23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Diskuse k článku

Mají nás v hrsti

Takže ten rozumný návrh předepisovat léčivé látky místo konkrétních léků padl a ministr zdravotnictví Heger ustoupil nátlaku lékařské komory. V podstatě jde o to, kterým směrem půjde korupce ze strany farmaceutických společností. Když lékaři budou předepisovat léky, budou korumpováni lékaři. Když budou předepisovat látky, korumpováni budou lékárníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Heusinger 16.8.2011 22:06

Nerad bych aby to zapadlo

Pane Vandasi,

žijete v opravdu nesmírných bludech. Dotovalo se už za císaře pána. Vysoce nerentabilní služby nikdo poskytovat nebude. Mnoho nádraží je zbytečných. Rozšiřuje se řízení vlaků na dálku. Např.na 50 km trati není jediný zaměstnanec.

Máte s odpuštěním představy jak Hurvínek.

K. Janyška 16.8.2011 22:08

Re: Nerad bych aby to zapadlo

Myslím, že Vy jste bludař přece jen o mnoho temnější. Vás táhne fata morgána tzv.sociální spravedlnosti... Dzp.

E. Heusinger 16.8.2011 22:11

Na sociální spravedlnosti

není nic špatného, spíše naopak. Jenže Vy při Vaší inteligenci si ji pletete se sociální rovností.

K. Janyška 16.8.2011 22:16

Re: Na sociální spravedlnosti

Heusinger, hovno... Dzp.

P. Hofman 16.8.2011 22:18

Re: Na sociální spravedlnosti

Voni jsou hlava, pane Janyško!

K. Janyška 16.8.2011 22:24

Re: Na sociální spravedlnosti

Hovno, na Vás hlavy netřeba... Dzp.

P. Vandas 16.8.2011 22:11

Re: Nerad bych aby to zapadlo

 Píši to níže. Nádraží jsou podle Vás zbytečná, stejně jako jsou pro tento podnik zbyteční i cestující. Co se dotovalo za Císaře pána víte nejlépe.

E. Heusinger 16.8.2011 22:17

Ano,

mnoho nádraží je zbytečných. K čemu? Jízdenku si cestující koupí ve vlaku a dopravní cestu staví výpravčí na dálku klikáním počítačové myši.

Vím, že za Rakouska plno tratí stát   "znárodnil" a udržoval tam provoz na státní útraty.

P. Vandas 16.8.2011 22:23

Re: Ano,

 Pro Vás jsou nádraží, z Vašeho horizontu jenom výběrčí jízdného, potom se nedivte, že se nemůžeme pochopit. Nádraží mělo a stále může mít mnoho funkcí služeb od té minimální, to jest přístřeší pro cestující, počínaje. Železnice už neposkytuje nic, co by někoho zajímalo.

E. Heusinger 16.8.2011 22:30

A co byste

na nádraží v Horní Dolní poskytoval za služby? A naopak, víte např. jaké služby poskytuje Praha hlavní nádraží - nádraží prezidenta Wilsona?

P. Hofman 16.8.2011 22:26

Re: Ano,

Já teda nejsem znalec přes železnice, ale vím, že jsem četl, že za Rakousko-Uherska železniční tratě vlastnil stát+jednotlivé země, respektive akciovky, které železniční dopravu provozovaly. Nádraží pak byla většinou v majetku měst a obcí za spoluvlastnictví s těmito akciovkami. Soukromá železniční doprava bez účasti státu, země či města je nesmysl.

P. Vandas 16.8.2011 22:28

Re: Ano,

 Ano, ta účast státu tam byla, totiž podíl na zisku z provozu železnice.

E. Heusinger 16.8.2011 22:33

Re: Ano,

Hahaha

P. Vandas 16.8.2011 22:26

Re: Ano,

 Na nádraží se dalo přivést jakékoli zboží a toto bylo naloženo a přepraveno kamkoli a sofort i živá zvířata, byly tam záchodky, čekárna, informační systém, mnohdy hospoda, sklady zboží a návazný prodej a distribuce, telegrafní spojení s celou evropou a určitě jsem ještě mnohé zapoměl. Dnes jsou tam feťáci.

E. Heusinger 16.8.2011 22:33

Jenže tenkrát

téměř neexistovaly bezprašné silnice. Telegraf byl v Čechách zrušen asi před 15 lety.

P. Vandas 16.8.2011 22:37

Re: Jenže tenkrát

 No a co, že neexistovaly asfaltové silnice?  To, jako když dnes existují tak zakládají právo k udržování koněspřežky, z mých daní?

E. Heusinger 16.8.2011 22:42

Nejde o koněspřežku,

ale možná, že tento stát jednou pochopí co už pochopily státy západně od nás.

Některé tratě zrušit, některé nové postavit, rektifikovat, stavět VRTy.....

P. Hofman 16.8.2011 22:45

Re: Ano,

Kolem nádraží se soustřeďoval společenský život. Bohatí cestovali vlakem a tak na nádražích byly exklusivní restaurace, u nádraží se stavěly přepychové hotely a uvnitř budov a v jejich okolí kvetl obchodní život. Pozemky kolem nádraží byly v městech z těch nejlukrativnějších.

To je ale dnes jinak. Bohatí cestují letadly či auty a z nádraží se staly často prostory pro spodinu. Ale zdá se, že se to (i u nás) začíná pomalu měnit. Mnohá nádraží začínají plnit opět některé potřebné funkce. Třeba v Táboře jsem koukal, že je tam hned vedle pošta, v budově půjčovna kol, pár obchůdků, docela pěkná čekárna a i v okolí nádraží je živo. Ale nevyznám se, to je spíš náhodný poznatek.

P. Vandas 16.8.2011 22:49

Re: Ano,

 Ano, to je ta cesta, po které volám. To by však musel stát jmenovat do vedení drah lidi s vizí a ne zloděje.

E. Heusinger 16.8.2011 22:51

Vy jste žádnou změnu neviděl?

Já ano. Kromě Prahy tuto sobotu i Ústí nad Labem, Děčín.

E. Heusinger 16.8.2011 22:52

Asi Vás nepotěším,

ale za Žaludy dochází k pozitivním změnám.

P. Hofman 16.8.2011 23:04

Re: Ano,

Do vedení drah nevidím, ale po zkušenostech s jinými státními firmami jsem skeptický.

V těchto velkých státních mološích, jako jsou dráhy, pošta a pod. to bude asi nejdelší cesta. Privatizace by nic nevyřešila a tak se asi budeme ještě dlouho rozčilovat. Co mně osobně nejvíc štve, že se nevybudovalo a nebuduje spojení rychlovlaků se západními sousedy. Takový TGV z Ostravy napříč republikou až do Německa či Rakouska, to by byla bomba a naše dráhy by to posunulo do jiné ligy. Ale zatím kde nic tu nic.

E. Heusinger 16.8.2011 22:49

Ano,

ke změnám dochází. I když pomalu. Doporučuji navštívit Praha hlavní nádraží po rekonstrukci provedené firmou Grandi Stazioni. V dubnu slavnostně otevřeno Klausem a italským prezidentem.

P. Hofman 16.8.2011 22:57

Re: Ano,

Byl jsem před lety náhodou v Lipsku, když zrovna otvírali zrevitalizované hlavní nádraží (ještě za Kohla). Nevím, jestli ho znáte? Musím říct, že mně spadlo patro. Je fakt, že to stálo prý strašný prachy. Ale taky to dělali taliáni, asi jsou v tom nějak dobrý.

E. Heusinger 16.8.2011 23:02

Nové nádraží

v Leipzig jsem ještě nenavštívil. Ale chystám se na "soukromou exkurzi" Berlin Hauptbanhof (nově postavené nádraží) a na právě stavěné Wien Hauptbanhof

P. Vandas 16.8.2011 23:02

Re: Ano,

 Vím o čem mluvíte, viděl jsem nové nádraží ve Strasbourgu.

P. Vandas 16.8.2011 23:00

Re: Ano,

 Pane Heusingere, stát a jeho ČD má v ruce majetek nesmírné ceny a to jak s ním nakládá je otřesné. VBezměte jenom fakt, že vlastní v každém městě drážní pozemky s nádražím většinou v blízkosti centra, tyto pozemky jsou propojeny koridory, drážními tělesy s ochrannými pásmy a tyto jsou nejen propojeny mezi sebou, ale napojeny na celý kontinent. Každá společnost ví jak nesmírně drahé je vytvořit síť čehokoli. Stačí si představit problém nové trasy vedení VN el. A toto vše vede někdo k úpadku, rozkouskování, zničení práce celých generací. To je to, co mne pobuřuje. Jsou to diletanti a zločinci.

E. Heusinger 16.8.2011 23:07

Zbytečné pozemky

se prodají. Např. v Bubnech. Stály tam kdysi dílny, dnes zrušené. Stačí průjezdné koleje. Nikdo dnes nekouskuje. Tohle byla snaha jurodivých privatizátorů. Jejich "recepty" se v Anglii ukázaly jako zničující. Zatím nejlepší organizaci žel dopravy budují Němci. Kdo jiný?

P. Vandas 16.8.2011 23:11

Re: Zbytečné pozemky

 To je to, s čím zásadně nesouhlasím. Bude se ořezávat tak dlouho až zchromne. Místo toho, aby sama dráha investovala do svého rozvoje.

P. Hofman 16.8.2011 23:11

Re: Zbytečné pozemky

Jo, ale dávají do toho šílený prachy. To je u nás nerealizovatelný. Třeba Stuttgart.