29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pV. 31.3.2006 23:40

Nesouhlasím.

Zdravotní systém NENÍ jiná varianta, dokud není jasně stanovený rozsah péče ze "státního" pojištění a možnost komerčního připojištění. Sociální systém v našich podmínkách si už na oddělení od státního rozpočtu jenom hraje...
Ano, technicky jsou to oddělené systémy, vnímány (a propojeny) jsou však s daňovými výnosy. A cesta změny není kolem těchto prvků, ale přes ně. Jsou mi houby platné snížené daně, když se zvednou odvody do fondů.
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:50

Re: Nesouhlasím.

Právě, totální oddělení zdravotní a sociální péče od daní je nutný předpoklad. Mělo se to stát už dávno.
pV. 31.3.2006 23:52

Ideově souhlasím. Ale koupím si ještě pár zásobníků...

pf 1.4.2006 0:00

hm tak to mozna funguje v somalsku

ale v civilizaci jsou nakonec nemajetni leceni v obecnich nebo statni zarizenich, ktera jsou financovana z dani, jedno jestli predepisovanych statem, provincii nebo obci.
Nejdriv musite ziskat konsensus na to aby bylo eticke nechavat nemajetne chcipat na chodniku a pak muzete systemy dokonale oddelit.
zdas e, ze tento koncept nebyl na nasem teritoriu jiz v dobe lofcu mamutu, kteri zrejme, ac bez penez si poskytovali uvnitr svych spolecenstvi 'zdravotnickou pomoc' clenum pravdepodobne bez prilisneho mereni, jaky kus mamuta ktery kopcem privlekl k ohni.
 
Antiorelace mezi  necivilizovanosti a mirou solidarity v soc/zdrav sfere je videt i neozbrojenym okem    
Evropan (original) 31.3.2006 23:38

Re: Krásně diskutujete :-)

Ne neni
Andy 31.3.2006 23:06

no tady to přitvrdilo :)))

sociálně potřební jsou lemry- to je teď oficiální politika sociální demokracie ? Z toho názvu už zbejvá koukám jenom to Česká:))
dokud se ovšem nepřestěhují všichni na Seychely nebo do Ghany.
Pavel Kořenský 31.3.2006 22:33

Dano,

jinak souhlasím s tím, že téma daní je na dlouhou diskusi. ***** IMHO by skutečná daňová reforma měla začít něčím zcela jiným. Totiž diskusí o tom, kolik je kdo ochoten platit. Z takové diskuse by vzešla velmi hrubá částka, která se vybere. A teprve pak lze diskutovat o tom, co lze za tu částku pořídit, jaké služby by vlastně stát měl zajišťovat atd.
Dana 31.3.2006 23:02

Re: Dano,

Omlouvám se, ale diskutuju dole...polepším se! :-))) Už jdu sem.
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:12

Re: Re: Dano,

Ona ta vlákna jsou problematická :-))) **** Ale k věci. Otázka, kde na to má stát brát není IMHO na pořadu dne. Tedy rozhodně ne v ČR nebo v celé EU. ****** Primárně je nutné se zaměřit na to, co by měl poskytovat stát, co obec a co by si měl jednotlivec platit sám. ***** Pokud by se výdajová stránka rozpočtu podrobila diskusi a výrazné redukci, tak nakonec zjistíme, že peníze spíš přebývají.
Dana 31.3.2006 23:17

Re: Re: Re: Dano,

Souhlasím. Ale myslíte, že tahle společnost je zralá na takovou diskuzi? Aby to nedopadlo tak, že stát má zajišťovat ještě víc, než teď a platit daně by nechtěl nikdo. :-))) ****Víte, k takovému závaru mě přivádějí i zde časté diskuze o potřebě nějakého zákona při určité události. Všichni chtějí méně státu, ale přitom na každou maličkost samostatný zákon...to je přímý rozpor. :-)))
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:24

Re: Re: Re: Re: Dano,

Já jsem psal, že to bude trvat fůru let, protože sociální stát napáchal příšerné škody v myšlení lidí. ***** Nicméně si myslím, že společnost je připravená na diskusi o některých dílčích tématech. Třeba o rozdělení daní na státní a obecní či o té daňové asignaci. A klidně na začátek o asignaci 25% daní. A třeba jen o tom, že si občan může rozhodnout, jestli 25% daně z příjmu zaplatí na vědu, armádu, policii, kulturu či své obci na místní rozvoj.
Dana 31.3.2006 23:29

Re: Re: Re: Re: Re: Dano,

kterou daň z příjmu? Z příjmu OSVČ? Ta je celá příjmem obce. Z příjmů ze závislé činnosti? Ta se dělí podle zákonem daným pravidlem mezi obec a stát. A kolik občanů třeba asignuje svou daň ze závislé činnosti třeba knihovně nebo muzeu? Občan si nejdříve musí uvědomit potřebnost té které instituce. A nejsem si jistá, že úsudek občanů v této oblasti bude ten nejlepší! :-)))
Evropan (original) 31.3.2006 23:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dano,

Dane OSVC  jsou cele obce ?? Kde je to presne popsano ?
Dana 31.3.2006 23:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dano,

Zákon o rozpočtových pravidlech...
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dano,

Jenže právě v tom je ten základní problém. Společnost vždy funguje lépe, když se lidé rozhodují sami. Pokud se do toho začne motat "úsudek" nějakého úředníka nebo voleného (zás)tupce, tak se to jenom zhorší. To je to, o čem poněkud nekonsistentně blábolí Kajan jako o spontánním řádu. ***** Abych použil uvedený příklad. Kolik občanů asignuje svou daň knihovně nebo muzeu ? Já nevím a je to celkem jedno. Pokud bude vybráno na daních málo, tak knihovna zdraží výpůjčné či muzeum vstupné. A pokud by to bylo málo, tak by asi museli skončit. Jenže v takovém okamžiku si dost lidí uvědomí, že zánik knihovny by znamenal, že si nebude kde půjčovat knížky a celkem rádi zaplatí. A určitě se najde i dost těch bohatších, kteří přispějí třeba darem. Já osobně bych rozhodně neměl nic proti tomu, dát třeba 100.000 na obecní knihovnu. A klidně tím způsobem, že se mi půlka odmázne z daní a půlku dám jako dar. ****** Takhle to funguje ve většině civilizovaného světa a každá druhá knihovna se jmenuje po někom, kdo jí třeba postavil barák nebo tak něco. ***** Ono by vůbec nebylo od věci, kdyby stát (tedy úředníci a politikové) víc věřili lidem. Jenže mají strach, že by je lidi taky na základě vlastního úsudku třeba nemuseli potřebovat.
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:20

Re: Re: Dano,

Mimochodem, já sám jsem také přesvědčen, že ten, kdo platí daně V ROZUMNÉ výši by měl být považován za úctyhodného občana. Ale celková výše zdanění musí být rozumná a peníze daňových poplatníků musí být účelně vynaloženy. A to se v Kocourkovské kotlině jaksi neděje. ****** Proč má třeba skoro každý odbor na našem MÚ téměř jednou tolik úředníků než před deseti lety ? A proč ti úředníci mají úřední hodiny celý den jen v pondělí a ve středu, v úterý a ve čtvrtek jen dopoledne a v pátek vůbec ? A jak je možné, že úředníky a úřednice vidím v úterý a čtvrtek lítat po nákupech už ve tři odpoledne a v pátek dokonce už od cca. 12:00 ? Normální člověk v soukromém sektoru pracuje 8 či víc hodin denně, tak proč máme mít 2x tolik úředníků z nichž každý za plný plat pracuje tak 20 hodin v týdnu ? ***** To jsou ty díry, kudy utíkají peníze a je nutné daně pořád šroubovat...
Dana 31.3.2006 23:30

Re: Re: Re: Dano,

protže občan chce na každičký úkon samostatný zákon...:-))
Pavel Kořenský 31.3.2006 23:35

Re: Re: Re: Re: Dano,

A on se někdo ptal těch občanů, jestli to chtějí ? Jsem přesvědčený, že většina z nich to nechce. Možná pár Jaroušků, ale to je tak všechno.
Dana 31.3.2006 23:37

Re: Re: Re: Re: Re: Dano,

Pavle, naopak. Jen se začtěte do zdejší nebo nějaké jiné diskuze. Něco se stane a všichni volají - jak to, že to není v zákoně! Udělejte okamžitě zákon, že voda smí téct jen kolem našeho plotu ze zádapu na východ a basta! :-)))
* 31.3.2006 22:05

Vojáky v Londýně ohrožovaly zvrhlé školačky

"Takové dívky byly z pohledu šíření pohlavních chorob větším nebezpečím než prostitutky. Američtí vojáci si je totiž mezi sebou předávali, a tak každá z nich mohla za krátkou dobu nakazit mnoho lidí," napsala ministerstvu vnitra tehdejší policie, která dívky označila za skutečnou hrozbu.
 
* 31.3.2006 21:50

"Obrátila se na Fandu (Mrázka), jestli by jí neuměl nějak pomoct v té její trestní kauze," řekl Pitr. Jak by jí Mrázek mohl pomoct, Pitr prý neví.

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A060330_213138_domaci_zra
Honza 31.3.2006 21:57

Re: "Obrátila se na Fandu (Mrázka), jestli by jí neuměl nějak pomoct v té její trestní kauze," řekl Pitr. Jak by jí Mrázek mohl pomoct, Pitr prý neví.

Možná to ví Škromach :-)Nakonec si s Fandy udělal terč Bublanův ostrostřelec.
Lidi fakt není povodněma že jsme až po krk v smradlavém socialistické bahně :-(
maYda 31.3.2006 21:49

Nalevo,

dáváte přednost tomu, aby se ti lidi, co se pohybují na dolní hranici výdělku a musí si platit pojistné, radši odebrali na úrřad práce a pro podporu v nezaměstnanosti a pro sociální dávky a nechali za sebe platit pojistné stát? No, to tedy stát vydělá, jen co je pravda. A když tu místo OSVČ budete mít nezaměstnané, tak dojde i na Vás, zaměstnance. Protože komu by se pak ještě mohly zvýšit daně, než zaměstnancům, aby se ztráty státu, které vzniknou ekonomickou likvidací OSVČ nahradily? Ale NoNAme má asi pravdu. Nemá cenu Vám cokoliv vysvětlovat. Radši se jdu věnovat práci. JASko OsvC musím dělat, kdy to jde a kdy je co, a nemám ani zaručenou mzdu, ani pevnou pracovní dobu, střeženou odbory. Jediný, co mám zaručený, jsou blbý pindy těch, kdo se ještě nebrobrali z posledního politického školení a nedošlo jim, že už neplatí, že "živnostník" je sprosté slovo, i když jim to soudruh tajemník na schůzi takhle vysvětlil.
nalevo 31.3.2006 21:57

Re: Nalevo,

asi to fakt nemá cenu, přeji vám, ať vám to jde, ať nám HDP pěkně roste:))
Křupan 31.3.2006 22:09

Re: Re: Nalevo,

Roste především zadlužení a nezaměstnanost. A kdo to HDP zvedá? Vy? Vaše drzost nezná mezí. Držku máte plnou solidarity, ale JEN POKUD TO VÁS NIC NESTOJÍ, pokud se solidární z cizí kapsy. Největší chamtivci jsou nalevo. Nejhorší je, když se z holoprdelníka najednou stane pán. Panstvo z podruhů - tak kdysi zpíval Karel Kryl.
Já jsem jen zvědav, kolik příslušníků vaší levicové šlechty,  se začne po prohraných volbách vytrácet na sejšely.
 
Šumavák 31.3.2006 22:16

O růst HDP opravdu nemusíš mít starost !

Např ta pokuta Nomuře, po prohrané arbitráži se jako "veřejný výdaj" vlády do toho HDP také započze. A to to (o 40-70 mld)poskočí ! To se to pak říká, že ČR je v poměru k HDP ještě málop zadlužená, že?
Ladislav N. 1.4.2006 0:02

Re: To se to pak říká, že ČR je v poměru k HDP ještě málop zadlužená, že?

To tvrdí sockomunistická propaganda, aby zakryla skutečnostm, že za 8 let stačila vládní dluhy zvednout ČTYŘNÁSOBNĚ (dnes už možná i víc)...
Mrchožrout 31.3.2006 21:59

Re: Nalevo,

Blbý pindy?Nejvíc řvou exoti, kteří svoje zaměstnance nutili, aby makali hezky ve švarcíku.Teď jsou najednou hrozní chudáci, když maj sociálce platit dvanáct stovek.
Evropan (original) 31.3.2006 22:09

Re: Re: Nalevo,

Svarcik je jeden z nejlepsich systemu, u nas na vsi se hodne stavi a vsechny zednicke party takhle delaji a nikdo si nestezuje.
Mrchožrout 31.3.2006 22:44

Re: Re: Re: Nalevo,

Cha chá, nechat si od nich postavit barák, to musí bejt terno.