30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

Dálnice a politika

Čtyři velké tabule se začaly montovat na dálnici D1, která spojuje Brno s Prahou. Do konce ledna se bude testovat zkušební systém: na tabuli se řidiči dočtou, kudy mají objet kalamitu, která se na dálnici vyskytne. Je to moc hezké a zaplaťpánbůh za to. Jenže je to jako když si napudrujete modřinu - ta nezmizí, je to jenom kosmetika.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kim 28.12.2005 19:35

Re: Re: Dálnici zrušit.

Debílku, po dálnicích se zdaleka nevozí jen věci, který spěchaj. Při dotacích alespoň podobných, jako dostává silniční doprava, by se rohlíky přepravovaly vlakem.
Ladislav N. 28.12.2005 22:58

Re: Při dotacích alespoň podobných, jako dostává silniční doprava...

Člověče, vy vůbec netušíte, o čem píšete! Takováhle blbost!!! :-(
Bubik 28.12.2005 23:11

Re: Re: Re: Dálnici zrušit.

zkuste si někdy u ČD objednat přepravu odněkud někam. Pokud to odněkud i to někam není nádraží máte smůlu. Pokud to je nádraží a potřebujete to načas, máte smůlu taky.........
jazzovec 28.12.2005 23:58

Re: Re: Re: Dálnici zrušit.

jasááán!
koleje do každého obchůdku!!!
poštovní zásilky doručovat vagónem!
však vy nám tu demogracii z hlavy vytlučete, žejo?
Chochola 28.12.2005 14:50

Oragnizační opatření na dálniccích

Do doby  zvýšení kapacit dálničních tahů spočívá řešení současné kritické situace v organizačních opatřeních.Informační tabule pomohou málo, více by uspělo zvýšení počtu policistů a jejich důslednost vyžadovat po účastnících silničního provozu dodržovat všechny předpisy, platné pro vozidla z hlediska technického stavu a oprávněnosti dálnici v daný čas použít.Za každý oprávněně odstavený kamion bych dal policistovi odměnu 1000Kč a viděli byste jak by byl pořádek.Pan Šimonovský nic nevyřeší, ten myslí jenom na kariéru a ne na silnice.
spaldings 28.12.2005 17:18

Re: Oragnizační opatření na dálniccích

Pan Šimonovský myslí ne na kariéru, ale na naplnění pokladny KDU-ČSL via výhodné nekončící a pro prachy žumpou jsoucí zakázky.
Smart 28.12.2005 13:58

Astone, ty jsi ze vsech nejchytrejsi.

ibn 28.12.2005 13:06

tarif

Hromadnou dopravu v Praze čeká v příštím roce několik důležitých změn. Asi nejvíce se cestujících dotkne magistrátní návrh na zavedení zvláštního tarifu pro noční tramvajové a autobusové linky. Tarif by zohlednil vyšší ekonomickou náročnost provozu nočních spojů a mohl by přispět i ke zvýšení bezpečnosti cestujících na těchto linkách,“ uvedl radní Radovan Šteiner. Kolik budou jízdenky stát, podle něj zatím není jasné, ale uvažuje se až o dvojnásobku současného jízdného, tedy o částce 40 korun. „Jednou z možností je, že by si cestující v nočních linkách museli označit dvě jízdenky najednou,“ připustil Šteiner.
„Chceme-li zlepšit kulturu cestování na nočních linkách, je jasné, že to něco stojí,“ podpořil návrh ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Tomáš Jílek. Vydělané peníze - odhadem asi 20 milionů korun za rok - by chtělo město věnovat na doprovod nočních linek, ostrahu nebo průvodčí. „Nejvíce by nám pomohlo zavedení průvodčích. Ti by totiž jednak dohlíželi na bezpečnost ve vozech, jednak by zároveň také vydávali či kontrolovali jízdenky,“ dodal Jílek. Z nočních tramvají by podle podle jeho slov mohly zmizet nežádoucí osoby, bezdomovci a rovněž černí pasažéři.
dulcibelka 28.12.2005 14:02

Re: tarif

To má zhruba stejnou logiku, jako kdybych v zaplivané knajpě VI. cenové skupiny zvedla ceny na úroveň pětihvězdičkového interhotelu. S odůvodněním, že chci zlepšit kulturu stolování! (A že třeba někdy přijmu i číšníka navíc...)
Jojin 28.12.2005 15:22

Re: tarif

Jen by mě zajímalo čím by chtěl pan radní chránit ty průvodčí před opilými a agresivními pasažéry kteří nebudou vyjímkou.
LJG 28.12.2005 17:27

Re: tarif

já myslím, že tam zůstanou jen ti bezdomovci a černí pasažéři. Čekat na noční linku půl hodinu a ještě platit dvoujnásob: to už je lepší vzít auto a losovat, kdo bude řídit zpátky :-))))
Finrod Felagund 28.12.2005 12:36

Hromadná doprava

Problém je v tom, že ČD jsou v dálkové dopravě monopolním železničním dopravcem, kterého tím pádem nic netlačí ke zlepšování svých služeb. V případě, že by se liberalizovala železniční doprava a každý dopravce by si mohl koupit svá vozidla a s nimi provozovat své rychlíky, své vlaky EC/IC a podobně, konkurence by donutila ČD zvýšit kvalitu služeb (pokud ovšem by Dušek nezačal řvát, že jde o nekalou konkurenci a že by museli kvůli zeštíhlení a zefektivnějí podniku propouštět). V případě, že by se všichni dopravci podíleli na jednom jízdním řádu, a museli by jej a jeho návaznosti respektovat, nevidím problém. Pokud ale stojí Pendolino z Prahy do Ostravy 500 Kč a nedá se na něj ani použít kilometrická banka, je to naprosto k ničemu, ještě když to zázračné Pendolino dojede do Ostravy o deset minut rychleji, než obyčejné EC. A co si budeme říkat, na trase Praha-Ostrava to nejsou zrovna manažeři, kdo tam nejčastěji jezdí, ale studenti. Studuji na IPS FSV UK a moji spolužáci z Moravy na nový jízdní řád doslova extrémně doplatili - do měst jako je Suchdol nad Odrou nebo Jablunkov mají mnohem komplikovanější dopravu, než dříve. Nicméně i bez liberalizace trhu se situace dá aspoň nějak zlepšit. Nemusím se koukat ani na Německo, Rakousko či Švýcarsko, ono bohatě stačí se podívat na Slovensko: vlaky tam daleko inteligentněji navazují, než u nás, a nemívají zdaleka taková zpoždění. V současné době se staví koridor Bratislava-Košice a nějak jsem si nevšiml, že by kvůli tomu měly vlaky taková zpoždění, jako měly v době stavby I. a II. koridoru u nás. Problém je v tom, že železnice na Slovensku jsou poměrně drahé, cena jízdenky je o nějakých 25% dražší, než naše nezákaznické jízdné a zákaznické jízdné na Slovensku není. Na Slovensku existuje tarifikace vlaků EC/IC podle toho, o který den v týdnu jde (silné a slabé dny), jak dlouho dopředu se lístek kupuje atd., čímž pravidelní dojížděči nemusejí tolik trpět a dráha stejně vydělává...
R 28.12.2005 12:48

Re: Hromadná doprava

Problém je v tom, že ČD jsou v dálkové dopravě monopolním železničním dopravcem, kterého tím pádem nic netlačí ke zlepšování svých služeb.
To je nejspíš ten správný důvod.
j. 28.12.2005 15:09

Re: Hromadná doprava - Slovensko

Slovensko - situacia zial nie je az taka ruzova - mimo vlakov EC/IC je technologicke zaostavanie pokial ide o vozovy park coraz vyraznejsie. ZSR sa od noveho obdobia rozhodli zaradit do "silnej prevadzky" takmer vsetky vlaky EC/IC vo vsetkych dnoch. Budovanie koridoru I a II sa zatial nedostalo prilis daleko za Bratislavu. Vyznamnym dovodom, preco davaju ludia prednost ZSR je neexistujuca cestna/dialnicna infrastruktura, ked namiesto dobudovania diagonaly, Bratislava - Trnava - Nitra - Zvolen - BB - Ruzomberok - Poprad - Presov - Kosice alebo juzneho tahu BA-Trnava Nitra-Zvolen-Lucenec-Roznava-Kosice (kde by naklady boli zlomkom sucasnej koncepcie) sa stavia investicne narocny severny variant Bratislava - Trnava - Trencin - Zilina - L.Mikulas - Ruzomberok - Poprad - Presov - Kosice. 
Finrod Felagund 28.12.2005 15:54

Re: Re: Hromadná doprava - Slovensko

Ja na Slovensko jazdím z Prahy často za príbuznými (Košice), a keď idem z KE niekde mimo, tak vlaky, aj osobné, zvyknú byť pomerne plné - ale zasa nie tak, aby sa nedalo si sadnúť.. ten vozový park sa priebežne obnovuje (motorové jednotky 840 okolo Žiliny a BB, rekonštrukcie na 811, resp. 812 čo z KE chodia do Plešivca, alebo tam okolo Margecan, na Spiši atď...)... ale musím ťa ubezpečiť, že tu je to horšie - posledne som išiel z Dvora Králové nad Labem do Prahy cez Pardubice (tam prestup na EC, asi 45 minút sa čaká na prestup kým EC od Viedne príde), no a oni až po pravideľnom príjazde vlaku napísali, že vlak má 90 minút meškanie, a to všetko v dobe, kedy bolo jedenásť večer a nedalo sa použiť nič iné, iba čakať a čakať. Potom som prišiel do Prahy o pol druhej ráno a aspoň, že som mal šťastie, že mi práve išla nočná električka, ktorá pekne nadvädzovala na autobus, inak by to bol des... no ale na prednášku od ôsmej som teda nešiel.... a samozrejme mi ČD nič nevrátili ani mi to nijako nekompenzovali...
Finrod Felagund 28.12.2005 15:55

Re: Re: Re: Hromadná doprava - Slovensko

nehovoriac o tom, že práve v Pardubiciach podľa cestovného poriadku nestíhate prípoje o 2-3 minúty...
jakovy 28.12.2005 17:41

Re: Re: Re: Re: Hromadná doprava - Slovensko

Tak vidíte, že ČD umí reagovat na vzrůst silniční dopravy. Předpokládá, že jedete autem nebo autobusem.
ibn 28.12.2005 12:17

to budou konce

Z osobniho auta se stane luxusni dopravni prostredek, Fordova myslenka auta pro kazdeho chcipne na smetisti dejin.
Vse zacne v ten okamzik, az se zlepsi hromadna doprava. Tedy ono by stacilo jenom jedno: aby zmizela neurvalost personalu. Jeden spatny priklad si pamatujecte cele roky a nikomu se jej nechce opakovat.
 
Kdysi jsem jel autobusem do Spaleneho Porici. Autobusak zastavil na ceste a odskocil si do bufetu dat si neco mensiho. Nikomu nic nerekl, zkratka zastavil, zhasl svetla a odesel. Stezoval jsem si jediny a byl jsem za vola, ostatni spolucestujici jej obhajovali, ze ma na to narok. Mozna ma kazdy opravdu to, co si zaslouzi.
martin 28.12.2005 12:35

Re: to budou konce

to nehrozí. Se slzou v oku vzpomínám na Duška před lety, kdy říkal, přidejte nám a my zlepšíme čistotu i kulturu cestování.
ibn 28.12.2005 13:00

Re: Re: to budou konce

Az se bude psat rok 2005
vsichni pojedem na Mars
 
Az se pracovnici donuti pracovat. Az se management donuti pracovat, az se reditele donuti pracovat. Jak je nejvetsim nesvarem remeslniku je nedodrzovani technologickych predpisu, u sluzeb je to nedodrzovani ucty a terminu.
 
Odborar Dusek je Pyrrhem ceske dopravy, ted tam bude sedet jako zaba na prameni, dokud neumre, nebo dokud neprijde nejaka panna, ktera jej vysvobodi.
Xaver X.X. 28.12.2005 14:53

Obávám se IBNe, že takto zjednodušený pohled

je nesmírně zavádějící a postihuje jenom špičku ledovce. P.S. Nemám rád Duška, ale přesto nemohu souhlasit.
Vladík 28.12.2005 11:57

Umění

Vážený příteli, nepochopil jste to základní. Umění je vykřikovat o vlastní (vládní) slávě, když začínám instalovat něco, co v okolí již 20 let funguje.
jezevec 28.12.2005 11:27

vono by asi bylo moc složitý

posílat textové zprávy na RDSku zelené vlny, jako to dělá třeba radio city, nebo jako country posílá názvy skladeb.
cedule jsou víc vidět a je z nich lepší úplatek
Optimista 28.12.2005 10:45

Marginálie

Zkuste si jen tak ve volné chvíli prohlédnout tohle. Upozorňuji slabé povahy předem, že je to jen pro otrlé.
 
 
Nevězí mnoho problémů s dopravou po dálnici i v tomto?
Jojin 28.12.2005 15:28

Re: Marginálie

A všimli jste si že to byla samá"lidová vozítka".Největší pravdou asi bude že to je krom mizerných silnic a dálnic v lidech!!!
ticha@dohoda 28.12.2005 10:06

jenze v tom Chorvatsku

jenze v tom Chorvatsku byla vystavba te dalnice otazkou byti a nebyti, pokud bu to neudelali, tak jim tam nebudou jezdit turiste a to si zeme silne zavisla na cestovnim ruchu dovolit nemuze, jak by taky splaceli dluhy ktere nasekali tou nesmirne "chytrou" valkou a zadluzili tak jeste pravnuky budoucich pravnuku :-))
huhu 28.12.2005 10:31

Re: jenze v tom Chorvatsku

"bytí a nabytí" - co to je ? Pokud myslíte, že stavba dálnice je dobrá investice, tak u nás by jako nebyla ? Již Hitler takhle řešil nezaměstnanost, socani nezaměstnanost zvýšili dvakrát, mohli místo do podpor investovat do dálnic.
jtt 28.12.2005 11:45

Re: Re: jenze v tom Chorvatsku

Aby se ohledně výstavby dálnic něco zásadně změnilo, to by nejdřív museli z vlády zmizet sociálisti. Výstavba dánic není otázkou financí, ale především otázkou vládních priorit. Současná vláda má úplně jiné starosti než základní zajištění dlouhodobé prosperity ČR.
Ivan Nový 28.12.2005 11:47

Oni se starají o vlastní prosperitu,

jak se na správné socialisty sluší a patří.
R 28.12.2005 9:47

osobní silniční doprava - dnešní módní hit

Silniční doprava, ať už osobní nebo i nákladní je u nás dneska módní hit a málem i společenská nutnost. Kdo jezdí do práce i jinde veřejnou dopravou, je u nás považován málem za socku, lenocha a podezřelé individuum.  Ruku v ruce s tím, že stát peníze vybrané na daních za silniční dopravu prošustrovává někde jinde se z dálnic stávají nefunkční, neekologické, nebezpečné a dopravu brzdící záležitosti.
V té souvislosti je zajímavé to, co ukázala nedávná stávka pracovníků veřejné dopravy v New Yorku. Ukázalo se, že veřejná doprava NY včetně příměstských vlakových společností prodá denně až 12 miliónů lístků. Je otázka, jestli to je většina, polovina nebo ještě míň lidí, kteří v NY dojíždějí denně do práce. Kolikpak lidí u nás svými plechovými boudami na kolečkách denně vyjíždí na cesty i když by stejně dobře mohli jet hromadnou dopravou?