27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

Daň z výfuků

Sněmovna se pokusila odstranit několik pih na šeredné tváři silničního zákona, znetvořeného do nelidské podoby právě jednáním s rekordním počtem aktů poslanecké tvořivosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 20.6.2007 16:40

Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

no, myslím že tak před 30 roky bys byl se situací spokojen. tyhle myšlenky bys našel v projevech našich prvních, druhých, třetích i sedmdesátých pátých tajemníků.

hezky si nás pobavil. jseš docela nostalgik, kamaráde.

Navigator 20.6.2007 16:52

Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

Nikdy jsem necetl zadne projevy nejakych tajemniku, nicmene ti priznavam jako tvuj prerogative spokojene zit v krasnem modrem svete ktery je vic nez pro lidi delany pro auta a kamiony. Mozna ze tve nadseni pro kamiionovou prepravu zmirni nejaky ten rumunsky ridic ktery se ti s nakladem nejakych cinskych sr acek nabori do loznice.

Dzp. Vsp.

m.l. 20.6.2007 17:16

Re: Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

Já třeba modré anděly používám. Je to naopak vynikající služba. BTW, neříkal jsi, že jsem idiot?

JirkaH 20.6.2007 20:03

Re: Re: Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

Ano, jsi.

AeroKarel 20.6.2007 17:17

Re: Re: Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

Tak to snad nezná ani Schwarzenberg, říkat magorovi nostalgik.

Xaver 82.117 20.6.2007 17:56

Blahoslavení chudí duchem, neb jejich jest království nebeské...

A když chce někdo mumlat, že britský model je socanská sr*čka, tak má úžeh...

Šedovous 20.6.2007 15:46

A dalším expertům,

no záleží na poměru jakrychle budou klesat ceny a jak rychle budou klesat mzdy.....

Nejhorší je státní solný monopol.............;-€;-O

dr Turnovský 20.6.2007 15:48

Re: A dalším expertům,

jo to je fakt.....jsou chvíle, kdy je sůl nad zlato.....

www racek 20.6.2007 15:50

Re: Re: A dalším expertům,

no, většinou ovšem je furt zlato nad sůl ...

dr Turnovský 20.6.2007 15:54

Re: Re: Re: A dalším expertům,

no, to říkejte Marušce.....

PetrH 20.6.2007 16:40

Re: Re: Re: A dalším expertům,

Sláva! Pozlatíme si krajíc!;-D

www racek 20.6.2007 15:51

Re: A dalším expertům,

a což teprve státní monopol na kořku ...

Šedovous 20.6.2007 15:44

BzukBlikovi ? ježkovy voči vy furt věříte na aritmetický průměr !?

No a jinak i ta nejrozhazovačnějčí socanská vláda je trapné ořezávotko proti té, která stát zavleče do války....

Tedy ty si fakt umíš naběhnout, dneska seš odkecanej;-P

Bzuk 20.6.2007 17:13

úžasný argument ...

AeroKarel 20.6.2007 17:21

Re: BzukBlikovi ? ježkovy voči vy furt věříte na aritmetický průměr !?

A co když stát do války zatáhnou socani, ať už nacionální nebo internacionální?

Bzuk 20.6.2007 15:08

Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Proč ČR, která má jednu z nejhustších sítí železnic v Evropě, je tak šíleně zasažena kamionovou přepravou? Nemusíte tu psát informace obsahující hodnoty typu že jsme tranzitní zemí ve středu Evropy ....

Není to také o neschopnosti ČD?

Dag Badman 20.6.2007 15:10

Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Nákladní část ČD je zisková. Máte nějaký problém?

NoName 20.6.2007 15:18

Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Největším problémem nákladní dopravy ČD je dle mne laika to, že musíte náklad dovézt na železniční stanici nebo naopak na stanici převzít. To mnohé zákazníky odrazuje a přesouvá je k dopravě silniční-kamion vám dojede až do areálu firmy. Přitom by stačilo, kdyby ČD byla schopna převźit náklad u vás a dovézt ho k vám a překládky zařídit ve vlastní režii. Ale to je jenom pohled laika ...

www racek 20.6.2007 15:30

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

no, svýho času vedla trať skoro na každý pole, neb se vlakem svážela cukrovka do cukrovarů. tedy, to bylo tak do roku 1920. 

Dag Badman 20.6.2007 15:32

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

i vy pamětníku... :-)

www racek 20.6.2007 15:46

Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

jo jo ... to jo.

tedy, nákladní doprava čsd je zisková jen proto, že užívá koleje a nádraží a ajzlboňáky společně s tou osobní. kdyby se osobní zrušila, koleje by zůstaly a.... na to už přijdeš sám.

NoName 20.6.2007 15:33

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Je až tak nerealistická představa, že ČD budou mít i vlastní náklaďáky a ty budou pak překládat, takže z Tvého pohledu zákazníka si kamion něco odveze a přiveze a nebudeš řešit, kdy co odvezeš z a na nádraží a jak ?

m.l. 20.6.2007 15:36

Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Nemusí mít ani vlastní náklaďáky, stačí smlouvy s přepravními firmami. Jenže i kvůli tomu by se musel u ČD někdo namáhat, což nikomu nestojí za to tak si dál řeší své umělé pseudoproblémy aby se proboha nemuseli nečím zabývat.

NoName 20.6.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Smluvní přeprava znamená pro ČD problém, pro smluvního přepravce bude výhodnější vézt náklad po celé trase, než jenom z a na nádraží ... Asi ...

Kecal 20.6.2007 15:46

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

I když  racek je hm racek v tomhle má pravdu,do každé většího zavodu vedly vlečky,ciheln,mlékárny...

www racek 20.6.2007 15:57

Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

racek má vždycky pravdu. pravidlo č.1.

m.l. 20.6.2007 17:24

Re: Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Nojo, vedly, nevedou... Svět se mění, nákladní auta jsou lepší a levnější než bývala a pro malé objemy dopravy železnici překonala. Železnici zůstávaji vyhrazené prakticky jen gigantické objemy přepravy typu důl - elektrárna, všude jinde jí konkurují auta. Musí se snažit, aby zase snížila prahový objem přepravy kdy začíná být výhodnější než auto :-)

m.l. 20.6.2007 15:34

Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Hlavním problémem ČD je podle mě politická objednávka nerušení pracovních míst a zachování osobní dopravy. Kdyby se do vedení ČD dostal jakýkoliv manažer (myslím skutečného manažera, ne ty nastrčené figurky) s úkolem udělat z nich ziskovou organizaci bez dalších podmínek, tak by totiž zákonitě ihned propustil půlku lidí, zrušil půlku osobní dopravy a prodal půlku majetku. A do toho se žádné z našich levicových ani ultralevicových vlád nechtělo, takž ty kamióny holt musíte milánkové vydržet...

www racek 20.6.2007 15:38

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

no, splet si se jen o 50%. klasický babymanažer by zrušil dráhy jako třídu celé.

ovšem pak by se ukázalo, že ve skutečnosti by se zratily velmi značné multiplikační efekty co dráhy mají.

m.l. 20.6.2007 16:20

Re: Re: Re: Re: Aerokarel mě navedl na zajímavou úvahu

Jaký mají dráhy multiplikační efekty? Že drží Duška dál od funkcí kde by dokázal škodit několikanásobně víc?