14.12.2017 | Svátek má Lýdie


GLOSA: Jezdící dálnici D8 by nevymyslel ani Jára Cimrman

29.12.2016

Po neuvěřitelných 32 letech se podařilo za obrovské slávy zprovoznit celou dálnici D8. Otevřen byl poslední úsek, stavěný „pouhých“ devět let, s jedním velkým bonusem - nestabilním svahem - kvůli němuž může být úsek pojízdný.

Málokdo si však uvědomuje, že je to skutečně historický okamžik pro české stavitelství dálnic. Česko se totiž nejspíše bude moci pyšnit dalším světovým unikátem, tentokrát v dopravě. Jezdící úsek dálnice D8 nejspíše nemá nikde obdoby. Vůbec nevadí, že je kvůli tomu omezená doprava. Lidé si u nás zvyknou na všechno, a když se jim to dobře vysvětlí, tak v tom nebude problém. Hlavní je, že Česko bude zase jednou slavné po celém světě a bude se o něm psát i na Antarktidě.

Myslím, že lidem z Ministerstva dopravy ČR, které bylo v poskytování odměn svým zaměstnancům nejštědřejší, dlužíme my všichni velkou omluvu. Především za to, že jsme tamní zaměstnance podezírali, že jejich odměny, pohybující se i ve statisícových částkách, neodráží skutečnou kvalitu odvedené práce. Ale jak se na dálnici D8 ukazuje, určitě tomu tak není!

Lidé na ministerstvu dopravy musí dostávat vysoké odměny. Za tak originální a neotřelé nápady a jejich realizaci za peníze daňových poplatníků, si je prostě zaslouží. Stejně tak, jako v minulosti si zasloužili za neskutečně rychlou stavbu dálniční sítě po České republice, za obrovský rozvoj české lodní dopravy nebo za úžasný železniční koridor za miliardy, díky kterému vlaky ušetří neskutečné 4 minuty času při cestě z Prahy do Českých Budějovic.

Začalo být jasné, proč se tento úsek dálnice stavěl dlouhých devět roků. Opravdu geniální a jedinečné stavební dílo, které se zapíše do učebnic stavitelství, může vzniknout jen jednou za sto let. Jak nás naučil náš národní objevitel Jára Cimrman, geniální nápady prostě potřebují čas.

Nebudu však daleko od pravdy, když zde napíšu, že na něco takového, jako jezdící dálnice, by určitě nepřišel ani sám genius Jára Cimrman. Proč chtít včas dokončenou dálnici, po které se jezdí normálně, když to lze udělat jinak? Myslím, že musíme být asi národem hlupáků, když jsme doteď nedokázali ocenit tak originální a skvělou práci našich odborníků. Zkrátka to je úděl českých géniů být za života nepochopeni a nedoceněni. Kéž budoucnost ukáže jejich velikost!

Převzato z blogu s autorovým souhlasem

Autor je europoslanec za KDU-ČSL, člen Rozpočtového výboru Evropského parlamentu



Diskuse


I. Hil
23:29
29.12.2016

P. Vandas
18:47
29.12.2016

V. Petřík
15:49
29.12.2016

M. Šejna
11:51
29.12.2016

P. Harabaska
15:30
29.12.2016

V. Kolman
16:39
29.12.2016

M. Prokop
11:01
29.12.2016

P. Dvořák
11:54
29.12.2016

M. Šejna
12:14
29.12.2016

P. Dvořák
12:47
29.12.2016

V. Vaclavik
12:47
29.12.2016

M. Šejna
13:04
29.12.2016

Z. Lapil
9:33
29.12.2016

M. Šejna
11:57
29.12.2016

P. Maleček
5:29
29.12.2016

Z. Lapil
9:20
29.12.2016

M. Šejna
12:07
29.12.2016

P. Harabaska
15:41
29.12.2016

počet příspěvků: 20, poslední 29.12.2016 11:29









 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.