29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

Kdo ministrem zahraničí

V době extrémně horké – teplotně horké – okurkové sezóny se veřejnost asi moc o politiku nestarala, nicméně teď přišlo ochlazení, ba i zapršelo, prázdniny končí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Varadinková 27.8.2018 12:11

Toto byste si měli poslechnout

https://xtv.cz/archiv/suverenita-statu-je-ohrozena-politicke-strany-by-se-mely-spojit-proti-bruselu-rika-kandidat-do-senatu-ladislav-jakl

J. Matuška 27.8.2018 12:08

KOMENTÁŘ: 1968 – Václav Klaus ml.

Historie se má připomínat, píšu o tom často. Méně radostné je, že nějaké historie se skoro nepřipomínají a jiné mají v televizi 24 hodin denně a speciální studio.

Předpokládám, že koncem září nebudeme mít speciální studio „38“ a demonstrace před ambasádami Británie, Německa, Itálie a Francie, které nám před osmdesáti lety v Mnichově ukradly třetinu republiky. I když je to taky historie a statisíce mrtvých, vypálené vesnice...

A 28. července nikdo ani nekváknul, přestože v každé druhé české vesnici máme pomník s desítkami obětí první světové války, na kterážto jatka hnali české muže Rakušani. Pradědečka střelili na Piavě (sever Itálie) a babička vždy vzpomínala, jak se chodily s maminkou dívat na Bohdalec k železniční trati, jestli ho nevezou z lazaretu.

Takže k historii se přistupuje separovaně a je využívána v současných politických a partajních půtkách. Tomu moc nefandím. https://www.novinky.cz/komentare/481596-komentar-1968-vaclav-klaus-ml.html

Doporučuji přečíst i tu druhou část...

S. Donát 27.8.2018 12:05

Re: Česká politika je v rozkladu

Kdyby si všichni univerzální pachatelé dobra (AKA Pravda & Láska & Kavárna) vytáhli hlavu z řitního otvoru a necpali národu horem spodem mamlase, nemusel na Hradě Zeman sedět. Jak rád bych volil někoho jiného. Tak snad příště.

M. Varadinková 27.8.2018 12:03

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Ne. Já jsem na rozdíl od mnohých nepotřebovala ničemu "uvěřit", bylo to prostě mé vlastní přesvědčení a moje vlastní zkušenost. Klaus mi tehdy prostě "kápl do noty". To on vyjadřoval mé názory, ke kterým jsme dospěla sama svou zkušeností, nemusela jsem tedy já přistupovat až na to, co říká on.

Mé přesvědčení je stále stejné. Trvám na něm bez ohledu na to, jestli to média propagují nebo zatracují. Mění se jenom ty strany. Teď například není žádná, která by mi vyhovovala. Blíží se jim Svobodní nebo Realisté, ale to jsou zatím strany bezvýznamné a pokud se nespojí (např. s Okamurou), nebo nenajdou vhodného lídra, který by dokázal oslovit širší publikum, tak bezvýznamnými i zůstanou.

Můj hlas pro Svobodné nebyl nikdy "protestní", byl to vždycky hlas z přesvědčení. Můj hlas pro Okamuru je protestní (je protestem proti vnucované nelegální migraci a bruselskému diktátu).

Mým dlouhodobým názorům je nejbližší toto: https://xtv.cz/archiv/suverenita-statu-je-ohrozena-politicke-strany-by-se-mely-spojit-proti-bruselu-rika-kandidat-do-senatu-ladislav-jakl

Pan Jakl se rozhodl kandidovat právě za okamurovce a jeho důvody jsou i mými důvody, proč já jsem dala hlas právě jim.

R. Tesařík 27.8.2018 12:02

Re: Česká politika je v rozkladu

Sledovat lištu.

J. Anděl 27.8.2018 12:02

Re: Česká politika je v rozkladu

Já jsem pořád citlivý idealista, jen to má podle mě lepší uplatnění v individuálním přístupu, než v ideálech o společnosti.

Na necitlivé drsňáky padne kladivo karmy, pěkně kapitalisticky, jestli své síly přeceňují :)

R. Tesařík 27.8.2018 12:01

Re: Česká politika je v rozkladu

Souhlas. Já asi taky.

J. Schořík 27.8.2018 11:48

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Vy nejste pravivova volicka ;). Uverila jste kdysi fanaticky v Klause a nasledne jste uz odpovidajici nahradu pochopitelne nenasla. To nebylo o pravici ale o libivem populismu pro tu dobu. Od te doby se snazite ublizit systemu a volite protestne. Tu Macha, tu Okamuru..

M. Moravcová 27.8.2018 11:46

Re: Po návratu z krásné dovolené v BG u moře

jen aby měl přední díru

M. Moravcová 27.8.2018 11:45

Re: Po návratu z krásné dovolené v BG u moře

:-)

M. Varadinková 27.8.2018 11:42

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Nic jiného mi jako pravicovému voliči nezbývá, než volit protestní strany. Žádné relevantní pravicové strany tu totiž nejsou. A nejdůležitější priority (vzdorovat migraci a bruselskému příkaznictví) dokázal nejlépe formulovat právě Okamura. Vše ostatní je až druhořadé.

M. Varadinková 27.8.2018 11:37

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Vidím co vidím. A pamatuji, co pamatuji. Vy už si nepamatujete, že kdysi mívala ODS přes 30%? Kdepak asi jsou ti voliči, co ji volili? V čempak udělal "soudruzi" z ODS chybu?

M. Prokop 27.8.2018 11:36

Re: Česká politika je v rozkladu

No, nejenom. On se usilovně snažil kdekdo.

J. Pospíšil 27.8.2018 11:33

Re: Pane Čechu

Myslí si, chybně, Kudrna s Hájkovou.

To je naprosto jasné.

J. Schořík 27.8.2018 11:29

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Moc nechapu jak muzete Vy mluvit o pravicovych volicich.. nemqte s nimi nic spolecneho. Volite protestni strany..

J. Pospíšil 27.8.2018 11:28

Re: Bylo by

Jo a je to tak dobře. Ústava je tu proto, aby vymezila, jak budou dospívat různé orgány moci ke shodě a dohodě. Nebylo by dobře, aby kdokoli rozhodoval o důležitých věcech sám, bez ohledu na to, co si o tom myslí jiné důležité orgány státní moci.

Buďme rádi, že se orgány moci vzájemně omezují a nikdo nemá moc rozhodovat libovolně sám.

M. Těhanová 27.8.2018 11:27

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Prosím vás, na tato moudra chodíte kam? Víte vůbec něco o programu ODS? Pochybuji a taky nechápu, o co vám jde.

J. Pospíšil 27.8.2018 11:21

Re: Bylo by

Ale ne. V ústavě je to jednoznačně.

Platí současně, že ministr musí být navržen premierem a jmenován prezidentem. Nedodržení jednoho nebo druhého znamená, že dotyčný ministrem nebude.

Aby byl někdo ministrem, musí se stát obojí. Ministrem bude ten, kdo byl jak navržen premierem a následně schválen prezidentem. Ministrem se stává z vůle obou těchto.

Co je na tom nesrozumitelného. Ti dva se musí na osobě ministra shodnout.

Takovýto mechanismus shody je v ústavě mnohokrát. Je to například u všech kontrasignací, je to u přijímání mezinárodních dohod, kde se musí dospět k souhlasu dokonce dvou komor a prezidenta, dokonce vzhledem k tomu, že prezident obvykle deleguje sjednání smlouvy na vládu, tak vlastně čtyř subjektu (takže vláda sjedná, obě komory vysloví souhlas a prezident ratifikuje) a tak. Nemá to nic společného s formulací, je jedno jestli na návrh nebo podle návrhu. Pořád je návrh návrhem, bez návrhu prezident nemůže jmenovat a pořád prezident jmenuje nebo, ač to není obvyklé, není to vyloučené, nejmenuje.

V. Hájková 27.8.2018 11:19

Re: Pane Čechu

https://ihned.cz/c1-61400160-kdy-muze-prezident-odmitnout-jmenovat-ministra

Je to naprosto jasné - porušil ustavu!

M. Varadinková 27.8.2018 11:16

Re: Staré voliče opustili a nové nezískali

Názor zůstává tímtéž názorem, bez ohledu na to, jestli ho pronese člen ODS nebo bývalý volič ODS. ODS se prostě přesunula jinam, chová se hloupě a zbaběle a pro pravicového voliče je nevolitelná. Dopracovala to tak daleko, že je i pro pravicového voliče méně přijatelná, než ten Babiš.

Jistěže je možné jí to vyčítat - zradila své ideje, své kořeny, i své voliče. V jejím čele stojí lidé bez fantazie, bez charismatu, bez pochopení současné reality i bez toho, čemu se říká leadership. Nemají vůli ani odvahu prosazovat už ani ty zbytky idejí, které jim ještě zůstaly. Řídí se výhradně strachem (co by si o nás pomysleli v Bruselu, co by o nás psala média). A tak permanentně poštěkávají tím směrem, o kterém si myslí, že se bude líbit (ne pravoicovým voličům, ale v Bruselu a v pravdoláskařských médiích). A to je zemanofobie, babišofobie, rusofobie a plivání na Okamuru.

J. Schořík 27.8.2018 11:04

Re: Česká politika je v rozkladu

Chacha. Tak prediktivni zadavani textu to bylo ;). Ted uz to bude mene autisticke..

J. Schořík 27.8.2018 10:59

Re: Pane Čechu

Rad bych. Ale Babis mu zjevně napsal, že si má vybrat. Což je bezprecedentní oslabení role premiéra. . Jestli s tím Hamáček souhlasil, nevím. .

V. Kotas 27.8.2018 10:58

Re: Česká politika je v rozkladu

A její pohrobci se v tom stále rádi čvachtají.

J. Schořík 27.8.2018 10:57

Re: Česká politika je v rozkladu

Třeba by pan Franke věděl kde vypnout na Samsungu ty automatické opravy. Hledal jsem to marné. .

J. Schořík 27.8.2018 10:56

Re: Česká politika je v rozkladu

Asi "necitlivi drsnáci nepřecenuji".

R. Brzák 27.8.2018 10:56

Re: Česká politika je v rozkladu

ano, je občas zábavné zkoušet rozluštit, co píšete...

R. Brzák 27.8.2018 10:55

Re: Pane Čechu

přestože se mi nemusí některé fakta líbit, pořád to mohou být fakta...vypadá to, že Zeman si to zase "uhrál" na úrovni politických šarád - a tak se nemusel dopustit překročení ústavního rámce (mimochodem, rámce s tak rozplizlými okraji, že považuji takto nejasný rámec za v podstatě nevhodný pro domluvu mezi dvěma sousedy - a přesně toto by ústava měla být!).

J. Holíček 27.8.2018 10:55

Re: Bylo by

Mojí starostí není umravňování, tudíž vaše věta svědčí o podstatě vašeho "snílkovství". Vy si (mimo jiné) vysníte představu, že ten nebo onen nebo já jsou nějací a podle toho je hodnotíte a na ně reagujete.

Pokud jde o dikci zákonů, tak v nich záleží na každém slovně přesně tak jak je a v jakém kontextu použito, takže v tomto směru dávám za pravdu panu Čechovi, ale primárně jsem reagoval na Hájka (Hájkovou), který tady opakovaně operuje s adorací vaší osoby, aniž ho zajímá podstata jakéhokoli problému. Když si projdete jen toto vlákno, tak to nemůžete přehlédnout.

Pokud se vrátím k tomu snílkovství, tak především ho ve vašem případě spatřiji v touze po lepší společnosti, kterou často uplatňujete ve svých příspěvcích, kdy přibarvujete účinkující postavy a realitu zaměňujete za představy. :-))

J. Schořík 27.8.2018 10:54

Re: Česká politika je v rozkladu

Sakra.. ani nevím co to bylo původně za slova..

J. Schořík 27.8.2018 10:53

Re: Česká politika je v rozkladu

Souhlasím. Idealismus a ušlechtilé myslenky se ukazují být neživotne a nezajímavé. Je otázkou zda si činí ti drsnáči neprevenuji své síly ;). Uvidíme. .