27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Cenzura internetu

Václav Klaus junior představil záměr trestat mazání příspěvků na sociálních sítích. Proti tomu se postavili „úředníci a žalobci“, jak ve svém komentáři píše Jan Horák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Szirotný 20.2.2019 21:47

K čertu s fejsbukem,

nelíbí se vám jeho nakládání s vašimi příspěvky ? Tak si ho prostě smažte a svoje názory ventilujtente jinde. Pořád ještě je naštěstí dost možností.

K. Janyška 20.2.2019 20:39

Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

nad tím, co kdo na něm píše. Je to jako když někdo po městě vyvěsí například nepravdivé informace na plakátech na jiného.

Samozžejmě, že co se smí a co ne je nutno právně specifikovat. Ne politicky !!! Dzp.

K. Janyška 20.2.2019 20:38

Re: Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

Doufám, že je vám to jasný... Dzp.

K. Salajka 20.2.2019 20:13

Re: Je možné

Přesně. Nejlepší způsob dezinformace je prostě skuteční zprávy vypustit.

R. Langer 20.2.2019 19:55

Re: Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

Cože?

R. Langer 20.2.2019 19:48

Re: Jak moc bych musel být blbý, abych uvěřil

Ty dostáváš rovnou do kebule, a podle toho ty tvoje žblebty taky vypadají. :-D

P. Aron 20.2.2019 19:31

citace z pravidel FB

Humor se povoluje.

No není to úžasný projev západní demokracie a svobody ?

To by člověka skoro rozplakalo ta velkorysost.

Pokud nevěříte tak si ta pravidla přečtěte.

Půjčím si tu myšlenku kolegy z diskuse :Mít takhle nastavená pravidla na začátku tak by Zuckerberg nevydělal ani dolar.

K. Salajka 20.2.2019 19:25

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Velmi dobrý postřeh a zajímavé informace. Jen bych prosil nedávat rovnítko mez Gottwalda a Beneše. O nezbytnosti pozemkových reforem panovala většinová demokratická shoda. Tam, kde neproběhla (např. Argentina) vedla koncentrace pozemkového vlastnictví u několika málo rodin k zaostávání společnosti a ke zbídačení mas.

P. Aron 20.2.2019 19:24

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Přesně tak.

P. Aron 20.2.2019 19:21

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Změnila a je to zcela absurdní. To už mohou mazat za arachnofobii. A hlavně oni zásadně nic nezdůvodňují. Takže napíšete : Dnes je ale blbé počasí a klidně to může být označeno za šíření nenávisti. A v reálu se domluví skupina sluníčkářů a udávají kritiky islámu a migrace a FB nejen maže ale hlavně blokuje profily.

A ti udavači se tím na FB dokonce veřejně chlubí.

Dle výkladu FB totiž není nenávist jako nenávist. Mají něco co známe z minulosti : totiž třídní přístup. Mám bohužel já a spousta mých přátel, kteří máme ve zvyku mluvit a vyjadřovat se slušně své dlouhodobé zkušenosti. Tam dávno nejde o nějaká pravidla ale o potlačování kritických názorů. Ano současným mocipánům opět vadí svobodné šíření názorů.

P. Aron 20.2.2019 19:13

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jo, jo. Souhlas.

P. Aron 20.2.2019 19:12

Re: Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

Proč něco specifikovat ? Proč to nenechat spontánnímu řádu ? Jo líbí se mi jak stoupenec Hayeka je pro cenzuru. A vůbec mě to nepřekvapuje. Že jste trouba vím už dlouho, sorry ale to už úplně slušně vyjádřit prostě nelze-

P. Aron 20.2.2019 19:08

fascinuje mě

kolik máme nadšených přívrženců cenzury. Ale čemu se divím. Jsou to stejné typy lidí, jako byli ti kdo ve středověku volali po upalování čarodějnic, v minulém režimu v padesátých letech v době procesů volali psům psí smrt a v době normalizace říkali že u nás cenzura není ale přeci nedáme prostor rozvracečům socialismu.

Prostě demokracie jen pro mě a moje stoupence, že nevážení někteří diskutující ?

J. Schwarz 20.2.2019 19:07

Re: Svobodu na Internetu - tak jako i jinde NEOMEZOVAT.. Omezova

Tak se podívejte, jak vypadají mainstreamová média. Žeby tam nebyly žádné "nenávistné komentáře"? Samozřejmě jsou, ale jen proti Babišovi, Zemanovi, Trumpovi, Putinovi, na adresu brexitu a jeho propagátorů, na adresu těch co neobdivují současnou podobu EU...Vládnoucí moc svoji "hate speech" za nenávistnou nepovažuje, to je jen spravedlivé rozhořčení občanské společnosti nad činy rozvracečů. Pak se ale nedivte, že když současná věrchuška prohraje, pak se přepóluje i chápání toho co je nenávistná řeč a co je občanské rozhořčení.

P. Aron 20.2.2019 19:03

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jistě podle pravidel FB takový text jedné starší a krásné písničky může být definován jako nenávistný projev : Napsal si někdo na starej kůl, prostinkej nápis : válka je vůl.

To co prošlo za komoušů holt neprojde na FB. Ale jinak jsou strašně tolerantní . Píší v pravidlech doslova toto : Humor se povoluje.

To je od nich moc hezké.Ale když napíšu, že nenávidí, lidi kteří mají tu drzost dávat mi do pravidel, že humor se povoluje, ta, šířím nenávist.

Prostě nenávist se zakazuje a basta.

Kašlu na to a řeknu rovnou, že nenávidím lidi jako jste vy.

J. Schwarz 20.2.2019 18:54

Re: Telefonní operátor je taky soukromá firma

To Facebook taky neměl, dokud to nezačali tvrdit soudruzi v Německu! Co pak brání státu dát do zákona i odpovědnost operátorů za to, co si účastníci telefonují? Nic! Takže drobný rozdíl je v tom že provozovatele webů stát buzeruje, zatímco síťové operátory zatím ne.

J. Schwarz 20.2.2019 18:51

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Tak si říkám, pane Tůmo - komu ještě dovolí tento stát, aby si ustanovil "firemní pravidla" bez ohledu na zákony této země navíc s tím, že si vyhrazuje právo tato pravidela kdykoliv změnit... Kdyby Facebook vyrazil vybaven svými "zásadami" hned zpočátku, mohl by Zuckenberg na své stamiliardy zapomenout, o jeho produkt by měl zájem pár šílenců. Ale on začal prosazovat PC až poté, co měl stamiliony uživatelů a navíc na státní nátlak! A vy v rámci jakési opravdu velmi zvláštní formy "pravicovosti" souhlasíte s tím, aby např. Německo nátlakem na Facebook nepřímo ovlivňovalo i poměry v ČR...

J. Jurax 20.2.2019 17:03

Ale tady nejde o občanskoprávní i trestněprávní zodpovědnost. Na druhé straně bude-li trestný hate speech s tím, že co je to hate speech nerozhoduje soud, ale anonymní censor nebo nějaký šílený vicepohlavní gendermagor, je to cesta do pekel.

Tady jde o politickou korektnost a nátlak všelikých obskurních skupin.

J. Jurax 20.2.2019 16:56

Ano.

Tak si počkejte, až třeba Seznam patřičně změní podmínky a začne Vám mazat politicky nekorektní maily. Je to soukromá firma a může to udělat. pokud její vedení zblbnulo ať již samo od sebe nebo pod nátlakem.

Za politicky nekorektní bude chápáno třeba to, že v mailu k označení černocha použijete výraz černoch.

O. Uživatel 20.2.2019 16:32

Uživatel požádal o vymazání
O. Tůma 20.2.2019 16:23

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jistě, za dodržení nelegitimních zákonů nikdo trestán nebude.

Ale má pointa je spíše v tom, že nelegitimní zákony by neměly vznikat, a když už vzniknou, nemají se poslouchat.

Např. komunistický Zákon o ochraně státních hranic z 11. července 1951 ukládal každému občanu povinnost práskat kopečkáře. Jsou dva druhy lidí: jedni řekli "zákony se musí poslouchat" a radostně práskali. Na svých rukou mají krev těch emigrantů, které PS zavraždila. Druzí si řekli, že sviňské zákony poslouchají jen svině, a mlčela. Dnes snad většina národa ví, kdo se zachoval morálně...

O. Tůma 20.2.2019 16:20

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Je to možné, jenže ve smlovuě kterou lidé Facebooku podepisují je i klauzule, že Facebook může kdykoli smlouvu změnit, a pokud člověk i přesto nadále používá tu službu, znamená to souhlas.

I já jsem na takovouto klauzuli přistoupil - ovšem u jiné služby. I mně se teď hrubě nelíbí a velmi mne vzteká, jak své podmínky najednou změnili.

Ale ani mne nenapadne, abych se zákonem dožadoval zachování těch původních podmínek. Prostě se postupně přesunu jinam. Podepsat smlouvu a pak ji chtít nedodržet a násilím jednostranně změnit, to je u mne amorální jednání a podvod.

K. Janyška 20.2.2019 16:16

Re: Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

Lidi neblbněte, internet je jen komunikační prostředek, ne paralelní svět. Co se nesmí na ulici, nesmí se ani na internetu. Jasný ? Dzp.

O. Tůma 20.2.2019 16:16

Re: Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Ne, to není v pořádku ani u těch hospod. "Koho majetek, toho pravidla" - to je odvěký princip soukromého vlastnictví.

Pokud chce stát přikazovat, kdo musí být za jakých podmínek vpuštěn do hospod, má si provozovat hospody vlastní.

U všech ostatních je morálně nutná pouze povinnost férově upozornit na podmínky podniku ("máme uležený guláš, k pití pouze pívo, a smí se tu kouřit, komu se to nelíbí, ať si..."), aby tam omylem nevlezl nekuřácký vegan-abstinent.

A ano, znamená to že na svou vlastní zodpovědnost by člověk v hospodě, jasně označené "vaříme uležený guláš" dostal maso, které je podle norem EU "prošlé" a potenciálně nebezpečné. A že v hospodě, jasně označené "prodáváme zbourané nemocné polské krávy", by dostal - jaké překvapení - podezřelé a potenciálně nezdravé polské hovězí.

Není to lepší než systém, kde štangasty buzeruje turista, tradiční nabídka je zakázána, a zbourané polské krávy se maskují za argentinské steaky?

Ale já vím, už Šimečka si v reflexi roku 1968 všímal, že řadě lidí strašlivě vadilo že najednou musí sami myslet, sami si dělat vlastní názor a sami se rozhodovat. Ti chtějí, aby je stát vždy a ve všem vedl za ručičku.

O. Uživatel 20.2.2019 16:12

Uživatel požádal o vymazání
V. Podracký 20.2.2019 16:11

Klaus ml. to míní správně

Internet je veřejný prostor, stejně jako je hospoda nebo hotel, nebo vestibul nádraží. Není snad hospoda také soukromá? Odtamtud není možno nikoho vyvést vyjma toho, kdo nedodržuje zákony. Máme přece ústavu, podle ní nesmí být nikdo diskriminován kvůli barvě pleti, ale i kvůli svému názoru. Jakékoliv jednání ohledně smazávání příspěvků je protiústavní. Myslím si, že by i sneslo ústavní stížnost.

P. Aron 20.2.2019 16:08

Re: Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Popřípadě na to jít z jiné strany jak navrhuje Pavel Hasenkopf a použít zákony na ochranu spotřebitele. Bylo by to možná i rychleji vymahatelné.

V. Církva 20.2.2019 15:32

Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Někde psali že majitel hospody, prostě nemůže vyhodit toho kdo se mu nelíbí a musí ho obsloužit (a je to tak v pořádku) a hlavně musí platit daně. Proto je stejně fér aby sociální sítě taky nemohly jen tak mazat příspěvky které se jim nelíbí.

Nedávno tu byl článek který vysvětloval proč takovou anticenzuru dělat nelze. Možná se trochu ten Klausův návrh musí upravit, ale samozřejmě že se to nějak vyřešit dá. Poslancům kteří zdůrazňují svobodu podnikání bych odebral veškeré peníze z našich daní, protože svoboda v jejich pojetí je taky neplatit daně.

O. Tůma 20.2.2019 14:52

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

A pro pořádek - "cenzura na FB" je oxymoron.

"Cenzura" je, když stát zakazuje vydat názory, které neprošly jeho schvalováním, a trestá vydávání názorů které schválením neprošly.

"Cenzura internetu" by bylo, kdyby vám vaše názory mazali na všech mailech, i všech vašich vlastních blozích, i na vašem webu, i na všech sociálních sítích.

Pokud vám názory maže soukromý podnik, a maže je pouze na svých soukromých serverech kam vás předtím vpustil, a maže je na základě smlouvy kterou jste s ním uzavřel a kde jste PODEPSAL SOUHLAS s tím, že provozovatel má právo mazat cokoli chce, v žádném případě se to nedá nazývat "cenzurou" - to je v nejlepším případě nadsázka a v horším případě prachsprostá lež.

O. Tůma 20.2.2019 14:43

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Ale kdež. Ve smluvních podmínkách mají jasně uvedenou povinnost dodržovat "Community standards". V Community standards mají jasně napsáno, že platí zákaz psát "hate speech", o které je pak ještě rozepsáno že jí rozumí vlastně povinná politická korektnost.

Já prostě takovou smlouvu nepodepíši. A stejně tak jakýkoli skutečný pravičák.

Ale pokud někdo podepíše smlouvu, že nebude mluvit politicky nekorektně, a pak si stěžuje že když ji porušil, smazali jej - a požaduje, že by se mělo zákonem uzákonit, že ze smlouvy kterou uzavřel přestane platit vše, co se mu nelíbí, je to podvodník, pokrytec, znárodňovač a bolševik.