3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jonáš 31.3.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Deset délkových metrů, samozřejmě, od přepadu na vršek válce. Tam žádnej háček nedošáhne.
Béda 31.3.2006 12:17

Re: Re: Re: Re: Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Jo, Jonáši, znám ty "dokopce" pod jezy. Zítra se chci podívat, jak to vypadá s těmi jezy v Praze. Dokopec pod Modřanským jezem a také Trilčův jez (jestli pletu název, tak ten naproti bývalému Pláňáku a ÚV KSČ, co je tam to "Husákovo ticho" (tunel pro auta).
jonáš 31.3.2006 13:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Trilčův je ta mrcha v Budějicích, co jsem tam jednou dolámal kánoj v retarderce -- myslíš Helmovskej, ale ten tam v roce 2002 vůbec nebyl, jak se to nadrželo od Troje. Podej zprávu, já asi kouknu od Kameňáku do Pikovic.
R 31.3.2006 12:39

Re: Re: Jinak si dovoluji zopakovat výzvu ze včerejška,

Ten jez má dva stupně, první je vysoký asi metr až metrdvacet a z něho padá voda do jezírka hlubokého asi další metr, které tvoří druhý stupeň o cca 4 - 5 metrů dál. Na dně jezírka původně byly dřevěné kměny, asi aby balvany nesené vodou to vybetonované jezírko nerozbily.
V době, kdy tam ti blázni jeli, tak voda z horního jezu padala ve vrstvě silné cca 20 - 30 cm, zpětný válec mohl mít tak metr a půl.  Připadá mi, že hned napoprvé při pádu tam musí člověk obdržet takové nárazy o ty dřeva a kamení  na dně, že pokud ho to nezabije, minimálně omdlí a je to jasné. Možné je taky, že v té době byl proud tak silný, že je prostě vymrštil proti spodní hrázi a rozbil je o ni. Paradoxně kdyby byla voda ještě větší, proud to jezírko a spodní hráz přeskakuje a nejspíš by propluli. A možná skončili někde rozbití o stromy nebo o kamenné břehy regulace ve městě někde v zatáčce.
AeroKarel 31.3.2006 10:30

ok,

"Ted se ovsem bez ohledu na pamatkare povoluji i v oblastech s tradicnimi strmymi strechami strechy stredoceske," Vy stavíte dle povolení, nebo dle zdravého rozumu? Blby před nimi samými ochránit nelze, ač se o to mnoho úředníků pokouší. Ale motivace úřednická je stejně spíš jejich prospěch, než prospěch dotyčných blbů.
Jaroušek podruhé 31.3.2006 10:19

Ani se těm odborníkům nedivím, Astone!

Když si vzpomenu na to hysterické vystupování našich novinářů a redaktorů ČRo v rozhovorech s meteorology, kteří si stěžovali na to, že v létě je (už neuvěřitelně dlouho) vedro, že na podzim (až neuvěřitelně dlouho) prší a že v zimě je (až neuvěřitelně dlouho) sníh, mráz či prostě zima, a přímo si vyprošovali už (jimi) kýženou změnu počasí - v létě ochlazení, na podzim konec dešťů a sníh na Vánoce a v zimě oteplení, ani se těm odborníkům nedivím, že jim svými optimistickými předpověďmi chtěli vyjít vstříc! Vždyť kdo by se nesželel nad téměř plačící redaktorkou ČRo, kňourající do rádia stížnosti na to, že by ta zima už přece jednou měla konečně přijít (popř. odejít), aby se už Pražáci mohli vypravit na lyžovačku do Krkonoš, popř. na jarní vycházku či opalování!
I ta proslavená babka Dymáková z Orlických hor ví to, co je zřejmě utajeno vysokoškolsky vzdělanému redaktůrkovi - že totiž v létě je zpravidla horko a občas silné bouřky, že na podzim má pršet a nikoliv aby bylo +30 °C nebo sníh již od prosince, že v zimě většinou příjde mráz a sníh (aneb " .. duben, ještě tam budem!"). Hlavně, že se ti vtipní redaktůrci posmívají všem okolo, že s klimatickými jevy nepočítali (a neodklidili včas sníh z komunikací nebo nevypustili retenční nádrže a přehrady pro tající sníh)!  Ti moudřejší z nich si aspoň vzpomenou na varování ekologů před globálním oteplováním. Když se však titíž ekologové pustí kvůli příčinám tohoto oteplování  a jiných klimatických změn do milovaného egoisty Bushe nebo jiných zlobovaných výtečníků, jsou tito redaktůrci připraveni je opět sepsout a udělat z nich málem komunisty!  Viď, Astone?  
AeroKarel 31.3.2006 10:15

"Možná že vám, maYdo, nedošlo, že i komunisté mohli mít v něčem pravdu"

Mohli. Ale neměli.
-pp-) 31.3.2006 10:14

"Nemění se klima?"

Jak už tu někdo výše nadhodil, i mne napadla hned paralela s ptačí chřipkou... Ta také stále nehrozí a nehrozí, až do okamžiku, kdy by případně začala hrozit.
Béda 31.3.2006 10:10

No, zase jeden úvodník, co ho psal Bart a včera nedostal buřta

Odborníci upozorňovali, že pokud na jaře přijde rychlé oteplení a do toho vydatný déšť, tak povodně budou, a ne že ne. Nakonec to dokázal odhadnout každý laik se zdravým selským rozumem. Vltavská kaskáda na to evidentně připravena byla. Zda na to nebyla připravena Vranovská přehrada, by mělo být vyšetřeno, jelikož pak by se jednalo o veřejné ohrožení. Spoléhat na to, že se nesejde rychlé tání s deštěm může jednotlivec, ale ne ČEZ ve spolupráci s příslušným povodím. Otázkou zůstává, zda nepřitvrdit zákony a předpisy v této oblasti. Vltavská kaskáda zachránila a ještě zachrańuje nejen Prahu. Na druhé straně to tání nebylo a není zase všude až tak divoké. Otava například zatím nedosáhla nikde ani prvního povodňového stupně.
Jinak: Vltava, Praha Chuchle, dnes v 8:00 hodin 1 440 m kubických (kritických je 1 500), zítra se očekává mírný pokles na 1 380 m3.
Em 31.3.2006 10:19

Re: No, zase jeden úvodník, co ho psal Bart a včera nedostal buřta

Buřta dostal, ale byl s GMO sojou.
Jarda Musil 31.3.2006 10:32

Re: No, zase jeden úvodník, co ho psal Bart a včera nedostal buřta

ještě že se to za komančů postavilo, co ???  ... a ještě, že to Vašek nezprivatizoval Soudkovi nebo Viktorovi ...
NoName 31.3.2006 10:38

Re: Re: No, zase jeden úvodník, co ho psal Bart a včera nedostal buřta

Čekal jsem, kdy to přijde ... Jenom tak mimochodem, za komunistů taky padali budovy, bořili se střechy a  voda zaplavovala, akurát se o tom nějak extra nepsalo. Např. v takovém Uherském Hradišti spadla budova Mesitu, protože při stavbě se použil nějaký experimentální maďarský cement určený na něco úplně jiného. Celkem dost mrtvých ... Hron v mém okolí dost často spláchl nějaký most i baráky, a taky se o tom napsalo...
Jarda Musil 31.3.2006 10:45

NoName

V Mesitu to spadlo proto, že na střeše skladovali perlit, no a po třech dnech dešťů to bylo docela podobné letošnímu problému se sněhem - inu, lidé jsou nepoučitelní ...
Jinak mám pocit, že budovy a střechy jsou rodu ženského  - ale nikdo není neomylný - teda mimo mě (chtěl jsem Vám pro radost napsat "mně", ale nevím jesti byste to pochopil )
NoName 31.3.2006 10:46

Re: NoName

Ale to jenom dokazuje, že sebelepší zákon to  neřeší ...
NoName 31.3.2006 10:48

Re: NoName

Jardo, já pro změnu nejsem rodu českého, takže se s i/y občas netrefím. Sice to teoreticky chápu, ale y na konci slovesa mi prostě vadí, my to tak nemáme
Jarda Musil 31.3.2006 10:55

NoName

za tu češtinu se omlouvám - v tom případě Vám to jde docela dobře (teda pokud to není jen ze Slovenska) ... já nikdy netvrdil, že zákon něco vyřeší - spíše naopak - tím samozřejmě myslím jen ty zákony právnické - přírodní - to je úplně jinak. Bohužel mnoho lidí, kteří jsou na rozhodujících místech (byli důležitější než ostatní , proto tam jsou), si myslí, že právě ty juristické zákony stojí nad těmi přírodnímy (abych Vám udělal radost)
NoName 31.3.2006 10:57

Re: NoName

Je to jen ze Slovenska, Hron, to je taková slovenská řeka, o kterou se dokonce ani s Maďarskem nemusíme dělit
Jarda Musil 31.3.2006 11:13

NoName

něco mi to říká - moje zákonná je od Malacek - přímo Plavecký Mikuláš - však to znáte - já sloužil jako legionář v Senici ... a na bicyklu je to slabých 30 km
šimon klein 31.3.2006 11:25

Re: NoName, J.Musil

k předchozímu trumfování v programátorské archeologii: vidím, že v tomto ohledu máte oba za sebou i zkušenosti z husitských válek, takže bych chápal, že vám oběma vadí spíše přeříznutí napájení, než mnou zmiňované blízké dámy.....
Osobně jako člověk, který v těch dřevních dobách dělal ve VÚMSu jsem začal na programátory pohlížet jako na zdecimovanou a zanedbanou rasu od chvíle, kdy na ně byl aplikován genocidní program BASIC (aniž by byl odsouzen ze strany humanrightistů jako nehorší duševní genocida od zavedení komunismu) - pak už ten pojem získla úplně jiný význam....
Béda 31.3.2006 11:15

Re: Re: NoName

NoName, Hron, to je vodáky hodně oblíbená a na jaře i v létě sjížděná řeka, kam jezdí hodně vodáků i z ČR. Slováci začínají jezdit ve větších počtech už taky, jelikož to vodáctví začali objevovat. Osobně jsem nebyl. Zato jsem jel Prielom Hornádu přes Slovenský ráj. Moc hezké.
Béda 31.3.2006 10:53

Re: NoName

Tož, já bych to odpustil, když má základy u toho Hronu...
Ladislav N. 31.3.2006 11:15

Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

že vodní nádrž nedokáže zabránit průtoku vody v množství mnohonásobně větším, než je její vlastní objem. Včera jsme mu to tady vysvětlovali - a dnes to ten pitomec vypálí do diskuze zase... I v televizi podvrdili včera večer zástupci (povodí ?), že Vranovská přehrada byla vypuštěna na své biologické minimum.... :-(
jonáš 31.3.2006 11:31

Re: Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

Jo, když to řikali i v televizii -- kdybyste koukl na povodí, věděl byste že i v TV kecaj. Dokonce zejména v TV.
Ladislav N. 31.3.2006 12:48

Re: Re: Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

Údaje na Povodí jsou jasné. Vypuštěná Vranovská přehrada vodu zadržela až do okamžiku přetečení nádrže - viz hodnoty přítoku a odtoku v grafech...
Béda 31.3.2006 11:48

Re: Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

Tož, Laďo, včera jste tady nikomu nic nevysvětloval, jen jste hystericky napadal diskutující (i jiné než mně). Já včera na televizi nekoukal. Pokud to s tou Vranovskou přehradou je pravda, tak byste měl zklidnit hormony a postačí to jen oznámit. Vy jste se to taky dozvěděl asi až včera večer. Takže to vypadá, že tím troubou jste Vy.
šimon klein 31.3.2006 11:54

Re: Re: Re: Ach Bóóóóóóóže, vysvětlete (dnes opět) tomu troubovi Béďovi....

bédo, vysvětlovali vám to i jiní, ta informace tam byla dost polopaticky, včetně dalších - stačí jen číst.
Poproste toho svého psa, ať vás naučí číst všechna písmenka, ať tady nevypadáte jako veliký trouba.
Ale jste alespoň názorný příklad, že teprve opakování je matka moudrosti.......vy možná v důchodu budete docela chytrej dědek.
Čumil 31.3.2006 9:49

Tak nevím - klasikové jako Němcová, Jirásek, Poláček a mnozí jiní

vždy věděli, že období jarního tání přicházejí časy záplav. Jezdec na koni s trubkou se řítíval podél řeky a v místrech osídlení vždy na moment zastavil, zatoubil a volal: Velká voda jde! Nebylo to nikdy nic neobvyklého; jen média, žijící ze dne na den, jsou pokaždé připravena vyhlašovat pravidelný děj za konec světa. Tak veselé blbnutí vespolek.
Pavla B. 31.3.2006 10:18

Zdravím, Čumile.

Zítra (na Apríla) se na NP vyblbnu, mám to slíbené od pana redaktora. Vás ovšem jako jemného znalce krásné literatury včetně poezie patrně trefí šlak :-)
Evropan (original) 31.3.2006 10:21

Re: Zdravím, Čumile.

pani Pavlo, ale nebude to o homeopatikach, ze ne
Pavla B. 31.3.2006 10:24

Re: Re: Zdravím, Čumile.

Ne, budou to básně o jaru. Původně měly vyjít už dneska, ale furt na mě lezla další inspirace, tak (asi) až zítra.