Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Gigafactory aneb O postoji vlády
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Hák 21.10.2022 8:26Taky mne to zarazilo. Možná autor, kdoví, zda to psal opravdu Aston, mírně přebral? |
O. Vorálek 21.10.2022 3:20V Plzni už dneska se lidi bojej kvůli zahraničním dělníků vyjít na ulici v noci, co teprve, když přibude 4 tis.dalwších.Plzeňáci o tu jejich slavnou factory NESTOJÍ |
T. Kohout 21.10.2022 4:24Lidi u dálnice o tu dálnici také nestojí. Lidi u letiště taky o to letiště nestojí. Lidi u jatek taky o ta jatka nestojí. Lidi u záchodků taky o ty záchodky nestojí. Lidi u Vltavy dosud vzpomínají, jak tam zurčila řeka. Lidi, postavte to někde "jinde". Nejlíp na Marsu, nebo pokud možno ještě někde dál... My tu chceme žít "po našem". |
R. Langer 21.10.2022 5:34Jo, bez zbytečnejch akumulátorů, do kterejch stejně nebude elektrika. |
K. Machala 21.10.2022 2:04S tím čuráním bez rozsvícení trefné! A jak tedy podpora gigafa není s tím trochu v rozporu. Musíme zpět povolit všechny motory a ne takhle. To lepší se má prosazovat samo. Pak je tu obava navíc, a to ještě větší vazba na D jako vnější spolková země, ale už ne toho prosperujícího Německa, ale toho ekozblbnutého, pseudoeko. |
I. Koubová 21.10.2022 5:35
|
V. Mokrý 21.10.2022 5:57
|
J. Sinnreich 21.10.2022 1:22Mozna, ze misto otazkay zda postavit gigafaktory na baterky, ci nikoliv, by mela znit otazka: kde se vezme elektricka energie pro nabijeni baterii pro miliony projektovanych aut ? Je to celkem jednoduchy vypocet, ale zatim na nej neexistuje odpoved od politiku, ani od planovacu zelene elektromobility. |
L. Novák 21.10.2022 1:53
|
K. Machala 21.10.2022 2:05Přesně tak. |
I. Koubová 21.10.2022 5:36
|
R. Langer 21.10.2022 5:43
|
J. Prikner 21.10.2022 7:55To je ta podstatná otázka kdo si při ceně eauta a ceně elektřiny koupi ten produkt, který se v Plzni bude hromadné vyrábět. |
S. Ševeček 21.10.2022 1:11Čína to dělá tak, že zahraniční investor může mít max 50% kapitálu. zbytek Čína. |
J. Hudec 21.10.2022 0:29Vetkněte si svou gigafaktory za klobouk, protože vy ji za humny mít nebudete. Plzeň už je plná zahraničních dělníků, teď se přidali ještě Ukrajinci - v přepočtu na počet obyvatel jich tu máme nejvíc v celé ČR (a možná i v EU). S tou baterkárnou přibudou jen další dovezení pracovníci, naroste doprava a přibudou další problémy. Vláda schválila, ale proti je nejen město Plzeň (radnice), ale i Plzeňský kraj a starostové okolních obcí, které s letištěm sousedí a které mají na letišti pozemky. Zisky půjdou do Německa, náklady zůstanou nám to je skvělý plán. Vrabci na střechách už si štěbetají, že se jedná zase o další "odklon" úplatků a gigakorupci, kterou už je současná vládní koalice proslulá (a to toho ještě hodně neprasklo). Takže suma sumárum - gigafaktory pro gigakorupci.
|
P. Pospisil 21.10.2022 5:48Odklon úplatků a korupce tam možná bude, kdo ví. Ale zájem VW o gigafactory nevznikl za současné vládní koalice, ale za té předchozí. Ty zprávy tady poletují přinejmenším od loňského podzimu a určitě je to ještě staršího data. |
P. Novotný 21.10.2022 0:22Pokud by přišlo taiwanské TSMC s návrhem "postavíme u vás v Líních svou pobočku na výrobu čipů nejpokročilejší dostupnou technologií", půjdu se přilepit na ranvej v Líních, dokud to vláda neschválí, protože je to výroba s vysokou přidanou hodnotou, kterou nikdo jiný na stejné úrovni neumí. Pokud by přišel VW s nabídkou "postavíme u vás montovnu na akumulátory pro elektroauta", budu všemi svými deseti proti, protože je to něco, co dnes umí produkovat každá čínská vesnice. |
P. Novotný 21.10.2022 0:42Přípodotek: pokud Vystrčil přijede ze své cesty na Taiwan s touto smlouvou, má můj hlas na doživotního prezidenta. |
J. Jurax 21.10.2022 1:47Souhlas. Gigafactory nanejvýš, když by patřila české firmě platící zde daně a nevyvádějící zisk do zahraničí. Tedy pokud se vůbec ta elektromobilní chiméra ujme. |
R. Langer 21.10.2022 5:35Neujme. Nelze z principu. |