2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dana 31.3.2006 21:21

Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

a kam byste ji vetkl? Tady je ještě docela zmrzlá zem...tak 5 cm pod povrchem...
jirka 31.3.2006 21:23

Re: Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

OTKA se nevetkává ta je na škrabávání bahna a hlíny z rádla, Já jsem totiž zemědělec
Dana 31.3.2006 21:30

Re: Re: Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

ale já to vím...jen jsem si vzpomněla na jednoho, co vetkl otku do země a z ní vyrostl....:-)))
jirka 31.3.2006 21:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

OTKAR ?
Dana 31.3.2006 21:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

ale kdepak! Ten úplně první..ten zakladatel rodu..ten, co způsobil, že už mužům hanba nebyla....:-)))
jirka 31.3.2006 21:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

Jo , to jako Přemysl Otkáč  už je mi to jasné
maYda 31.3.2006 21:18

Re: jste spolek prázdných žvanilů!

A smím se dotázati, co v tom spolku prázdných žvanilů děláte Vy? Neměl(a) byste radši jít něco pořádného dělat?
Venkovan 31.3.2006 21:20

Re: jste spolek prázdných žvanilů!

Tož osobo popo dyž se vám to nelíbí surfujte na HALÓ NAVINÁCH tam je to pravé ořechové.Nashledanů.
Evropan (original) 31.3.2006 21:27

Re: jste spolek prázdných žvanilů!

Pracovat ? Zblaznil jste se ?
STEM 31.3.2006 21:38

Re: Re: jste spolek prázdných žvanilů!

Snížit socanům nezaměstnanost?Už v pondělí by to bylo v novinách
divana 31.3.2006 21:11

Re: Půl vlády ve Znojmě

teď šibal jirka v ústí. za kolik on to vydá vlády? 1/?
co kdyby místo těch většinou příšerných reportérů z vládní vlnky to komentovali rovnou oni?
NoName 31.3.2006 21:14

Re: Re: Půl vlády ve Znojmě

Však je to taky jedna z největších katastrof, které Znojmo postihly
Pavel Kořenský 31.3.2006 21:00

Čumile,

libertarián se od liberála liší jako nebe od dudů. ***** Program libertariánské strany (mimochodem, třetí největší strany v USA) si můžete přečíst třeba na www.lp.org ***** Ve stručnosti, libertarián je člověk, který hlásá maximální míru svobody a maximální míru odpovědnosti jednotlivce. O postoji americké Libertarian Party k některým klíčovým aspektům (nejen amerického) života se lze informovat na http://www.lp.org/issues/issues.shtml
Čumil 31.3.2006 21:07

Re: Čumile,

Hm, slyším poprvé, že liberál - na rozdíl od libertaniána - hlásá NEODPOVĚDNOST individua, což je hlavní distinktivní rys, jímž se oba od sebe odlišují.  No, vidím, že mám mezery. V každém případě díky.
Pavel Kořenský 31.3.2006 21:23

Re: Re: Čumile,

No, ono to tak ve skutečnosti je. Je to vidět třeba na rozdílu přístupu k menšinám či k emancipaci žen. Liberál tvrdí, že je nutná positivní diskriminace a na základě toho organisuje všelijaké pitomosti. Libertarián tvrdí, že všichni lidé jsou si z principu rovni v právech i povinnostech a nikdo nemá mít výhodu přednostního zacházení. ****** Diametrální rozdíl v přístupu je třeba i u těch homopartnerství. Liberál tvrdí, že je nutné práva té menšiny nějak korigovat zákonem, aby se to dostalo na roveň manželství. Libertarián naproti tomu tvrdí, že státu není nic potom, jak spolu lidé žijí a odmítá speciální zákony pro páry či skupinky ať homo nebo hetero. ***** Většina liberálů třeba prosazuje legalisaci měkkých drog. Většina libertariánů je pro celkové zrušení prohibice na veškeré drogy s tím, že za své zdraví je každý odpovědný sám. Je to pochopitelně spojeno s tím, že pokud si někdo zničí zdraví heroinem nebo crackem, nebude léčen a zemře, pokud se o něj nepostará dobrovolná charita. ***** Celkově vzato, těch rozdílů v přístupu jsou mraky. Liberálové většinou akcentují svobodu s tím, že o zanedbané povinnosti se musí postarat stát (tedy jiní lidé). Libertarián bere svobodu a odpovědnost jako dvě stránky stejné mince a obojí by mělo být plně v rukou jednotlivce.
Čumil 31.3.2006 21:28

Re: Re: Re: Čumile,

Hm, pane Kořenský, jak vás tak čtu, začínám pociťovat vůči vašim výkladům stále silnější skepsi. Tuším, že takoví pánové od pana Mandlera by měli k vašim výkladům dost silné připomínky. Raději se poohlédnu jinde... Ale děkuji.
Pavel Kořenský 31.3.2006 21:33

Re: Re: Re: Re: Čumile,

Ale klidně. Osobně si myslím, že libertariánům nebude nijak výrazně vadit, když se budou muset bez Vaší přízně obejít. ***** To je vůbec na libertariánech to nejlepší, že nikoho k ničemu nenutí. Ono to ani nejde, když základní prioritou je svoboda a odpovědnost jednotlivce. To jednotlivec musí pochopit a chtít a nelze mu to naordinovat četbou Hayeka.
nalevo 31.3.2006 21:07

Re: Čumile,

mám lepší definici, libertarián je člověk, který zastydl ve středověku, moderní společnost by podle těchto principů nemohla existovat, leda že by lidé opustili velká města a žili na farmách:)
jirka 31.3.2006 21:18

Re: Re: Čumile,

Proč? Já bych neřekl že zastydl
Pavel Kořenský 31.3.2006 21:27

Re: Re: Čumile,

Nojo, oni kdyby libertariáni vyhráli, tak by vás nalevo neměl kdo živit. Proto ta hrůza a děs. ***** Ale všeho do času. LP v USA pomalu stoupá ve volebních preferencích a časem se prosadí i proti Republikánům či Demokratům. A časem se tyhle myšlenky prosadí i v Evropě, zejména po krachu EU. Ale chce to čas, výchova lidí k odpovědnosti zabere desítky let, protože není jednoduché napravit škody, které napáchal sociální stát (jak v EU, tak v USA od dob FDR) v myšlení lidí.
Evropan (original) 31.3.2006 21:31

Re: Re: Re: Čumile,

Rekl bych ze mate pravdu, jen bych doplnil ze libertarian != nelidsky netvor, ba spise naopak, libertariani byvaji nejvice lidsti.
jirka 31.3.2006 21:39

Re: Re: Re: Čumile,

Naprostý souhlas, Bohužel Ti " zastydlí" budou pouze v menšině . Přiznávám , že by se mi to líbilo.
* 31.3.2006 20:52

Cumile, mel byste vedet, ze nejvetsim problemem kalu u Rozne neni radioaktivita, ale obsah arsenu a tezkych kovu

Čumil 31.3.2006 21:04

Re: Cumile, mel byste vedet, ze nejvetsim problemem kalu u Rozne neni radioaktivita, ale obsah arsenu a tezkych kovu

Prokristapána, vy jste jako kolovrátek. Ty kaly v Rožné jsou dnes zabezpečeny, jak jen to bylo a je možné. Definitivní překrytí a rekultivace kalových nádrží je záležitostí cca 10-15 let. Kaly, které jsou v brněnské přehradě, tam leží bezmála 40 let - nevím, kdy byly ty závody uvedeny do provozu, tipoval bych polovinu 50. let - a na to svinstvo dostaly bohužel výjimku. To skončilo v roce 1968. Netýkají  se pitné vody, protože ta NEPOCHÁZÍ z brněnské přehrady. Chápu, že jste rád umanutý, ale opravdu tentokrát zcela mimo mísu.
* 31.3.2006 21:15

Re: Re: Cumile, mel byste vedet, ze nejvetsim problemem kalu u Rozne neni radioaktivita, ale obsah arsenu a tezkych kovu

Sypana hraz ...
Čumil 31.3.2006 21:40

Re: Re: Re: Cumile, mel byste vedet, ze nejvetsim problemem kalu u Rozne neni radioaktivita, ale obsah arsenu a tezkych kovu

Opakujete se. Znáte příčné profily těch sypaných hrází? Mimochodem - sypaná hráz je třeba v Dalešicích a na poněkud méně stabilním podloží, než jsou ty v Rožné, nehledě k tlakům a velikosti. Tam bych se bál víc.
* 31.3.2006 21:25

inu

Zv ýšené hodnoty gama záření byly naměřeny podél přepravní trasy (křižovatka R IV – nákladní vrátnice R I) uranové rudy na ložisku Rožná. Zjištěná kontaminace byla odstraněna v závěru roku 2004 odtěžením zeminy při okraji vozovky a uložena do odkaliště KI.   http://www.diamo.cz/aktuality/mzp04.pdf
Čumil 31.3.2006 21:48

Re: inu

Kolikpak tun by jich muselo být, aby se to vůbec v těch milionech kubíků projevilo? Občas projevujete skutečně pozoruhodně alternativní inteligenci. No, mějte se taky hezky.
* 31.3.2006 21:30

Trh zada pozitivni pristupy - a hlavne dobre zpravy, Cumile