26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
DJ 17.12.2009 5:23

odkazy

Poučné texty už psali jiní:

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metro-na-letiste-ze-ktereho-zustava-rozum-stat.html

http://subrt.blog.idnes.cz/c/91790/Chteli-metro-ne-rychlodrahu-Budou-mit-oboji.html

Kresinka 17.12.2009 5:13

Tak mě by stačilo,

kdyby se u nás přidala jedna stanice tramvaje č. 2 z konečné zastávky Skvrňany do Křimic. Objíždíme autobusy pěknej kus Plzně a na konečnou tramvaje koukáme ( když je jasno )

platce dani 17.12.2009 1:53

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi III.

Dalsi vec a dost podstatnou, je moznost pokracovani trati z letiste do Kladna, tim by se vytvorilo logicke spojeni letiste a zaroven nejvetsiho prazskeho satelitu, tak jak je bezne vsude jinde v Evrope.

Nedavno se v Praze probirala moznost zruseni Masarykova nadrazi, to by bylo myslitelne po vystavbe noveho prujezdneho podzemniho nadrazi mezi Hlavnim nadrazim a Muzeem, do nej by se zaustily trate od Buben, Libne a dlouhyni tunely od Vrsovic a Smichova,pak by vlaky mohly jezdit Kladno - letiste - Praha Muzeum - Ricany. Tento navrh pochazi z ministerstva dopravy nebo SZDC, cili neni jen snem fanousku.

Vypada to jako, ze jsem zavilym pritelem rychlodrahy, je to i proto, ze metro v prazskem pojeti je az prilis zatizeno ruskym megalomanskym vzorem, vhodnym pro vetsi mesta nez je Praha, a mist kde se da uplatnit v nejakych ekonomicko a zaroven user friendly mezich neni tolik, kolik by si stavitele praly. Pokud by u nas bylo metro ve stylu Kyjev, Oslo, Budapest nebo Londyn dalo by se o jeho vedeni na letiste uvazovat, takhle ma navrch vlak.

Standa (nebolševik) 17.12.2009 8:51

Re: Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi III.

1) Dlouhý tunel z podzemní stanice Hlavní nádraží na Smíchov je utopie (odhad ceny 40 mld. Kč + obrovské technické problémy s vyústěním na Smíchově, kde by se nová trť musela vykřížit s metrem a nacpat mezi staré tratě, které nelze zrušit).

2) Dráha na letiště má být odbočkou dráhy na Kladno (zřejmě by nová trať až do Kladna byla příliš drahá, tak se jen modernizuje stávající).

Jinak se mi na letiště také více zamlouvá představa "rychlodráhy", než metra. Někde jsem četl, že metro na letiště vede pouze v Londýně (Heathrow) a v Madridu, jinak se využívá dráha (která mimochodem vede i na obě zmíněná letiště také).

platce dani 17.12.2009 1:52

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi II.

Aby se prostředky na stavbu rychlodráhy zaplatily, odhaduji, že jízdenka z Ruzyně do centra bude stát několik stovek.

Kdyby jste to chtel brat takhle, tak to by nekolik stovek musel stat i listek na metro, a rovnez na dalnicich by muselo byt myto pro osobni auta aspon 10korun/km.

Navíc rychlodráha neobslouží oblast Ruzyně, Vokovic a Veleslavína, Dejvic, Bubenče, Holešovic, takže ztratí význam lokálního spoje pro tyto oblasti.

Na nyni uvazovanem projektu tzv. rychlodrahy jsou zastavky Masarykovo n., Vltavska, Vystaviste, Hradcanska, Veleslavin, Liboc, Ruzyne, Dlouha Mile a Letiste. Stridani rychleho a pomaleho vlaku neni zrovna optimalni na trati tohoto charakteru. Pokud ho nejaky politik nebude pozadovat, zadne rychle vlakynevyjedou, ackoli se o nich drive uvazovalo. Obecne rychle vlaky funguji tam, kde funguje silna rychlikova relace, coz tady jaksi nefunguje. Samo letiste a milionova Praha nevygeneruje dostatek cestujicich na primy rychly vlak.

Navic vlaky by vyrazne zrychlily vnitromestskou dopravu v relaci Praha 6 - Praha 7, kde soucasne tramvaje jsou na hranici kapacity a ani nejsou buhvijak rychle.

platce dani 17.12.2009 1:51

Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi I.

O metru: A hlavně se platí jako v MHD a ceny jsou stále relativně dostupné.

Tohle plati ve vlacich po Praze uz asi deset let, vlak totiz neni nic jineho nez jeden z prostredku MHD, vubec nevadi, ze konci treba v Pardubicich a ne na okraji mesta. 

Nákladné to bude ovšem stejně jako budování metra do Ruzyně, to připouštějí i experti.

Vystavba rychlodrahy ma vyjit na cca 1/2 ceny metra, provozne je trat taky levnejsi (osvetleni, vzduchotechnika jaksi odpada). Samozrejme rychlodraha se muze jeste prodrazit, pokud si nekdo vzpomene tu postavit tunel, tu zahloubit, tu novou zastavku,...

PSp 17.12.2009 13:20

Re: Vezmeme si to jedno po druhem, pane Lukesi I.

Zapomněl jste na přechody pro lední medvědy ;-)

Hadí oči 17.12.2009 1:51

Ještě pár pražských akcí

typu olympiáda nebo opencard, a snad už někomu dojde, že se do Prahy nevyplatí ani koňská dráha.

Ale pravděpodobnější je, že se postaví metro, rychlodráha a plavební kanál současně.

Hubert 17.12.2009 1:49

Nejdřív je nutno postavit trasu D!

Protože jih Prahy a jižní okolí je prakticky odříznuto od centra. Autem se ve špičkách nedá do centra prakticky dostat. Postavit metro do Písnice a tady odstavná parkoviště! Déčko by moc odlehčilo trase C..

M.S. 17.12.2009 1:31

Co má vést na ruzyňské letiště?

Pokud nemáme peníze ani na metro ani na rychlodráhu tak jsou veškeré starosti tohoto směřování zbytečné.

zdeněk 17.12.2009 0:43

Aby se prostředky na stavbu rychlodráhy zaplatily, odhaduji, že jízdenka z Ruzyně do centra bude stát několik stovek.

a nedá se to samé napsat o metru?

HonzaR 18.12.2009 11:25

Re: Aby se prostředky na stavbu rychlodráhy zaplatily, odhaduji, že jízdenka z Ruzyně do centra bude stát několik stovek.

Samozřejmě, metro tím směrem je ve všech scénářích mnohem dražší než vlak.

hh 17.12.2009 0:41

Trasa B

Proč neprotáhnout "B" ze Zličína na Ruzyni??? Je to na dohled a nic nebrání tomu, aby to šlo po povrchu!!!

Radši si odpovím sám :-(. Bylo by to moc laciné a "zainteresované složky" by si nepřišly na "své". ;-€

R.J. 17.12.2009 0:48

Re: Trasa B

Trefa !R^

Pavel Kořenský - eurosabotér 17.12.2009 1:34

Re: Trasa B

No o tom se pokud vím uvažovalo, ale pak nějak převážil názor, že pokud metro, tak by asi bylo o něco vhodnější protáhnout na letiště trasu A z Kulaťáku. Výhodou mělo být to, že by ta trasa mohla sloužit i lidem ze Střešovic, Motola atd. a pro spojení do centra by byla rychlejší než trasa B.

hh 17.12.2009 1:49

Re: Trasa B

Trasa z Kulaťáku k Motolské nemocnici je magoriáda! Spojení od Anděla je ta route k nemocnici a ne přes Dejvice. Všichni mají pod kůží zažranou 119 a nedokážou najít racionální a lacinou cestu na LKPR. Rovnou trasa "B" ze Zličína!!! Za pár šupů a je to tam!!!

Jirka1 17.12.2009 9:45

Re: Trasa B

Trasa ze Zličína by za pár šupů nebyla. Je to 6km. Povrchově by mohla vést jen v krátkém úseku podél R1 mezi křižovatkou R6xR1 a silnicí na Sobín. Směrem na jih by pak musela do tunelu, aby podjela novou zástavbu na Zličíně a mohla se napojit na stávající trať. Úsek od R1xR6 na sever překonává i R1 estakádou, následně by trať musela opět pod povrch, aby nešla po ranveji. Dál by to znamenalo nutnost použít jiné soupravy, protože současné vlaky metra nemají vytápění a několik km na povrchu v zimě by rozhodně nebylo příjemných. Celková jízdní doba by byla okolo 30 min.

Osobně jsem pro rychlodráhu, která letiště připojí k centru rychle s možností snadného přestupu na všechny trasy metra a vlaky. Název rychlodráha ale vyvolává v mnohých zřejmě představu nějaké vlakové dálnice či trati TGV. Ve skutečnosti jde jen o modernizaci současné jednokolejky, která zároveň s tím vyřeší kapacitní napojení Kladna. V kritických pasážích Dejvic a okolí Hradčanské je klidně možné její mírné zahloubení, na ceně to zase tolik nepřidá.

Trasa A metra je navržena tak nesmyslně, že cesta na letiště po ní bude trvat stejně jako dnes autobusy, její jediný účel je prohnat další miliardy z magistrátu a ještě přitom zhodnotit něčí pozemky na Dlouhé Míli. Dopravní smysl nemá - Evropská je již obsloužena dobře TRAM a dál za Motolem nejsou dopravní intenzity na to, aby stavbu tratě ospravedlnily.

lukas 17.12.2009 11:58

Re: Trasa B

perfektní , přehledné argumenty, naprosto souhlasím

Čtenář 18.12.2009 23:47

Stačí jazyková nevybavenost

Pojem rychlodáha vznikl z představy založené na neznalosti obsahu slova S-Bahn, což je německý systém městské a příměstské dopravy. S-Bahn je zkratka za Stadtschnellbahn, kde to "S" je za Stadt, nikoliv za schnell. V Německu však S-Bahn (druh železnice) , U-Bahn (metro) a často i tramvaj používají stejné kolejnice takže mohou často používat stejná nástupiště, pravda, systémy napájení jsou různé. Představy pana architekta o (průměrné?, špičkové?) rychlosti vlaku 100 km ve městě jsou úsměvné, podobně jako představa radnice, že cestou metrem na letiště se stavím v nemocnici.

Chris Kelvin 17.12.2009 0:41

Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Metro má několik nevýhod - i na povrchu musí vést v tubusu a soupravy jsou konstruovány na opravdu malou rychlost. Stavba metra na takové vzdálenosti by asi byla dražší, než stavba rychlodráhy.

Ale jinak uznávám, že tohle rozhodnout není jednoduché. Navíc u nás neexistuje jednotná koncepce přažské dobravy. Když si vezmu tunel pod Vihohrady a srovnám to se současnými investicemi, v porovnání k síle ekonomiky, tak je to docela bída. Nové tramvajové trati skoro nevznikají, trasy metra kopírují tramvaj a docela zbytečně vedou souběžně se železniční tratí (béčko od Florence na Černý most). Něco jako berlínský S-bahn tady neexistuje. Hlavní nádraží je jaksi dopravně "zahleděno do sebe". Pozemky, použitelné pro dopravní stavby tohoto druhu byly navíc "úspěšně" privatizovány těm správným lidem a titíž lidé si přejí zrušení Masarykova nádraží a jeho rozdělení na stavební pozemky.

doxtan 17.12.2009 7:08

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Béčko je nesmysl od Zličína až na Černý Most, po povodních Smíchov Hlavák za 5 minut, o tom se mi teď nezdá. Celý Béčko vymyslel Kapek, aby měli dělníci komfortní spojení do Kolbenky. Kapek v hajzlu, Kolbenka v hajzlu, tak jen to metro zůstalo.

Jirka1 17.12.2009 8:57

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Jasně, B vymyslel Kapek. A proto ho namalovali už Belada s Listem v roce 1926 :-)

http://metroweb.cz/metro/historie/mapy/01.jpg

Metro má jiný účel než vlak. Ten nemůže stavět na každém kroku. Takže Smíchov-Hlavák vlakem za 5 minut je fajn, ale zkuste to samé bez metra z Anděla na Náměstí republiky.

huhu 17.12.2009 8:36

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

co slovo to neznalost. Pražský S-bahn mimochodem existuje, jednotný systém ROPID taktéž, trasa železnice Florenc-Černý most má koleje vytíženy atd..

liupus 17.12.2009 13:00

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Je to tak. Ovšem většina lidí neví jaké nabízí S-bahn (železnice) možnosti. Nic neví o možnostech jeho (jejího) využití. Ten, kdo nebydlí přímo u ní, nic netuší. Žádná pořádná informace, kromě nic neříkajícího hlášení na příslušných zastávkách v metru. To by chtělo hlavně lepší PR. Čili vraťte železnici život, popularitu, ... A pak se můžeme bavit dál. Dneska ví o metru kdekdo kdeco, ale o železnici?

Jan 17.12.2009 13:57

Re: Naše ekonomika na tom lépe už byla :-)

Vy nevíte, že v Praze a okolí jezdí vlaky? 

Tak pro Vaši informaci: První přijel do Prahy v r. 1845...