Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
Daň z výfuků
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Mislead 20.6.2007 11:49Re: Re: Re: Re: No teda ty chodci, to je ale agresivní a podlá zvěř ! evidentně nevěděl, že to okno pro odlet se otevře zrovna v té chvíli |
Bzuk 20.6.2007 11:54aha stejně jako řidič, který v zácpě zablokuje přechod. Tak "netušil", že za pár vteřin padne chodcům zelená a oni mu polezou po kapotě. Obojí je bezohlednost. Nebo ne? |
Xaver 82.117 20.6.2007 12:00Někdy bezohlednost, někdy hloupost, někdy blbá náhoda... :-) |
www racek 20.6.2007 12:02Re: aha no, já jsem normálně vzteklouš. ale jezdím magistrálu 15 let denně ... a víš že to ze mě udělalo ukázněného a klidného řidiče? prostě je pustím, ať si jedou. a když to do mě naboří, tak si pak smlsnu. akorát jednou na mostě do mě najela felicie, já měl citroena xantiu, jak se jim krásně zvedal zadek při zastavení, on to nabral pěkně maskou, mě přímo do nárazníku, on předek zdemolovanej, já maličkej škrábaneček, tak jsem policajtům zavolal číslo a značku a odjel s tím, že jsem si neodpustil si s pachatele udělat srandu. horší je jak se mě snažil jeden tuňák vytlačit motorku do příkopu. schválně, věděl o mě. dost častý jev. |
jarda 20.6.2007 12:14Re: Re: aha no a pro tyto případy máš mít nabitou pistoli ... a v sebeobraně :-)) |
Xaver 82.117 20.6.2007 11:43No, řekl bych, že chodci na řidiče prostě nemaj... |
Navigator 20.6.2007 11:25Vysvetleni proc se cesi chovaji v autech jako prasata je jednoduche 1) Pro vetsinu idiotu je auto nejjednodussi zpusob jak upozornit zbytek sveta na svou mrzkou existenci. Exacerbovano reklamnimi kampanemi, vys rane mozky si na dluh kupuji smrdute plechovky s kterymi pak delaji psi kusy v nadeji ze si jich nekdo vsimne a bude je obdivovat ci jim zavidet. Zasnu kdyz pozoruji lidi okole sebe s jakou frekvenci a jak draha auta kupuji. Pritom automobil je komodita ktera extremne rychle ztraci hodnotu. Mnozi lide nedelaji nic jineho nez ze cely zivot plati za auta (bez toho aby si to uvedomili). 2) Jizda v automobilu je dostatecne anonymni na to aby clovek mohl ve verejnem prostoru otevrit stavidla vsemoznym frustracim ktere se v cechcacih naakumulovaly bejem stovek let a byly magnifikovany do nevidanym rozmeru v dobe totalitniho komunismu. Tyto dva faktory se kombinuji a zpusobuji ze cast ceskych ridicu jezdi "nenavistnym a zakernym" zpusobem. Na druhou stranu, je celkem dost velke mnoztsvi lidi kteri jezdi extremne slusne - zrejme aby kompensovali recene prasactvi. Obavam se ze vetsina prvnich jsou lide s mozkem zabarvenym do modra zatimco ti druzi jsou spis oranzovi ci zeleni. Moje zkusenost ze zahranici je ta ze vetsina ridicu se chova neutralne podle toho jak se v dane zemi jezdi a neexistuji tam takove extremy jako v CR. |
Bzuk 20.6.2007 11:28první dva odstavce super ve třetím jsi nezklamal a opět ze sebe udělal idiota .... |
jerry 20.6.2007 11:34Ten třetí odstavec je nesmysl politické přesvědčení nehraje roli. Co se týká předchozího, taky nechápu, jak někdo může žít pro hromadu šrotu. A navíc na rozdíl od nemovitostí je auto špatná investice. I když, kdyby byl každý jako já, brzy by nebyly ojetiny, protože by nikdo nekupoval nový auta. |
www racek 20.6.2007 11:51Re: Ten třetí odstavec je nesmysl no, jsou i lidi, není jich ovšem víc jak 99%, slouží auto k účelu dostati se z bodu a do bodu b a zpět. u zbytku máš ovšem pravdu. ale něco ti řeknu, tvrdej chleva s vodou a bydlení v paneláku 1+KK s celou rodinou taky stačí k životu. já tedy raději volím vepřoknedlozelopivo a vlastní domek. totéž u auta. daewoo matys splní úkol taky. |
MLOK1 20.6.2007 12:55Re: Vysvetleni proc se cesi chovaji v autech jako prasata je jednoduche Navigátore! Od té doby, co mám Trabanta, mám ze sebe dobrý pocit. |
Bzuk 20.6.2007 11:24Celoroční svícení je ukázkový příklad nešťastného, ale prakticky jediného možného řešení. Kvůli tomu, že cca 10% idiotů nerozsvítí ani v mlze v šest ráno a prokazování snižitelné viditelnosti je opravdu dost komplikované, muselo se zavést celoroční svícení pro všechny. Samozřejmě je to Kocourkov, když je svítíme v tyto dny, světla při takové světelnosti v podstatě nemají význam. Navíc zavedení tohoto opatření negovalo předchozí, velmi správné opatření svítících tramvají a motocyklů .... |
Navigator 20.6.2007 11:27Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad Ho vno. Sviceni ve dne prokazatelne zvysuje viditelnost a snizuje dopravni nehody. |
Bzuk 20.6.2007 11:30Re: Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad v průměru celoročně zcela určitě. Velmi pochybuji o období červen-srpen. Tam bude vliv téměř nulový .... |
Petr Benes 20.6.2007 11:42Re: Re: Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad to neni tak uplne pravda, staci jet se sluncem v zadech. auto bez svetel je skoro neviditelne. nebo pri stridani svetla a stinu na kraji lesa. pokud jedete na slunci tmave auto jeste ve stinu neuvidite. |
Kořen 20.6.2007 12:10Re: Re: Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad Jsem řidič. Zejména v červenci a v srpnu, když je na silnicích aut plno, vidím svítící automobil na dílku. A stalo se mi, že se na mě vyřítil neosvětlený vůz a všimnul jsem si ho až na poslední chvíli. Byl jsme kdysi proti svícení, ale teď jsme jednoznačně pro. Rozumný řidič chce být viděn na dálku. Ještě si postesknu na řudiče jedoucí s "parkovačkami" a stojící auta, kde řidič vykecává z okýnka u chodníku a svítí. Zejména v plných ulicích se často domnívám, že když svítí, tak jede a čekám až projede. Teprve po chvilce si uvědomím, že stojí... |
A. 20.6.2007 23:41Re: Re: Re: Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad No jestli to ono nebude tím, že u některých aut prostě nejdou světla vypnout, pokud běží motor. |
jerry 20.6.2007 11:31Máte nějakou statistiku? Osobně si myslím, že spíš zvyšuje emise. Pouze tu vznikla kdysi nějaká fanatická sekta Svítilů, která tak dlouho kafrala, až to prosadila. |
Bzuk 20.6.2007 11:35Re: Máte nějakou statistiku? odhaduji, že v letních měsících negativa převyšují pozitiva. Ale jak už jsem napsal, je to kvůli debilům a šetřílkům neřešitelné ... |
Navigator 20.6.2007 11:46Re: Máte nějakou statistiku? Nevedu si statistiky na kazdou kravinu. Pamatuji si ale na diskuzi okolo tohoto tematu v Kanade kde se sviti cely rok. Emise jsou urcite trochu vyssi, ale lze to komensovat tim ze ve dne nesviti svetla na plnou intensitu. Rovnez, auta prodavana v Kanade sviti automaticky furt po nastartovani. Intensita svetel je rizena cidlem. Melo by se to zavest i v CR - (i) odstranilo by to problemy s lidmi kteri zapomenout rozsvitit (a jsou tudiz za jistych okolnosti dost nebezpecni) (ii) zamezilo by to importu srotu z vsemoznych pr deli kde na autech 20 let rajtuje skopec a pak to odlifrujou sem kde nejakej pitomec si to celej nadsene koupi aby to za 1-2 roky odvezl na smetiste a delal z teto zeme popelnici. |
Bzuk 20.6.2007 11:48Re: Re: Máte nějakou statistiku? už to servisy zavádějí a řada aut už to má ... |
divitel 20.6.2007 11:35Svítím už od 60tých let: Tak znovu. Už je to níže: Zkusili jste někdy třeba na horách, nebo i někde ve městě, jet v největším slunci po silnici, kde se střídá světlo a stín? Ve stínu přehlídnete i žlutý buldozer, pokud nesvítí!!!!!!!!!!!!! |
divitel 20.6.2007 11:39Re: Svítím už od 60tých let: A ještě: Když auto svítí, vím že jede. Když nesvítí, předpokládám, že stojí (a někdy se trochu divím). |
Bzuk 20.6.2007 11:44ale já jsem zastáncem svícení o tom žádná. Nezdá s emi to úplně šťastné, ale je to jediné řešení, tak jsem pro. To už jsem psal. Má to ale i druhý extrém - pokud se přílš spolehnem na to, že všichni svítí, může ta mezera v protijedoucí koloně být smrtelná ... (pro mě i pro toho stréce ve škodě 105, který šetří žárovky) |
Bzuk 20.6.2007 11:41Re: Svítím už od 60tých let: je to možné, osobně tento problém (zatím) nemám, ale pokud i toto vzal zákonodárce do úvahy, tak je to pozitivní ... |
AeroKarel 20.6.2007 11:51Re: Celoroční svícení je ukázkový příklad Já bych věřil spíš na tu jerryho sektu. A nebo výrobce žárovek. Statistický důkaz obvykle trochu kulhá. |
Bzuk 20.6.2007 11:15Racku - problém není v zákoně, ale jeho vymahatelnosti Dokud budou frajeři jezdící na červenou jen zahazovat obsílky, moc se nezmění. 50% aut jsou už dnes služební a to je u obsílek fakt procesní problém. Až toho frajera zastaví za křižovatkou, zadrží řidičský průkaz, pojede domů taxikem a druhý den se dostaví pro rozsudek a vyměření pokuty 10 000, věřím, že už bude zastavaovat na oranžovou .... |
www racek 20.6.2007 12:07Re: Racku - problém není v zákoně, ale jeho vymahatelnosti jo to znám. ale u nás to neplatí. |
dr Turnovský 20.6.2007 11:12jo přátelé.... v Čechách se prostě slušnost za volantem nenosí....v sousedních zemích je to trošku o něčem jiném a jistě to není pouze výší pokut a "možností" podplatit monocajta. Asi něco ve vodě, nebo co. Jinak si nedovedu vysvětlit, že se z vyrovnaných a chytrých lidí stávají šílenci pouhý sednutím k volantu. Nebo třeba toje zářením na přírodním pozadí....? Jistě to není určeno všem, ale už jenom to, že bych děcka v Praze samotné do školy nepustil, neboť jdou přes 2 semafory......a přitom u Dunaje to není problém a žádné obavy nemám........Ale to asi žádný zákaz a zákon, natožpak výše pokut nevyřeší.......možná, kultivace vymřením ? Nevím jak Vám, ale na pojezdy, se mi nejlepší zdá Itálie a nejen pro "ježdění hlavou". |
jarda 20.6.2007 11:16Re: jo přátelé.... no, pokud pozoruji ze sedla bicyklu, tak už se to posunulo hodně směrem k ohleduplnosti řidičů - zejména kamionů ... spíše si myslím, že přestává být problémem ta slušnost, ale to co Bzuk nazval "blbým ježděním" - to je asi problém v této kotlině ... ale i to se podá - vymírat snad nemusíme :-)) |