1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ne! 18.10.2007 23:35

O přesouvání na Pankrác jsem neslyšela, mluvilo se snad o Opatově..

A souhlasím s někým, kdo psal déle, v poseldním kole to byly samé kýče..ty pěkné návrhy vypadly mezi prvními..a vůbec nevěřím tomu, že poroto neovlivnilo Kaplického zvučné jméno(mně osobně příjdou jeho stavby nechutné)

Pišta 8.4.2007 10:43

Re: Re: čas neukáže nic

To je pravda.Ale nejlepší byl ten obří bilbord  s moudrým pohledem největšího Čecha všech dob!Śkoda, že nebyl trochu trvanlivější. To by byla atrakce pro turisty !

krasomil 6.4.2007 22:58

K Mánesu si to ani nepřičichne

Když je něco krásné, tak to léty zraje jako dobré víno.A ošklivá věc se časem stává ještě oěklivější. Jako plzeňské divadlo. říká se mu dům hrůzy, už tam stojí léta a  já ne ne si na něj zvyknout. A tento výplod chorého mozku bude to stejné

jana 1.4.2007 22:08

nejde o neco neobvykleho,ale je to kopie z filmu pro deti o teletubbies

videli jste ty navrhy, ktere neuspely?No nektere -  nadhera. Proc musel zvitezit ten kyc - obydli pro teletubbies?

Vašík 1.4.2007 16:37

Re: Re: Re: Pane architekte děkuji

Tak si představuji jarního huhuláka

PB 21.3.2007 19:15

Re: Re: presunuti

jak by vsichni podle vzoru velkého Milana Knížáka přesunovali knihovnu na Pankrác....

A že tam není s největší pravděpodobností žádný pozemek, na který si stát nebo město mohou dělat nárok ?. To marťany / bolševiky / pravdaře a láskaře / nezajímá, nějaký pozemek se tam zabaví a basta fidli !. Aspoň zpětně si to na sjezdu / fóru / v kráteru /  schválíme a pochválíme....

Chudák realita, dostává co proto !  Ale vážně, kam na Pankrác ? PB

PB 21.3.2007 19:07

Re: Re: Pane architekte děkuji

Chybí mi v probíhající diskusi připomenutí, co je teď na místě budoucí stavby, tj. autobusové parkoviště a nepoužívaná smyčka tramvají. Prostředí, které nemá s diskutéry tak oslavovanou zelení nic společného. Dle zatím zveřejněného modelu nebude stavba zasahovat do stávající vzrostlé zeleně v okolí. A ti diskutující, kteří už předem lkají nad osudem Letenské pláně by si měli na místo zajít, pozemek je od pláně oddělen poměrně širokým pruhem zeleně, pak je teprve část plochy pláně s dalším parkovištěm autobusů, kde ovšem budou výjezdy z tunelů okruhu a pak teprv pláň ( pokud se jde směrem od metra ). Kdo tedy hovoří o zastavění Letenské pláně knihovnou, prozrazuje svoji neznalost konkrétní situace ( stačí se podívat na mapu ) PB

PB 21.3.2007 18:58

Re: Re: Jak si představuji moderní knihovnu já:

vysílač jede na plné pecky, anten je tam 3x víc než při zahájení provozu... Není totiž jen TV a R, je spousta rádiových sítí a těžko čekat, že stále větší objemy dat se budou posílat jinudy než vzduchem.

apolitik 19.3.2007 23:01

Re: Pane architekte děkuji

Jasně šmoulo máš recht!

Pavel Vandas 19.3.2007 13:15

Re: Soutěž byla regulerní

K porušení pravidel soutěže si dovoluji mít teto názor.Byť byla podmínka porušena a návrh měl být vyřazen, nemyslím,že striktní trvání na pravidlech je ta správná cesta . Ukáže-li se , že navrhované řešení tak vysoce převyšuje ostatní návrhy,budiž.Nicméně nemohu nevznést pochybnosti.Podrobné zadávací podmínky specifikovaly přesně požadavky na několik set místností v mnoha sekcích knihovního provozu do takových podrobností,jako je přesná výněra místnosti, její vazba na místnosti jiné ,vazba a dostupnost z jiných sekcí až po strojní či nábytkové vybavení, či požadavek přímého denního osvětlení jednotlivých prostor.Ze zadávacích podmínek bylo nade vší pochybnost zřejmé,že je sestavil tým odborníků dobře obeznámených se skutečným provozem knihovny.Chci se nechat poučit vítězným návrhem jak důsledně oddělí třeba restaurátorské dílny vítězný návrh a jak zajistí správné řazení provozů včetně jejich denního osvětlení. K problematice konzervačních fondů jen následovné. Sklady knih kde bylo určeno jak mají být velké i jakou technologii mají uvažovat/zda pevné či posuvné regály/ je jaksi samozřejmě podsouváno nám ostatním účastníkům,že modernější robotizované systémy skladování neznáme.Známe. Tyto jsou už několik desetiletí používány např.pro centrální sklady náhradních dílů pro automobilky. Požadavek umístění konzervačních fondů do nadzemních podlaží avšak ne pod střechu mě přišel logický.Obsahují-li tyto fondy unikáty národního písemnictví od roku 1800 do 1940. t.j od Palackého po Vančuru pak jejich umístění do robotizovaného stroje který,když při technické závadě, či přítomnosti magora v obsluze vyhoří, zbydou  mně i ostatním pouze oči pro pláč. Proto požadavek relativní těžkopádnosti rozdělení skladů se mi zdál logický.

Pavel Vandas 19.3.2007 13:09

Soutěž byla regulerní

 

 S velkým zájmem si čtu různé názory na vítězný návrh knihovny. Jako jeden z účastníků soutěže,který skončil v pelotonu 350 krabic od bot,se škodolibě usmívám ,jak vítězný návrh je lámán v kole a porota natahována na  skřipec.Nicméně dovolím si ,Vám kritikům ,sdělit i jiný pohled na problém. Už to ,že Národní knihovna byla zadána na základě mezinárodní soutěže a podle všech pravidel proběhla je v našich krajích hodno nejen zřetele ,ale obdivu.To,že porota vybrala návrh podle svého vkusu,a ne mého,je sice pro mne osobně méně příjemné ,avšak je to v souladu s posláním, které měla ve svém statutu.To co nám chybí je trocha pokory umět přijmout fakt ,že jsem ten mnohaměsíční maraton nedoběhl na dekorovaném místě.Na vítězný  návrh mám samozřejmě názor od arch.Kaplického diametrálně odlišný. Ten jsem vyjádřil svým projektem, který hledal své inspirace spíše u děl vídenského architekta Hundertwassera než v ideách "moderní " architektury ,která to o sobě hlásá už od dob funkcionalismu t.j. 80 let. Už jen ten termín "moderní " považuji za výsměch. Tímto termínem jsem byl mlácen po hlavě celá studia a v odborném tisku dodnes.Pod pojem krabice od bot ,by se dal shrnout celý vývoj architektury od antiky po dnešek, přesto si myslím ,že mnohé z těchto, vysoce převyšují svou nadčasovostí díla "modernistů" s jepičím životem na vlně módy a rychlým pádem do zapomění.Ohromit svou arogancí ke kontextu,je jak vidno úspěšné,avšak nemyslím si,že je to záruka světově špičkového řešení.

fanka 11.3.2007 17:35

Re: Jmenované stavby měly však na rozdíl od tohoto hnusu...

Jó hlavně, že se nám cizinci budou smát. To jako nám z Horní Dolní ? To je to nejdůležitější.

george 11.3.2007 4:36

Re: Proboha!

Ze všeho kolem se mi dělá zle! Jaká arogance architekta a sebevíra, že se tento náhodný tvar může měřit s něčím, co vznikalo tisíc let. Jaká arogance poroty, jejíž jmenování se zcela minulo s pravidly ČK architektů.Jak slabá a alibistická reakce téže komory na evidentní porušení podmínek, tolik sledovaných u všech , i zcela nepodstatných arch. soutěží! Co památkáři, tolik rozčilení nad skleněnou krabičkou na domu paní Mládkové.Proč hysterie nad dostavbou pankráckých výškových budov zcela mimo vnímaný okruh historického ve světě naprosto ojedinělého středu  města. Jaká malost argumentace (i ČKA), že arch. Kaplický si zasluží "konečně" mít taky v Praze svůj pomník.Proč potom arch. soutěž, když to mohlo být zadáno z volné ruky? Najivním občanům malá informace: jako účastník i porotce několika arch. soutěží mohu potvrdit, že, až na nepodstatné výjimky, rukopis výraznějších návrhů a většinou i jejich rendering určuje autora na první pohled. Anonimita soutěže nemusí být formálně vůbec narušena. Jaké vlastně máme v Praze štěstí, že dosavadní soutěže na Staroměstskou radnici skončily přiznáním, že zatím ten pravý návrh , a už po dobu skoro 100 let jaksi nebyl nalezen. Třeba nám UIA (mezin. unie arch. ) zase připraví nějakou soutěž, aby zbylo na další velikány české architektury, kteří to doma neměli lehké!

Tímto zároveň vyzývám nejen památkáře a skutečnou kulturní elitu národa, aby se pochlapili a (minimálně) nechali analyzovat všechy aspekty tohoto rychle upečeného ideově neodůvodnitelného návrhu, zejména jeho vliv na panorama Hradčan a k prověření správnosti zákresů stavby do terénu, které jsou součástí návrhu. Předsednictvo komory arch. vyzývám k prověřění legality soutěže, podání protestu v případě, že bude v tomto směru jakákoliv pochabnost a poton k okamžitému odstoupení za projevenou neschopnost při vypsání předmětné soutěže.

Otrapa 10.3.2007 12:02

Re: presunuti

To v zadnem pripade. Budovu bych postavil na pankraci nekam kde nebude pokud mozno  videt a funkci tj. knihovnu na letne!

takybezec 9.3.2007 10:27

Re: U Kaplického knihovny

Hotel ctyr rocnich obdobi ? Jancici dum ?!? What next ? Perfektne technicky provedeny vykal, z uslechtilych materialu ? To by s tou udajnou ceskou architektonickou zacpou melo skutecne pohnout. Uz to vidim, jak bezi. ;-)

Miloš Zfrantišku 8.3.2007 16:49

U Kaplického knihovny

bude hodně záležet na kvalitě provedení a použitých materiálech. Jestliže toto bude splněno má knihovna šanci. Česká architektura se potřebuje hnout z místa. Zatím až na několik vyjímek (Tančící dům, Hotel Four Seasons a několik málo bytových a rodinných domů ) nic moc. 

jepice 8.3.2007 8:51

Re: Re: Re: opravdu úctyhodná porota,

To, že většině členů poroty muselo doklapnout, od koho je dotyčný návrh, je jasné. Když někdo dlouhá léta po světě staví velmi originální objekty,  pak skoro každý, kdo se o architekturu zajímá, musí jeho autorství odhadnout. Proto anynymita soutěže /ve které jsou výrazné projekty/ jen těžko může být absolutní.

Subjektivní dojmy mohou být různé, to je pochopitelné. Nikdo vám ten váš nebere.

taky(radoby?)odbornik 8.3.2007 0:49

Re: Já proti tvaru nic nemám

O jakem "tvaru", v tomto pripade, lze hovorit?

taky(radoby?)odbornik 8.3.2007 0:48

Re: Škoda, že nevíte,

Mam li tomu teda rozumet, tak tvrdite, ze to ti lide vlastne plati z vlastni kapsy a nebo tim minite, ze se jiz davno podelili ?!?;-)

taky(radoby?)odbornik 8.3.2007 0:12

Re: Re: opravdu úctyhodná porota,

Ono tech zenskych tam bylo vic a jako zenska asi vite, ze to jde i bez toho kafe. Nevim ale, jak tezko se k te "jednomyslnosti" porota prodirala, neb podle jednoho clena poroty tam byly pry "ctyri vynikajici navrhy".

Vzhledem k tomu, ze vitez souteze byl predem "osobne" vyzvan jednim jejim (muzskym) clenem, aby se zucastnil,  ze tam sedely dve k nemu velmi blizke zeny, o "anomynite" se toho asi mnoho nenamluvi ("Muj navrh drahousku je ten zeleny vykal s obrovskym okem"). Take, kde mimo reditele knihovny a jednoho "vrativsi ho se emigranta" nebylo vlastne zadne dalsi domaci zastoupeni, takto necitlivy vysledek, k danemu prostredi, pak jiz vubec neprekvapi.

taky(radoby?)odbornik 7.3.2007 23:53

Re: Pane architekte děkuji

Jsem z Prahy a znam mnohem vice mnohem "sedivejsich" jejich casti, kde napriklad i takovy to "Tancici dum" by byl nespornym obohacenim mistniho prostredi.

Nevim, kde v Praze "nepolitici" zpravidla bydli, ale Letna svym sirym prostorem uprostred Prahy, lemovanym zeleni a vytvarejicim pusobivou podnoz tomu (dnes zas jiz) "Vlastnictvi vseho lidu", na mne sedivym dojmem ale vubec nepusobi.

Na druhe strane pripoustim, ze tento navrh knihovny, pripadajici z venku spise jako obrovsky (40 m+ vysoky) zeleny vykal, by svym zevnejskem pusobil mnohem lepe uprostred jednoho z tech panelovych "mest" z doby "normalizace a vubec budovani lepsiho pristiho" nebot extrem se potira nejlepe zase extremem (a exkrement exkrementem).

Zaverem. Ton celeho clanku pana architekta mi pripada zcela zavadejici (cesky receno "demagogicky") nebot vybrany projekt pana Kaplickeho napriklad Sydney Opera House it ain't !

IDIOL 7.3.2007 23:22

Re: Re: ???

Dekuji za Vas laskavy odkaz. Musim rici, ze toho pan Kaplicky, podle svych stranek, moc nepostavil a nakonec neprekvapuje, ze to co je na jeho strankach zobrazeno jako stavba (ne projekt) je zpravidla mnohem "krabicovitejsi" (pokud ne primo zahrabano pod zem) nez ty ruzne "volne tvary" jeho neprovedenych navrhu.

Je toliko jen doufat, ze ceska strizlivost se postara o to, ze i tato letenska "rozteklina" bude na pana Kaplickeho strankach take vzdy jen zobrazena coby "idea" a ne provedena stavba.

Ve svem "ceskem buranstvi" mne az napada, co by bylo horsi: Prostavet takto ty zminene 2 (+2?) miliardy a nebo je jen tak "hezky cesky" rozkrast ? ;-)

nepolitik 7.3.2007 15:43

Pane architekte děkuji

Jsem rád, že na kritiku některých rádobyodborníků odpovídá skutečný odborník a připomíná jak těžko se vžívaly některé stavby, které jsou v současné době kulturními památkami a chloubami měst, ve kterých byly postaveny. Mě osobně se návrh velice líbí a myslím si, že bude oživením této šedé části Prahy.

jepice 7.3.2007 14:20

Re: opravdu úctyhodná porota,

Myslíte, že ty dvě ženské daly ostatním porotcům něco do kafe? Pak je ovšem otázka, proč by se omámení porotci neozvali, až by z nich ta drogy vyprchala. Nebo jak to ty čarodejnice  dokázaly, že všichni hlasovali pro tenhle návrh?

Jedno vysvětlení bych měla: všem  se líbil.

alex 7.3.2007 13:15

Re: Re: Re: Re: Za co a proč?

Ano prosím, jsem tomu ráda, líbí se mi to, pokud se ten návrh bude realizovat, bude k němu vodit všechny návštěvy ( a vyslechnu si všechny nesouhlasy). Já se těším, a jen se v bojím, že to někdo zatrhne.

aida 7.3.2007 11:47

Re: Re: Re: ???

;-D Kdo platí pivo? ;-)

Oma 7.3.2007 11:32

Re: Re: Re: Re: Opomenut Mánes

Ano,souhlasím.

danyd 7.3.2007 11:18

Re: Re: ???

http://www.future-systems.com/architecture/architecture_list.html

aida 7.3.2007 11:18

Re: Re: ???

Zkuste se podívat tady.

Oma 7.3.2007 11:18

Re: Re: Re: Opomenut Mánes

Ukázky  "tohle"  jsou zjímavé a netradiční,škoda,že neměly naději na úspěch