7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

Chýše proti palácům

Vlaky a autobusy plné odborářů opět zamířily do Prahy. Jízdenky platí odborové organizace, mnozí jejich členové dostanou na cestu kapesné do portmonky a v Praze je pro ně přichystáno ještě dvacet tisíc PET lahví s vodou, velkomyslný to dar spřátelené centrály v Lidovém domě, z něhož je na Václavské náměstí dokonce přijdou osobně podpořit pánové Paroubek a Sobotka. Šťastný to život odboráře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
dr Turnovský 24.6.2007 16:20

Re: naprosto neškodný článek ukázal (příspěvky měřeno) několi sort lidí a jejich (zpravidla) krátkodobých pohledů:

Jano.....venku jsou daleko horší a moc mají nesrovnatelně větší...zaplať pánbůh za takové měkouše....

vlk 24.6.2007 16:21

Hezké odpoledne Jani

1) nepřinese to žádný pozitivní efekt ve zmiňované oblasti

2) tyto vládní kroky z nepochopitelných důvodů nazývané reformou nemají na aktivity podnikatelů prakticky žádný vliv

Halladin 24.6.2007 16:27

Re: Hezké odpoledne Jani

Ale mají, i když negativní. Zvýši se inflace, sníží reálné mzdy a stoupnou mzdové požadavky. Současně klesne maloobchodní obrat

vlk 24.6.2007 16:29

Ne, tyto jevy již z principu nemohou nastat,

respektive jejich kumulativní efekt je nulový. Jenom budou lidé víc nasraní, ale to není ekonomické kategorie ;-)

Halladin 24.6.2007 16:32

Co by nemohly,

současně zdraží nájmy, energie,léky,poplatky u lékaře. základní potraviny, benzín. Lidé za to zaplatí více, a zůstane jim méně na ony zmiňované nákupy v hypersuper. Lidé budou nasr. a budou chtít platy na dorovnání.

vlk 24.6.2007 16:34

Kumulativní efekt, Halladine.

Sám píšeš že o co se zdraží (tedy inflace), o to se zvednou mzdové nároky... Prostě dokud bude existovat alespoň základní trh, rovnováha bude nastolena, holt na jiné cenové úrovni. Ale peníze jsou jenom vyjádřením hodnoty, nikoliv hodnota sama.

Halladin 24.6.2007 16:37

Re: Kumulativní efekt, Halladine.

Ovšem - to vyrovnání nebude okamžitě, někde se možná bude stávkovat, ne všechny firmy tu kompenzaci unesou. Každopádně bude meziobdobí, než se to dá do rovnováhy. A během onoho meziobdobí bude pokles.

vlk 24.6.2007 16:44

No, mechanismus který se snaží předvídat výkyvy

a odstranit časové disproporce se nazývá plánované hospodářství a to již z principu funguje ještě hůře.

Halladin 24.6.2007 17:41

Re: No, mechanismus který se snaží předvídat výkyvy

Plánované hospodářství a strkání železné tyče mezi ozubené kola asi nebude totéž.

Měnění něčeho, co docela funguje, mi připadá jako to plánované hospodářství víc.

Výkyvy se snaží - s menším, nebo větším úspěchem - předvídat každý.

vlk 24.6.2007 17:43

Jenže ono to nefunguje...

Halladin 24.6.2007 18:00

Re: Jenže ono to nefunguje...

Co nefunguje ? Strkat tyč mezi ozubené kola ? Ale jo, to funguje skvěle.

Plánování - každý podnikatel, jdoucí se žádostí o úvěr do banky plánuje... Když dobře, vydělá, a splatí úvěr. Když špatně, jde do konkurzu.

janabok 24.6.2007 16:33

Re: vlku, zdravím...:-)

ad1) souhlas...

ad2) souhlas...

obé beze zbytku a bez podmiňujících určení...suma summarum: nadále platí: (to se asi mnohým líbit nebude, ale nedá mi to):

ti co umí a znají, se "zařídí" - byť ne v takové míře, jak by si přáli... druhá skupinu je naprosto nezajímáa je jim  ukradená...

ad "druhá skupina": vzhledem k tomu, že je té první naprosto ukradená, budou se mít stejně (spíše hůře)...

vlk 24.6.2007 16:42

Přesně tak.

Až přestanou někteří lidé, z pro mne nepochopitelných důvodů nazývající se pravičáky, apelovat na odpovědnost za budoucnost, děti, vlast a třeba genovou různorodost českých komárů a pochopí že všichni včetně bezdomovců, cikánů, zaměstnaců i zaměstnavatelů prostě maximalizují svůj zisk - a tady jim nedochází, že za zisk může považovat každý něco jiného - a nezačnou usměrňovat své aktivity tak, aby jejich maximalizace zisku šla pro nás žádoucím směrem, nebudou mít veškeré pseudoreformy valného smyslu.

Halladin 24.6.2007 16:42

Re: Re: vlku, zdravím...:-)

No konečně jedno upřímné slovo, a žádné kecy o tom, že "reforma je pro blaho všech ":-D

vlk 24.6.2007 16:42

Ty věříš politikům? :-)))

Halladin 24.6.2007 17:26

Re: Ty věříš politikům? :-)))

Já neměl na mysli politiky, ale zdejší " pravičáky":-D:-P;-D

Mír 24.6.2007 15:51

Článek je bohužel prvoplánově hloupý,

ještě hloupější, než odboráři a Ladislav N. dohromady...;-PP.S. Odbory mám rád stejně jako revizory, ale to neznamená, že si na ně musím plivnout. Jen pako z toho udělá takovouhle černobílou estrádu. JAGu, člověče prostá, jak jste přišel kupř. na to, že při generální stávce lidi do Prahy nepřijedou. Dopravní firmy ty lidi za peníze odborů, kam si lidé přispívají, rádi do Prahy odvezou. Kapitalista musí tvořit zisk.

advokat 24.6.2007 16:14

Re: Článek je bohužel prvoplánově hloupý,

Článek je výstižný, tak to skutečně je. Viděl jsem Václavské náměstí po demonstraci, tak nevypadala ani louka po technopárty.  A na nádraží spousta rodin s malými dětmi s batůžky, žádný  budoucí odborářský dorost, ale spíše obyčejní výletníci do Prahy. Ty lidi na Václavském náměstí ani pořádně nevědí, co ta reforma nebo spíše změny obnášejí a k čemu jsou.  Je neskutečné, jaké množství lidí se po zkušenostech z posledních desetiletí v ČR nechává stále oblbovat lidmi jako je Dušek, Štěch a další tak zvaní odborářští bossové.  Odbory jsou přece o něčem úplně jiném, ale to části obyvatel zřejmě nelze vysvětlit, protože   pro ně jej ednodušší nadávat a nechat se vést.

Mír 24.6.2007 17:27

zatímco advokát ví všecko, ale o ho*ně...

Hlupáku co nic nepochopil, lep si plakáty a až pochopíš, proč jsou odbory...ále, avokádový pako to stejně nepochopí....;-P

AGO 24.6.2007 15:37

Malý příspěvek k Bursíkovým vratným lahvím

Největším nepřítelem zelených jsou kupecké počty.:

Autor: AGO IP: 88.102.40.xxx Datum: 24.06.2007 15:31

Milý pane Bursíku,

ve svém článku horujete pro vratnost PET-lahví.S pomocí metru a kuchyňské váhy jsem došel k následujícím číslům :1 ks 2l PET láhve má půdorysný profil 0,1x0,1x,035 metru což znamená cca 285 kusů PETek do 1 krychlového metru. Velký  15 m dlouhý kamion pojme 38.475 kusů těchto lahví. Jestliže váha prázdné PETky je  cca0,04kg , je přepravovaná hmotnost bez palet 1,539 tuny. Odhaduji průměrnou vzdálenost plnírna-obchod  na 50 km,což při spotřebě "prázdného kamiónu činí asi spálení 10l nafty. Má otázka zní, zda přeprava prázdného vzduchu není větší ekologickou zátěží než PETka v přírodě či v kotli na hnědé uhlí.Pokud něco víte o čištění a desinfekci vratných PETek většinou se používá mnoho vody,málo horké vody,krapítek louhu a saponátů, k tomu spousta manipulace. Nezdá se mi, že jste tak hloupý , spíše odhaduji, že jste navedený.Vracení PETek není hloupost,pouze bych doporučoval "malý drtič" na principu mlýnku na strouhanku v každé potravinářské prodejně , zainteresovat obchodníky na výrobě drtě a hlavně vozit tuny né vzduch!Za použití zdravého selského rozumu čekám na odpověď-

AGO.

Marko Hýl 24.6.2007 15:24

Trochu poezie

Piják dobrých vín

Na střeše sedí kohout s pěti nohama a sedmi rukama,

zahnutou troubelí v zobáku, v biskupu s třema brkama.

Nechce mléko ani strdí, jen tiše řve a dost prdí.

Haf 24.6.2007 15:13

Šťastný to život odboráře.

Když mu souzi zaříděj takovou hezkou procházku po Prase.

MUDr Jiří Kilian 24.6.2007 15:16

Re: Šťastný to život odboráře.

Jsem je viděl na fotkách spíše postávat

JC 24.6.2007 14:49

Džamila v OVM opět zaperlila

Od 1.1.2008 bude zřízena fungl nová agentura pro řešení romské problematiky. Koncepce řešení těch opravdu velkých problémů s našimi milými spoluobčany je sice podle jejích slov "bezzubá"  (lidově řečeno na pendrek), ale přesto agentura bude disponovat mnoha mld z evropských fondů. Svou vlastní koncepci si prý bude agentura tvořit za pochodu;-O.

Takže lze jen sázet na výši pokut, které budou daňoví poplatníci odvádět do Bruselu, pokud se ty peníze rozfrcají s nulovým dopadem na problém (hlavně do kapes spřízněných příjemců). A že se tak stane, na to vemte jed!!!

Jen tak přemítám, kdo asi bude dobře placen onou Agenturou. Žeby převážně členové strany Zelených? :-/

V OVM podle mne hovořili smysluplně 4 lidi : Čunek, starosta Břeclavi a oba zastupitelé ÚNL. Ostatní jen plácali fráze, hlavně ten expert z "Člověka v tísni".

MUDr Jiří Kilian 24.6.2007 15:05

Re: Džamila v OVM opět zaperlila

ROmský zástupce pravil, že Romové dělají jen to, co jim umožńují zákony.

Jestliže zákony umožňují Romského zástupce, pak jsou rasistické. Vůdcové rasových a národních menšin jsou markerem selekce podle národnostfi a/nebo rasy.  Agentura pro řešení problému rasy je stejným markerem.  Kontradikce politiků a výstupů z jejich činnosti jsou sice skryté, ale o to významnější.

Klapacius 24.6.2007 15:28

Re: Džamila v OVM opět zaperlila

Hejtman Šulc byl také dobrý. Džamila = katastrofa :-/;-(

Nika 24.6.2007 16:04

Re: Džamila v OVM opět zaperlila

Tak to je nejlepší způsob, jak romskou problematiku zabetonovat. Tito noví úředníci se budou velmi snažit, aby si ten "džob" náhodou nezrušili a aby předvedli, jak jsou potřební, budou nacházet problémy i tam, kde nejsou, nebo jsou ve skutečnosti velmi lehce řešitelné... :-/

Ladislav N. :-))) 24.6.2007 14:34

Blbost týdne: Halladin:

Autor: Halladin IP: 88.208.94.xxx Datum: 24.06.2007 12:22 ....Proč chodí lidé do hypermarketů ? Protože je tam laciněji. Takže tím argumentovat je poněkud mimo.......

Psáno jako reakce na:

Autor: Karel 22 IP: 89.190.45.xxx Datum: 24.06.2007 11:54

Hordy hladových lidí jsem nikde neviděl. Zato hypermarkety jso nacpané hordami lidí, co chtějí utrácet prachy. Už se tam nedá ani zaparkovat. NIKDE!!!

Halladine, měl byste si na pavoučích flaškách zavést "ekonomickou rubriku" ... ;-DR^

MUDr Jiří Kilian 24.6.2007 15:18

Re: Blbost týdne: Halladin:

no tak ještě levněji je na vietnamském rynku

Halladin 24.6.2007 15:58

Re: Re: Blbost týdne: Halladin:

Tam ale potraviny a drogerii neprodávají.