Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Gigafactory aneb O postoji vlády
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Polehla 21.10.2022 8:37A co naši skvělí investigativní novináři?! |
J. Havelka 21.10.2022 8:04Hen ten rybník bude stokrát nakopaný nemrchcouch falus, Ochčijo fajt, zvaný zoufalec... ;-)) |
J. Rybník 21.10.2022 8:07Lamapasáku, s tebou nic není, pokaždé, když ji ode mě schytáš mezi oči, tak odsud zdrhneš. Běž radši uklidit retychy. |
J. Havelka 21.10.2022 8:10Hele , délesloužící rotný, když se někdo hádá s idiotem, tak se hádají pak dva, tak si foukej tvoji nakopanou prdel a lešti parohy a když se baví velký kucí, tak šoupej nohama, nicko... ;-)) |
J. Rybník 21.10.2022 8:12Jo, a proto tě jako kluka co je k hovnu dali rodiče na vojenský učiliště. A ty jsi se tam spravil na křiklouna na pokecu. Takový jako ty potřebujeme nejvíc. |
F. Doušek 21.10.2022 7:55Jako kluk jsem jezdil k babičce do Vstiše, vesničky, odkud bylo vidět kousek letištní plochy tehdy vojenského letiště. MIGy tam startovaly co chvíli a všichni drželi pec. Do přilehlého lesa jsme chodili na houby, i přes zákaz vstupu. Letiště se rozkládá v katastru 4 obcí a o to bude složitější jednání. Ale i z tankodromu v Dobřanech je dnes krásná vyhlídková cesta. |
R. Nešpůrek 21.10.2022 7:58U nás se zase z krásných cest stávají tankodromy ... |
P. Jirkovský 21.10.2022 8:07U Nešpůrků je možný všechno. |
R. Nešpůrek 21.10.2022 8:37Někde jsem četl, že ironii pochopí pouze 30% populace. Ten článek byl zřejmě pravdivý. |
P. Jirkovský 21.10.2022 8:42Asi čtete jen blbosti z populárních tiskovin, jako je třeba Blesk. I to vyjadřování máte stejný. |
R. Nešpůrek 21.10.2022 8:47Jak to víte, když Blesk nečtete ? |
P. Čech 21.10.2022 7:54Nejsem odborník nicméně se mi zdá, že ten enormní zájem o elektromobilitu , zejména u výrobců automobilů, je mi hodně podezřelý. Elektřina se totiž vyrábí dosud zejména za pomoci spalování neobnovitelných zdrojů a to v podstatě mluví proti ní.Vezmeme-li v úvahu nemalou nechuť k její výrobě z jádra, je to ještě horší. Ptám se, což takhle napřít pozornost ke "spalování" vodíku, jehož "odpadem" je čistá voda? Vím, poněkud to připomíná perpetuum mobile, nicméně prakticky možné to je. Opět, zdá se, jen chtít, že? |
R. Nešpůrek 21.10.2022 7:57Také nejsem odborník, ale jak jsem se dočetl, tak k výrobě vodíku je třeba hóóódně elektřiny nebo hóóódně ropy. Kruh se uzavřel ... |
F. Brnušák 21.10.2022 8:21S vodikem je spojena rada problemu, jak s vyrobou tak s uskladnenim. Dalo by se rict ze je to jedna z nejhorsich stavajicich alternativ. Ta voda na konci procesu je sice pekna, ale ta cesta co k ni vede je dosti trnita. |
P. Čech 21.10.2022 8:25Trnitá byla před cca 200 lety i cesta vedoucí ke spalovacím motorům. Ono, vážený pane, všechno jde, musí se ovšem c h t í t ! Zejména tehdy, kdy se to vyplatí. |
T. Hraj 21.10.2022 9:17Tak znova. S vodíkem je spojená celá řada problémů, plynoucích přímo z jeho FYZIKÁLNÍ PODSTATY (velikosti atomu, respektive molekuly, nízké hustoty, vysoké explozivity atd.). Pokud vím, žádný z těchto problémů se nepodařilo uspokojivě překonat a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo brzy stát. A to se chce velmi! Cesta ke spalovacím motorům zdaleka tak trnitá nebyla. S trochou nadsázky lze říci, že se vše událo v intervalu cca 20 let (S.Marcus, N.A.Otto, K. Benz, G.Deimler, W.Maybach). Výhody byly drtivé a stejný byl i nástup automobilismu. Trnitá naopak byla a stále je cesta vodíku. A začalo se již dávno. Dokonce vůbec první motor s vnitřním spalováním byl vodíkový (1806 - François Isaac de Rivaz) a následovali další (Hippomobil 1860 - Etienne Lenoir). Překážky ale přetrvávají. |
V. Novak 21.10.2022 8:28I vodíkomobil má výfuk v elektrárně. Nebo v chemičce, která spotřebovává kvanta (nikoli pauliovská) zemního plynu. Perpetuum mobile prostě nefunguje, ani kdyby si na to EP schválil směrnici. Pokud to ještě neudělal... |
J. Novak 21.10.2022 7:48Kdyby to byla fabrika na cipy, ok. Ale tohle nema vysokou pridanou hodnotu. At si to VW postavi v Nemecku. |
R. Nešpůrek 21.10.2022 7:52Kdyby to byla fabrika na cypy, tak jedině na Ostravsku. |
P. Čech 21.10.2022 8:15V ČR je podstatně levnější pracovní síla, to nevíte? A čípak to je asi vina?Komunisty sem netahejte, ti jsou již 34 let odstaveni od vesla. U vesla byly po celou dobu s výjimkou krátkého období vlády OF zase ty politické strany, které byly díky volebnímu zákonu ustanoveny (zvoleny?) do orgánů řízení státu. Zde mám na mysli poslaneckou sněmovnu, zastupitelstva krajů, měst a obcí a v podstatě i senát, přestože tam to není tak jednoznačné. A tady vidím toho zakopaného psa! V celkovém systému a v jeho základech, které nesmyslně preferují vládu a moc politických stran namísto toho, aby vyžadovaly vládu a moc občanů samých za pomoci jejich jimi p ř í m o volených zástupců a tedy občany nikoliv přímo volených zástupců politických stran a hnutí. A zase jsme u toho špatného základu celkového systému. U základu, postaveném na volné soutěži politických stran. |
V. Novak 21.10.2022 8:30Moclipak lidské pracovní síly potřebuje taková fabrika? |
P. Čech 21.10.2022 8:52Všechnu pracovní sílu jejích zaměstnanců |
V. Novak 21.10.2022 8:29Cypů je u nás dost. |
A. Dudík 21.10.2022 7:45A CO DĚTI ... KDE SI BUDOU HRÁT !!! ________________________
|
V. Novak 21.10.2022 8:37Na střeše gigafactory se vysází park s dětskými hřišti a umělým vodopádem! |
J. Franke 21.10.2022 7:44Dobré ráno z oblačné Svobodné Republiky Králický Sněžník Když mi někdo v začínajících osmdesátkách chtěl naznačit, že se mu jaksi moje zděděná oktávka nelíbí, prohlásil, že mám beztak auto na baterky. A vida, už je to tady. |
A. Dudík 21.10.2022 7:47Nazdááár FRANKE Nepij to kafé od Hawelky |
J. Franke 21.10.2022 8:09Jo, jo... už to tam není, jako kdysi. Až pojedete do Vídně, brnkněte, dám tip na mnohem lepší kafe. |
F. Navrátil 21.10.2022 7:41Je to úplně stejná argumentace, kterou používala koalice politiků v čele s ODS při plánech na výstavbu Strategické průmyslové zóny v Holešově. Podstatou ovšem bylo, že podvodné firmy vykoupily u letiště pozemky od majitelů za cenu zemědělské půdy, politici se postarali o výstavbu obchvatu, kruhových objezdů, přívod elektřiny, vody a kanalizaci. Až se všichni účinkující napakovali prodejem stavebních pozemků státu, jakoby náhodou se zjistilo, že pozemky jsou v ochranném pásmu zdrojů pitné vody a tudíž jako průmyslová zóna nepoužitelné. Strategická průmyslová zóna, která se nachází na nejkvalitnější zemědělské půdě, je dodnes neobsazena. Ale to už byly stovky miliónů ve správných kapsách. Proto se nedivím Astone, že je opatrnost k megalomanským projektům na místě a raději nežonglovat slovy "hajzl, posrat, elektromobilita". |
P. Čech 21.10.2022 8:23Já vidím otázku někde jinde. Je ten konkrétní pozemek, na kterém má ta fabrika stát ve vlastnictví českého státu? Pokud ano, měl by jej zájemci o stavbu fabriky nikoliv prodat, ale pronajmout. pronajmot za měsíční cenu vytvořenou rozdílem ve mzdách mezi pracovníkem českým a německým, navýšenou o potřebný zisk státu. Potom by se hned ukázalo, proč to a zda vůbec to Němčouři chtějí stavět u nás. |