27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Vzpomínka na minulost

Před pár dny jsem si vzpomněl na antiamerickou rétoriku z dob mého mládí, Američané byli nepřátelé našeho socialistického zřízení, byli to nepřátelé číslo 1. Přičítala se jim vina za kdeco, i za mandelinku bramborovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 30.7.2016 0:19

Na mládence tak mladého

je to pozoruhodně dobře napsáno :-)

Mně bylo při sametu čtyřicet ...

L. Popovský 31.7.2016 18:39

Re: Na mládence tak mladého

Děkuji Vám, pane Juraxi. Vaše pochvala mě potěšila.

P. Rudolf 29.7.2016 20:03

Autore

vy jste obyčejný nedovzdělaný tlachal. Ale tady na Psu jste doma.

V. Klepetko 29.7.2016 20:29

Re: Autore

Pane Rudolfe, alternativní býk zůstane alternativním býkem, i kdyby na housle hrál. I kdyby uměl latinsky! :-)

Lidské kvality nejsou dány bohatstvím, barvou pleti aní vzděláním. Jsou dány jeho charakterem! Tento Váš komentář ještě sám o sobě nic neznamená, ale zamyslel bych se nad tím... jestli to bylo opravdu korektní...

M. Prokop 29.7.2016 20:42

Re: Autore

Eurofašista Rudolf/Hofman a korektní?

V. Klepetko 29.7.2016 22:27

Chtěl jsem říci

"politicky korektní" :-)))))

J. Jurax 30.7.2016 0:23

Re: Autore

Obdivuji, jak kulantně a mnoha slovy zaručeně nežalovatelnýmými dokážete sdělit panu Rudolfovi prostou skutečnost, že je blbec.

Nicméně nemohu s Vámi nesouhlasit :-)

V. Klepetko 30.7.2016 10:11

Re: Autore

Jsem spíše pesimista, s tou nežalovatelností. Stačí si vygooglit "i kdyby na housle hrál", a žaloba je na stole :-)))))))

A. Reček 29.7.2016 23:56

Re: Autore

Máte pravdu. Neuvedl jak to řešit.

V. Klepetko 30.7.2016 10:15

... a proto budeme provolávat to co ten pekař?

http://www.ceskaliteratura.cz/texty/capek.htm

J. Kanioková 29.7.2016 18:59

Souhlasím s autorem,

je to zajímavý článek, a v podstatě vnímám mnohé podobně, byť jsem na světě o hodně déle. A PRÁVĚ PROTO, že pamatuji tisk a informace za totáče, kdy za všechno zlo mohli západní imperialisti a mozek nám proplachovali neustále ... právě proto vnímám, jak se současnost tomu čím dál víc přibližuje, podobá. Nejen z oficiálních míst, ale neobjektivita lomcuje i mezi jednotlivci. Černá / bílá, nic mezi tím.. Spousta lidí mentálně zastydla v normalizaci. Jenže Rusko není Sovětský svaz, Obama není Reagan a Putin není Brežněv.

Rusko (Putin) je ideální strašák, většina zpráv o Rusku v "západních" médiích může mít prakticky jen negativní obraz. Spousty Evropanů přece VÍ, že "bojují" za čiré Dobro, a Rusko je přece čiré Zlo. Jak jednoduché, téměř jak v komixech o Batmanovi.

Putin je ale démon... zvláštní je, že ti, kdo tak cítí, jsou většinou titíž, co podobně démonizují a dehonestují Klause. Vnímám už delší dobu, že se nám to nějak rozbilo. Uvnitř. Sami si to rozbíjíme, a nepotřebujeme k tomu ani ISIL, ani Putina...

Je mi téměř jedno, jakým "diktátorem" je Putin, dokud zůstane mimo našich hranic, i proto mi vadí ukázky šíleností a slabosti Západu

i NATO. Ale sakra mi není jedno, v co se změnila a nepřestává měnit EU. Protože v tom žiju a budu žít, natož mí potomci. V Rusku ne.

M. Prokop 29.7.2016 20:45

Re: Souhlasím s autorem,

Neprožívejte to tolik, jako ti Hujeři, vidící jen čisté zlo a čisté dobro.

Nikde není dáno, že pokud EU blbne (což blbne), že je Rusko a Putin alespoň v rámci ruských mezí v pořádku. Jen těžko zveřejňovat o Rusku jiné zprávy než negativní - vy víte o nějakých positivních?

A. Trick 29.7.2016 21:27

Re: Souhlasím s autorem,

Sundejte klapky.

J. Jurax 30.7.2016 0:25

Re: Souhlasím s autorem,

Ano. Máte-li již klapky sundány, zahrňte nás těmi pozitivními zprávami o Rusku.

L. David 29.7.2016 16:06

Historie bude dnešní dobu popisovat jako DEMOKRATISMUS!

V demokratismu se věci zdají skoro takové, jako kdyby fungovala opravdová demokracie.

Nic není vzdálenějšího pravdě. Uvedu příklad:

Převážná národa si v naší krásné zemi nepřeje muslimskou verbež, avšak jeho výsost - Bohuslav Slabotka - ráčí být jiného názoru, a tu svoloč nám sem na příkaz jedné šílené krávy prosadí.

Takže kde žijeme - v demokracii nebo v demokratismu???

J. Kanioková 29.7.2016 18:59

:)))))

M. Prokop 29.7.2016 20:47

Re: Historie bude dnešní dobu popisovat jako DEMOKRATISMUS!

On Dluhoslav ví, že by to byl jeho konec, kdyby sem vecpal větší než malé kvantum oné verbeže. Tak lavíruje, aby moc nenasral ani voliče, ani Andělínu.

A. Trick 29.7.2016 21:29

Re: Historie bude dnešní dobu popisovat jako DEMOKRATISMUS!

Kývací panáček Sobotka ví, že volby nevyhraje a poohlíží se po sesli v Bruselu.

J. Jurax 30.7.2016 0:27

Re: Historie bude dnešní dobu popisovat jako DEMOKRATISMUS!

No, to je demokracie. Lid si zvolil, co si zvolil a dobře mu tak.

A nebojte se, i když ten zvolený dělá hovadiny, jeho partaj má furt nejvyšší preference.

P. Urban 29.7.2016 15:38

Není mi úplně jasné, co vlastně oficiální propagandě vyčítá

Rusko jistou hrozbu skutečně představuje. Pokud je pouhé upozornění na tuto skutečnost vyvoláváním války, pak "nevyvolávání války" odpovídá strategii příslovečného pštrosa. Podobně bychom mohli tvrdit (a mnozí to i tvrdí), že upozorňovat na rizika soužití s muslimy znamená vyvolávat islámský terorismus.

Kolem kritiky Ruska je samozřejmě také spousta blbosti. Že by ale někdo podsouval Putinovi větší schopnosti, než měl James Bond, to jsem si nevšiml. Je ovšem pravda, že autokratický prezident jednoho z největších států světa asi opravdu disponuje možnostmi, které sebeschopnější agent tajných služeb k dispozici jaksi nemá. Ani ve filmu.

M. Prokop 29.7.2016 15:57

Re: Není mi úplně jasné, co vlastně oficiální propagandě vyčítá

Vidím to podobně.

L. Popovský 29.7.2016 16:15

Re: Není mi úplně jasné, co vlastně oficiální propagandě vyčítá

Vadí mi asi ta přehnanost. Přehánět by se nemělo asi nic. Já jsem ji vyhodnotil jako přehnanou a to ve mě vyvolalo vzpomínku na minulost. Sepsal jsem to tak, jak jsem to cítil.

Co se týče ruské propagandy, tak ji nesleduji, tedy ne vědomě. Nepochybuji o tom, že je, ale já nežiji v Rusku, já žiji u nás v ČR, takže mě zajímá naše propaganda, ne ruská.

Já přece netvrdím, že je to jediný správný pohled na věc. Pro mě je to podklad k diskusi. Diskuse je mým cílem a Váš názor mě zajímá.

Co se týče agenta 007, tak je to pokus o vtip, odlehčení, ale vychází to z mého pocitu, jak média vykreslují Vladimíra Putina.

M. Prokop 29.7.2016 20:50

Re: Není mi úplně jasné, co vlastně oficiální propagandě vyčítá

Mně to nepřipadá moc přehnané. Skoro bych řekl, že na poměry v Rusku je to docela mírné.

Jiná věc je, jaké poměry v Rusku mohou být. Klasické demokracii to tam moc nesvědčí, "nejsou na ni lidi". Takže mi vadí jen ten tlak na sousedy, přesně v duchu brežněvovy doktriny.

P. Vaňura 29.7.2016 14:43

Je to trochu jinak. Vždycky tu byli neschopní a všehoschopní

kteří se chtěli živit žvaněním. Ti tehdy i dnes budou hlásat kdejaké zvěrstvo, pokud jim za to někdo ZAPLATÍ.

Začít by se mělo seškrtáním 80% míst na "humanitních" fakultách univerzit a zastavením financování "neziskovek" z veřejných rozpočtů.

Myslím, že jen 20% pracovníků na humanitních fakultách dělá vědu a ne za vědu se maskující ideologii!

J. Václavíková 29.7.2016 15:28

Re: Je to trochu jinak. Vždycky tu byli neschopní a všehoschopní

Antičtí filosofové měli štěstí, že Vás neměli. Vy byste jim to plané mudrování rychle zatrhl!

V. Klepetko 29.7.2016 15:40

Re: Je to trochu jinak. Vždycky tu byli neschopní a všehoschopní

A co Seneca a Nero? :-)

M. Prokop 29.7.2016 15:59

Re: Je to trochu jinak. Vždycky tu byli neschopní a všehoschopní

S politickou korektností, gender kvokvokvotami, sociální ekologií a podobnými genitálními nápady neblbli.

F. Doušek 29.7.2016 14:21

Autore, ten "jediný správný názor" můžete

zcela svobodně a veřejně rozporovat, a předkládat názor svůj. Zkuste uhodnout, kde byste s tímto skončil před rokem 1989?

A nejde jen o politiku, jde i o další vlivy na život jedince.

C. Hulka 29.7.2016 14:27

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Asi tak. Se to hezky vzpomina, ale když autor tak hezky chodil na gymnazium, i v te dobe zili jini mladi lide kterym tnebylo dovoleno studovat pro kadrove skraloupy jejich predku. A jini mladi lide strileli na hranicich na ty co se rozhodli opustit tabor miru. A jini mladi lide byli mlaceni na barťáku a v ulicích protože byli jiní. A jiní mladí lidé umírali na nefunkční ledviny protože dialýza nebyla pro všechny. A jiní mladí lidé dychali otrávený vzduch protože ochrana přírody soudruzi nebyla až zas důležitá.

J. Václavíková 29.7.2016 15:29

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Ano.