30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Dálnice a politika

Čtyři velké tabule se začaly montovat na dálnici D1, která spojuje Brno s Prahou. Do konce ledna se bude testovat zkušební systém: na tabuli se řidiči dočtou, kudy mají objet kalamitu, která se na dálnici vyskytne. Je to moc hezké a zaplaťpánbůh za to. Jenže je to jako když si napudrujete modřinu - ta nezmizí, je to jenom kosmetika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eTony 28.12.2005 9:49

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

silniční nákladní doprava není hit, nýbrž nutnost.
pje 28.12.2005 16:52

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Nutnost je to pouze pro idiče, přepravce a výrobce nákladních aut. Ti totiž (až na některé výrobce) nic jiného dělat neumějí. Přepravci nutí řidiče k fatalnímu porušování nejen zákona, ale i k prostě nesmyslnému hazardu s vyčerpaností. Cchvíli to těm mladým vychází, dokud...
Ivan Nový 28.12.2005 9:53

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

v Praze možná, jinde je to nesmysl. Osobní doprava je flexibilní a levná. Neobsazený autobus spotřebuje mnohem více paliva na hlavu, než neobsazený osobní automobil.
ticha@dohoda 28.12.2005 10:19

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

jenze v tom autobuse , pri spotrebe cca 40 l/100 km se na tech 100 km prostrida treba 300 lidi, ve spickach treba i 2 tisice. Navic mi uzivatele osobaku ve velkomestech pripadaji smesni, protoze tam ve spickach je casto i pesi daleko rychlejsi nez nejnovejsi Ferari, dopravni zacpy z neznameho duvodu nemaji pro draha auta zvlastni pruhy :-))
Ivan Nový 28.12.2005 10:50

No vidíte jak hezky funguje trh,

velká poptávka po silnicích ve městech vyvolá růst ceny - ucpané silnice, zvolíte časově levnější dopravu - metro, což uvolní dopravu pro Ferrari :-)), aby každý měl svou míru plnou.
A.D. 28.12.2005 10:58

Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

A kam metro nevede, se dopravíte jak?
Ivan Nový 28.12.2005 11:33

Re: Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

autem, nebo autobusem, podle toho co je pro vás výhodnější.
A.D. 28.12.2005 11:41

Re: Re: Re: No vidíte jak hezky funguje trh,

Právěže pro mne výhodnější je to auto, což by být nemělo. "Svozové trasy" autobusů k metru by měly mít dostatečně husté intervaly, aby nebylo výhodnější jezdit po Praze autem.
Navíc ne u každé stanice metra je možné bezpečně zaparkovat. Viz stanice "C" Opatov - oficiálně je tam P+R parkoviště, prakticky se jedná o zastrčený,  hrbolatý plac, sice hlídaný/placený, leč s přístupem k metru takovou cestou, že se tamtudy bojím sama chodit :-( 
Ivan Nový 28.12.2005 11:46

Nebo časem dobudovat metro,

všechno nemusí být hned.
A.D. 28.12.2005 13:01

Re: Nebo časem dobudovat metro,

Všechno ne hned, něco by šlo obratem, jen by dopravní podnik musel chtít. Zatím jen vidím, jak si druhé auto do rodiny pořizují lidé, kteří ještě před rokem, když se sem stěhovali, měli úplně jiné priority. Ale po marném boji s dopravním podnikem to vzdávají..
Mysch 28.12.2005 10:23

sakra ivane,

vy uz zijete v budoucnosti.
tady to zatim zkouseji u mercedesu, a v norimbergu testuje man nejakou trat pro autobusy.
A.D. 28.12.2005 10:09

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Jezdila jsem MHD do práce několik let - jedna cesta 1:40h, tři přestupy. Teď jezdím autem, jedna cesta 30-40minut. Můžu vás ujistit, že dvě hodiny denně mají dost vysokou cenu.
Budiž, je to 35 km a z jižního okraje Prahy do jiného města na sever od ní. Ale proč i cesta do centra, tedy v hustém provozu, trvá autem 15-20minut a MHD 45minut? A to jenom proto, že spoje na sebe nenavazují a že ač bydlíme v Praze, za pražské ceny bydlení i jiných služeb, nejezdí nám tu žádný městský autobus a k metru se dopravujeme tzv. příměstskými linkami s naprosto příšernými intervaly, které stejně nejsou dodržovány?
A co se dálkových cest týče, jak je možné, že cesta malým autem se začíná vyplácet ve srovnání s vlakem již od dvou osob? Jezdívali jsme vlakem z Prahy do Přerova, bylo několik přímých spojů denně. Nyní abychom přímý spoj hledali s baterkou, cesta trvá slouho, musíme přestupovat, přičemž spoje v Olomouci opět nenavazují.
 
Lidé jsou cháska pohodlná, to je normální. A když jim veřejná doprava namísto přijatelného komfortu a rychlosti nabízí přeplněné, nepohodlné spoje a mnohem více ztraceného času, vyberou si prostě tu rychlejší a pohodlnější variantu.. a za své daně žádají po státu, aby byla i bezpečná..
R 28.12.2005 10:52

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

No některé vlaky na severní Moravu teď jezdí více spojkou mimo Přerov, jsou o to rychlejší, v Přerově na nádraží se měnil směr pohybu vlaku, lokomotiva se proto musela přemístit na druhou stranu vlaku a to trvalo asi 10 minut. Ale jinak dnes  mezi 8 a 18 hodinou  jede přímý spoj z Prahy do Přerova zhruba co dvě hodiny, nepřímé spoje přes Olomouc nebo Třebovou atd co půl hodiny.
A.D. 28.12.2005 11:09

Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

S těmi spoji do Přerova máte pravdu, omlouvám se. Použila jsem informaci starou cca. dva roky, kdy jsme naposledy měli k pravidleným cestám na této trase důvod. Teď  tam jedeme třikrát do roka a  plně naloženým autem.
Na všem ohledně pražské MHD si však trvám. Pravidlo "pouze vozidlo, ze kterého po otevření dveří lidé vypadávají přetlakem, je adekvátně vytížené a dokud se tak neděje, dalších spojů netřeba" je krátkozraký a jen naháni do aut i lidi, kteří by si to jinak rozmysleli.
R 28.12.2005 12:04

Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Já jsem v Praze co čtvrť, půl roku a musím říct, že jsem tam prakticky nikdy takové "adekvátně" vytížené vozidlo MHD, co po otevření z něho vypadávají lidi přetlakem neviděl.  Ve všech je lidí buď vysloveně málo, takže všichni sedí nebo velice přiměřeně, takže tak polovina sedí a polovina stojí. Je fakt, že pražskou MHD jezdím obvykle po příjezdu dopoledne mezi 8 a 10 hodinou a zpátky obvykle ne dříve než po 14 hodině, takže možná jsem tu dopravní špičku nikdy doopravdy nezastihl. V Praze jsem zažil přeplněný autobus jen jednou, když jsem se před pár roky dostal na natáčení jakéhosi pořadu do Novy, to se protáhlo přes 17 hodinu a následně se téměř stovka lidí pokusila na Barandově nacpat do jednoho autobusu, aby stihli vlakové a kdovíjaké spoje.  Třeba v Brně jsou pravidelně přecpané spoje MHD, když je nějaký větší veletrh, odpoledne z areálu veletrhu do centra.  A když je v Brně Invex, tak trochu  i odpolední vlakové spoje z Brna konkrétně na severní Moravu.
Bubik 28.12.2005 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

přijeďte k nám do Hostivaře a zkuste někdy autobus 271. Přeplněný autobus v ranní špičce zažijete denně (pravda, teď ne, ale v lednu se vše vrátí k normálu)
R 28.12.2005 12:56

Re: Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Asi to chce být místní, aby člověk takové "lahůdky"objevil a naplno vychutnal.
A.D. 28.12.2005 13:05

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

No jo, teprve, když si člověk zažije každodenní cestování do a z práce ve špičce, může objektivně posoudit dopravní situaci v dané lokalitě. Dokud jsme se tam jen jezdili o víkendu podívat, jak roste "náš" byt, viděli jsme taky všechno růžověji :-( 
A když navíc "ranní špička" končí pro dopravní podnik v půl osmé, protože to už přece "všichni jsou v zaměstnání"..
 
fohat 28.12.2005 11:41

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Noam Chomsky prohlasil, ze od jakekoliv vlady nelze cokoliv ocekavat.Cili zmeny prosazovat vyhradne odspoda.Treba vystoupit z aut a bojkotem donutit vladu, aby miliardy do betonu predisponovala do modernizace MHD a zel. trati.V Praze napr. naprosta preference MHD a male intervaly,drakonicke pokuty pro blazeovane taxikare, odbavujici cestujici v kolejisti.Verchuska to sama neudela.
Vladík 28.12.2005 14:59

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Individuální doprava se rentuje vždy. K ceně jízdenky připočti, co zaplatíš na dotacích (zvláště dráze) - ty, ne stát nebo kraj; vše jde z tvých peněz. A co na údržbu tratí.  Zatím co v ceně benzinu máš i spotřební daň (ze které vláda jen krade, místo aby stavěla silnice, dálnice a cesty) a ještě z té daně i DPH .  Takže co je výrazně lacinější ????  (Tím nechci úplně popírat ekologické vazby).
jakovy 28.12.2005 17:25

Re: Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

A co v Přerově ? Vyčistit si zuby, koupit pivo  a nazpátek?
R 28.12.2005 10:17

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Stát je v hromadné přepravě trochu bezradný. Když bude někde na hromadnou přepravu monopol, budou jezdit prázdné autobusy nebo vlaky a nebudou se dodržovat intervaly atd a lidi budou řvát a budou mít pravdu. Když se tam pustí konkurence, bude se řvát, že konkurence si vzájemně přebírá jen ty nejlepší trasy, kde ty autobusy skutečně naplní a ty kde se nenaplní, se ruší, takže babka z dědiny se k lékaři do města nemá jak dostat a taky v tom bude hodně pravdy.
huhu 28.12.2005 10:32

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

vám nikdo nebrání jezdit autobusem a jak se dopravuji já, nechte na mně.
Udivený 28.12.2005 12:13

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

a na větší vzdálenosti třeba vlakem. Mám pocit,že vlaky jezdí i mezi Prahou, Brnem a zpět.
jezevec 28.12.2005 12:39

Re: osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Kolikpak lidí u nás svými plechovými boudami na kolečkách denně vyjíždí na cesty i když by stejně dobře mohli jet hromadnou dopravou?
NIKDO. Stoprocentně nikdo. Zcela jistě ne v Praze, ale ani jinak nikdo. Problém právě je, že hromadná doprava nejezdí stejně dobře, jinak by aut jezdilo jen pár.
cekon 28.12.2005 9:40

Milý Astone

Je zima a tudíž je problém s dálnicema. Přijde jaro a problém se jako ten sníh ztratí, nebo nám někdo po bolševicku poradí. ať jedzdíme vlakem. Co bychom chtěli od politiků, pro které je rozhodující průzkum veřejného mínění? Od politických mrtvol na druhé straně? Myslím, že si za to můžeme sami, co jsme si zvolili to máme.
Rpuť 28.12.2005 9:33

Provoz na dálnici D1 ve směru na Brno zablokovala na 133. kilometru nehoda

 čtyř kamionů. Podle policie havarovaná vozidla zasahují i do protisměru. Řidiči by měli z dálnice sjet u Velkého Beranova. Kamion blokuje i dopravu na silnici R52 z Brna na Mikulov. (idnes)
Kadlus 28.12.2005 9:18

D1 a normy EU

Nejsem znalec v oboru,ale kdysi jsem narazil na zprávu,že v GB musí být nerovnosti maximálně do 3%,jinak nedojde ke kolaudaci-převedeno do srozumitelného jazyka, nerovnost (potažmo díra)na 1 běžný metr nesmí být hlubší, než 3 cm.Pokud převezmeme tyto normy třeba z GB,není důvod platit poplatek za něco,co nesplňuje základní technické parametry.Zvýšená rychlost ? Kolik % z celkové délky dálnice jí umožňuje využívat ? Pak nastoupí paragraf: "..nepřízpůsobení stavu vozovky ..." Pokud ale nezaplatím známku, s odvoláním na to,že nechci platit za něco, co vlastně technicky neexistuje alespoň z 50%,pak už nebude opravovat nikdo nic.Nebo by se muselo sahnout do daní z PHM,kde se právě přibližováním k EU tak oháníme ( slovně, i fakticky).No, teď babo raď ! PS. Nejezdil jsem v GB,dálnici v HR velmi dobře znám,její úroveň nedosahneme ani za 30 let.Mimochodem, v konzorciu firem, podílejících se na její výstavbě,byly i české firmy , v rámci nadnárodního zastoupení.(? STRABAG ??) PF 2006,i viditelným psům.JK senior.
Ivan Nový 28.12.2005 8:13

Stav dálnic je výsledkem

socialistických priorit. Pastelky a paraleny mají přednost. Braňte se!
dvd 28.12.2005 10:09

Re: Stav dálnic je výsledkem

Ty Paraleny mají v šílených představách jistého doktora mediciny (sic)  přednost i před život zachraňujícími léky.