7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Klaus opět proti větru

Prezident Klaus opět využil svého práva veta a vrátil sněmovně zákon, tentokrát takzvaný antidiskriminační. Postavil se opět proti bohužel převládajícímu proudu neoviktoriánského pokrytectví, které zbožňuje nově vytvořené idoly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ypsilon 17.5.2008 13:43

Ivane Nový

naprosto chápu, že by Vám by se moc líbil stav -žádný zákoník práce, žádná sociální síť a globální pohyb pracovní síly. To by byloto pravé "nezdegenerované prostředí", že?;-O

Ivan Nový 17.5.2008 21:13

Ypsilone,

takový stav není možný, protože entropie každého systému roste, proto právní normy přibývají a ne aby ubývaly :-)))))

Kolombo 17.5.2008 16:52

Re: Reakce

A byl ten vztah rovný, ještě než se dotyčný stal zaměstnancem? na kom byl tehdy "existenčně" závislý? Proč by měl zákon narovnávat něco, co se nepokřivilo tím, že jeden druhému nabídl zaměstnání?

Kroupa 17.5.2008 23:26

Re: Reakce

 Vypadá to tu zajímavě s těmi reakcemi na názor pana Charváta! Ale je to jen kolem nějakých nesmyslů!Už název třeba zákoník práce je hovadina! Většina lidí chce přece dobré zaměstnání a ne práci! A chce si v tomto ohledu vybírat a pokud možno diktovat podmínky!Čím by byl nějaký podnikatel bez zaměstnanců?Ničím,tak proč to nevyužít,že?Určitě každý zaměstnavatel chce nabízet lidem práci k prospěchu obou stran,o zaměstnání si myslí své,neboť je to hloupost! Zrovna tak hovory o tom kdo je na kom,nebo na čem závislý!Drtivá většina za své peníze chce vše perfektní,obráceně už to kulhá.Dobrým příkladem bezohlednosti a duševní prázdnoty jsou víkendové výlety s celými rodinami do supermarketů,kde každý chce za své prachy nekonečně otevřeno,jen nejlepší zboží,uctivost personálu a nízké ceny.Že na druhé straně barikády jsou také lidé,převážně ženy a ty chodí schvácené a otrávené z taky lidí v noci domů v pátek,či svátek,to určitě zaměstnancům nevadí!Jo kdyby všichni pracovali a nebyli jen zaměstnaní,tak by vnímali život jiných také jinak! Takto ledaskdo oplývá falešným sebevědomím,jak je vše snadné v životě,aspoň pro něj.Tak proč se ohlížet na druhé?

Alfons 17.5.2008 12:17

Vaše budoucnost je ve vašich buňkách !!

Má Kajan vůbec nějakou buňku? Vypadá to na bezbuněčný organizmus. ;-D

hrouda 17.5.2008 12:15

Aston se zase vyznamenal

Že by žil v jiném světě? V demokratickém právním státě diskriminace v pravém slova smyslu ani existovat nemůže, protože rovná práva občanům zaručuje ústava. Tak tokovou stupidnost může splodit snad jen bláhový a prostoduchý rádobyvolnomyšlenkář.

AndyO 17.5.2008 12:21

Re: Aston se zase vyznamenal

skutečně? Kde tam má chybu?

clay 17.5.2008 12:26

Re: Re: Aston se zase vyznamenal

taky si rád počkám;-)

Alfons 17.5.2008 12:31

Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Chybu to má v tom, že Klaus neslezl s koně na zem.:-( Vézt se nebo chodit pěšky je trochu rozdíl. :-(

clay 17.5.2008 12:51

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

tak až vy slezete z toho vašeho koně, tak jsem zvědav, jak budete u soudu prokazovat "věru";-D

hrouda 17.5.2008 12:32

Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Ústava, a na tom se snad shodneme, má být v podstatě obecnou, krátkou "deklarací", nemá zacházet do podrobností - zjednodušeně řečeno, ideální by bylo, kdyby ji znal každý nazpaměť. Konkrétní vymezení, specifikace apod, to je smysl zákonů. Např:

Co kdybych aplikoval Astonovo myšlení třeba takto - vezmu si k ruce preambuli Ústavy: My, občané České republiky v Čechách .....odhodláni společně střežit a rozvíjet zděděné přírodní a kulturní, hmotné a duchovní bohatství ...... a z toho vyvodil, že není třeba žádných zákonů na ochranu kulturních památek a přírody - vždyť je to uvedeno již dokonce v preambuli Ústavy! Tak nač zákony!

AndyO 17.5.2008 13:00

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

ano, to máte naprostou pravdu. A ústavou netřeba se řídit?

Chápu, jak to myslíte, ale mám jednu výhradu k legislativnímu běsnění- již dnes je naprosto nemožné vyhovět všem zákonům a vyhláškám, směrnicím a nařízením. Nikdo, ani sami zákonodárci, právníci, soudci včetně ústavních je všechny neznají- přitom neznalost zákona neomlouvá. Zákony řeší nikoliv jen trestné činy či přestupky, ale doslova každý náš krok. Není tedy něco shnilého ve státě dánském? Skutečně je tento stav to, co chceme?

Česko je stále země s jednou z nejhůře vymahatelným právem. Většina zákonů týkajících se denního života byla mnohokrát novelizována- desítky novel novel...chceme tohle? Protože stále jsme to my, komu mají zákony sloužit. A mé přesvědčení, že se novými zákony jen utvrzuje naše postavení poddaných, předem podezřelých nevolníků, kterým vládne nějaký dost obskurní spolek. Vládne, nikoliv slouží. Není chybka někde v té naší rezignaci na osobní odpovědnost?

hrouda 17.5.2008 13:14

Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

se "zaneřáděností" našeho právního pořádku souhlasím. Ale musíme selektovat a nevylévat s vaničkou i dítě.

AndyO 17.5.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

dobře. Tak se vraťme k jádru věci- je správné, když do našeho právního řádu vnášíme princip presumpce viny?

MUDr Jiří Kilian 17.5.2008 13:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

No, možná by se to mohlo vztahovat jen politikům na volených postech :-))

hrouda 17.5.2008 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

je to nestandarní, ale v daném případě (viz "harašení") asi vhodné. A ta presumce viny přece není jen u nás, ta se rozebírala i v případě sexuálního obtěžování i na západě (včetně USA) - zjednodušeně řečeno.

AndyO 17.5.2008 13:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

aha. Takže už je v Zákoníku práce, teď bude v antidiskriminačním zákoně- koneckonců co brání zákonodárcům nacpat ji i do trestního zákoníku? A pak vás chci vidět, jak dokazujete, že jste tu babu odvedle nezabil:))

Kolombo 17.5.2008 17:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Když něco v USA funguje, tak to  najust uděláme jinak. Když vzikne v USA nějaká grandiózní pitomost /a že jich je/ tak to musíme stůj co stůj přebrat a pokud možno ještě "vylepšit". Teď by bylo lepším vzorem Rusko než "západ" a USA se svým salonním levičáctvím!

gadd 17.5.2008 13:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Ano, nevylévat s vaničkou i dítě, to je to oč tu běží. A co presumpce neviny? Proč ten, kdo nic neprovedl, musí dokazovat, že nic neprovedl? To je jako ten starý bonmot co se vykládal za komunistů - společnost se neskládá z vinných a nevinných, ale z odhalených a dosud neodhalených.

Catch Me If You Can 17.5.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

SenkruvnO potiz je v tom ze kazdy vidi osobni odpovednost nejak jinak.

Kdybys napriklad ty mela osobni odpovednost a nebyla tou postkomunisticky vychcanou zdlodejskou pyzdou, zaplatila bys za zbozi mrzkych 300 a nepyskovala bys neco o fakture.

;-D;-D;-D

AndyO 17.5.2008 13:26

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

podívej se, Žako, já ti peníze poslala, dokonce dvakrát, tys je zapřel...takže zmínkou o zlodějích zřejmě myslíš sám sebe.

A teď neotravuj, bavím se s dospělými lidmi, až budu chtít hovořit s nevychovaným spratkem, dám ti vědět.

Pavla B. 17.5.2008 13:05

Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Jsem ráda, že jste se tu objevil. Budou mít podle Julínkových návrhů komerční pojišťovny povinnost pojišťovat všechny zájemce za stejných podmínek - bez ohledu na jejich věk a zdravotní stav?

clay 17.5.2008 14:38

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

bojím se, že ano.......překvapena? Jistě by to nemělo být hnáno do extrémů, ale rád bych se dočkal, že budou zohledňovat, že klient nekouří, není alkoholik, není na drogách a nemá 30 kg nadváhu.

hrouda 17.5.2008 12:40

Re: Re: Aston se zase vyznamenal

Nesetkala jste se nikdy s tím, že ženy jsou ohodnoceny za stejnou práci méně, než muži? Jak je to možné, když Ústava zaručuje rovnoprávnost atd....?

AndyO 17.5.2008 12:49

Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

je to nedostatkem zákonů nebo nedodržováním stávajících?

Karotka 17.5.2008 12:51

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

R^R^R^

josef krouman 17.5.2008 13:14

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

ani jedno, ani druhé. Pracovní smlouva a s ní spojená výše mzdy je dvoustranný vztah - dohoda mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, vykonávat určitou práci za určité peníze. Tento vztah je navázán a stvrzen dobrovolně oběma stranami. Takže si klidně můžu vyhodnotit, jestli pidlovocí mají vyšší mzdy než černovlasí, ale to je tak asi všechno. S tím žádný zákon nic nenadělá.

josef krouman 17.5.2008 13:29

Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

a úplně polopatě: Z toho plyne pouze to, že zaměstnavatelé mají o ženy menší zájem, nebo že ženy jsou ochotny pracovat za méně peněz. Po vyhpodnocení statisticky zpracovaných dat  můžeme taky dojít k závěru, že by se mělo zakázat požívání chleba, protože 90% všech zločinů bylo spácháno do 24 kodin po požití chleba.

AndyO 17.5.2008 13:43

Re: Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

to je diskutabilní. Dohoda byť stvrzená dobrovolně, pokud je v rozporu s nějakým zákonem je v tom bodě neplatná a může vést až k neplatnosti celé dohody. To znamená, že když neprokážete, že zaměstnankyně věděla předem o tom, že chlapi u vás mají za stejnou práci o pět tisíc víc a přesto smlouvu podepsala- a ona bude mrcha a zažaluje vás, tak pravděpodobně vyhraje ona. Oporou jí budou například paragraf 110 Zákoníku práce.

Takže bacha- základní plat všem se stejnou profesí a náplní práce stejný a "diskriminovat" jen v rámci pohyblivých složek mezd, odměn atd. - a vždy s perfektně připravenou dokumentací. ;-D

hrouda 17.5.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Aston se zase vyznamenal

ne, jen tím dokumentuji, že jedna věc je obecná fráze v "Listině" a druhá je praxe. Takže tím ukazuji, že Aston blábolí.