25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
cca2 17.12.2009 16:48

Re: jo pražáci,furt neco extra....

tři hoďky do Vídně ? to chrápeš 1,5 hodiny u Mikulova ???

honzak 17.12.2009 15:11

nevím jestli to už

nezaznělo, ale rychlodráha je (tedy původně byla) projektována i jako spojnice na Kladno. Myslím, že ten kdo někdy jel na Kladno po R7 moc dobře ví, jak by se té silnici ulevilo (a ubylo by emisí). Po R6 je to sice trochu lepší, ale šraňky v Unhošti a "průtah" oběma Přítočny také na rychlosti nepřidají.

Stejně to rozhodnou pozemkoví šíbři typu rádl (ODS) - zvítězí ta varianta, na které se nejvíc nakapsují.

huhu 17.12.2009 15:29

Re: nevím jestli to už

pozemkoví šíbři jsou zejména socanští miliardáři, šibalové - červenka, penta atd...ten prodej a zpětný nákup pozemku pro letiště byl majstrštyk. Ostatně je jedno z jaké strany, podstata je socialistické rozhodování o státním majetku...

Jan 17.12.2009 16:33

Re: nevím jestli to už

Dej bůh, aby o tom, kdo se nakapsuje, nerozhodoval honzak - ten se už nakapsoval dost.

Se šraňky se na R6 ani na dalších komunikacích v případě rychlodráhy nepočítá. Rychlodráha na Kladno ovšem nebude, pokud se nedá do rozumného stavu trať přes Dejvice na Masaryčku - neboť její ukončení někde ve Veleslavíně či na Hradčanské by odřízlo trať od západu od tratí, směřujících z Prahy na severo-jihovýchod (jak byste se dostal z Kladna do Kolína, z Hostivic do Vysočan/Libně atd.)

honzak 17.12.2009 18:07

Re: nevím jestli to už

až bude pán chápat psaný text a seznámí se s reáliemi kolem Kladna, tak potom má cenu diskutovat.

alena 17.12.2009 17:57

Re: nevím jestli to už

Častá zpráva v rádiu: "Pražské dopravě hrozí kolaps...."

Honem, dělejme s tím něco, ať nám nezkolabují! Milion aut a v každém si veze prdelku  1 (slovy jeden!) Pražan. Tak kolabujte dál, když vás to baví. :-P

Teď mám dojem, že tohle lepím na nějaký nesouvisející příspěvek... SORRY - ale jinak to takhle vidím

Jenda 17.12.2009 18:59

Re: nevím jestli to už

Zatimco neprazaci odstavili auta na kraji mesta a dal jedou mestskou, ze?

NevericiTomas 17.12.2009 20:00

Re: nevím jestli to už

Mila aleno, pro vnitroprazkou dopravu je system dimenzovan vic nez dostatecne, navic Praha investuje do jeho dalsiho zlepseni. Co dusi prazskou dorpavu je tranzitni doprava. Ta mela davno Prahu objizdet. To si ale prazaci nevy¨resi, to je vec statu...

yorik 17.12.2009 14:58

Nejlépe kombinace.

Vytáhnul bych metro z Kulaťáku do Veleslavína a odtud šnelcuk přes letiště do Kladna.

Honza 17.12.2009 13:33

Prostě vlak na kolejích

Ono je to jedno - pokud se to bude stavět rozumně, povede to na podobné řešení - vlak jedtící po povrchových kolejích.

Od myšlenky metra mě odrazuje jeho absurdní pražská koncepce - všechno za každou cenu pod zem, stanice jako katedrály, komplikované přestupy.

Kdyby ta rychlodráha končila na Masaryčce a zastavovala na existující stanici hned vedle metra na Špejchaře (v ňufspíku metra na Hradčanské) bylo by to určitě lepší.

Příklad: V Athénách vede na letiště metro, tak blbé a tak drahé, že každý jede autobusem.V Římě jezdí z letiště vlak a je to v pohodě.

Jenda 17.12.2009 19:49

Re: Prostě vlak na kolejích

Tak tak, melo se pekne skrz centrum probourat. Co je komu po nejakych domech?

A jestli jste si nevsiml, tak na krajich metro jede po povrchu. Ovsem v tubusu, jinak byste totiz musel predelat vsechny vozy a spoustu dalsich veci okolo.

jk-jiny 17.12.2009 13:18

vedle jak ta jedle

S podobnou logikou by nevzniko Nove spojeni. Architekti by měli kecat do svých pokroucených či krychloidních kreací, do věcí kde jde o užitečnost by se plést neměli.

1/ potřeba metra tím směrem není, metro nebude se zajížďkou do Motola rychlejší než současné spojení

2/ metro nevyřeší dopravu do Kladna

3/ rekonstrukce trati jde udělat za 8 mld a metro bude stát 20krát víc

4/ jde jen o ceny nemovitostí podél tratě a zisky lidí přisátých na Metrostav, ministr dopravy bydlí pár metrů od trati a tak modernizaci trati zarazil

žibřid 17.12.2009 13:11

a co to nechat jak to je?

Oblast mezi letištěm a stávajícimi konečnými metra je dost řídce obydlená, jsou tam jen Řepy nebo Vokovice. Stanic metra mezi letištěm a Stodůlkama (nebo Dejvickou) by muselo být tak asi 5 a jestli by na 4 z nich nastoupilo víc jak 10 lidí (případně alespoň víc lidí než veverek), byl by to úspěch. Zahuštění těchto oblastí je s otazníkem, vesměs jsou to chráněné krajinné oblasti. Takže mi spíš vychází rychlodráha, nebo to nechat na těch autobusech - vždyť by klidně mohly být speciálně upravené pro cestující s větším množstvím zavazadel a navíc by takovýhle pendl musel být docela výdělečný.

Jan 17.12.2009 13:31

Re: a co to nechat jak to je?

Kdy jte, žibřide, naposledy na letišti byl?

A kdy Vám dojde, že 12 mio cestujících ročně na letišti je totéž, jako roční pohyb cestujích na Masaryčce, nejvytíženějším to pražském nádraží?

http://www.stavbaweb.cz/komentare/vlakno/27063/?t=27065&p=27078&item_id=27063&redir=%2Fnovinky%

huhu 17.12.2009 14:21

Re: a co to nechat jak to je?

to "řídké osídlení", pro které ted bude stavěné metro do Motola je přes 100 tisíc lidí (jen v oblastí od Kulaťáku k Motolu)

HonzaR 18.12.2009 11:22

Re: a co to nechat jak to je?

100 tisíc je celá Praha 6, ne? Jde o to, že osídlení Vokovic, Veleslavína, Střešovic, Liboce, většiny Břevnova, Motola atd. je dost řídké, takže z těch obyvatel vždycky jenom pár bude mít blízko na jednu ze čtyř nových stanic metra. I třeba na hustě obydlených Petřinách se může obslužnost pro mnohé zhoršit, protože stanice metra bude jedna a většina sídliště na ní bude mít daleko, kdežto dnešní tramvaje a autobusy (které staví na několika místech sídliště) budou po postavení metra omezeny.

karas 17.12.2009 13:02

Možná by bylo

nejlepší postavit "rikšostezku", třeba by to snížilo nezaměstnanost. A určitě by to bylo světové unikum, turisté by se jen hrnuli.  ;-D

RomanL 17.12.2009 14:21

Re: Možná by bylo

Nee, to by byl rasyzmus a dyzgryminace..

Sumo 17.12.2009 16:50

Re: Možná by bylo

Ale nebyl, tihle by sice táhli, ale určitě ne rikšu, bo práce je cyzý slovo, to ony neznajý.

Dolly 17.12.2009 12:56

Řešení dopravní struktury

v Praze je v už v současné době poněkud Kocourkovské. Pro rozhodnutí o způsobu řešení chybí elementární kapacitní a finanční propočty s vyloučením českých metod vytváření Potěmkinových vesnic a cen. Z dnešního pohledu potřeb nepražského člověka se mi jeví tyto úvahy jako docela megalomanské.

Mojmir Prusa 17.12.2009 12:44

Je to jedna velka ostuda

ze letiste v Ruzyni nema rozumne napojeni mestskou nebo primestskou dopravou. Zeleznicni koleje jsou pritom jen 1,8  km od budovy "Noveho letiste". Kdyby tedy slo o to, zajistit rozumnou a levnou dopravu s postacujici kapacitou do stredu mesta, tak by se s vyuzitim stavajici infrastruktury jiz davno mohlo neco poresit a mohly jezdit specialni vlaky Praha Stred - Letiste Ruzyne.  jiz davno.  Jenomze je treba udrzet stavajicim dopravcum dobry kseftik na Letisti, takze se nedeje nic uz mnoho let.... 

Na otazku jestli rychlodraha, nebo metro, je jednoducha odpoved. Ani jedno. Spravne jsou ty vypocty kapacity, oboji je zasadne predimenzovane pro potrebu letiste. A tedy mimoradne drahe a zabere to mnoho mista.  

Ja bych byl proto, aby se vybudovala nejaka specialni treba vysuta draha jen na Kulate namesti.  Kdyz uz to bude stat ty penize, at to je opravdu neco pekneho, co obohati mesto. A nemusi to zrovna mit kapacitu /a hmotnost a tedy stavebni narocnost/ metra.  

A podobny nazor mam i na tramvaje ve vnitrni Praze. Stale nekdo bojuje  o tramvaje na Vaclavaku a podobne. Proc neprijde s novym resenim, odpovidajicim dobe nebo lepe BUDOUCNOSTI!

Jan 17.12.2009 13:23

Re: Je to jedna velka ostuda

Hlavně, že ta dráha bude vysutá.....

pravopisec 19.12.2009 10:18

Re: Je to jedna velka ostuda

Asi to psal nějaký asertivní a flexibilní dement.

gnomon 17.12.2009 22:40

Re: Je to jedna velka ostuda

Přeprava cestujících z letiště by nebyla pohodlná. mají většinou velká zavazadla a přestupovat  2x, 3x - pro starší lidi obtížné.

NevericiTomas 17.12.2009 12:23

No ja nevim

Vlak vedeny povrchovou trati proste do mesta NEPATRI. proboha vemte si satelitni mapu a podivejte se jak obrovske plochy to zabira a uvedomte si jakou barieru takova trat predstavuje. A narozdil od autostrady je takova dopravni "tepna" 90% casu prazdna a nevyuzitelna. Takze do tunelu. A mate z toho metro. Vlaky maji koncit na kraji mesta a navazovat na system metra, ktery jediny ma jako MHD nezpochybnitelny smysl.

NevericiTomas 17.12.2009 12:25

Re: No ja nevim

Tady basnite o rychlodraze vedene do centra v tunelech...Vzdyt vam z toho vychazi metro, ovsem bez zastavek...to je preci obrblbost

mary 17.12.2009 13:09

Re: No ja nevim

Jeďte se podívat do Paříže. Dráha RER v centru vede pod povrchem, mimo centrum po povrchu, je rychlá a platí na ní listky MHD. Něco takového by asi bylo nejvhodnější, budovat metro vyhovuje asi jen těm, kdo se budou podílet na jeho výstavbě.

NevericiTomas 17.12.2009 13:25

Re: No ja nevim

no jo, ale Pariz je svoji topografii trochu nekde jinde nez Praha... Povrchova draha zeleznice proste do mesta nepatri. Praha se tesna do nekolika udoli a musi v nich resit spoustu urbanistickych uloh.Nedokazu si predstavit co by vyvolala estakada jdouci Prahou....

Petr Urlich 17.12.2009 12:02

Rychlodráha je na tom lépe....

Ona ta rychlodráha má i další význam. Myslím, že podstatný v tom, že spojuje letiště přímo se železnicí, navazují na něj mnohé důležité vlakové spoje (viz právě Paříž a celá řada dalších metropolí jako Lyon - Satolas apod.) Metro je v případě Prahy možná důležité (letiště je blízko, ale ne zas tak jako v Lisabonu či Las Vegas), z hlediska strategie a budoucnosti bych ale osobně upřednostňoval rychlodráhu. Jiná otázka je její technické řešení ve městě. Všechno je především hodně drahé! Nicméně její provoz nemůže být dražší (jízdenka) než taxík, to je nesmysl.

Pražák 17.12.2009 11:38

Máte absolutně pravdu, rychlodráha by byla dražší, než použití taxi a mnozí

by proto stejně jezdili autobusem. Pokud by ji ve skutečnosti nevyužívali převážně lidé z Kladna k dopravě do Prahy (jediný možný pozitivní efekt, ale zase jde o cenu jízdného), bude fakticku K NIČEMU. Opravdu se píše o ceně jízdenky minimálně 100 Kč.