezapomenu na to, jak palestinští Arabové bouřlivě slavili, když spadla Dvojčata a téměř 3000 lidí bylo zabito. No a za to my Evropané palestinské Araby podporujeme a podporujeme. Schvalujeme teror proti Izraeli.

M. Martinovská 3.5.2011 18:29

Re: Nikdo je nemůže spočítat.

Já ne!  (ale tady na fóru Izraeli moc nepomůžeme.. .. tady se ten boj nevede a nevyhraje, tady se akorát příjemně kecá...)

H. Lukešová 3.5.2011 19:18

Re: Nikdo je nemůže spočítat.

Ano. Měli bychom všichni lidé dobré vůle se sjednotit, vytvářet skupiny, chodit mezi lidi a šířit osvětu, vytvořit jednotnou organizaci ve prospěch Izraele.

H. Lukešová 3.5.2011 18:00

Re: Naprosto souhlas pane Tolmane,

dnešní Astonův článek je psán v duchu mulikulti a bagatelizuje muslimský terorismus, dělá z islámu ne-li svaté náboženství...Islám jistě nevyznávají jen zločinci, najdou se slušní muslimové, ale procento zločinců na straně islámu je více než-li 1%!!! Dnes Aston ujel.

M. Prokop 3.5.2011 18:06

Re: Omlouvám se, že jsem psala bez interpunkce Astonův multikulti

Srovnání Chamberlain/Churchill je svým způsobem lehce zavádějící. V demokratické zemi, což Británie jistě byla a je, nemohl mezi válkami nikdo dělat jinou politiku než Chamberlain. Okamžitě by totiž dopremiéroval. Proto také byl Churchill v opozici. Lidé masově nechtěli ani válku, ani přípravu na ni (zas tak moc se jim nedivím, ač to bylo krátkozraké). Teprve když se nálada lidu změnila, dalo se více zbrojit a dělal to tehdy i Chamberlain.

Trošičku mi to připomnělo známý radar v Brdech. Proti mase vyblázněných by ho ani Churchill neprosadil.

H. Lukešová 3.5.2011 18:16

Re: Aston udělal z islámu svaté náboženství

To je jistě možné, ale nic nemění na faktu, že Aston dnes ujel. Jistě, velká část muslimů budou asi slušní lidé, ALE darebáků mezi muslimy je více než 1%. Aston udělal z islámu svaté náboženství.