6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Diskuse k článku

Jako v thrilleru

Bohužel to reálnou vraždou začalo, v únoru někdo na Slovensku zastřelil novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenku Martinu Kušnírovou. Čtvrteční ranní razie přinesla, jak se zdá, výsledky. Pod záštitou vrtulníku shora, přepadové komando ve čtyři ráno, osm lidí zůstalo v klepetech, mezi nimi by snad měl být i ten, kdo tiskl spoušť.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Pecka 29.9.2018 10:47

Re: Tož nazdar přátelé i odpůrci. Mnichov.

Pardon, Masaryk uvažoval o odsunu sudeťáků už v osmnáctém..

M. Prokop 29.9.2018 11:09

Re: Tož nazdar přátelé i odpůrci. Mnichov.

A jak jsi přišel na to, že národ nevěděl? Tajné, jako dodatky k Ribbentrop-Molotov to nebylo, takže kdo chtěl vědět, věděl.

J. Matuška 29.9.2018 10:21

Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

myslí si německý ministr zahraničí

„Evropská unie dnes představuje protiklad ducha Mnichova,” je přesvědčen německý ministr, podle něhož je základem unie respekt ke všem členským zemím a občanům. „Namísto práva silnějšího platí síla práva,” poznamenal také s tím, že obě země, které nyní v rámci Evropské unie a Severoatlantické aliance úzce spolupracují, se chtějí za tyto hodnoty a principy zasazovat.

https://www.novinky.cz/zahranicni/484649-evropska-unie-je-protikladem-mnichovske-dohody-mysli-si-nemecky-ministr-zahranici.html

TO přestalo platit po přijetí Lisabonské smlouvy, která umožňuje rozhodování kvalifikovanou většinou. /Neměla v řadě věcí pravdu Jana Bobošíková? https://www.youtube.com/watch?v=P1MRiSIHhkg/

K. Janyška 29.9.2018 10:23

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

Lže jako každý Němec. Je to další říše německá... Dzp.

J. Václavíková 29.9.2018 10:23

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

A co teprve diktát menšiny, viz třeba Maďarsko, kde Orbán s necelými 50% rozhoduje úplně o všem a mění i ústavu!

K. Janyška 29.9.2018 10:28

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

A co Babiš u nás, který získal jen 18 % podporu Čechů a vládne a krade jen to hučí. Nic o skutečné podstatě lidského světa nevíte, moralistko... Dzp.

V. Fenzel 29.9.2018 10:31

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

Paní Václavíková a proč mu to ta většina dovolí?

J. Václavíková 29.9.2018 10:41

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

Protože si ohnul volební zákon tak, aby si většina ani neškrtla.

Já jen, že tu někteří nevidí tyhle exemplární demokratické deficity, zatímco hořekují nad hlasováním kvalifikovanou většinou. Je to úsměvné.

V. Novák 29.9.2018 12:09

Vykládáte nesmysly.

Maďarský volební zákon prostě zvýhodňuje vítěze voleb, čím větší procento získal, tím víc. Náš sytém to dělá taky. Vymyslel d'Hondt, prosadili Klaus se Zemanem. V USA může volební systém dokonce obrátit výsledky lidového hlasování a ve Francii rovněž. To v Maďarsku neplatí.

Orbán získal takový počet hlasů, že získal většinu mandátů. Opozice měla stejnou možnost - že je rozhádaná, že je to pytel blech, který se nedokáže dohodnout na společné kandidátce a společném hlasování, je její problém.

M. Mařák 29.9.2018 10:25

Pak je Klaus ještě horší zrádce národa,

než byl Beneš, který alespoň podal demisi. To jsi tím chtěl Jardo naznačit?

No toto, to bych do Tebe neřekl.

J. Matuška 29.9.2018 11:00

Re: Pak je Klaus ještě horší zrádce národa,

... Debata je, vzhledem k další české ostudě a poklesu prestiže ČR na evropské scéně, nutná. Lepší řešení bych ale viděl v čl.61 Ústavy, který říká, že se prezident může vzdát svého úřadu. Parlament a vláda rozhodly o ratifikaci LS, stejný verdikt nakonec zřejmě vynese Ústavní soud; prezident by měl LS podepsat. Myslím, že po podpisu by měl prezident, je li čestným mužem, říci: "Podepsal jsem, ale hluboce s ratifikací nesouhlasím. Proto odstupuji." Nejsem si vůbec jist, zda je takový čin v rámci zorného pole pana prezidenta.

https://zena.aktualne.cz/dokument-co-rekli-senatori-k-odvolani-vaclava-klause/r~i:article:651015/

Prezidenta Václava Klause podrazil britský premiér, který nechal v TOM našeho prezidenta samotného. VK udělal maximum PROTI ratifikaci. VK "nenaskočil" na přání senátora Štětiny a mnohých dalších, aby odstoupil. Přijetí LS by stejně nezabránil. A gesta jsou pouhá gesta, nic víc. Pro ČR udělal mnohem víc, byl zvolen i podruhé prezidentem. V boji proti "Bruselu" dělá v současné době maximum. Je logické, že prezident Václav Klaus VADÍ. Vzhledem k jeho fyzičce, doufám, že ještě zdaleka neřekl poslední slovo!!!

Prezident Edvard Beneš byl státník. Prohlásil, že na JATKA český národ nepovede - díky tomu jsem dosud na světě. V roce 1938 mě byly dva roky... Nemohu poslouchat kecy o tom, že jsme se měli bránit. Jak dlouho se "bránila" Francie se svou Maginitovou linií? Za půl roku Němci byli před Moskvou.

M. Mařák 29.9.2018 11:43

Podepsal, či nepodepsal?

Podal demisi, či nepodal? Když je podle Tebe LS stejná jako Mnichov, je podle Tebe Klaus ještě horší charakter než Beneš.

J. Matuška 29.9.2018 12:07

Re: Podepsal, či nepodepsal?

Martine, za prvé, samozřejmě, že neplatí LS = Mnichovská dohoda. Používáš demagogické techniky v komunikaci, ale každý píše, mluví, jaký vlastně je, mrzí mě to - právě na tobě...

Lepší je přejí na druhou stránku. Kdysi jsem si koupíl knihu o józe. Začal jsem dokonce podle toho cvičit. Byl jsem ale už natolik v letech, že mi cviky nedělaly "dobře". Stavěl jsem se na hlavu, ale později jsem měl veké bolesti v rameni, že jsem nemohl hodit v lese šiškou. Doktoři zjistili problémy s krční páteří. Ani universální "umrtvování" mě moc nešlo. Dočetl jsem se tam o kundaliní. A konečně jsem došel k tomu, na co se chci zeptat. Došel jsi tak daleko, že máš s touto "sílou" osobní zkušenost?

J. Matuška 29.9.2018 12:14

Re: Podepsal, či nepodepsal?

Ona ta "spravedlnost" snad skutečně občas funguje. Kdyby Britové nepodpořili ratifikaci LS, tato vyčůraná smlouva by spadla pod stůl, podobně jako původní Ústava. Podle tehdejších smluv, by bez souhlasu VB by nemohlo dojít k takovým debilitám a VB by byla součástí EU dodnes, ŽE.

M. Prokop 29.9.2018 11:12

Re: Evropská unie je protikladem Mnichovské dohody,

Bobo toho nakecala tolik, že měla-li v něčem pravdu (i slepé kuře a tak ...), tak to zcela zaniklo. A většinou to byly hysterické blbiny.

J. Václavíková 29.9.2018 10:17

Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Je to série událostí a změn, kde jedna navazuje na druhou. Křesťanská prudérnost vystřídána svobodou, kde se zdálo všechno možné, teď se ukazuje, že všechno možné se nelíbilo každému a impérium vrací úder.

S nadsázkou - podle obviněných v MeToo se zdá, že sahání bylo nezbytným průvodním jevem budoucího úspěšného herce, producenta či republikánského politika. Lze z toho něco zajímavého vyvodit? :)

Já bych s dovolením v kauze Kavanaugha vyvodila, že zastánce prudérní morálky a vysokých mravů (chce rozhodovat za jiné o právu na potrat) by se ani v mládí neměl dopouštět takových prasáren, že s pomocí kamaráda odvleče patnáctileté děvče na postel a násilně ji nutí k sexu. Podle mě by měl přinejmenším dotyčný kamarád pod přísahou vypovídat.

K. Janyška 29.9.2018 10:22

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Jéžiš, to by byly plné basy, kdyby se každý pokus počítal.

A necivilizovance rovnou postřílet za toto jejich chování ? A lidí by bylo daleko méně a to by bylo krásné pro vás, sama lesba a buzík. Nebo to se taky nesmí ? Asi ne, ne ? Dzp.

J. Václavíková 29.9.2018 10:24

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Kde mluvím o soudu? Tenhle člověk se ovšem chce stát soudcem soudců, proto by o jeho morálním profilu mělo být jasno.

R. Brzák 29.9.2018 10:26

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

S Vaší poslední větou souhlas.

Ale proč si myslíte, že člověk nemá nárok na svůj osobní vývoj? Rodíme se snad jako dospělí, se schopností se chovat mravně, nepodléhat svému chtíči?

Prudérnost pak je podle mého názoru obvykle reakcí na nějaké vlastní nezvládnuté zážitky, například z dětství nebo mládí. Z tohoto hlediska bychom mohli spekulovat - co asi se mu stalo, že je tak moralistní? Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že mé vlastní chyby z mládí mne vedli, podobně jako v principu naznačeném ve Vašich dvou prvních větách, k výrazně opačným postojům, než by se zdálo být logické k mým mladistvě nerozvážným činům. A protože já soudím podle sebe (tedy, všichni tak soudíme, já si to zde připouštím), pak nevidím důvod nevěřit Kavanaughovi jeho konzervatismus. Se kterým právě co se týče potratů vůbec nesouhlasím.

J. Václavíková 29.9.2018 10:29

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

I to jsem zvážila, pak by ovšem měl onu událost reflektovat tak, že se za ni upřímně omluví, a ne, že zatlouká, co to dá. Teď už vidím opravdu jen jednu správnou cestu. To svědectví kamaráda.

Nemůže svou vlastní nedokonalost a karamboly kompenzovat tím, že chce na ty ostatní klást absolutní nároky. Tohle musí především začínat u sebe.

R. Brzák 29.9.2018 10:35

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

S Vaším druhým odstavcem souhlas- ale jen na úrovni teorie, neb právě takto se všichni chováme, dokud se z nás nestanou dospělí lidé. A to se někomu nemusí podařit za celý život (tedy plně dospělí, uvažuju dospělost jako mnohovrstevnou).

J. Václavíková 29.9.2018 10:44

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Pak se tento nedospělý nemůže sápat do funkce, kde chce ostatním smrtelníkům nastavovat laťku dokonalosti.

A ještě jedna poznámka. Chtít po ostatních dokonalost se neslučuje s benevolencí k vlastním chybám, tentokrát i proklamovaná benevolence k porušení zákona Trumpem. Proč by se neměl zodpovídat ze svých činů jen proto, že má funkci?

M. Prokop 29.9.2018 11:16

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Vypovídal. Že se nic nestalo. A nebyl sám.

J. Anděl 29.9.2018 15:09

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Udělal-li to doopravdy - pak ano, neměl by.

V islámu je za takový incident zodpovědná i žena, neb svou vyzývavostí muže vyprovokovala. Už jen to, že šla sama na večírek bez bratra či otce, možná pila alkohol, nejspíš nebyla tak úplně zahalená.... I tohle patřilo/patří k té svobodě, kdy se zdálo všechno možné.

Co si o tom myslíš? Co když není možné "všechno". A zajímalo by mě, co si o tom myslí kritici islámu. Kteří jsou zgusta zároveň kritiky MeToo.

Já v tom vidím trochu touhu mít dům na pláži u moře vysoko v horách. Ale já si nemyslím, že bychom byli tak civilizovaní, jak si namlouváme.

Druhá věc je, že netuším, jak to bylo v tomto konkrétním případě.

J. Václavíková 29.9.2018 20:42

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Naše legislativa je jasná. Ne znamená ne, i kdyby tam pobíhala nahá. Potřebujeme silnější povahy než ti slabí muslimové. Důraz bych kladla hlavně na to, že tohle není soud, ale nominace do odpovědní funkce, viz náš rozbor s panem Brzákem.

J. Anděl 29.9.2018 20:51

Re: Jindro, tys to MeToo poměrně přesně vystihl:

Ano, nominace do důležité funkce, takže politika a zájmy dvou znepřátelených stran. Přesně o to právě jde.

Je to naše legislativa. A psycholožky si pak stěžují, že mladí muži radši koukají na porno. Tato generace určitě nebude za 30 let obviňována z nevhodného chování k děvčatům. Akce a reakce. Pořád. Pokrok nezastavíš.

B. Hančl 29.9.2018 10:14

Citace

Anglie a Francie volila mezi válkou a hanbou, zvolila hanbu a bude mít válku.

J. Václavíková 29.9.2018 10:18

Re: Citace

A váš prezident chce zvolit ohledně Ruska opět hanbu. Naštěstí nemá dost velkou moc.

R. Brzák 29.9.2018 10:29

Re: Citace

Hm, to je zajímavé - radím Vám, abyste brzy vypadla ze Zemanovi hlavy, tam rozhodně není moc zdrávo...

J. Václavíková 29.9.2018 10:30

Re: Citace

Lepší bude, když nezdravě působící Zeman vypadne z naší politiky.