25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mgr. Milda 17.12.2009 10:11

Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

těch pár cestujících optimálně odveze autobus třeba na náměstí v Dejvicích, odtud pak lze dále i metrem. Kdo má více zavazadel, ten si raději vezme taxíka. Proto by bylo důležité, stanovit pevné ceny mezi letištěm a některými hotely v centru, aby cestovky mohly svým klientům vydávat přímé poukázky na taxíka a omezit tím dohadování o ceně. Nejrychlejší a nejlepší cestou je proto optimalizace celé silniční trasy mezi Dejvicemi a letištěm, zřízení krátkodobých parkovišť pro cestující, přijíždějící vlastním autem přímo před vchodem do haly. Samozřejmě, bezplatné parkování na 30 minut, pak pořádná pokuta a odtažení, pro taxíky jiný vyhražený příjezd, tak aby nedocházelo k útokům. Vzhledem k poměrně řídkému  provozu na letišti by byl autobus nejvhodnější tak, aby přijel půl hodiny před odletem a odjel čtvrt hodiny po příletu, tak aby nejezdil prázdný.

Pro pověst Prahy mají zničující účinky taxikáři, kteří využívají svůj monopol téměř zločinným způsobem. Účastníci vědecké konference v Praze byli už v Mnichově upozorněni na zlodějské taxikáře v Ruzyni.

Pražské megalomanství se projevuje tak, že základní předpoklady slušnosti jsou ignorovány, za to mají návštěvníkům imponovat obrovské ale liduprázdné projekty.

Předseda 17.12.2009 10:15

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Pod to bych se podepsal R^

huhu 17.12.2009 10:45

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

můžete bučet spolu Rv;-P

Hanka 17.12.2009 11:11

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Pár cestujících, haha  jak často tou 119 jezdíte. Já pomerně ano a obyvatelé jezdí svorně s turisty jako sardinky....

Pražák 17.12.2009 11:41

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Máte samozřejmě pravdu. A teď si představte, že ten spoj vynechá a v sázce jsou letenky za několik tisíc, o času nemluvě.

NevericiTomas 17.12.2009 12:15

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Sem zazil...autobus ma zpozdeni, pristoupi parta indocechu s muzikou na mobilu nahlas. Ridic zapichne bus a prej at je vyhodime nebo dal nepojede...nevedel jsem komu skocit po krku driv

sofiv 17.12.2009 14:05

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

tak to je hustý...

Kaa 17.12.2009 12:06

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

Ehm, řídký provoz? Mluvíme všichni o stejném letišti? Například dnes mezi dvanáctou a jednou hodinou odlétá dvanáct letadel, tj. průměrně jednou za pět minut. Půl hodiny před kterým by měl přijet ten autobus?

Mírně se omlouvám, obvykle se snažím nepoužívat ironii, ale takto rozhodný příspěvek od autora, který evidentně nelétá často, mě trochu vyvedl z rovnováhy

šakal 17.12.2009 13:47

...Nebojte se!...

....Klidně "používejte" i humor! ;-)

Jenda 17.12.2009 23:22

Re: Na takové provinční letiště jako je Praha je metro přehnané

With 12.7 million passengers in 2008, the busiest one within the new EU member states. Ale jo, par cestujicich.

Minutus 17.12.2009 10:08

Nečekal bych

a postavil to hned. Tak jak to navrhujete. A pokud možno vytvořil podmínky pro mimopražské stavební firmy. Byly by levnější (pokud by se nepovedlo zkorumpovat opět pařičné lidi), hůře by se jim dařila korupce (v Praze se už všichni moc znají) a snížila by se nezaměstnanost, což by ušetřilo nemálo peněz jinde. Kromě toho by to zvedlo HDP a tím i státní rozpočet. Ovšem chtělo by sto pořádnou razii na zaměstnávání nelegálních imigrantů. 

stařík 17.12.2009 10:51

Re: Nečekal bych

Už se těším jak tam přijedou permoníci z Kutné Hory;-D

Minutus 17.12.2009 20:07

Re: Nečekal bych

Co třeba z Ostravska?

rolandszewczyk 17.12.2009 10:06

,

a my tu z Ostravska tam to metro ani ine glajzy kajsi do toho pole z letadlama nechcemy,bo stejně mam bližej do Vidna či Waršavy,a stejnak,Viden by bylo ganc lepši metropol jak Praga,už inym tymu,bo tam nima tyn Bem a Topolanek s Paroubkem

douša 17.12.2009 9:37

Metro, ale přímé

Bez nesmyslné objížďky přes Motol.

čm 17.12.2009 10:08

Re: Jedině koňka !!!

nnnn 17.12.2009 10:57

Re: Metro, ale přímé s odbočkou

Na Veleslavíně rozvětvit trasu A na direttissima Letiště a serpentissima Petřiny-Motol-Bílá Hora-Řepy-až na Zličín(přestup trasa B!!!). To je jasné každému, kdo se podívá na mapu a má v hlavě residua selského rozumu.

nnnn 17.12.2009 11:29

Re: Metro, ale přímé s odbočkou oprava a detaily

Větvit A už na Červeném vrchu a přidat do klikatice Vojenskou nemocnici: tj. stanicově: Červený vrch - Vojenská nem. - Petřiny I. - Petřiny II. (Hvězda) - Vypich - Motolská nem. - Bílá Hora - Slánská - (Sídliště) Řepy - Sídliště Zličín - Zličín (metro B).

Stanicově na letiště: Červený vrch - Veleslavín - Divoká Šárka - Dědina - Dlouhá Míle (terminál 3 + bus+P+P) - Letiště Ruzyně

Ale co naděláte, když velkoměsto se podle urbanistů staví jako shluk ohrazených vesnic bez návaznosti a infrastruktury, kde jedinou náplní času obyvatel je procházet se náhodnými směry mezi betonovými krabicemi a hojnou veřejnou pseudozelení...

žibřid 17.12.2009 13:14

Re: Metro, ale přímé s odbočkou oprava a detaily

Mimochodem, tohle se mi zdá jako taky dobré řešeníR^

Jano 17.12.2009 9:12

Ať se to bude jmenovat jakkoli, bude to zase tunel!

Hospodářem v Praze musí být kozel, jinak by ani nebylo možné to, co se tam děje. No Praha je Praha!.

Předseda 17.12.2009 9:11

Argument "ve světě je běžné"

nestojí vůbec za nic. Např. v Bruselu spojuje letiště a město vlak, je rychlý, pohodlný, s pár zastávkami a stojí 3.80 Eur. Navíc, pokud má letiště roční odbavenost cca 12 milionů, tak je to v průměru denně řekněme nějakých 33 tisíc pasažérů denně, a to VČETNĚ TRANZITNÍCH, kteří ani neopustí halu. A i kdyby jich polovina skutečně jela do Prahy a z Prahy, tak to máte v průměru nějakých 700 cestujících za hodinu. Tam i zpět. Jedna souprava metra má kapacitu cca 1200 lidí, tzn. co se samozného metra týká, vytíženost letištními pasažéry by byla minimální.

Jan 17.12.2009 13:20

Re: Argument "ve světě je běžné"

Drobný problém ve výpočtu: Přepokládá se, že lidé přilétají a odlétají rovnoměrně 365 dní v roce/24 hodin denně. To prostě pravda není (např. od 24 do 06,00 hodin se prakticky nelétá vůbec, je výrazný rozdíl mezi sezónou a mimosezónou ale i dny v týdnu). A udávaná kapacita vlaku metra je při maximální obsazenosti (stojím na jedné noze a to ještě na cizí). A ještě se zapomenulo na těch pár tisíc lidí, kteří tam pracují a na to, že by jistě někdo rád cestou do centra přistoupil. Nebo, že by nedejbože někdo odlétajícího/přilétajícího chtěl doprovodit. A najednou máme tu hustotu provozu úplně jinak...

gnomon 17.12.2009 22:43

Re: Argument "ve světě je běžné"

A  také mají cestující na letiště většinou objemná zavazadla.

huhu 17.12.2009 8:33

pana architekte, Vaše odborně fundované články rád čtu

pan architekte, Vaše články o architektuře a stavbách v Praze nikdy neopominu přečíst a těším se na ně. Je to oaza odbornosti a krásným stylem psáno.

Proto Vás prosím, držte se svého kopyta. I v diskuzi si můžete přečíst, co jste způsobil - těch "odborníků" - jak v hospodě "Na Růžku"...

žibřid 17.12.2009 13:16

Re: pana architekte, Vaše odborně fundované články rád čtu

Ovšem všichni mají tutéž výhodu: nejsou uplaceni.

cca 17.12.2009 7:24

jaké štěstí

že když už člověk potřebuje letět může použít opravdové letiště ležící pár km na jih a ne imitaci letiště a ještě k tomu D1 :-)

Jan 17.12.2009 7:12

Z Ruzyně tunelem na Hlavní nádraží a pak tunelem na protější okraj Prahy....

V takovém případě doporučuji nakreslit si výškový profil trati a uvážit, že maximálně přípustné sklony v metru jsou 40 promile, u běžných vlaků již více než 25 promile dělá problémy. Oni naši předkové věděli, proč Buštěhradskou dráhu stavěli tak, jak ji postavili.

A navíc musíte vykřižovat metra "A+B", případně i C. A Vltavu a Botič. O ostatních stavbách v podzemí ani nemluvě.

doxtan 17.12.2009 7:02

pohled na mapu

mi říká, že nejbližší koleje od odbavovací haly jsou vzdušnou čarou 1,5 km (od Kněževse) nebo 2,5 km od Hostivic a nebo 3,8 od Ruzyně podél R7. Nejbližší metro je vzdušnou čarou 8,8 km a minimálně 6 km v rouře. To mi přijde jako dost dobrý argument pro rychlodráhu, zvlášť když bylo rozhodnuto vedení metra přes Motol, tedy ještě o nějaký ten kilometr dál. A navíc rychlodráha nemusí být rychlo proto, že jede 100, ale proto, že jede 8O furt. Ne jako auta nebo tramvaje, zastavující na každým semaforu nebo v zácpách

Jan 17.12.2009 7:35

nejbližší koleje od odbavovací haly jsou vzdušnou čarou 1,5 km

Jenomže tohle není ten problém. Ten je v tom, jak se do toho nádraží strefit z centra. Buštěhradka to vyřešila jednak tratí přes Dejvice (která v nynějším uspořádání již nemůže uspět) a jednak spojením přes Smíchov a "Semerink" (spočítejte si ty kilometry a vězte, že žádné volné trasy pro další vlaky Nuselským údolím nejsou a nebudou).

nnnn 17.12.2009 12:17

Re: pohled na mapu

Nejbližší metro je Zličín cca 6,3 km vzduchem, ale to je jedno.

Podstatné je, že je to nějaké 2,5 km do Šárky, tj. relativně husté zástavby na linii přirozeného prodloužení metra A, a asi 1 km od nejvhodnějšího místa pro bus a P+R terminál od silnic R6, R7 a Pražského okruhu.

Jen se metro A musí na Červeném Vrchu větvit --> a ne se vlnit k Zličínu, minout o nějakých 700 m konečnou trasy B a hurá 6 km zpět na letiště.

Btw. náklady na rychlodráhu, o kterých se psalo, by asi hravě pokryly celou tuhle metro dvojvětev Dejvická -- Zličín/Letiště.