29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Evropan (original) 31.3.2006 23:11

Re: Re: Re: Re: Nalevo,

Jo v jednom z nich bydlim, postavili ho dobre.
maYda 31.3.2006 22:16

Re: Re: Nalevo,

mrchožroute, řeč je o minimální dani, ne o platbě sociálce. On jest to rozdíl, víme? A laskavě se nevyjadřujte o lidech, kteří poctivě pracují, jako o exotech. Nejvíc řvou tlučhubové, kteří očekávají přistání pečených holubů ve vlastních ústech, aniž by hnuli prstem. Živnostníci na to obvykle nemají čas.
Evropan (original) 31.3.2006 22:22

Re: Re: Re: Nalevo,

maYdo nekazte mi to, ja jsem se tesil, ze ho vytocim a Vy mi to kazite
maYda 31.3.2006 22:32

Re: Re: Re: Re: Nalevo,

Evropane, to je mi líto, ale já si myslím opravdu, že Švarcsystém není tzas tak špatný. Problém je, že je výhodný pro ty, kdo práci zajišťují a kdo ji provádějí. V konečném důsledku neprodělá ani ten stát, protože lidi si zaplatí stejně pojistné a stejně platí daně, jedině to eliminuje různé bytosti, které se v jiných případech na pracovně právním vztahu mezi zadavatelem práce a dodavatelem práce přiživují. Pro ty to je nevýhodné, to připouštím, a protože v koénečmném důsledku by došlo na nejhorší, totiš, že by se museli živit vlastní prací a nikoliv kafráním do práce cizí,tak radši řvou "fuj, švarcsystém" No, já taky můžu dělat nezaměstnanou a pracovat načerno, když se tu některým poctivákům ten švarcsystrém tak hnusí. Ušetřila bych na pojistném, vyinkasovala k výdělku podporu a z výdělku bych užnemusela platit daň. A mrchžrouti na naleváci by kolem mě tančili, protože bych byla ubohá nezaměstnaná. Nebyla bych škaredá zlodějka OSVČ ani provozovatelka mrzkého švarcsystému. A podle nalevo a mrchožrouta by to bylo O.K.
Mrchožrout 31.3.2006 22:37

Re: Re: Re: Nalevo,

Hluboce se omlouvám, někdo tady naříkal, že mu socani zvedli sociálku.A k té minimální dani:Jestli někdo nevykazuje zisk před zdaněním a po státu chce ten nejlepší servis, co jako s ním, to ho mám litovat, že je lemra?
Ladislav N. 31.3.2006 23:41

Re: Jestli někdo nevykazuje zisk před zdaněním....

Jste osel. Tohle říkám tradičně lidem, kteří opakovaně vnáší do diskuze nesmysly, které už byly dávno vyvráceny. Uplatňují je buď z naprosté neznalosti problematiky, nebo ze zlého úmyslu.
pf 31.3.2006 23:01

a takhle trochu mene hysterie

nezamestnanost sezone osciluje - zadne tisice zbidacenym zivnostniku nestoji pred polevkovymi kuchynemi, takze ty ekonomicke ztraty nebudou tak zhave.
Ony proste  danove  'optimalizace' dosly do extremu. Protoze proc by zamestnanec platici dane mel prispivat na chudaky, co maji deset let prijem pod hranici minimalni mzdy a pritom udrzuji bez problemu  v pohodovem  chodu v  rodiny. 
Pavel Kořenský 31.3.2006 21:42

Evropane,

to máte pravdu, že libertarián != nelidský netvor. Všichni lidé, které znám a kteří smýšlí řekněme jako libertariáni, většinou přispívají na všechny možné charitativní či obecně prospěšné akce nejvíc. A navíc platí ty nesmyslně vysoké daně. ***** Já osobně si třeba nemyslím, že je nutné daně nějak drasticky snižovat, mírné snížení a zrušení progrese by bohatě stačilo. Ale myslím si, že naprosto nezbytná je radikální daňová reforma, která jednak zruší zbytečné daně typu daň z nemovitosti, daň dědická, daň z převodu nemovitosti (které státu nic nepřinesou s ohledem na náklady na jejich výběr) a zavede možnost zásadních daňových asignací podle přání poplatníka. Modelový příklad je to, že mám zaplatit např. 1 milion na daních a jako poplatník rozhodnu, že 500.000 zaplatím do vědy a školství, 250.000 do obrany, 150.000 na policii a soudy a 100.000 na charitu.
Dana 31.3.2006 21:45

Re: Evropane,

No, Pavle, v tomhle se asi neshodnemem ale to je na dlouhou a soustředěnou diskuzi a na tu já dnes moc nemám...jsem příliš roztěkaná..
Evropan (original) 31.3.2006 21:47

Re: Evropane,

Nejsem si jist celou vyskou dani, ale tak 50% bych takhle udelal, to bych vedel co s tim :-)
Dana 31.3.2006 21:51

Re: Evropane,

Souhlasím se snižováním daní z příjmů - tím se podpoří spotřeba a druhotně i výroba a také zaměstnanost. Ale na rozdíl od vás, jsem pro zachování majetkových daní. Daň z nemovitostí by naopak měla vzrůst a měla by mít obec více možností - ba přímopovinností tuto daň stanovovat podle místních podmínek. Už proto, že je to daň místní a obce s ní hospodaří. Výpadek tohoto příjmu by se musel nahradit jiným. A co se ostatních majetkových daní týká - jsou to daně, v nichž je vyjádřena solidarita bohatších s chudšími. Kdo má majetek, platí daň a přispívá více na pokrytí společných potřeb - potřeb státu. Třeba na vytvoření fondu pro náhrady živelných pohrom...:-) A nepapouškujte, že náklady na výběr těchto daní převyšují jejich výnos. Není to pravda. Jsem přímo u zdroje. :-)))
Evropan (original) 31.3.2006 22:07

Re: Re: Evropane,

V normalnim state mozna, ale tady jsou tendence nastavovat majetkove dane primo likvidacne, jako pozustatek rovnostarstvi. A ze by zrovna tyhle byly nejak solidarni me nepripada.
Dana 31.3.2006 22:59

Re: Re: Re: Evropane,

jak likvidačně? Probůh, u nás jsou majetkové daně příliš nízké! Chcete mi snad říct že jednorázově placená daň z nemovitostí v dnešní podobě je likvidační? Pro koho? Nejvyšší daň z nemovitostí, kterou platí např, banky, je 10.- Kč/m2 zastavěné plochy stavbou. To je hodně????
Ladislav N. 31.3.2006 23:45

Re: Probůh, u nás jsou majetkové daně příliš nízké!

Proč myslíte, že jsou nízké? Proč myslíte, že by vůbec měly nějaké "majetkové daně" být státem vybírány?
Pavel Kořenský 31.3.2006 22:26

Re: Re: Evropane,

A to je právě to špatné (ta povinná solidarita v majetkových daních). Proč by měl být někdo trestán, jen proto, že je bohatý ? ***** Solidarity je až až u daně z příjmu, protože pokud někdo platí 15% z milionu, tak zaplatí 150.000 a pokud někdo platí 15% ze 100.000, tak platí 15.000. ***** Pokud se týká místních daní, tak souhlasím s tím, že ten výpadek by bylo nutno krýt. Klidně tím, že část daně z příjmu (třeba 5%, ale přesné číslo je na diskusi) se bude platit obci a 10% státu.
Dana 31.3.2006 22:57

Re: Re: Re: Evropane,

Pavle,možná by to chtělo obrátit.Platit daň není trest ale výsada! :-))))))))
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:00

Re: Re: Re: Re: Evropane,

To ano, ale v dobách, kdy to bylo výsadou to bylo kompensováno třeba tím, že existoval volební census.Nebo třeba "No taxation without representation" :-)
Dana 31.3.2006 23:05

Re: Re: Re: Re: Re: Evropane,

:-)) Mýlíte se, ale to neva. V jistých společnostech i teď, je člověk ceněn podle toho, kolik na daních platí. Čím víc, tím váženější občan to je! :-))))
Dana 31.3.2006 23:02

Re: Re: Re: Evropane,

Pavle, podívejte se na zákon o rozpočtových pravidlech. Tam se dočtete, že daň z příjmů Fo je už teď příjmem obce a část daně z příjmů právnických osob a ze závislé činnosti také. Tak kde brát a nezvyšovat tyhle daně? :-)))
* 31.3.2006 21:43

Re: Žumpa uprostred Prahy

a video je zde:
 
Čumil 31.3.2006 21:57

Re: Žumpa uprostred Prahy

Hm, nedovedu to moc posoudit, ale zjevné je, že cca polovina námitek je NIMBY. Ať si pražských odpadů raději užijí sousedi dál po proudu. Naše kaly nebudou přece smrdět pod naše vlastní nosy...
Ba ano, milé děti, v Praze žije asi milion lidí, které bych tu nechtěl vyjmenovávat...
Dobrou noc vespolek!
* 31.3.2006 22:03

Re: Re: Žumpa uprostred Prahy

Vy jste kun, Cumile.
NoName 31.3.2006 21:39

P.K. Dick vzpomíná v úvodu z některé ze svých skvělých knih,

že když mu bylo v životě nejhůře a byl na dně, zavolal mu R.A. Henlein a nabídl mu svoji pomoc. R.A. Henlein byl člověk, který v každém svém díle hlásal individuální odpovědnost, bylo mu spílano do fašistů a extrémních pravičáků, přesto bez jákýchkoliv okázalostí pomohl svému kolegovi, který podle vlastních slov každou svojí větou bojoval proti všemu, co R.A.Henlein  hlásal. Nevzpomínám si, že by P.K. Dick psal o nějakém moderním levičákovi, který  mu  pomohl. Zato hnusný pravičák Henlein ano. Zřejmě neměl problém žít podle zásad, které sám hlásal, na rozdíl od "moderních" levičáků...
Dana 31.3.2006 21:44

Re: P.K. Dick vzpomíná v úvodu z některé ze svých skvělých knih,

NoName, něco v tom smyslu už jsem psala níže..ale...
* 31.3.2006 21:35

ibn

Cteni ekologickych programu me razveseli, kdyz na prvni radku zahlednu slovo INVESTICE a hned za nim CISTIRNA ODPADNICH VOD.
 
 
ibn 31.3.2006 21:41

hele, to jsem nevedel, diky

Zastupitelé hl. města Prahy se rozhodli zničit obrovskou, krásnou lokalitu Císařského ostrova v Praze. Území leží v ochranném pásmu pražské památkové rezervace a rekreace, pro něž platí stavební uzávěra . "Naši zastupitelé chtějí obecně závaznou vyhláškou tuto uzávěru zrušit a na území vyhlásili, proti všem zásadám zdravého rozumu, veřejně prospěšnou stavbu čističky odpadních vod.   Výstavba gigantické čističky odpadních vod převyšuje vše ve svém okolí. Navrhované “věže” dosahují výšky asi šestipatrových domů, budou se tyčit 20 metrů nad hladinou Vltavy a převyšují o 15 metrů okolní terén ostrova . Je plánováno úplné vykácení stávající zeleně v počtu několik stovek vzrostlých stromů, které odolaly i povodni v roce 2002. "
nalevo 31.3.2006 21:33

to maYda, NoName

já nijak nezpochybňuji těžký život živnostníka, co zpochybňuji je, že bude opět umožněno optimalizovat odvody u OSVČ do nuly.
NoName 31.3.2006 21:42

Re: to maYda, NoName

Nulové daně optimalizované u Hyundai Vám vrásky nedělají ?
nalevo 31.3.2006 21:47

Re: Re: to maYda, NoName

nedělají, protože investice typu Hyundai přinese mnohem více, například poctivé daně z platů zaměstnanců.