27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Diskuse k článku

Co by bylo, kdyby

Jižní Korea souhlasila s tím, že její vojáci opustí Afghánistán podle plánu do konce tohoto roku. Měla by se rovněž zastavit práce všech jihokorejských misionářů a lidem ze Soulu by mělo být zakázáno cestovat do Afghánistánu. No ano.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jakovy 30.8.2007 10:47

Re: Re: Re: Re: silného se bojí, slabého bijí vs. spolek idiotů a agentů

Ale zase, f-e, nemůžete popřít, že Martim je agent komunistů, islamistů. ekologistů a dalších ...istů, prostě všech, kteří mohou Čechům aspoň trochu škodit.

Kozuch 30.8.2007 0:48

Astone, v Dejvicich to byla myslim posta v Kavkovy ulici... ;-)

Ladislav N. 30.8.2007 1:01

Re: Astone, v Dejvicich to byla myslim posta v Kavkovy ulici... ;-)

Ta pošta, co tam pokladní nechali otevřené okno, kterým se zloději dostali dovnitř? ;-)

huhu 30.8.2007 1:15

Re: Re: Astone, v Dejvicich to byla myslim posta v Kavkovy ulici... ;-)

jo je to prasárna a potvrzuje to, že naše justice stále nemá na každého stejný metr. Stále jsou lidé, kteří si myslí, že právo je bič jen na někoho, kdo se neumí bránit nebo je nepohodlný :-/

Kanuk 30.8.2007 5:14

Re: Re: Re: Astone, v Dejvicich to byla myslim posta v Kavkovy ulici... ;-)

...právo je bič jen na někoho, kdo se neumí bránit nebo je nepohodlný ...Chyba. ...kdo nemá peníze na advokáta.

Milos 30.8.2007 8:56

Re: Re: Astone, v Dejvicich to byla myslim posta v Kavkovy ulici... ;-)

Ano, posta v Kafkove ulici to byla. A kdykoliv jedu tramvaji okolo, tak to inkriminovane okno je rozcapene prakticky pokazde. Asi tam uz nepocitaji miliony.

www racek 30.8.2007 0:32

No, v koreji zahynulo

sice ještě 3 miliony korejců a milion číňanů, ale to nejsou lidi, že...

Ladislav N. 30.8.2007 1:03

Re: No, v koreji zahynulo

Jde o to, na čí straně bojovali kteří... není Korejec jako Korejec. A co že to tam dělali ti Číňani? ;-)

huhu 30.8.2007 1:08

Re: Re: No, v koreji zahynulo

vy nevíte, že to byli čínští dobrovolníci a bojovali za mír ? 8-o

Pavel Kořenský 30.8.2007 1:10

Re: No, v koreji zahynulo

No, tak on jednak nikdo nenutil Číňany se do toho míchat. To za prvé. Za druhé u Číňanů ten počet osciluje od cca. 140.000 (čínský údaj) do 400.000 (odhad USA).

A pokud se týká Korejců, tak pokud vím, nikdo nenutil Severní Koreu (v té době už víceméně nezávislý komunistický stát) útočit na Koreu Jižní. Takže severokorejské ztráty bych raději nechal bez komentáře. Kdyby si hleděli svého, nemuselo jich zdaleka tolik umřít.

huhu 30.8.2007 1:16

Re: Re: No, v koreji zahynulo

Mao celou tu válku začal. Válka začala přepadením Jihu

Pavel Kořenský 30.8.2007 1:23

Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

Mao ne. Začal ji Kim-Il-Sung po konsultacích se Stalinem. Exaktně tím, že nad ránem 25.6.1950 překročila za masivní dělostřelecké podpory vojska Severní Korei 38. rovnoběžku a zaútočila na Jižní Koreu s cílem jí obsadit.

Nasazeno bylo cca. 135.000 severokorejských vojáků, kteří s masivní podporou ruské techniky (tanky T-34 a letectvo) zaútočili na cca. 65.000 jihokorejských vojáků.

Nedělní ráno 25.6. bylo také vybráno schválně, protože většina jihokorejských vojáků měla volno. Nikdo totiž nečekal, že by S. Korea zaútočila.

Pavel Kořenský 30.8.2007 1:26

Re: Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

Čína se do toho vložila až v říjnu 1950, když se podařilo severokorejské hordy zahnat zpět za 38. rovnoběžku.

Jarda 30.8.2007 2:21

Re: Re: Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

Nevim kdo tu zacal, Mao nebo Kim. Myslim si vsak, ze to vubec nebyla nahoda, ze ta valka zacla kratce pote co SSSR uspesne vyzkousel atomovou bombu. Tedy snad i Stalin snad rekl sve. Nemalou zasluhu jiste maji i manzele Rosenbergovi, bez nich by Rusi meli A-bombu asi az po smrti Stalina. Neni urcite taky nahoda, ze kratce po jeho smrti byly nastal klid na korejskem bojisti, nemecsti zajatci se vratili domu atd. Smrt zrudy byla pro jine pozehnanim.

fox 30.8.2007 9:15

Re: Re: Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

Ano,jen doplním.Po velmi úspěšném vylodění Mac Artura do boku rudých hord v ............nevzpomínám bohužel(snad Inchonu)prošel korejským poloostrovem až na sever.Úplnou katastrofu rudých odvrátila krutá zima a hlavně vpád asi 300 000 číňanů do boku sil OSN bez vyhlášení války,jak jinak.V té chvíli volal Mac Artur po použití jaderných zbraní asi právem.Zajímavé jsou technické aspekty.Tolik vychvalované T34 utrpěly ve střetech s M26 Pershing ztráty až 10 : 1,dokonce neuspěly moc ani proti Chaffei(lehký tank).Rusové pak nasadili svoje MiG 15,ale i zde byly ztráty 10 : 1 při střetech s F 86 Sabre.Ruďoši prostě umějí bojovat jen v přesile a mít obrovské ztráty.Proto pokud válčit ,tak na straně USA.Proto chválím článek,mluví mi z duše.Ti pitomí starostové Trokavci mně s.e.r.o.u. 

www racek 30.8.2007 10:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

no, foxi, tyto poměry vskutku byly při střetech korejských a čínských pilotů, kteří uměli jen vzlétnout a občas přistát a proti zkušeným vycvičeným veteránům z usaf neměli žádnou naději.. ovšem, při nasazení několika rusů byla situace jiná. takový  popeljajev měl tuším 27 sestřelů, což mu přiznávávají i americké prameny.

ten vpád? no, prostě ani tak vpád. jen jiní bojovali za korejce. číňani velmi dobře.

www racek 30.8.2007 8:54

Re: Re: Re: Re: No, v koreji zahynulo

no právě, kim ir sen jí začal sice po konzultacích, ale proti vůli stalina. tan jak známo měl z američanů panickou hrůzu a následující vývoj čekal. mao zasáhl až po postupu mcarthura do blízkosti řeky jalu a definitivní pád severní koreje se čekal ve dnech. nicméně, použil starou taktiku z období občanské války, vlákal američany do pasti a v následném úprku se američané tzastavili až v soulu. to maa namlsalo a myslel si, že vyhrál. veliký omyl. pak se fronta ustálila na 38 rovnoběžce. tato operce mistrovsky vedená nejlepším maovým generálem ču-te se ovšem nijak nepopularizuje. zato předchozí operace, vylodění u il-čchunu je stále ozdobou všeh knih o válce v koreji. byla taky skvělá, jistě. ale skončila útěkem k soulu, přičemž vojska usa zachránila jen malá mobilita činských vojsk. holt americká auta byla rychlejší než čínské nožičky a koníčky.

nicméně, argument ...tak tam neměli lézt ... mě připadá poněkud ... no ... šlo opravdu o skutečné lidi, kteří zahynuli v tomhle naprosto zbytečném konfliktu. nic se totiž nevyřešilo. mimochodem, uvádí se, že z 1,2 milionu čínských "dobrovolníků"  padl ten milion.

skutečným vítězem, stajně jako ve vietnamu, byl sssr. u něj se totiž ztráty počítaly na stovky.

jm0 30.8.2007 16:10

skutečným vítězem .. byl sssr

.. a možná taky trochu JKorea?

"prostě ani tak vpád. jen jiní bojovali za korejce" .. ano. byli to samí dobrovolníci, ozbrojení vším, co doma našli - vidle, cepy, zámožní sedláci měli nunčaky. přes houževnatý odpor čínských pohraničníků ilegálně překročili hranice. prostě jenom taková malá sousedská výpomoc jednotlivých čínských občanů svým známým v rámci přeshraničního styku. Nic, opravdu nic oficiálního. Vyhlašovat někomu válku kvůli takové prkotině? Proč?

Fafa 1.9.2007 14:20

Racku,

vojaci wehrmachtu take byli skutecni lide, dokonce i zastupujici rissky protektor Heydrich byl naprosto skutecny clovek.  Takze co je spatne na argumentu , ze tam agresori ze Severu nemeli lezt?

vlk 30.8.2007 0:10

Proč furt musíme někoho osvobozovat?

Nestačilo by dát po čuni každému, kdo se plete do našich věcí u nás doma? A když už strategie a taktika velí nabourat se mu do jeho kuchyně, nešlo by to bez těch vznosných keců?

mik 30.8.2007 0:19

Re: Proč furt musíme někoho osvobozovat?

Nestačilo, hned by tě přišel lynčovat nějaký domácí pseudohumanista a měl by kolem toho ještě plno keců o záchraně před CO2, radioaktivitou, imperialismem, kapitalismem ...

Je nutné je i přeřvat, dav nerozlišuje fakta, jen dá na toho kdo podle nich huláká věrohodněji.

www racek 30.8.2007 0:31

Re: Re: Proč furt musíme někoho osvobozovat?

před pár roky stejně jako aston jsi ještě bojoval proti imperialismu a teď zase za něj. už si se konečně ustálil?

vlk 30.8.2007 0:38

Boj proti imperialismu,

vývoz revoluce, kontrarevoluce, humanismu, demokracie, semtexu či coca-coly mi byl a je ukradený. Jediné co od státu očekávám je že mne ochrání před vnějším nepřítelem a nastaví stejné podmínky pro všechny uvnitř státu. Dlouhodobě se mu nedaří ani jedno ani druhé.

Mimochodem, nyní se požadavek na ochrany vlastních občanů zove imperialismem?

Ladislav N. :-))) 30.8.2007 1:05

Re: Boj proti imperialismu,

Ve Zwwwrackovi ještě doznívá rudý výplach mozku... byť partajní legitimaci už dávno založil do archivu... (co kdyby?). ;-P

www racek 30.8.2007 10:59

Re: Re: Boj proti imperialismu,

prdislave, ty fakt dnešní době nerozumíš, viď? tak to přiznej a nezkoušej debatovat ... je to evidentně nad tvoje síly..

vlk 30.8.2007 0:34

No nevím,

dost lidem spíše vadí že jim vlastní vláda lže, nejsou všichni jenom skalní humanisti...

...stejné táčky jako s radarem. Vláda ho chce a vláda má pravomoce ho sem šoupnout. Když nechce referendum, dost dobře nechápu, proč se vůbec kolem toho pouští do debaty. Může jedině ztratit.

mik 30.8.2007 0:52

To co se tu děje není žádná demokracie, to je vláda bulváru za pomocí tupého davu

Ale humbuk kolem radaru nedělá vláda, ta se, bohužel, jen snaží vyjít vstříc hloupým křiklounům, kteří se dovolávají "informací a dialogu " , ale fakticky chcou vládu uřvat, umlčet, případně ještě vytáhnout ze státní kasy pár melounů na svou vlastní propagandu a šíření lží. Kdyby to neudělala ti samí řvouni by ji to vyčítali k čemuž by jim pod záminkou práva na informace pomáhali užiteční idioti z médií.

Je to stejný postup jako v USA proti Bushovi. Ať udělá cokoliv vždy si vymyslí nějakou pi čovinu, kvůli které mu nadávají. Těch lží co vymysleli Bushovi oponenti je tolik, že všichni neocons by potřebovali několik životů, aby skóre dotáhli, ale každý blb, který neumí ani počítat do tří "ví", že Bush je lhář. A těch co znají fakta je minimum, ti volby neovlivní. A to platí pro EU a ČR ještě víc než pro USA. To co se tu děje není žádná demokracie, to je vláda  bulváru za pomocí tupého davu, ke kterému se propůjčují i takzvaně seriozní média.

vlk 30.8.2007 0:56

Politika konfrontace uvnitř státu

dlouhodobě nevede nikdy k dobrým koncům. Proto se domnívám, že našeptavači ODS dlouhodobě volí nejhorší možnou taktiku...

mik 30.8.2007 1:17

Re: Politika konfrontace uvnitř státu

S našima antiradaristama je to jako s islamofašounama, oni chtějí konfrontaci a udělají proto cokoliv. Domnívám se, že čím později to vláda(y) pochopí a čím později začnou jednat tím horší budou důsledky.

vlk 30.8.2007 1:22

No, v tom případě jim jde naše vláda docela na ruku :-)))

Vláda je od toho vláda, aby se nemusela s kde kým dohadovat. Tím je jenom posiluje a používáním stejných metod klesá na jejich úroveň. Právě pro ten Vámi tak opovrhovaný dav, avšak s volebním právem a dostatečným počtem...