25.4.2018 | Svátek má Marek


MÉDIA: The Washington Post – nová „Pravda“

3.2.2018

List The Washington Post uveřejnil komentář k výsledkům prezidentské volby v Česku. Znovuzvolení Zemana podle listu připomíná kampaň Donalda Trumpa.

Deník The Washington Post (WP) patří k přesvědčeným odpůrcům Donalda Trumpa ve Spojených státech. Společně s The New York Times a stanicí CNN patří k nejčastějším zdrojům zpráv, o kterých Trump hovoří jako o „falešných“. Mimochodem, poté, co tato média zveřejnila zprávu o tom, že jistá pornoherečka obdržela před americkými volbami částku přes sto tisíc dolarů za to, aby mlčela o jejím vztahu s Trumpem, (a ona dáma to popřela), se nyní tato média zabývají údajnou „krizí“ ve vztahu mezi manželi Trumpovými (na Trumpův projev o stavu Unie přišla sama!). Tato média navíc vůbec nepochybují o „tajné dohodě“ Trumpova volebního týmu s Ruskem. Aneb i v USA platí Goebbelsovo okřídlené – „Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou!“?

A bezpochyby znovuzvolení Zemana - vulgárního a sexistického (nemluvě o jeho agresivně proruském, pročínském, protievropském a protinatovském postoji) a obviňovaného z opilství na veřejnosti - udá tón a ráz veřejného života v České republice.“ „V této roli (Zeman) určitě posílí stereotypní pohled na střední Evropu jako ‚odlišné‘ od zbytku Evropy. Polsko a Maďarsko, vedené protievropskými politiky..., mnozí v Evropě už odepsali a jsou považovány za země na cestě z demokratického tábora; nyní se k nim přidají Češi,“ píše WP. Připomíná přitom podobnost odporných a absurdních útoků a obvinění sociálních médií podporujících Zemana vůči jeho protikandidátovi Jiřímu Drahošovi s útoky proti Trumpově soupeřce v boji o Bílý dům Hillary Clintonové.

List The Washington Post se ani nesnaží o nějakou sofistikovanější zprávu k českým volbám. Plně důvěřuje zprávám, které zapadají do rámce jeho permanentní kritiky amerického prezidenta. Několik vulgarit Miloš Zeman zcela jistě použil, například i v hodnocení politiků Pražského jara roku 1968, když je obvinil z „podělanosti“, nicméně autor článku ve WP evidentně čerpal ze zdrojů blízkých Jiřímu Drahošovi. Na jeden Zemanův „sexismus“ si vzpomínám také – v nějaké souvislosti hovořil o „přeříznutí“. Nicméně, nepřikládám těmto Zemanovým excesům takovou váhu, jako WP.

V otázce „agresivně proruského, pročínského, protievropského a protinatovského“ postoje však mám pochybnosti. Miloš Zeman skutečně nepapouškuje názory někdejšího prezidenta USA Baracka Obamy, ke kterému list WP stále vzhlíží jako „k záchraně“. Co se proruského postoje týče, Zeman řekl, že anexi Krymu považuje za „hotovou věc“. Nikdy neřekl, že se tak stalo v souladu s mezinárodním právem. K anexi Krymu lze dodat jen jedno – Putinovské Rusko využilo nositele Nobelovy ceny míru Baracka Obamu k tomu, aby předvedlo, jak se dělá „reálná politika“. Ten se zmohl jen na sankce a přitom se nabízela i symetrická odpověď – rozmístění většího počtu jednotek a zbraní NATO na území pobaltských států s jasným vzkazem kremelskému vládci.

V otázce „pročínského postoje“ dělal a dělá Zeman podobnou politiku, jako další západní představitelé. Nyní je v Pekingu britská premiérka Theresa Mayová a připravuje se údajně bezcelní dohoda mezi Británií a Čínou. To, co považuji v souvislosti se Zemanem a Čínou za úlet a evidentní hloupost, je Zemanovo stanovisko, že se do Číny učí jezdit jak „stabilizovat společnost“. Jinak dělá jen to, co řada dalších západních politiků včetně Donalda Trumpa, který byl v Číně přijat s nejvyššími poctami.

Protievropský postoj Miloše Zemana je pak úplný nesmysl. Zeman sice na řadu věcí změnil názor – například na přijetí eura – ale tak zvaný „protievropský postoj“ zmiňovaný listem WP je poplatný bruselské byrokracii. Lépe by bylo Zemanův postoj nazvat „protibruselským“, ale to nezní tak „dobře“. Konečně „protinatovský postoj“ je nesmysl naprosto zřejmý. Zeman mnohokrát vyzval k tomu, aby NATO významněji zasahovalo proti mezinárodnímu terorismu i mimo území členských států.

List WP pak dává Zemana do souvislosti s dalšími evropskými politiky, například Itálie a Rakouska. Svobodná strana Rakouska (FPÖ) je podle WP, „otevřeně rasistická, podporovaná Ruskem a nyní je součástí vládní koalice, řídí rakouská ministerstva zahraničí, vnitra a obrany“. V této souvislosti však musím konstatovat, že se tyto názory listu WP na novou vládní koalici v Rakousku vůbec neshodují s postojem bruselské byrokracie, která je naopak ráda, že rakouští lidovci volby vyhráli a Sebastian Kurz, lídr lidovců, slíbil jasný „proevropský“ kurs.

Z výše uvedeného lze vyvodit jenom jedno. List The Washington Post svůj komentář k výsledkům prezidentských voleb v Česku „odbyl“ a naservíroval svým čtenářům podobné báchorky, které dnes a denně předkládá o americkém prezidentovi. V komentáři WP tak bohužel není ani náznak novinářské objektivity, ale pouze propaganda. Právě tak si počínal někdejší tiskový orgán sovětských komunistů, list Pravda. I tam bylo pravdy jen poskrovnu.

Převzato se svolením autora z JanBarton.blog.idnes.cz



Diskuse


J. Kanioková
14:48
3.2.2018

S. Netzer
15:26
3.2.2018

P. Rudolf
15:50
3.2.2018

S. Netzer
9:46
4.2.2018

P. Rudolf
10:20
4.2.2018

S. Netzer
10:32
4.2.2018

P. Rudolf
10:49
4.2.2018

Š. Hašek
12:53
3.2.2018

P. Rudolf
8:20
3.2.2018

P. Lenc
9:29
3.2.2018

P. Rudolf
9:58
3.2.2018

S. Netzer
11:40
3.2.2018

M. Pernický
14:00
3.2.2018

M. Vondráček
11:55
3.2.2018

V. Kain
11:57
3.2.2018

M. Pernický
13:59
3.2.2018

M. Čihák
7:39
3.2.2018

počet příspěvků: 24, poslední 4.2.2018 07:30









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.