4.5.2024 | Svátek má Květoslav


POLITIKA: Voličstvo blbé, prodejné a nevděčné!

31.10.2008

Tohle si může politik říkat milionkrát, ale na tom, že voliči dali hlas někomu jinému, na tom nic nezmění. I když třeba ten druhý byl skutečně horší než on, jako například po válce v Anglii. Vítězného Churchilla nahradili skutečně neschopní socani (neřvěte, milí čtenáři, já vím, že existují i schopní socani, jak ukazuje právě třeba Anglie) a poslali hrdý Albion do kolen.

A to nemluvím o volbách v Německu v roce 1933 nebo u nás v roce 1948.

Jak se ukázalo, vyhrát volby nelze jen tím, že jsem přesvědčen o tom, že mám lepší program. a ani tím, že je můj program skutečně lepší!!! Volby vyhrávají chytřejší a schopnější - tím jsem neřekl že lepší, moudřejší a tak vůbec.

V mediální době, v které žijeme, vyhrává mediální obraz reality zpracovaný propagandisticky tak, aby jej většina voličů přijala za svůj. Je vždycky nutno najít reálný základ - v Německu rozvrat Výmarské republiky, v Anglii únavu z války – a hezky jej mediáně zpracovat. To je prostá skutečnost, které se politici a hlavně všelijací komentátoři vyhýbají jak čert kříži.

Na výsledku posledních voleb u nás je to bezvadně vidět. Lidem, kteří pracují a chtějí pracovat, se vede vcelku dobře, ba dokonce se vede dobře i těm, kteří se rozhodli, že nebudou pracovat. A přesto vláda prohrála na celé čáře. Jak znělo v té staré písničce: “Proč asi?„

No protože „mediální“ skutečnost vytvořená PR agenturami, spřátelenými novináři a politiky bez morálky byla pro většinu voličů daleko zajímavější a „pochopitelnější“ než skutečná skutečnost.

To, že i u nás začíná být vliv mediálních agentur a PR vůbec nejdůležitější při tom, zda chce někdo uspět ve volbách, už ukázaly minulé volby do parlamentu.

Neexistující – politicky myslím - Strana zelených byla „přeorganizována“ a obsazena alespoň v čele mediálně zajímavou tváří. Předem stačilo zjistit, že na trhu voleb existuje zajímavá skupina voličů – mládež, která je zásadně „proti“, milovníci přírody i milovníci toho, aby mohli v přírodě (tedy všude) vládnout bez odpovědnosti a pak zklamaní voliči (havlovci, městští liberálové atd.) - a je volná. To ovšem nestačí! Je nutno najít profesionální reklamní a vlivovou agenturu. Zaplatit jí a nebo ji jinak zainteresovat a už to jede!

Objeví se „jau-jau“ akce, kde jsou čirou náhodou fotografové a kameramani. Protlačit do medií milion zpráv, jak jsme na tom s přírodou špatně. Sdělit, že nový vůdce je elegán a solidní člověk a není to žádný fanatik. Do všech zpráv a desítek rozhovorů v TV, jistě že naprostou náhodou, pronikne politoložka Dvořáková, elegantní dáma, která vysvětlí, že barva naděje je jen a jen zelená. Dále pár článků a je to. Zelení jsou všude. Je jich míň než funkcí, co mají, ale jinak se mají.

Pak ovšem zelení udělají malou chybičku. Rozhádají se s dotyčnou agenturou a přestože jsou jinak celkem úspěšní a z jejich kašpárkovské ministryně mají lidi docela srandu v dalších volbách – tentokrát krajských a senátních - nedostanou skoro ani hlas. Chyběla totiž základní mediální masáž a amatérský výběr kandidátů měl doslova devastující vliv a tak to špatně dopadlo.

Obdobně tomu bylo v souboji dvou maxistran. Americká mediální agentura, která prý pracovala i na vítězných volbách Clintona, byla najata ČSSD po blbostech typu „ Myslím to upřímně“ a vzala věc za správný konec. Protože, přátelé, Standa neprohrál proto, že kecal blbosti a měl divné kamarády, ale protože byl propagandistický amatér. Podívejte se na takzvaný případ „byt“ a na vraždu Kočky mladšího. „Byt“ byl jakoby důvodem odstoupení Standy, ale vražda mezi přáteli pretendenta na trůn, požár Veletržáku (a že to byl nějaký fajrák) … …a vlastně se nic nestalo, že jo?!?

Prostě, americká agentura správně pochopila, že lid chce mít všechno zadarmo včetně zdravotnictví a že je ten systém lumpárna, vyhazování peněz a že jde při něm zbytečně o život, nevadí, neboť lid si myslí, že „se vyzná“. Na kličky, podfuky a podvody je náš lid zvyklý. A má je rád.

Je-li druhá strana tak blbá, že chce zrušit i stravenky, tím lépe! Nikoho z lidí pracujících za plat víc nenaserete, než když mu vezmete stravenky. To je nahrávka na smeč! (Ostatně, idioti nevymřeli ani po prohraných volbách, dneska už je na internetu, že ministerstvo financí o tom zase uvažuje! )

Radar, to byl dar z nebes! Pokud je druhá strana tak neschopná, že nedokáže použít ten fakt, že jsme to byli my - sociálisti -, co jsme o radaru s USA jednali a objednali si ho první, tak jí to patří.

Štěstí přeje připraveným. Například profíky vycvičení křiklouni za ČSSD v televizi nepustí nikoho ke slovu, takže ostatní vypadají jako jelimani.A to je jen jedna z ukázek. Nostalgie po jistotách socialismu, přirozená chuť většiny lidí dělat co nejméně práce za co nejvíc peněz (což, jak vysvětlí každý sociolog, je vlastně správné), nenávist k těm, co se v posledních letech zmohli, atd. atd. to je to, co využijeme, řekli si američtí profíci. A využili toho.

Finanční krize pak přišla jako na zavolanou. Kdo zavolal, aby pár dní před volbami najednou, z ničeho nic, vyhlásilo několik firem krach a propouštění, když většina z nich byla v krachu už nejméně půl roku, toť otázka. Věřit, že to byla jen náhoda a že jen náhodou zprávy na veřejnoprávní ČT vypadaly v posledních týdnech jako PR agentura ČSSD, může kdo chce. Alevětšina tomu věří, jak ukázaly volby.

Modří ptáci, zvláště ti krajští, se ukázali jako naprostí političtí amatéři. Postavit se proti vlastní straně, to byl nápad! No, mají čas o tom přemýšlet.

Takže, volby vyhrála ČSSD, protože byla drzá, arogantní, prolhaná a mediálně perfektně připravená. Profesionálně připravená!

Takže bude-li příště v čele ODS Petr nebo Pavel, je celkem jedno. Pokud si neseženou rychle profesionální mediální agenturu, prohrají i všechny další volby.

No, někdo to už tuší. Jistý šéf ODS na Praze 5 zaměstnal politicky šílenou antiatomovou „mutr“ Kuchtovou. Ovšem, paní Kuchtová je blízká k jisté mediální agentuře, kterou vyhnal jistý Bursík z jednoho ministerstva, kde je téměř k volnému použití halda peněz. Agentura a její šéf práskli dveřmi.

A už nebyla žádná akce „jau-jau“, zmizela politoložka a zelení jak kůl v plotě dostali na frak ještě víc než modří.

Pokud má někdo na Jánském vršku v hlavě mozek, shání teďka schopnou a bezvadnou mediální agenturu. Příští volby možná u nás budou jako v Americe. Souboj mediálních profesionálů na PR. Zdá se vám to hnusné?

Ale jděte! Vždycky je to lepší než pochody SA a nebo Lidových milicí.