7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Vzpomínka na minulost

Před pár dny jsem si vzpomněl na antiamerickou rétoriku z dob mého mládí, Američané byli nepřátelé našeho socialistického zřízení, byli to nepřátelé číslo 1. Přičítala se jim vina za kdeco, i za mandelinku bramborovou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Popovský 29.7.2016 14:49

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Den poté, co jsem odeslal svůj příspěvek ke zveřejnění, mi přišel e-mail s textem, který ukazuje, jak jsme v porovnání se světem, v některých věcech svobodní, najdete jej zde: http://kudluvfotoatlashub.blog.cz/1606/cr-je-nejsvobodnejsi-zemi-smi-se-u-nas-taborit-sbirat-houby-a-lesni-plody-opekat-burty-zpivat-u-taboraku Pokud byste si přečetl třeba můj příspěvek "Žijeme v ráji" http://neviditelnypes.lidovky.cz/fejeton-zijeme-v-raji-05t-/p_spolecnost.aspx?c=A160608_180829_p_spolecnost_wag

tak zjistíte, že to nevidím jen černě. Chci říci, že salámovou metodou je nám naše svoboda ukrajována, my ji nebráníme, a tak nám ji neustále ubývá. To, že jí máme více, než jinde, to přece není důvod k jásotu. Prostě jde o negativní tendenci vývoje. Také platí, že vždy je něco lepší a horší. Když to přeženu, tak třeba příslušníci PTP na tom asi byli lépe než židé v koncentračních táborech. Znamená to snad, že se příslušníci PTP utěšovali tím, že se mají lépe? Je to špatný příklad.

Vše nám ukáže až budoucnost. Vždy říkám, že velmi rád bych se pletl, protože skutečně není o co stát. Asi tak.

A k tomu svobodnému názoru. Jste si jistý? V Německu už policie dělá prohlídky v bytech u lidí, kteří vyjádřili na internetu nevhodný názor. Jak dlouho to bude trvat u nás s lidmi jako je Jiří Dienstbier ve vládě? A jak píše pan Alda, jsou zde lidé, kteří za to sedí. Kdy uvěříme? Až si přijdou pro nás?

Účelem mého příspěvku není obhajovat socialismus ani Rusko. Účelem mého příspěvku bylo přinutit čtenáře se zamyslet.

J. Václavíková 29.7.2016 15:27

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Zamyslet, nebo jim šikovně podsunout lež? Skutečně Vám mají uvěřit, že policie v Německu si může dovolit narušovat domovní svobodu na podkladě pouze nevhodného názoru zveřejněného na internetu, bez soudního povolení? Pane Popovský, tomu, co tu předvádíte, se říká demagogie.

L. Popovský 29.7.2016 15:37

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Výňatek z dnešního příspěvku pana Valenty.

"Hrozba úředního postihu AfD nebo některých jejích členů vzrostla poté, co v polovině července provedla německá policie po celé zemi razii proti osobám, podezřelým z trestného činu štvaní lidu. Výsledkem bylo 38 zadržených. Policie oznámila, že příčinou razie je mj. radikalizace internetových diskusí a s ní související rostoucí počet útoků proti migrantům. Ujistila rovněž, že v hledáčku úřadů jsou skupiny i osoby jak pravicově, tak levicově extrémistické, jakož i islamisté. Navzdory těmto ujištěním se zdá, že přednostním cílem policejního zátahu byli tzv. pravicoví extrémisté, tedy lidé, kteří šíří údajnou nenávist proti uprchlíkům a politikům. (!) Ministr vnitra de Maizière sdělil veřejnosti, že se na internetu objevily „listiny nenávisti“ (Haβ-Listen; tvořivost německých byrokratů při práci se slovem nenávist je vskutku podivuhodná), obsahující jména osob, které se angažovaly proti pravicovému extrémismu. Zajímavé. Jestlipak de Maizière ví, že již drahnou dobu uplatňují levičácké bojůvky právě tuto vyděračskou metodu rutinně proti tzv. fašistům z Pegidy, AfD a jiných struktur, které odmítají hlásat povinnou lásku k cizincům?"

O návštěvách německé policie u účastníků internetových debat jsem četl již dříve zde: http://pravyprostor.cz/nemecka-policie-prohledavala-byty-kvuli-pravicovym-prispevkum-na-socialnich-sitich/

Co ti lidé na internetu psali, nevím, a ani ty lidi osobně neznám.

L. Popovský 29.7.2016 15:41

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

A soudní povolení sem nepleťte, já jsem nikdy netvrdil, že je navštívili bez soudního povolení. To je myslím samosebou, že by jej měli mít. Není náhodou demagogie tento váš přístup?

J. Václavíková 29.7.2016 16:18

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Ani náhodou. Zato Váš zcela jistě. Vy sice ty případy osobně ani jinak neznáte, jen jste si přečetl, co jedna paní povídala na zcela seriozním Pravém prostoru, ale dál vaříte z vody, jak v Německu stíhají ty, co ,,odmítají hlásat povinnou lásku k cizincům". Demagogie velice ráda používá patřičně upravené polopravdy, nic nového pod sluncem. Takže pokud mám věřit, že tohle není Váš oblíbený instrument, dejte si tu námahu, abyste názory ve svých článcích vyvozoval z dobře ověřených a podložených faktů, uvedených v souvislostech. To je totiž seriozní novinařina, ne podbízení se hysterii davu ještě hysteričtějšími výkřiky.

Á propos, ty souvislosti. Německo je právní stát, který má v demokraticky přijaté legislativě i zákon, který zakazuje šířit nenávist a podněcovat k násilí. Pokud např. policie zjistí, že tento zákon někdo porušuje, je povinna zasáhnout. A samozřejmě k narušení domovní svobody musí přesvědčit i nezávislého soudce, že je pro zásah důvod. Ještě maličkost- z mého pohledu je jedno, jestli takto zasáhne proti fanatickému islamistovi, nebo proti fanatickému náckovi. Jen Vy a Vám podobní byste rádi, aby byla na jedno oko slepá.

J. Václavíková 29.7.2016 16:44

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

....zakazuje podněcování k násilí......

J. Jurax 30.7.2016 13:56

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

"Německo je právní stát, který má v demokraticky přijaté legislativě i zákon, který zakazuje šířit nenávist a podněcovat k násilí."

Ano. Nicméně paragraf je to gumový a může být všelijak vykládán. A výklad je už pak závislý mj. i na politickém tlaku. Nedělejte si iluze. Ani o nezávislých soudcích - jen je třeba najít toho pravého.

Nakonec ono stačí třeba napsat, že islám je náboženství vraždících cvoků nebo napsat dávejte si bacha na muslimy, občas vybuchují v metru - což obé není nepravda, byť to zase není úplná pravda - a co myslíte, nespadnu pod paragraf o šíření nenávisti? Když bude dobrá vůle, tak se obávám, že ano. Se všemi důsledky ... koneckonců my starší to známe docela dobře.

A ještě k dobře podloženým a ověřeným faktům - jsou jimi články z oficiálních médií? Ne vždy. Média fungují na politickou objednávku - i ta opoziční. Ta opoziční ovšem riskují, že spadnou pod nějaký paragraf, protože zlobí; nebo hůř - pod tlakem odřeknou inzerenti a médium buď zajde na finanční úbytě nebo se poddá; je to demokratické a nepostižitelné.

A která dobře podložená a ověřená fakta tato média nešíří, neb by to bylo politicky nekorektní, resp. šířit nemohou, protože by mohla být nařčena ze šíření nenávisti a podněcování k násilí nebo přijít o ty inzerenty?

M. Prokop 29.7.2016 16:01

Re: Autore, ten "jediný správný názor" můžete

Na demagogii je zde známá trojka Rudolf/Netzer/Václavíková.

J. Kanioková 29.7.2016 17:42

Ano, přesně..

P. Vaňura 29.7.2016 14:55

Asi nevíte, že jen Klausova amnestie zrušila rozsudky

nad příslušníky jedné politické strany a s ní spolupracující ženské organizace (Ty zločinné ženy dokonce vykládaly své zvrhlé teze dětem...).

Někteří z těch lidí byli dokonce ve vězení...

R. 1988 jsem slyšel v ČTV scénku s J. Krampolem, kterou by se dnes nikdo neodvážil odvysílat ("Můj Dežo je nekňuba. Představte si, už je mu 17 a ještě nemá vyřízený invalidní důchod.").

J. Kanioková 29.7.2016 19:13

Re: Asi nevíte,

Nevím, o čem to píšete. Můžete přiblížit, oč jde ?

V. Klepetko 29.7.2016 12:57

Několik vět.

Zdravím Vás, pane Popovský... Pokud jde o tu minulost, tak jsem asi tak o tucet let starší, za sametu jsem už byl "mladý referent ve velkém podniku", ale názor mám jiný. Myslím, že čím ve větší osobní i časový odstup od předsametové doby, a současně čím více dříve skrytých písných pramenů, tím lépe se události hodnotí! Chce to jen odvahu...

S tím Ruskem... On je to vlastně v současnosti náš geopolitický konkurent, takže kritický odstup a prevence možných hrozeb je z našeho - tzn euroatlantického - pohledu zcela na místě. Špatné ale je, že propaganda na obou stranách má dnes zcela jasné parametry propagandy črno-bíle válečné, je regulérní psychologická válka! S té naší strany je vedena velmi hloupým a kontraproduktivním způsobem, je za a) emotivně podbarvená rokem 1968, což je sice legitimní, ale právě "rusáci" pak jsou psychologickou šablonou pro výrobu v našem vědomí "špinavých cikánů" a "sandálů". Za b), je vedena týmem "Halíků" a "Putnů" s nulovým morálním kreditem ve většinové společnosti. Je těžké poslouchat "politického geografa Romanceva" a nepozvracet se, i kdyby věčně byla argumentace v pořádku...

V. Klepetko 29.7.2016 13:00

Re: Několik vět.

Za c) V extrémních případech je ta propaganda přímo dehumanizující, ve stylu propagandy té horší části ukrajinských ultranacionalistů, pro které je každý Rus "kolorad", což je mandelinka bramborová (podle zbarvení tzv andrejevské stuhy). A za d). V neposlední řadě takto škodíme Rusům tím, že svou humpoláckou propagandou dáváme argumenty Putinovi. Ostatně soudím, že bez všech těch dolarových miliard, nainvestovaných do "demokratizace Ruska" a protiruské propagandy, by tam dnes režim byl mnohem liberálnější a svobodnější. Ještě před Soči byl reálný scénář "vlídného evropana Medvědeva", pak jsme zafinancovali majdan a liberální Rusko šlo jako jako projekt do kytek. Ještě tak tucet miliard, ještě několik Jakubů Jandů, přitvrdit ještě sankce, a místo svým způsobem konzervativního Putina se v Rusku chopí moci nějaký opravdu nebezbečný nacionalistická debil typu Navalného...

Jinak, jakési aeronety nečtu, ruskou televizi nesleduji, kvalitní informace lze získat z originálních ruských webů, nejlépe křížem - provládních i liberálních, je to velmi rozmanité. Rusko znám velmi dobře, po sametu jdem tam několik let pracoval na našem obchodním zastoupení. A mám tam dobrého přítele, spolužáka co se mnou chodil na základku, když jeho táta dělal novinařinu v Praze :

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Andrej_Kurajev

Jezdí k nám do Prahy pravidelně a jeho zprávy jsou vždy přesné. A tož i smutné, v poslední době...

K. Frauknecht 29.7.2016 14:07

Re: Pěkný.

Teda, skoro :-)). S Vašimi odrážkami (písm. a) až d)) naprosto souhlasím.

Jenže Rusko jsme si do role geopolitického konkurenta dosadili sami. Mě se vztah Rusko/Evropa jeví spíše naopak. Rusko s obrovským surovinovým a územním potenciálem, technologicky v mnoha oborech výrazně pozadu - prostor pro spolupráci jako hrom! Historie (nejen naše!) ukazuje, že o odstupu a prevenci možných hrozeb je účelné uvažovat u všech sousedů :-).

Dodávám, že jsem o nějaký pátek starší. Vyrůstal jsem v "politicky nespolehlivé" familii (se všemi důsledky!) a nemám pražádný důvod sympatizovat s bolševiky (za totality synonymum pro Rusáky :-)).

P. Vaňura 29.7.2016 14:49

Jenže chovat se přátelsky k Putinovi v jeho

pojetí znamená říci Ukrajincům a Gruzíncům "vy patříte do ruské zájmové sféry a proto se nesmíte chtít orientovat na EU."

Nám se r. 1968 takové schéma nelíbilo a tak ho nemůžeme předkládat jiným!

V. Klepetko 29.7.2016 15:18

Re: Jenže chovat se přátelsky k Putinovi v jeho

Myslím, že jde o něco jiného. Ukrajinci i Gruzínci se mohou orientovat kam sami uznají za vhodné. Ale my sami si musíme ujasnit své vlastní zájmy - české i evropské! A z tohoto pohledu soudím, že budovat kontinuálně "ever closer Union" a současně tu Unii neustále rozšiřovat - to byla zcela zásadní, strategická chyba. Naše chyba. Která uškodila především nám, ale i Ukrajincům, Gruzíncům, a nakonec i těm Rusům.

M. Prokop 29.7.2016 16:05

Re: Jenže chovat se přátelsky k Putinovi v jeho

Pan Vaňura má pravdu. Ukrajinci a Gruzínci se nemohou orientovat kam sami uznají za vhodné, protože jakmile se o to pokusí, mají doma zelené mužiky nebo rovnou ruskou armádu.

Se stále těsnější unií to nemá nic společného.

V. Klepetko 29.7.2016 16:42

Re: Jenže chovat se přátelsky k Putinovi v jeho

Myslím, že má. O tom, zda budou například Ukrajinci v Unii, nerozhodují ani samotní Ukrajinci, ani Putin a jeho mužíci. Rozhodují o tom především stávající členové klubu. Nizozemci nesouhlasí ani s asociační dohodou, plné členství je nereálné v nejbližších 20 letech, bude vůbec v té době nějaká Unie ještě existovat!? Obelhali jsme Ukrajince, oni to dodnes netuší, že je vlastně nikdo do Evropy moc nechce. Myslí si že Ukrajina ce Jevropa... A ty co šílené úvahy o zaintegrování Turecka?

V. Klepetko 29.7.2016 17:47

Re: Jenže chovat se přátelsky k Putinovi v jeho

P.S . Nevidíte tu souvislost s "ever closer"? Dokážu si představit! Ukrajinu jako nějakou součást zóny volného pohybu zboží, služeb, kapitálu a ano, i osob. Ale chci mit s Ukrajinou společnou armádu? Ne. Ani dnes, ani za 20 let. A o tom to je:-)). Nemůžeme současně rozšiřovat a federalizovat, a o to se právě ta naše slavná EU snaží a tím vlastně blokuje jak cestu Ukrajinců na Západ, tak smysluplnou transformaci sebe sama!

V. Klepetko 29.7.2016 14:53

Re: Pěkný.

Já věřím, že z konkurenta se časem může stát normální partner. Přál bych si to. Možná by to chtělo nějakého nového Helmuta Kohla na jedné straně, prezidenta Sergeje Lavrova na straně druhé, a nějakého slušného Johna Kasiche na té třetí. Ale zatím to jsou jen sny.

J. Kanioková 29.7.2016 19:10

Príma komentáře, souzním :)))

L. Popovský 29.7.2016 15:03

Re: Několik vět.

Dobrý den, pane Klepetko. Děkuji Vám, nemám námitek. Jen mám poznámku ke konkurenci. Ve své praxi vyznávám teorii, že mým největším konkurentem jsem já sám a myslím, že to platí i pro stát.

V. Klepetko 29.7.2016 15:11

Re: Několik vět.

:-)

Vyložím tuto teorii manželce :-). Hezký den!

Z. Koutecký 29.7.2016 11:25

Bylo a je to tak,

pane Popovský. Na rozdíl od Vás, já zažil celou tu dobu od útěku z pohraničí, přes Protektorát, osvobození, komunistickou vládu až po dnešek. A můžu Vám říci jedno, ať se dnes chlubíme čímkoliv, co jsme dokázali či nedokázali, nikdy v té době, kterou jsem zažil, jsme nerozhodovali o osudu svého státu. Vždy to bylo o nás bez nás. Je hezké věřit, že to bude v budoucnu jinak, ale já si to nemyslím.

L. Popovský 29.7.2016 11:42

Re: Bylo a je to tak,

Zatím věřím a chci věřit. Chci šířit optimismus a naději místo strachu a nenávisti. Ale až přestanu věřit, tak si z toho budu dělat alespoň srandu. Zbláznit se z toho nechci, ani po.....

Přeji Vám hezký den.

L. Popovský 29.7.2016 19:23

Re: Bylo a je to tak,

Až si z toho budu dělat srandu, tak to samozřejmě bude černý humor.

Mám takové heslo: "Prohrát můžeš, bojovat musíš." Držte se.

T. Kočí 29.7.2016 9:55

Ten orchestr se náramně bavil, my však již mėně.to mi věřte.Pamatuji to.

S. Netzer 29.7.2016 9:45

Takže nám

vládne "neomarxismus, multikulturalismus, politická korektnost, genderismus a další" bakané -ismy, a mainstream je fuj. Zato Putin je príma.

S takovým světonázorem vás, autore, možná brzy přijmou do IVK, nebo nějakého think tanku podobného kalibru.

A, prosím, pokračujte i nadále v dívání se muslimům přímo do očí!

Stojí i za úvahu, zda by nebylo smysluplné rozšířit to dívání se přímo do očí na Němce, nebo vůbec na všechny unijní Evropany.

Dzp.

M. Prokop 29.7.2016 11:03

Re: Takže nám

Jo, snaží se o vládu, to máte pravdu. Přidal bych i rudozelenou kleptokracii.

Putin není príma, je jen otázka, není-li množství mediálního boje proti němu kontraproduktivní.

Není to pro vás příliš složité?

Š. Hašek 29.7.2016 13:17

Re: Takže nám

Pro ni jest to složité. Zná jen dvě barvy světa.