20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

Jak je to s melkským procesem

Také rakouská vláda je zbabělá a jedná pod tlakem křiklounů a nátlakových skupin. Jistě má těch vší v kožichu víc, my vnímáme a vidíme antijaderné fanatiky. Ti si zasedli na Temelín, mezinárodními audity hodnocený jako jednu z nejbezpečnějších elektráren na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Buvol 27.4.2007 10:53

Re: Omluva

Tam byl jmenovanej Topolánek, že jo? Má se svejma vejšplechtama starat o dobrou náladu v týmu nebo má snad prát dresy .. teď nevím ..

jarda 27.4.2007 11:24

Re: Re: Omluva

Topolánek setavuje tým: do brány Tlustý - všechno schytá za členství v KSČ, do obrany na pravo Nečas - přes toho nikdo neprojde a na levo Melčák - ten umí dobře podrážet, středního útočníka bude hrát Klaus - jinou pozici než hlavní by nevzal, pravé křídlo Pospíšil - známé jméno z historie a někdo musí dbát na dodržování pravidel, a vlevo to vezme Dalík - ten to na levou stranu umí hrát dobře ...

Saša 27.4.2007 10:47

Doporučuji seznámit se

s tímto článkem:

http://noviny.vsetko.com/nemci-postavia-novy-reaktor-v-jaslovskych-bohuniciach-8664

A žádné blokády slovenských hranic se nekonají s žádné strany!

NoName 27.4.2007 10:41

Čumile

Čili - jsou zařízení klíčová, u nichž nelze takovéto výpadky dopustit - a to jsou v Temelíně zjevně i ta čerpadla zařazená do obou okruhů (primáru i sekundáru) , jejichž porucha odstavuje reaktor

Ano, to je přesně ono, reaktor stojí prakticky při jakékoliv závadě, právě z důvodů bezpečnosti-jde o jaderné zařízení. Mnohé u Temelínu oplakávané typy poruch by u jiných zařízení ani zastavení nevyvolali-ale u jaderných zařízení se radši prostě zastaví.

rezy 27.4.2007 10:50

Re: Čumile

vzhledem k tomu, že se reaktor odstavuje opravdu u každé maličkosti, čili k ohrožení prostě nedojde, tak je spíše na zvážení ekonomické stránky věci zda preventivní výměna všeho co je v součinu s během reaktoru  by nebylo výdnější periodicky vyměnit než riskovat  ztráty v odstávce. Pokud těch zařízení které musí bezchybně fungovat je veliké množství, pak se jde cestou rizika odstávky jak píšete. Je to v rovině poměru cen odstávky (ztráta)  a cen všech těch zařízení v uvažované periodě. Píšu sice ve zkratkách, ale snad srozumitelně. To, že to novináři s aktivisty použijí jako argument jak to je děsně poruchové, na to se brát ohled nemůže, to by se elektrárna přebudovávala celá každý půlrok.

šimon klein 27.4.2007 10:53

pánové,

vy budete asi dost bohatí, když můžete takhle rozhazovat přímo hrsti perel.....

rezy 27.4.2007 10:58

zdravím

včera jsem četl komentáře jak SA má děsně poruchové autobusy, protože to hoří každej půlrok. No, kdo má jeden autobus tak možná vyhoří jednou za deset let nebo vůbec ne, kdo j má autobusy v tisících, pak má samozřejmě tu pravděpodobnost někde jinde. Taky by mohli chtít aby si SA měnili autobusy každý půlrok, jistě by pak tak často nehořeli, ale sychr by to stejně nebyl.

šimon klein 27.4.2007 11:04

Re: zdravím

že Vy jste o tom před válkou nemluvil s okresním hejtmanem, jako jiní schopní učitelé češtiny ??

Pak byste měl jasno - vyměnit !!!

Psí vrah Čumil 27.4.2007 11:24

No, rezy, pokud vím, reaktor se kvůli výměně paliva zastavuje zhruba jednou ročně.

Vím-li, že při novém spouštění se čerpadla prostě sypou, jak se mnohokrát už ukázalo, podniknu při vědomí vysoké publicity každého takového kiksu  preventivní opatření, která možná přijdou i při vysokých nákladech levněji, než nucené výpadky v produkci proudu. Nesporně to bude také mediálně efektivnější, protože nezajímavé, a tedy celkově výhodnější. Stačí průsery s přelíváním reaktoru a nezavřenými ventily. Zbytečným chybám jest se vyhnout a předejít jim. To je celé.

Za daného stavu věcí by páni temelínští tiskoví měli vydávat asi takováto komuniké: Po odstávce spojené s výměnou paliva opět spouštíme reaktor. V horizontu několika dní proto očekávejte jako obvykle sérii poruch a nucených odstávek. Do tří týdnů snad celý blok rozjedeme, pokud se nám nepoláme ještě něco dalšího.

vita 27.4.2007 11:44

Re: Čumile

U zařízení, která mohou být potenciálně nebezpečná, platí zásada přesně opačná, než v soudnictví - žádné in dubio pro reo, pěkně pochybnost se považuje za povážlivější stav.

Zdaleka nejen u jaderných zařízení, třeba na dráze platí, že není-li signalizace o volném kolejovém obvodu, bere se jako obsazený vlakem. Bez ohledu na to, jestli jen chybí signál, je v poruše měnič, vyhodnocovací relé, špona způsobila kraťas... Není-li návěst na absolutním návěstidle, znamená to "STŮJ".Není-li jistota, že průjezdný profil je volný, bere se jako že volný není.

Tyhle zásady jsou ověřené léty, spoustou malérů a taky větším než malým počtem mrtvol - tudíž je správné, že se u JE uplatňují.

A ještě něco - odstavení z důvodu chybné funkce čidla (třeba jen jedno ze tří čidel signalizuje něco jiného než ideální stav a vyhodnotí se to jako poruchový stav) je dokladem VYSOKÉHO zabezpečení. I když Rakušákům vykládat cosi o bezpečnosti a bezpečnostních předpisech bude asi metáním luštěniny na stěnu...

Psí vrah Čumil 27.4.2007 12:08

Re: Re: Čumile

Naprosto souhlasím, vito. To jenom někteří Bezejmenní tady plácají o tom, jak se vše ponechává pokud možno dožít starobou. Co kritizuji, není malá bezpečnost, ale přístup provozovatele k zařízení, kde se pravidelně opakují tytéž problémy: přelíváním systému a neuzavřenými ventily počínaje a sypáním čerpadel či jejich čidel při rozjezdu konče. Mrkněte se někde do statistiky výpadků elektrárny: Po vyladění a odstranění počátečních problémů s turbinou a jejími ventily tam najdete zástupy příhod s čerpadly, podobně jako s tím přelíváním. Při platnosti a zdá se že i neukončitelnosti melkských dohod provozovatel přece dobře ví, že každý kiks bude důkladně medializován a využit. A přesto s bohorovností sobě vlastní opakuje při týchž úkonech stále tytéž chyby. A to mne skutečně zneklidňuje a srdí - ukazuje to pořád na nizoučkou úroveň technologické kultury a zároveň i nebezpečnou aroganci: ČEZ provozuje kritizovanou a ostře sledovanou elektrárnu se šarmem slona v porcelánu a zřetelně říká odpůrcům: Trhněte si nohou, nehneme kvůli vám prstem. Taky přístup.

Predozadni Pravolevec 27.4.2007 10:39

Bzukpitscho nemuzes dost dobre byt liberalne konzervativni

To bych potencialne mohl byt ja jako blizenec disponujici mnoha osobnostmi ale v tvem pripade by to jen a pouze indikovalo akutni schoizodni paralyzu tve dementni psyche. Na druhou stranu kondicional v predchozi vete je mozna irelevantni.

Bzuk 27.4.2007 10:51

dej mi už pokoj

už svítala naděje, že se budeš vyjadřovat slušně, ale je to asi těžší, než naučit našeho kocoura plavat ...

Jack Tabarnak 27.4.2007 10:58

Co kdyby ses ve svem svatem boji za slusnost nedriv zameril na Jenika TM

a nasledne na soukmenovce Topolanka ktery nema problem vztycovat prosetrednik ve snemovne?

metr 27.4.2007 11:03

Re: Co kdyby ses ve svem svatem boji za slusnost nedriv zameril na Jenika TM

Jeníku TM , ty ty ty, nebuď na Žakouška sprostej........ode dneška od 11.00 se zde bude vyjadřovat každý slušně....

Buvol 27.4.2007 13:24

Re: Bzukpitscho nemuzes dost dobre byt liberalne konzervativni

Ve svém sdělení jste použil příliš mnoho cizích slov, takže se obávám, že dotyčný, kterému je určeno a který dělá dojem blbce od narození, mu nebude rozumnět .... V těchto případech radím používat holé věty, případně jednoslabičná vyjádření, v osobním styku posunčinu...  Přeji hezký den. 

Evropan (original) 27.4.2007 10:27

Jsem zvedav,

jestli se podari Rakusanum Temelin zavrit, docela bych si na to i vsadil.

Bzuk 27.4.2007 10:30

Re: Jsem zvedav,

tak to je teda pravděpodobnější, že Slovácko vyhraje 1. ligu ;-)

NoName 27.4.2007 10:31

Re: Re: Jsem zvedav,

To nebylo vtipné, Bzuku ... ;-D

NoName 27.4.2007 10:30

Re: Jsem zvedav,

Ne. To jednoduše nejde. Naštěstí.

Dr Turnovský 27.4.2007 10:31

Re: Jsem zvedav,

to bych se velmi divil. To by ani ve Starbuck neuvařili kafe :-)))

Vojta 27.4.2007 10:32

Re: Jsem zvedav,

Jenom ta úvaha je pitomost, co by nám měl nějakej Rakušák zavírat cokoli?

AeroKarel 27.4.2007 10:33

Re: Jsem zvedav,

Pokud by byla část politického spektra, normální v přístupu k energetice, méně přijatelná v jiných záležitostech, nadále méně přijatelná, takže jakákoliv vláda by byla odkázána i na účast zelených, tak  možná. Pokud si méně přijatelné strany udělají trochu pořádek v programech nebo představitelích, není dostavba zbývajících bloků žádný problém.

rezy 27.4.2007 10:34

docela bych si na to i vsadil.

kolik?, do kdy? a v jakém kursu?

Evropan (original) 27.4.2007 10:49

Re: docela bych si na to i vsadil.

Konecne nekdo konstruktivni ;-) Zatim kurs vypsan nebyl, ale pravdepodobnost se mi zda cim dal vyssi.

rezy 27.4.2007 10:53

Re: Re: docela bych si na to i vsadil.

to jistě, ;-) to Do kdy ? je na tom samozřejmě klíčové, v horizontu řekněme 40let je to jistota.

Dr Turnovský 27.4.2007 10:58

Re: Re: docela bych si na to i vsadil.

Evropane, ač jsme spolu seděli na kafi u Opery ( ty víš kdo je tedy Thurnovský ) tak v tomto s tebou vůbec nesouhlasím. tady nejsou všichni "magoři" a moc dobře si uvědomují co by museli pak podstoupit. Je to jen zástupné téma a  odvádění pozornosti....

Evropan (original) 27.4.2007 11:04

Re: Re: Re: docela bych si na to i vsadil.

No skvele ! A od ceho tedy odvadeji tu pozornost ?

Dr Turnovský 27.4.2007 11:07

Re: Re: Re: Re: docela bych si na to i vsadil.

O je tady je možností.......velké odvody, problémy se zdravotnictvím...drahé udržování pracovních míst....Ale je to jen samozřejmě spekulace. A ještě k tomu moje. :-))

Evropan (original) 27.4.2007 11:10

Re: Re: Re: Re: Re: docela bych si na to i vsadil.

Vsak ja taky jen spekuluju, v podstate je mi to jedno.