30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Dálnice a politika

Čtyři velké tabule se začaly montovat na dálnici D1, která spojuje Brno s Prahou. Do konce ledna se bude testovat zkušební systém: na tabuli se řidiči dočtou, kudy mají objet kalamitu, která se na dálnici vyskytne. Je to moc hezké a zaplaťpánbůh za to. Jenže je to jako když si napudrujete modřinu - ta nezmizí, je to jenom kosmetika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 28.12.2005 18:10

A od té železnice se zboží do kšeftu doveze jak? :)

brouk 28.12.2005 18:21

Re: A od té železnice se zboží do kšeftu doveze jak? :)

Treba u dobytka by to nemel bejt problem. Muze jit krokem. Rohliky se ale uspinej.
Šumavák 28.12.2005 19:32

"Treba u dobytka by to nemel bejt problem. Muze jit krokem."

Když už jezdí vlakem.
Bubik 28.12.2005 23:14

Re: A od té železnice se zboží do kšeftu doveze jak? :)

Nedoveze. Bude se prodávat jen na nádraží.....
Cesilko :-) 28.12.2005 18:08

Agentura CCR === Cesilkovy Ceske Rychlozpravy :-)

28. prosince 2005:
1) MZV vyda dvanact milionu n podporu lidskych prav a demokracie (??????) :-) :-)
v jedenacti zemich sveta!!!!!! Jej, my jsme uzasne hodni,
spoluCechum v USA s..pardon spisovne jen kalime! na hlavicky, a na Kubu posilame milijony!!! :-)
2)
2) Dedicove Oskara Federera po letech utrap dostanou zasilku ukradenych obrazu, CR posila jejich majetek do Kanadu....
3) Dalsi dobra: "PLZEN BUDE METROPOLI EVROPSKEHO FORMATU!" zvestoval svetu pan Kalousek, sastarosta,
!3) (neslo by tady to sazeni textu nako zrychlit??? Vzdyt ja sem davam RYCHLO-zpravy11 :-) :-) ????
4) V PLZNI NA NAMESTI BUDOU V URADE VYDAVAT OBCANKY A PASY!!! Jej, a ja tady chradnu jako - a nejspis i do hrobu tamvehu ostanu- co "plzensky CYZYNEC!!!" 5) coi za 6) ???
 Vcera v LA Timesech na titulni strance a dve cele plachty uvnitr listu,
pipopopisuje zevrubne zivot tech sicek z Berouna co vyrabehjji spodni pradlo, maji zacpu, a nesmeji mezi lidi. V Cesku pracovat smeji jen sicky z proverenych rodin...... To nas nepotesilo, to je ostuda jako hrom, snad to nekdo posle panu Paroubkovi na stul... Ja mizim. Jo, jeste jedna RYCHLOzprava: Jsem zrejme astralne spojen nejak s panem prezidentem. Probudil jsem se dnes, a ejhle! v krkuboleni!!! Otevru pocitac, a co vidim: Klaus onemocnel virozou a pije caj v Lanech.... Vzdycky jsem si myslel, ze Klaus a ja mame neco spolecnyho, ale porad jsem jaksi presne nevedel, co....! Ted vim, jsme spojeni astralne....! :-)  
brouk 28.12.2005 18:10

Re: Agentura CCR === Cesilkovy Ceske Rychlozpravy :-)

Mozna ze vas spojuje oba ten apartni knirek!?
kefír 28.12.2005 17:06

ČEŠI NEKRAĎTE

a nenechte se korumpovat, potom budete mít dálnici do každé vesnice. Do té doby budete jezdit v žebřiňácích polními cestami nebo Pendolínem a po cestě z nádraží vám bezdomovec nejspíš rozbije prázdnou lahví hlavu. Máte pěkný stát, moc pěkný. Pasuje k vám.
James 28.12.2005 17:30

Re: ČEŠI NEKRAĎTE

a tysi kefír vylezl komu z pr_dele?
je ti eurotel málo nóbl?
kefír 28.12.2005 18:10

Re: Re: ČEŠI NEKRAĎTE

Jste opilý?
brouk 28.12.2005 18:28

Re: Re: Re: ČEŠI NEKRAĎTE

Kefir, co ty vis vo chlastu!?
kefír 28.12.2005 20:48

Re: Re: Re: Re: ČEŠI NEKRAĎTE

Nevím jakým jazykem mluví Vaše matka, ovšem v češtině se v oslovení používá správně vocativ, tedy kefír > kefíre. Na oplátku se já ptám Vás brouku jestli pavouk patří mezi hmyz?
jakovy 28.12.2005 17:58

Re: ČEŠI NEKRAĎTE

GOOOD !
Jen se z něj neposer.
ibn 28.12.2005 16:51

XXX

Zjednoduseni, matka moudrosti.
Ja Duska rad mam, zelezneho muze jednoho ;-))). On dela svoji praci, on neni kvalitar, ale odborar.
Optimista /optimiist@centrum.c 28.12.2005 16:51

Kamiony a zboží na vlaky – jediné správné řešení pro Českou republiku

Ivanův názor (28.12.2005 15:39) na kamionovou dopravu na našich silnicích považuji za naprosto správný. Silnice jsou zahlceny kamiony, protože tato nákladní doprava je vlastně obrovským skladovým hospodářstvím téměř všech výrobních firem. Výrobní firmy nemají sklady, ale plno kamionů na silnicích po celé republice. Souhlasím s názorem, že ohromné prostředky získané tím, že musíme snášet skladové hospodářství firem v kamionech po všech našich silnicích, mají být určitým způsobem navráceny těm, kteří to musí trpět. Všichni nadávají na silniční dopravu, ale mnozí jaksi pokrytecky zamlčují, že z ní mají především velký prospěch (hovořím o producentech a výrobcích). Ničit silnice těžkou nákladní dopravou a odmítat se podílet na její údržbě a výstavbě dovede každý. Bezvýhradně souhlasím se zavedením mýtného pro kamiony. ČR je křižovatkou Evropy (pro zarputilé odpůrce viz. mapa), takže přeprava kamionů po železnici od hranice ke hranici je naprosto logickou úvahou. Stejně na to jednou dojde. Jenže to ale bude až tehdy, když se už opravdu budeme zalykat smrady z aut a bude to otázka obyčejného přežití. Rakušané už se proti projíždějícím kamionům přes své území vzbouřili. V tomto ohledu nelze udělat nic jiného, než jim dát zapravdu.
Šumavák 28.12.2005 18:58

"Rakušané už se proti projíždějícím kamionům přes své území vzbouřili."

Ale zatím je jim to plat prtné ! A jsou jako my. Kecy, kecy, kecy a stavět, rozšiřovat a pořádně udržovat dálnice, to ne!Ale zato vymysleli řešení : že rakouské dálnice prodají americkému investorovi a pak si leasnou zpátky. Joóó kam se na tohle hrabe tunel pod Mont Blancem!
Kantor 28.12.2005 16:48

Proč do toho najednou Aston mermomocí tlačí stát?

Onehdá jsem koukl do novin a vidím, že nejlepčí a největší kšeftsmeni u nás jsou cizinci.Proč je teda nenechat postavit pár kiláků dálnic, fungl nových a trvanlivých.Mýto ať si vybírají jaké chtějí, co je na tom těžkého?
pje 28.12.2005 16:37

Chorvati?

Ti mají nevýhodu v podobě tunelování horských hřbetů více než vyváženu obrovskou výhodou, a tou je geologie. Přesněji, u velké části trasy je přírodní horninový podklad natolik stabilní, že výrazně usnadňuje stavební práce. O stavebním materiálu, který je "při ruce", ani nemluvě. Aston asi nebyl v Chorvatsku nebo je viděl z letadla...
kefír 28.12.2005 20:55

Re: Chorvati?

Je to fakt, ovšem srát se s tím desítky let jako tady asi nebude tou geologií. Navíc trasa D1 je věčný památník kreténům, kteří ji projektovali. Něco tak hrozného nemají nikde v Evropě.
Thyronx 28.12.2005 16:36

Je s podivem,

Je s podivem ze jinde dalnice funguji. V CR zda se dalnice jsou jakysi samorost ktery se udrzuje sam. Vlada ted potrebuje prachy na populisticke "darky" a ne na infrastrukturu dalnic. Tabule jsou to nejmensi kde by vlada mela investovat pro bezpecnost dopravy. Dalnice D1 by mela mit nejmene 4 pruhy v kazdem smeru a svoji dalnicni policii.Informacni tabule a kamerovy system do jednoho strediska.
hael 28.12.2005 17:05

Re: Je s podivem,

Myslím, že by byla lepší paralelní rychlostní komunikace, než 4pruhy na D1. Jinak se přimlouvám, aby některý špeditér vymyslel jak na Moravě rychle naložit kamion, a bez průtahů jej svižně, a za rozumné peníze přepravit třeba do Děčína ...
James 28.12.2005 17:32

Re: Re: Je s podivem,

taky mi neni jasný - proč mezi prahou a brnem nejezdí každou půlhodinu rola za pětikilo/auto
hael 28.12.2005 17:08

Re: Je s podivem,

sorry - samozřejmě se jedná o dráhu ...
Tesák 28.12.2005 15:44

Ivane

no to je velká pomatenost,co jste napsal.K tomu nemá cenu nic říkat.
dulcibelka 28.12.2005 15:56

Re: Ivane

Že by zaměstnanec státních drah?
Rpuť 28.12.2005 16:03

Re: Ivane

Koleje do každé rodiny
Ivan 28.12.2005 15:39

Dálnici zrušit.

Nákladní doprava by se měla konat zásadně vlakem. Průjezd kamionů republikou by měl být zakázán zákonem. A na dálnici by se mělo platit mýtné pokrývající veškeré náklady stavby a provozu dálnice. Stát by neměl přispívat ani korunu. Každý by si pak rozmyslel, kdyby měl za jednu cestu osobním autem z Brna do Prahy zaplatit  tak asi 2500 až 3000Kč mýtného (někde v tom intervalu jsou skutečné náklady), kamion pak mýtné přesahující milion. Silniční doprava dostává dotace o řád až dva řády vyšší než doprava vlaková, pouze jsou ty dotace umně schovány.  To se pak snadno nadává na dráhy.
NoName 28.12.2005 16:03

Co myslíte, Ivane,

z čeho dráhy budují koridory ? Z vlastních prostředků těžko. To kdyby cestující platil v ceně jízdenky, to by se na dráhy nadávalo ... Co říkáte ?
hael 28.12.2005 16:56

Re: Dálnici zrušit.

I když si myslím, že vhodným nastavením podmínek (státní dopravní politika) by se dalo část kamionové přepravy přenést na koleje, nevěřím, že by jízdné na dráze sneslo průmět stovek miliard investic do výstavby železničních koridorů. Je to analogie s tím, co navrhujete vy.
spaldings 28.12.2005 17:21

Re: Dálnici zrušit.

Ale kdež. Doprava se má konat tak, aby netrvalo poslání nákladu přes náš státeček tři dny. Takovou dopravu si strčte za kobouk. A nevypočítávejte nám náklady - kdo myslíte že je platí, než ti, co platí daně. A VY, pokud jste zaměstanacem drah jste se svou mzdou v těch nákladech už dnes. Ne že my je budeme platit znovu. Vy se snažte a točte jak vrtule, za to, co dostáváte na dotacích. Tak je to, panáčku :-)
James 28.12.2005 17:36

Re: Dálnici zrušit.

až budeš debílku umět přepravovat rohlíky teleportem, můžeš účtovat za průjezd kamionu z prahy do brna třeba deset milionů.
do té doby se připrav na to, že VŠECHNO se musí někudy nějak připravovat. čím vyšší budou poplatky a daně z dopravy, tím vyšší budou ceny všeho: včetně základních potravin, léků, komponent pro výrobu veřejné dopravy, a nejzákladnějších potřeb rodiny.