19.6.2019 | Svátek má Leoš



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

MÉDIA: Už máme instrukce, co si myslet o Notre-Dame



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 224, poslední: 21.4. 2019 10:49, přehled diskusí

Re: nejpravděpodobněji:
Autor: Z. Lapil Datum: 18.4.2019 11:20

Což je pravda, ale Francie je země dostatečně socialistická na to, abych předběžně věřil na subdodavatele subdodavatelů subdodavatelů (pokračuj ad lib.) Známe od nás.

A od nás taky známe, jak moc je pravděpodobné, že předpis "zákaz varných konvic na pracovišti" bude dodržován tam, kde je k nejbližší kuchyňce několik desítek metrů. Po žebříku.

K těm médiím,:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:23

ono to má hodně vrstev či aspektů. V tomhle konkrétním případě asi chybělo (asi, protože originály reportáží jsem neviděl) zdůraznění, že požár z neopatrnosti je nejpravděpodobnější příčina, zcela v duchu Occamovy i Hanlonovy břitvy. Požár, vzniknuvší na střeše opravované budovy, lze skutečně snáze přičíst dělníkovi, než nedbalosti turisty (a i to by byla spíše náhodná příčina). A že bude následovat důkladné vyšetřování, zahrnující všechny potenciální možnosti.

Druhý aspekt je spornější. V zemi, kde je hromadné zapalování auta oblíbeným hobby všemožných pošuků, by jen blázen poskytoval záminku k podobné činnosti. Čehož se zřejmě zodpovědnější pracovníci médií drželi, bohužel až příliš, protože to zastírání problematičnosti početných migrantů existuje a začíná působit kontraproduktivně.

Re: K těm médiím,:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 9:58

souhlas

pro mne je (nejen) v této věci příznačné, že elity (zde média) ve svém strachu z (jimi očekávaných) reakcí příslušníků původní populace (evropských zemí) se snaží postupovat tak předběžně opatrně, až svými skutky (zde viditelně tak opatrnými, až zavádějícími a nepodloženými informacemi) tuto populaci nakrknou... Je to prostě reakce ve strachu, přirozená pro každého, kdo je u moci (ať už politické, mediální, či jiné nad druhými lidmi)...a generující další strach, další málo uvážené činy.

Re: K těm médiím,:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 10:27

Taky bych řekl, že to není organizované, spíš hromadná předposranost.

Tag určitě,:
Autor: K. Zelený Datum: 18.4.2019 9:20

" Každý mohl na Twitteru, na Facebooku, v živém vysílání některých televizí vidět, že řada lidí požár oslavuje." Třeba tady: https://manipulatori.cz/hoax-fotografie-muslimu-kteri-se-smeji-pred-horici-katedralou-notre-dame-a-dalsi-dezinformace-tykajici-se-pozaru/

tady: https://manipulatori.cz/komentar-pozar-notre-dame-ukazal-kdo-chce-pomoci-a-kdo-siri-lzi/

nebo tady: https://manipulatori.cz/hoax-muz-v-muslimskem-odevu-se-prochazel-behem-pozaru-po-katedrale-notre-dame/

Produkce senáže pro baldy a baldynky je enormní.

Re: Tag určitě,:
Autor: J. Poživil Datum: 18.4.2019 10:01

Jasně, když to píšou manipulátoři, tak to musí být přece pravda, že jo...

Re: Tag určitě,:
Autor: V. Braun Datum: 18.4.2019 12:12

Jistě jako pravda postačí když je to na FB a psali to na Sputniku, že. Proč to ještě dál zkoumat?

přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: M. Šejna Datum: 18.4.2019 9:05

přece je každému "rozumnému člověku" jasné, že Notre Dame podpálili muslimští imigranti. Stejně tak Narodní muzeum hořelo před pár lety během rekonstrukce díky agentům Putina. A každý, kdo neveří oficiálním zdrojům, ví moc dobře, že Veletržní palác v Praze podpálili agenti komunistické Číny.

:-D

moje spiklenecká teorie:
Autor: M. Šejna Datum: 18.4.2019 9:12

nepochybuji o tom, že požár střechy Notre Dame vznikl během rekonstrukce díky technické závadě nebo díky nedodržení technických postupů oprav.

Pokud bych měl věřit spikleneckým teoriím jako Šichtařová nebo Štěpánek, pak je potřeba si všimnout, že Notre Dame není už několik let pojištěn proti požáru a jiné živelné pohromě. Navíc ho čekala nákladná rekonstrukce. Je známo, že narozdíl od pražské katedrály nebyla Notre Dame vybavena protipožárním systémem.

Spikleneckého teoretika mého ražení tedy může napadnout, že Notre Dame začal možná hořet na pokyn vládních míst. Výsledkem je zisk už 1 miliardy EU ze soukromých darů na opravu katedrály a tím úspoře ve státním rozpočtu Francie. A to se dary stále hrnou, takže možná se nakonec vybere na opravu i několik miliard Eur.

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 9:20

stzraw man - paní Šichtařová nikde netvrdí, že jde o čin následníka Mohameda... Jen poukazuje na běžnou praxi současných médií - která ve strachu, aby nedošlo u divokého a necivilizovaného Evropanstva k tolik obvyklým zuřivým násilným reakcím vůči poklidným a civilizovaným muslimům, raději vyslovují uklidňující soudy, co se jak stalo či nestalo, aniž by mohla mít jakýkoliv důkaz, či dokonce i navzdory důkazům...

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 9:20

straw man

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: K. Zelený Datum: 18.4.2019 9:23

To už i ta baldynka Šichtařová je objektivnější než vy, phobologu. Ta aspoň uvádí, že seriozní média vždy mluví o pravděpodobnosti.

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:28

ciwe :-P

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: K. Zelený Datum: 18.4.2019 9:36

Kdepak, ciwe si šetřím na jiné lumeny, ad reme.

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:40

:-P

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 9:50

jsem rád, že na rozdíl od pana Šejny čtete přesněji - já rozporuji nikoliv to, co píší veřejná média, ale to, co píše pan Šejna k paní Šichtařové...

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:25

Souhlas.

A ta praxe už se stává kontraproduktivní.

pane Brzáku:
Autor: M. Šejna Datum: 18.4.2019 9:27

mohl byste zdejšímu publiku sdělit, kde jsem napsal, že Šichtařová tvrdí něco o muslimech?

Re: pane Brzáku:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:38

"Pokud bych měl věřit spikleneckým teoriím jako Šichtařová nebo Štěpánek, ... "

Existují možná i jiné spiklenecké teorie než musulmanské, ale ty jsou nejčastější.

Re: pane Brzáku:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:40

Autor: M. Šejna Datum: 18.4.2019 9:05

přece je každému "rozumnému člověku" jasné, že Notre Dame podpálili muslimští imigranti.

:-P

Re: pane Brzáku:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 10:01

hned v první větě s nadpisem...

Re: přesně tak, madam Šichtařová:
Autor: V. Novák Datum: 18.4.2019 9:40

Buď jste článek nečetl, nebo nepochopil.

Dokonalé.:
Autor: M. Valenta Datum: 18.4.2019 8:58

Autorka bojuje spekulacemi proti spekulacím.

Já tedy vidím co vidím. Shořela půlka kostela a lidé jsou smutní. A určitě se najdou i tací, co z požáru mají radost ( některým se líbí požáry obecně, jiným tento konkrétní) nebo jim to je fuk anebo budou vymýšlet blbosti, někteří z blbosti vlastní, někteří z důvodů jiných. So geht das.

Re: Dokonalé.:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 9:16

Podstatou článku je poukázání na nepřijatelnost spekulací v médiích. Šichtařová jako kterýkoliv občan má právo spekulace vyslovovat, protože není mediální hlava (ostatně, ona je ani nevyslovuje, nýbrž uvádí možnosti, jak vše mohlo proběhnout a ani jednu neoznačuje za pravdu. Zato média rovnou vyvrací, co se dle jejich názoru nestalo.

Re: Dokonalé.:
Autor: M. Valenta Datum: 18.4.2019 9:21

A ještě mi tedy řekněte, shledal jste to zpravodajství k té událost také tak nemožné jako pí. Š?

Re: Dokonalé.:
Autor: R. Brzák Datum: 18.4.2019 10:03

snažím si držet odstup - proto nevylučuji, že mají média pravdu - stejně tak, jako to nevylučuje paní Šichtařová (dokonce explicitně).

Dle mého názoru je nehoda nejpravděpodobnější.

S čím nemohu souhlasit, je vyslovování předčasných soudů v médiích.

Re: Dokonalé.:
Autor: P. Macejko Datum: 18.4.2019 10:45

Jeden z mála príspevkov, ktorý pochopil o čom autorka píše ...

podstatou Šichtařové:
Autor: M. Šejna Datum: 18.4.2019 9:24

podstatou Šichtařové je tvrzení, že oficiálním informacím nemáme věřit. V tom má zajisté pravdu. Jen nám madam Šichtařová zapomněla sdělit, čemu máme věřit, když oficiální zprávy jsou prý lživé.

Možná je oficiální lží i požár katedrály Notre Dame. Třeba to jen natočili v Hollywoodu a vysílají to do světa, aby ziskali prachy na nákladnou rekonstrukci, která tam už teď probíhá. Ale možná ani ta rekonstrukce tam neprobíhá a je to jen lež oficiálních míst.

:-D

Re: podstatou Šichtařové:
Autor: M. Prokop Datum: 18.4.2019 9:47

"Jen nám madam Šichtařová zapomněla sdělit, čemu máme věřit, když oficiální zprávy jsou prý lživé."

To už je na jednom každém, jak si vyhodnocuje informace.

Re: podstatou Šichtařové:
Autor: J. Schwarz Datum: 18.4.2019 11:53

Ano. Oficiálním informacím nemáme věřit když nejde o informace, ale o spekulace novinářů předkládané jako fakta. Jaké asi "informace" měli ti novináři když vynášejí své soudy ještě před začátkem vyšetřování.