5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

Mírný optimismus

V hodinách, kdy píši tyto řádky, agentury vydávají zprávy, o kterých by se dalo říci, že jsou mírně optimistické: většina řek už kulminuje nebo dokonce klesá, není důvod k znepokojení. Bohužel, máme důvod být znepokojeni i optimismem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cb 31.3.2006 7:21

Re: doplněk

Jenze odbornici tvrdili, ze se globalni otepleni projevi mirnymi zimami bez snehu a horkymi lety. Takze kecy.
ok 31.3.2006 8:59

Re: Re: doplněk

Nemate pravdu. Globalni oteplovani se projevuje zvysenym mnozstvim energie v systemu. System je pak "divocejsi", coz vidime v nekolika poslednich letech velmi dobre. System ma dost energie na to, aby prenesl tuny snehu (nebo vody) nad stredni Evropu.
Zkratka "globalni oteplovani" se muze klidne projevovat jako "lokalni ochlazovani". Nejde jen o teplotu, meni se cela rada dalsich parametru, meni se smer proudeni vzduchu, smer proudeni vody v oceanech.
 
krmič 31.3.2006 10:33

Re: Re: Re: doplněk

Živě si pamatuji, jak před dvěma lety vystoupil v TV nějaký odborník (bohužel si nepamatuji jeho jméno), který nás ujišťoval, ať zapomeneme na sníh v zimě, ten se u nás bude vyskytovat jen ve výškách nad 1000 metrů.
honzak 31.3.2006 7:21

Re: doplněk

Měl pravdu!!! Ekologie je DOKTRÍNA, IDEOLOGIE. Tedy pseudověda. Věda synku je např. klimatologie. Každý erudovaný klimatolog se o změnách klimatu vyjadřuje opatrně a na základě exaktně zjištěných fakt.
Největší škudci přírody jsou takoví blábolilové, jako jsi ty! Nasírají totiž slušné lidi.
krhut 31.3.2006 9:01

Re: Re: doplněk

Omyl! Ekologie je věda o vztazích mezi živými organismy a přírodním prostředím. Není totožnás ochranou či s něčím takovým. Ideologií je Ekologismus, ale to je o něčem jiném. Bohužel to zní podobně a tak si to spousta lidí plete (nejvíc novináři a jiní s humanitním vzděláním). Nebojme se avšak!
dino 31.3.2006 11:07

Re: Re: doplněk

Já jsem sliboval, že už se nebudu čílit. Ale po sto první znova: určitě jste nemyslel ekologii jako exaktní vědní obor zabývající se vztahy v přírodních systémech, že ne? Určitě jste MYSLEL všelijaké ty zelené a nazelenalé ekologisty, kteří nezvládají ani elementární chemii a první větu termodynamickou, že? Protože jestli si to okamžitě, ale OKAMŽITĚ nepřestanete plést, tak... tak co vlastně? Je to Váš problém. Já jen že repetitio est mater studiorum - jen nevím, proč bych se právě já měl snažit být jejím otcem . Krásné jaro, a už mě neprovokujte, víte že jsem na ty ekologisty alergický. 
dino 31.3.2006 11:10

Re: Re: Re: doplněk

Krhúte, děkuji za zastání. Někdy se cítím unaven a sám....
J. Mach 31.3.2006 10:18

Re: doplněk

Kde se ve vás Vlali bere to přesvědčení, že přijetí Kjótského protokolu je pozitivní věc? Myslím pozitivní ve vztahu k životnímu prostředí? Kjótský protokol je pouze politická záležitost s nulovým, či možná negativním významem pro životní prostředí.
Vlali 31.3.2006 10:27

protože jsem naiva

To přesvědčení plyne z toho, že si myslím když jsme schopni se dohodnout na nějakém omezení, které není v náš ekonomický prospěch, tak je to dobré.
J. Mach 31.3.2006 13:50

Re: protože jsem naiva

Takže je jedno, zda to omezení je dobré či špatné, ale hlavně je li to rozhodnutí, které není v náš ekonomický prospěch! Nebylo by lepší mít jiné kriterium? Třeba jestli to pomůže lidem jako celku, nebo jestli je to zcela na nic.  
Petr H 31.3.2006 6:05

Pavle Kořenský,

Je tam i mail.
Pavel Kořenský 31.3.2006 2:40

Ježísikriste,

tady se dneska sejde chytrejch. **** Několik pošuků bude vykřikovat mantru o udržitelném rozvoji. Levé křídlo rozehraje do útoku tvrzením, že za všechno může ODS a Klaus, pravé křídlo bude kontrovat, že povodně se objevují zásadně za vlády šibalů. **** Ťupícy typu Mysch a Zima k tomu přičiní poznámku o tom, že ve Skopecku by se to stát nemohlo a pokud už by se to náhodou stalo, tak je to jednak naše vina a druhak se s tím hravě vypořádá něco od "S" co funguje ve Skopecku řádově lépe než hasiči u nás. ***** Kajan se zmíní o tom, že povodně jsou kompositní součástí tržního života (což IMHO jsou) a Béďa mu to bude vyvracet. ***** Určité osvěžení přinese Jaroušek, který povodně neřeší, protože má jiný problém (Ghana, L-39, L-159, ŠkodaExport, ČSSD, Paroubek) v podobě včerejšího hlasování v Otázkách VeMena, kde vzestupným trendem drtivě vyhrála ČSSD, ačkoli díky modrým šmokům dostala jen pár procent hlasů. :-)))
jirka 31.3.2006 2:56

Re: Ježísikriste,

tak to bylo něco , nechcete to vzít za astona, určitě by to byla větší legrace
aida 31.3.2006 3:01

Re: Re: Ježísikriste,

PK by si na to jistě troufl, jak ho tak podle místních projevů šacuju.
No, mě osobně přijde, že si z nás Aston dělá hlavně prču a při čtení komentářů se (možná) úžasně baví, jak se mu tady všelijací ti blbci čílí. Ale třeba je to jen pocit.
jirka 31.3.2006 3:08

Re: Re: Re: Ježísikriste,

dneska se určitě bude dobře bavit, pokud nebude čerpat vodu ze sklepa
Pavel Kořenský 31.3.2006 3:32

Re: Re: Re: Ježísikriste,

Je to jen pocit. Aston je celkem rozumný člověk a nečte diskuse na svém Webu. Nikdo rozumný nečte a nereaguje na diskuse na svém Webu, s vyjímkou jednoho medvídka závislého na medu (informovaní vědí o koho jde, že ano ? ;-)))
Rudý Baron 31.3.2006 9:11

Re: Ježísikriste,

Ve "Skopčácku" by znělo líp !
 
To od "S" měla být narážka na "SS" ???
 
a jinak, na vodu a oheň jsou přece specialisté Rammstein, takže se s tím spíš vypořádá jejich mega"FEUERWEHR" auto, ne ?
 
p.s. neznáte-li klip "Benzin", pak se omlouvám, musí Vám to přijít jako blábol...
AeroKarel 31.3.2006 10:18

Re: Ježísikriste,

Nejlepší komentář za dlouhou dobu! Piš víc!
Milena 31.3.2006 1:12

Proč nadávat odborníkům? To spíš Astonovi!

Odborníci totiž vyslovili určitý předpoklad, že? A ten zněl: záplavy nehrozí, pokud bude sníh odtávat pozvolna a pokud do toho nepřijde silnější déšť. Bohužel, sníh začal odtávat rychle(vždyť ještě před deseti dny v noci mrzlo, až praštělo!) a ještě do toho přišel déšť.  Aston je typický dezinformátor, který část pravdy zatají a tím z informace vyrobí dezinformaci a z odborníků hlupáky.
Honza 31.3.2006 4:33

Re: Proč nadávat odborníkům? To spíš Astonovi!

Naprostý souhlas. Odborníci mluvili celkem rozumně, pouze je Aston nepochopil. Povodně nesouvisejí jen s množstvím sněhu (konec konců na řadě míst ho sice bylo hodně, ale jinde zase celkem normální množství), ale také a to především se způsobem, kterým tál. Když se na konci zimy náhle výrazně oteplí a začne pršet tak budou povodně i při běžném množství sněhu.
maYda 31.3.2006 8:12

Re: Re: Proč nadávat odborníkům? To spíš Astonovi!

Odborníci mluvili rozumně, ale když někdo mluví rozumně, nejde na to dost dobře napsat úderný komentář. A místní mudrci by se neměli nad čím hádat nad ranní kávou.
?? 31.3.2006 1:01

Optimista = pesimista mající nedostatek informací...

Tož tak !
Jura Jurax 31.3.2006 9:54

Re: Optimista = pesimista mající nedostatek informací...

Jojo - a pesimista je optimista konfrontovaný s realitou života.
stachanov 31.3.2006 0:51

sníh byl asi opravdu rekordní

a bohužel na něj dost blbě napršelo :(
Ladislav N. 31.3.2006 0:47

Podnebí se mění. Cyklicky. Rozumní lidé si nestavějí "kamenné" domy v korytě řek...

V Amazonii (i jinde ve světě) kolísají řeky každoročně (Amazonka tuším až 12 m + v době dešťů) - proto si tam nikdo v období sucha nepostaví dům v řečišti. Leda tak přístřešek na kůlech. Skutečnost, že se u nás desítky let větší záplavy nekonaly, ještě neznamená, že je to něco "nenormálního"... Občané obce, kterou smetla voda v 98. (?) roce už se nechali slyšet, že pokud je voda smete podruhé, odstěhují se jinam (výš). A to je ta zkušenost, která lidem dlouhá desetiletí chyběla. Pravidelně zaplavovaný dům žádná pojišťovna nepojistí. A kdo by se chtěl každých +-10 let dřít a opravovat polozbořený dům?
Hubert Mašín 31.3.2006 0:42

Sešlost pitomců

Zajímavé zjištění, jak každý intelektuál i každý pitomec za vším vidí nějaké temné síly. Vůbec ho nenapadne, aby si nejdřív ověřil nějaká ta fakta (třeba o tom, kolik skutečně kde protéká vody a jestli to nějak vybočuje z normálu - normální je pochopitelně i to sezonní kolísání !). Právě mi v Labi sviští kolem domu něco kolem 1000 kubíků za vteřinu (zhruba desetiletá voda) a opravdu v tom nic zvláštního nevidím. A najít si fotky a ještě starší záznamy o povodních z dob, kdy ještě globalizace, trh a kapitalismus nic nemohly stačit na Zemi způsobit anebo se dokonce zamyslet, co všechno kolem nás je dílem vody tekoucí v řekách ještě dřív, než jsme to mohli vůbec jako druh pozorovat, by dotyčným neulevilo v jejich zoufalství nad dobou a mravy ?
doxa 31.3.2006 0:26

Řešení je prosté

Přestěhovat si domy o něco výš. Obce i stát jistě s radostí nabídnou pozemky na výměnu.
Cw 31.3.2006 0:22

Aston vola po panice a hysterii

Ach jo - kdyby nejaky odbornik zacal kricet, ze je moc snehu a budou povodne, tak by ho ASton jako prvni sepsul, ze je vytvari umelou paniku a je agentem pojistovny (jako u ptaci chripky). Bohuzel se seslo vic veci najednou: hodne snehu, velka zmena teploty (rychle tani) a deste - to pak pomuze leda zazrak.
Vilém Gutfreund 31.3.2006 0:18

KONEC TRŽNÍ DEVASTACE PŘÍRODY

Odborníci nejsou nic platní tam, kde převládá ideologie volného trhu. Jsme svědky budování totalitního trhu jako jediného mechanismu regulace lidské průmyslové činnosti. Naklonovaní propagátoři trhu bez ustání drmolí mělké fráze, šíří kolem sebe ducha pravicové stádnosti a zamořili vědomí velké části občanů iluzí, že trh je roven ráji a ochrana přírody zločinu. Je nutné prozkoumat, do jaké míry je tržní přístup k životnímu prostředí únosný. Je totiž možné, že trh představuje skutečně optimální způsob organizace lidské společnosti bez ohledu na nadsazená a nepodložená tvrzení jeho propagandistů.
Objektivní analytický pohled odhaluje, že reálné důsledky působení tržních sil se fatálně liší od slibované rajské zahrady. Zavedení totalitního trhu bylo hlavní příčinou devastace přírodních zdrojů rozsáhlých kolonizovaných oblastí, záplav, hladomorů, válek, epidemií, zániku kvetoucích kultur a genocidy celých národů nelítostným pleněním přírodních zdrojů. Navíc celosvětové narušení přírody a rovnováhy mezi člověkem a životním prostředím došlo už v ČR tak daleko, že se utopíme v kapitalistické utopii jako krysy, nebo se udusíme přeměnou celé planety v obrovskou plynovou komoru. Ukazuje se, že TRH JAKO METODA OCHRANY PŘÍRODY  TOTÁLNĚ SELHÁVÁ. Nepříčetné prosazování fundamentalistických, z širšího hlediska zcela neadekvátních protržních politických postupů neznamená, že je možné se v jakémsi dadaistickém tržním festivalu do nekonečna opíjet užíváním přírody a dosáhnout posléze tržní utopie. Znamená to pouze, že opuštění politické soudnosti ve jménu scestných experimentů skončí frontálním nárazem na přírodní zákony s nevyhnutelně katastrofálními následky pro všechny zúčastněné - TOTÁLNÍ TRH JE CESTA DO HROBU.
Nika 31.3.2006 0:25

Re: KONEC TRŽNÍ DEVASTACE PŘÍRODY

Jasně, nejlíp se o přírodu starali komunisti, to přece žádný trh nehrozil, ne ?