28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

Daň z výfuků

Sněmovna se pokusila odstranit několik pih na šeredné tváři silničního zákona, znetvořeného do nelidské podoby právě jednáním s rekordním počtem aktů poslanecké tvořivosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
m.l. 20.6.2007 17:35

Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

Pleteš se. Já klidně můžu chlastat a přesto se nechat domů odvézt vlastním autem. Můžeš protestovat, můžeš se vztekat, můžeš volit KSČM ale to je asi tak všechno co můžeš.

Navigator 20.6.2007 17:44

Re: Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

At si kdo si, delej si co chces - je na tebe mr dam. Treba se pos er, vyhrezni konecnik, nebo si hod mashlee.

metr 20.6.2007 18:00

Re: Re: Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

Navigatore, kdo ti dal plnou moc mluvit zde za Žakokota?;-D;-D Žádný učený z nebe nespadl , ale blbý dementní Žakokoty jako by shazovali.;-D

m.l. 20.6.2007 18:27

Re: Re: Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

Zatím ses dostal k tomu vztekání, pokračuješ pěkně :-)

MUDr Jiří Kilian 20.6.2007 18:18

Re: Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

Ještě Zelené.

MUDr Jiří Kilian 20.6.2007 18:20

Re: Re: žakokote - ty bys tu rychle zavedl totalitu

Jistě. Ať si mne nenávidí, jen když se mne bojí.

fany 20.6.2007 17:07

Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Bylo mi řečeno, že ať udělám nějaký přestupek a pak to poznám. No..... jednou jsem se přimotal k nějaké šlamastice na silnici a trochu jsem na to šlápl. Po chvilce mě dohnal šerif s pomocníkem a co jsem zažil, to si pamatuji dodnes. Jen ten pocit, jak na mě mladý černoch, policajt, s brunátním obličejem mířil koltem, který sotva unesl, vidím do dnes.....

Možná, že to není přenosné, ale je to také řešení, jak by si někteří frajírci při takové přepadovce nadělali do kalhot.

Dag Badman 20.6.2007 17:15

Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

V Americe nejezdí podle předpisů nikdo. Standardně se na highway jezdí tak o 10mph rychleji než dovolují předpisy.

fany 20.6.2007 17:17

Re: Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Ale jo, to je v "tiché" normě. Tak jsem se také naučil jezdit.

Dag Badman 20.6.2007 17:19

Re: Re: Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Tak netvrďte nesmysly ;-)

Navigator 20.6.2007 17:16

Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

The fact that the cop certainly should have ripped you fucking head off and shitted down your no good throat notwithstanding, nejsem si jist jestli fashiodni americke praktiky maji sve misto v evrope, kombinovano s faktem ze naprosta vetsina ceskych policistu jsou holobradkove nebo totalni vypatlanci; to co se deje kdyz vytahnou pistol bylo demonstrovano na pripadu toho taxikare na Proseku. Misto aby ho slehli pendrekem po drzce tak se nechali idioti odzbrojit a nasledne ho za svoji neschopnost odbouchli.

fany 20.6.2007 17:19

Re: Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Místo autority a reskektu, mají strach a jsou k smíchu...

Navigator 20.6.2007 17:22

Re: Re: Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Americke policisty bych tedy rozhodne neglorifikoval. Jejich gestapacke metody me k srdci neprirostly a jsou kontraproduktivni v tom smyslu ze cim brutalnejsi policie, tim brutalnejsi jsou zlocinci.

Nejvic se mi libil jeden policista s kterym jsem se asi pred 10 lety seznamil v v meste Lyon. Francie. Myslim ze CR by se melo spis divat do Zapadni Evropy nez do Ameriky, vcetne Kanady.

Jiří K. 20.6.2007 17:21

Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

No, Kerouack popisoval to ježdění po Americe trochu jinak:-).

Ale já tam nebyl, tak nechci nic tvrdit, jenom mi nejde do hlavy, při těch jejich nemožných vzdálenostech a při těch výkonech motorů jejich aut, že by se fakt všichni ploužili šedesátkou (v mílích).

Ty policajty s koltem, tak ty Vám fany věřím.

Navigator 20.6.2007 17:28

Re: Re: Když jsem přijel do emeriky, tak jsem se divil a záhy ptal, čím to, že většina jezdí podle předpisů.

Vsichni jedou o trochu rychlejc krome par silencu. Kdyz jsem chodil do college tak jsem jedno leto delal v Torontu ridice dodavky tak jsem si jezdeni docela uzil. Dalnice jsou trochu jine nez v CR a nekde maji treba 10 pruhu vedle sebe jednim smerem a vselijak se to napojuje sem a tam takze pravidlo vlevo rychle vpravo pomalu neplati. Vetsinou to neplati ani normalne, klasicky pripad 80-ti lete babky co sverepe jede bez vohledu na to co se kolem ni deje je celkem bezny.

Policajti jsou velmi ostri a clovek velmi lehce muze prijit k uhone. Kdyz si vzpomenu jak jsem jako asi 16ti lety kluk visel ozraly komunistickemu fizlovi na zadech a hrabal jsem se mu po pistolo z tim ze si chci vystrelit, tak v pripade jeho americkeho soudruha bych byl na miste mrtvy - k velke radosti urinacni docentky.

jorge 20.6.2007 16:53

daň z výfuků

Už dlouho jsem nečetl tak nebetyčnou hovadinu.Stát může za to,že po silnici jezdí opilci,vjíždí na přejezdy když svítí červená,kličkují mezi závorami,překračují dovolenou

rychlost atd.Jestli si pan Aston myslí,že když všude budou policajti,tak to bude v pořádku tak to je na omylu,akorát bude víc přejetých policajtů.Je to jen v poslední době obvyklý novinářský výpotek podle klišé:stát může za všechno,občané za nic.

Co takhle jezdit podle předpisů?

fany 20.6.2007 17:00

Co takhle jezdit podle předpisů?

To není špatný nápad. Teď jen abyste to lidem nějak vysvětlil a přesvědčil je;-)

AeroKarel 20.6.2007 17:16

Re: daň z výfuků

Jsem pro. Sem s nějakými, podle kterých to jde.

Že to nejsou ty poslední platné, uznal během týdne kdy se lidé tak báli, že je dodržovali,  snad každý vyjma Šimonovského a Bimbase.

Navigator 20.6.2007 17:30

Re: Re: daň z výfuků

Me nevadi.

Chapu ale ze tobe, rudemu revolucionari ktery musi vzdy remcat a osnovat revoluci nebude nikdy nic dobre.;-D

Psí vrah Čumil 195 113 20.6.2007 17:35

Re: Re: daň z výfuků

A co se vlastně dělo tak strašného, AeroKarle? V tom týdnu - ono to trvalo o něco déle, ale nebudeme troškařit - se ukázalo, že TO JDE NAPROSTO BEZ POTÍŽÍ. A že se daleko příjemněji, bezpečněji a PLYNULEJI jede ve městech, na silnicích a zejména na dálnicích, pokud všichni dodržují elementární věci rychlosti, řazení do pruhů a bezpečné vzdálenosti. Škoda přeškoda, že se policajti vykašlali na DŮSLEDNOU kontrolu a věci už zase jen tak šolíchají. Týpkové, o nichž píše výstižně Žak, se zase zmocnili silnic...

Navigator 20.6.2007 17:49

Re: Re: Re: daň z výfuků

Do teto chvile musim rict ze za 10 let pusobeni jsem nemel s dopravnimi policajty v CR ani jeden vaznejsi problem. Jednou me chytli pred Plzni smerem od Rozvadova kde bylo 80-60-40 zpomaleni tak jsem je serval takovym zpusobem ze me nechali jet, a jednou jsem dostal pokutu za rychlou jizdu (opravnene). Jejich idiotske akce typu Krystof jsou samozrejme hovadina a policajtu je zavazny nedostatek (na D1 jsem snad policejni cruiser jeste nevidel), ale co se tyce aplikace zakona, rekl bych ze jsou velmi rozumni. Skoda ze ti czuraci mezi ceskymi ridici kteri jsou czuraky toho tak zneuzivaji.

Jiří K. 20.6.2007 18:26

Re: Re: daň z výfuků

V tomto se Karle naprosto shodneme.

Podle těchto předpisů se jezdit nedá, zaměřují se na nepodstatné věci, vsadily pouze na represi, na postihy za banální přestupky. Řidičům, kteří svá vozidla opravdu nezvládli a havarovali, tak těm naopak významně ulevují - viz pokles nehod ve statistice daný tím, že se zvedl limit škody pro jejich nahlášení ze 20 na 50 tisíc, což sice mohou být xenony a nárazník v barvě nějakého luxusního vozu, ale na druhé straně také dvojice totálně zrušených Favoritů po čelní srážce a nebo dokonce celý zástup zdemolovaných "stodvacítek".

Hádejte dvakrát, kterých vozidel jezdí po českých silnicích mnohonásobně více? A hádejte kterými hlavně jezdí mladí, nezkušení a mnohdy "divocí" řidiči, třeba v pátek v noci z dikošky domů? Kdo je nebezpečnější, ten, kdo bezpečně projede některé úseky vyšší než povolenou rychlostí, ale má vozidlo plně pod kontrolou, nebo ten, kdo vozidlo nezvládl ( a je úplě jedno, při jaké rychlosti - zabíjet může už čtyřicítka), havaroval ale měl kliku na zranění, díky nízké výši způsobené škody (viz. ten Favorit, Š-120, nebo třeba starý Golf) nemusí nic hlásit a zůstane tedy naprosto bez postihu?

Je vidět, že tvůrci, prosazovatelé a obhájci zákona z větší části vůbec nechápou, oč na dnešních českých silnicích ve skutečnosti jde.

Měli by vrátit diplomy (mají li jaké), složit funkce a jít se živit něčím, čemu opravdu rozumí a v čem mohou být společnosti užiteční. Silniční doprava tímto oborem prokazatelně není!

psí vrah Čumil 195 113 20.6.2007 18:52

Re: Re: Re: daň z výfuků

Vážený pane Jiří K. - zřejmě taky z větší části nechápu, oč na dnešních českých silnicích ve skutečnosti jde. Prosím o poučení. Ale jak vás tak čtu, mám za to, že motiv vašeho komentáře je docela zjevný - kdepak vás načapali a kolik vás to stálo?

Osobně si myslím, že u těch diskošek i tancovaček by měla být naprostou samozřejmostí policejní kontrola s foukačkou za prvním rohem. Asi by ubylo vehiklů nejrůznějšího stáří a síly, omotaných okolo mostků, stromů a patníků a plných mtrvých. Je jistě chyba, že tam ti policajti nejsou - ale že by šlo to, aby těch mrtvých bylo co nejvíc? Prahnu po vašem vysvětlení...:-)

Jiří K. 20.6.2007 19:41

Re: Re: Re: Re: daň z výfuků - Oč jde Čumile?

Třeba o toto:  Re: jo přátelé.... není to vodou ani zářením ...:  Autor: Jiří K. IP: 193.179.2.xxx Datum: 20.06.2007 11:35

ale není to ani námi Čechy, pane doktore.

Hlavní problém je v tom, že jsme velice rychle (s dalším urychlením po vstupu do EU) a s velkým předstihem před ostatními postkom zeměmi dosáhli stavu, kdy ještě v podstatě socialistická úroveň (hustota, parametry, stav, údržba) silniční a dálniční sítě se musí vyrovnat s kapitalistickou hustotou a intenzitou silničního provozu, kapitalistickými nároky na kvalitu dopravy a navíc stále ještě při viditelně (i statisticky) horší kvalitě a vyšším stáří vozidel, než ve starých zemích EU. To nevyřeší zákon, který vsadil pouze na represi, byť sebetvrdší, navíc když viníkům skutečných nehod de fakto ulevuje v povinnosti nehodu nahlásit. Nevyřeší to ano sebevětší policejní manévry na silnicích. Na každém kilometru stát nemohou a už vůbec ne 24 hodin denně a 365 dní v roce.

Posaďte rakouské či německé řidiče do našich podmínek a z velké části bude po tomto údajném českém národním specifiku.

Netrapte se komplexy, že máte křivou hubu, je li vám (záměrně či z neznalosti) nastavováno křivé zrcadlo !!

Psí vrah Čumil 195 113 20.6.2007 20:14

Re: Re: Re: Re: Re: daň z výfuků - Oč jde Čumile?

nemohu si pomoci, pane Jiří K., neodpovídáte na otázku, která vyplynule z vaší první glosy: Proč se nedá v ČR jezdit podle předpisů? (Obzvláště, vezmeme-li do úvahy vaše jistě oprávněné připomínky o stavu a hustotě silniční sítě. ) Jak souvisí trvalé překračování povolené rychlosti na silnících, dálnicích a ve městech s neutěšeným stavem silniční sítě? Pokud roztodivní mládenci a případné panny rozflákají při návratu z tancovačky rodinný klenot, aniž kohokoli zraní, pánubohu poručeno. Na nějaký čas, možná na dost dlouhý, ze slinic prostě zmizí. Pokud někoho pobijí, je to horší a nemají v podstatě úniku. Nicméně to nijak nevyvrací fakt, že v tom případě překročili nejméně dva paragrafy: Nejeli střízliví a nedodržovali předepsanou rychlost. Odchyceni včas policií, nejeli by vůbec. Nějak ta vaše tvrzení postrádají logiku. Markantní je to na dálnicích. I na prázdných je šílenec, který "musí" jet aspoň 180, riskantním faktorem pro ostatní. Na přeplněné dálnici je takový idiot rovnou katastrofa, která ohrožuje všechny, kdo dodržují předepsanou 130 tím, že jim prostě vletí na záda. Nemluvě o tom, že  často si ještě nevybíravě vynucuje volnou cestu a očekává, že se kvůli němu  budou natěsno cpát do kolon náklaďáků, sunoucích se svou devadesátkou. Milý pane Jiří K., drtivou většinu malérů na dálnici mají právě takoví suverénové silnic. Vaše oslnivá logická úvaha na téma, čím blbější silnice, tím větší volnost na nich, je opravdu krajně osobitá.  Musíme jezdit po tom, co je k dispozici - a musíme tedy jezdit taky úměrně těmto možnostem. Vaše představa, že po blbé silnici jest se řítit libovolnou rychlostí z vás činí kandidáta oběti přirozeného výběru. Snad to potká jenom vás a žádného nevinného okolo.

Jiří K. 20.6.2007 23:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: daň z výfuků - Oč jde Čumile?

Žasnu Čumile, Vy máte potíže s logikou, spojujete co k sobě nepatří a navíc ještě vzácný dar, vyčíst z příspěvku něco, co v něm vůbec není. Kde jsem prosím napsal, že po blbé silnici jest se řítit libovolnou rychlostí?

Nic takového netvrdím, já totiž důsledně jezdím podle zásady, že řidič je povinen přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky a silničního provozu, svým schopnostem a možnostem vozidla a aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost na jakou má rozhled, případně na její polovinu, pokud je třeba počítat s protijedoucími vozidly. Jinými slovy aby byl schopen vždy a za každé situace zvládnout své vozidlo.

Úředně nařízený limit rychlosti ale považuji za nesmyslný, pro bezpečnost silničního provozu zbytečný a matoucí. Je spousta úseků a situací, kde se dá naprosto bezpečně jet podstatně rychleji  a naopak, za mnohých situací a na mnohých úsecích využít rychlostního limitu by hraničilo s bláznovstvím či obecným ohrožením.

Trvalé překračování povolené rychlosti na silnících, dálnicích a ve městech s neutěšeným stavem silniční sítě nesouvisí nijak. Neutěšený stav silnic ovšem souvisí se zvýšenou nehodovostí. Naproti tomu je ale mnoho úseků, kde jak jsem už napsal lze za příznivé situace jet podstatně rychleji než povoluje zákon a to naprosto bezpečně - musí se to ovšem umět. Nevím, proč se to snažíte míchat dohromady.

Vy píšete o nezodpovědných idiotech, kterých je možná dost, já ovšem o řidičích, kteří mají desetiletí v čase a statisíce až miliony v ujetých km praxe a to bez nehod. Ten pitomý zákon je trestá za přestupky, při kterých nikoho neohrozili (protože ze všech nejméně chtějí ohrozit sami sebe a své vozidlo), i když přitom přestoupili některé nesmyslné ustanovení zákona. Ten pitomý zákon naopak za určitých okolností umožňuje netrestat řidiče, kteří své vozidlo nezvládli a havarovali.

Jiří K. 20.6.2007 23:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: daň z výfuků - Oč jde Čumile? dokončení

Dodržovat pravidla neznamená jezdit automaticky bezpečně a naopak jejich překračování nemusí automaticky znamenat ohrožení bezpečnosti.

Nepotká to mě, ani nikoho nevinného okolo, na to mám příliš rád sebe i své vozidlo. Tím zároveň chráním i ty okolo. Již 32 let za volantem a téměř milión km bez nehody. Hodlám v tomto trendu vytrvat nadále, to mi však nebrání, jezdit rychle a předjíždět tam, kde je to opravdu bezpečné.

metr 20.6.2007 16:36

už by to chtělo změnu

Paroubek za mříže a Žakokot do čela béčka KSČ, tedy Socdem, slovník stejný, zbabělost stejná, velkohubost stejná a navíc mise v Kanadě.;-D

Navigator 20.6.2007 16:55

V pripade metra a.k.a. lidske sr acky zadna zmena neni potrebna

Tve misto vybirace poplatku na panskem zachodku na Vaclavaku v pochodu a prilezitostneho onanisty a smiraka je pro tebe jak delane. ;-D

Navigator 20.6.2007 16:35

Proc jsou Ceske drahy v prd eli?

1) Zeleznice je inherentne semenistem socanu a zeleznicari a jejich odbory zrejme disponuji dostatecnou silou na to aby byli schopni resistovat ozdravnym zmenam.

2) Na transformaci Ceskych drah by byl potreba kreativni podnikatelsky duch a zrejme i ochota zavest urcite opatreni ze strany statu aby se znevyhodnil pohyb tech zasr anych kamionu prevazejicich nepotrebne sr acky sem a tam via tuto zemi. Bohuzel cesti podnikatele jsou vesmes vsemozni vysavaci statniho rozpoctu, ruzne firmy parazitujici na techto vysavacich, dale ruzni prodavaci vice ci mene nepotrebnych sr acek z vsemoznych horoucich pr deli, a teprve potom poctivi kreativni podnikatele kteri skutecne tvori hodnoty ktere maji dlouhodobou perspektivu. Ve svetle toho jak ze CD jsou v podruci takovych kriplu jako cesti politici lze tezko ocekavat nejake positivni zmeny. That being said, byl jsem prijemne potesen novou zeleznicni drahou ktera vede z Prahy do Rican a pak nekam dal k Benesovu. Snad se zeleznice vzmuze a lidi konecne prestanou jezdit temi zas ranymi auty.

Povazuji za fantaskni jak zde proliferuji ruzne firmy ktere vozi ozraly domu jejich auty - nejaka zelva nebo andel ci co. Ti idioti jedou do centra chlastat a misto toho aby jeli tam a zpet metrem ci taxikem, vezmou si vlastni plechovku a pote co se nachcijou s nechaji odvest vlastnim prdichvostem zpet domu. Na tenhle typ "podnikani" bych okamzite nasadil nejakou ekologickou dan. Ty lidi jsou skutecne zbesili.