26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 23.2.2009 17:29

Re: Slovo "kombatant" jste slyšel?

Souhlas s Vitou, vřele doporučuji zagooglovat a najít si příslušné legislativní normy (mezinárodní právo válečné a ženevské dohody a jejich dodatkové protokoly třeba ten z roku 1977). Partyzáni jsou považováni za kombatanty a tím pádem při jejich zajetí mají statut válečného zajatce. Zajímavá je definice žoldnéře: žoldnéř je osoba, která je speciálně najata k boji v ozbrojeném

konfliktu, skutečně se přímo účastní nepřátelských akcí, svoji účast

motivuje hlavně osobním ziskem; je jí slíbena vysoká materiální odměna;

není občanem strany v konfliktu ani nemá trvalé bydliště na území

kontrolovaném stranou v konfliktu..

Emil XX 23.2.2009 21:58

Re: Slovo "kombatant" jste slyšel?

Jenže ti vězni na Guantanamu dost přesně odpovídají definici toho žoldnéře. Jen se liší tím, že místo více než 10000 dolarů měsíčně mají slíbeno 73 hurisek.

Frank 23.2.2009 12:38

Kam je dáme?

Třeba do evropského parlamentu. Možná by nadělali méně škod, než ti dobře placení tajtrlíci.

BJ von Wolfenstein 23.2.2009 12:33

Dnes to tu nějak nežije

Dneska je tu nuda. Kdepak se dnes asi zapomněl Kozičkář z Vermontu a kde dnes hledá Hledající?

honzak 23.2.2009 13:27

Re: Dnes to tu nějak nežije

Hledající asi hledá a nemůže najít...

Jakub S. 23.2.2009 16:00

Re: Dnes to tu nějak nežije

Jo jo... prv nebylo jak včil: přes moře okeán řval Janeček, s ním hlas z Utahu, z Nýdrlandu se připojil milý vodníček... nedá se. Snáď  vstanou noví bojovníci!

Petr H 23.2.2009 12:02

To je samé

vžijte se do jejich situace,chudáčků ale já tvrdím,že Alžířan si do vojenského pásma v Afghánistánu neodskočil z Alžíru na houby.Příště takového náhodného houbaře raději na místě zastřelit.

BJ von Wolfenstein 23.2.2009 10:48

Kam s nimi?

Vrátit do země jejich původu. Jednoznačně. Zejména vlády takových států jako je Saudská Arábie, Sýrie, Egypt a jim podobné "lidumilné" režimy plné pravdy a lásky jim pak předvedou, co jsou to lidská práva. Myslím, že po zbytek svých ničemných životů budou na Guantanamo vzpomínat jako na pětihvězdičkový hotel.

Malý AstonA zase mají bruselští 23.2.2009 12:15

Re: Kam s nimi?

Já s tím také žádný problém nemám.Pěkně ať je vrátí do země jejich původu,dají jim složku proč a kde byli odchyceni a ať si je soudí nebo oslavuje jejich rodná zemička.A jako demokrat navrhuji aby jim letenka byla zaplacena.Nic více a nic méně není třeba dělat.:-P

BJ von Wolfenstein 23.2.2009 12:37

Re: Kam s nimi?

Když nad tím tak přemýšlím, tak on asi největší průšvih je, že řada na Guantanamu "neprávem vězněných bojovníků za svobodu" :-D má britské, francouzské, nebo jiné EU občanství. Co s nimi, to vidím jako opravdový problém (pokud nemáme rezignovat na právo a zákony).

Historik 23.2.2009 12:55

Re: Kam s nimi?

Předat je k potrestání do Afganistánu, kde byli zadrženi. Tam v době bojů příslušníci Severní aliance patrně vyřešili část problému předem, vzbouřené zajatce totiž z velké části postříleli při potlačování vzpoury. Myslím, že jich bylo více, než těch na Guantanamu.

vita 23.2.2009 13:19

Do Afghánistánu?

A to kam?

On se totiž mezitím z "presidenta" Afghánistánu stal denní starosta Kábulu, přičem kdo je nočním starostou, nikdo neví.

Takže kam? Na území ovládané nějakým warlordem? Jiná tam nejsou... Ale kterým warlordem? Který je dostatečně protitalibánský, aby mu bylo možno svěřit tyto nevězně? Nebo to rozpočítat sudý-lichý?

Martin 23.2.2009 10:16

no, ja som bol tiež

vycvičený pre boj - síce nie s kalašnikovom, ale so Sa Vz.58. Mal by som tiež byť niekde vrátený ?

Prakticky už niet kam, lebo Československo neexistuje a KSČ ktorej som prisahal vernosť na mňa kašle. Ku*va, a ja by som tak rád bojoval proti nejakým okupantom...

VLK 23.2.2009 10:47

Re: no, ja som bol tiež

Chudáčku Martine, já s Vámi soucítím. Ale prosím Vás, ovládněte svou frustraci a nevrhejte se pod první tank, který uvidíte. Mohlo by se vám stát, že byste se spletl a on to nebyl tank, ale obyčejný auťák. Nebo tříkolka. Prosím Vás, těch pár amerických vysokoškoláků v uniformě, co budou schovaní v brdských lesích, vidělo sapík jen z auta, to není adekvátní cíl pro Váš odvážný boj.

Přejděte do ilegality a čekejte. Ti praví okupanti přijdou. Přihlásí se Vám pak heslem. Jen nevím, jestli to bude "Ni hao" nebo "Salam" nebo "Zdravstvujtě".

Jakub S. 23.2.2009 16:02

Re: no, ja som bol tiež

Nejlepší eště by bylo ni hao. To myslím celkem vážně... R^!

Ludva 23.2.2009 10:15

Mají prístroj ?

Starý vtip o obvinění z pálení slivovice - bača je odsouzen, že má doma prístroj. Tak povídá - ještě mi přidejte za znásilnění - taky mám prístroj. Dokud vycvičený terorista ten teroristický čin nespáchá nebo se mu neprokáže, tak je prostě nevinný. Jinak se zařadíme na jejich úroveň. A k nadpisu - ne co my uděláme - ale ať si svůj problém vyřeší USA.

korsika.korsika 23.2.2009 11:01

Re: Mají prístroj ?

Vážený pane Ludvo, toho vycvičeného teroristu je třeba zlikvidovat dříve, než ten teroristický čin spáchá. On totiž není nevinný.

Honza42 23.2.2009 11:46

Re: Mají prístroj ?

A Vám bych to nahned uříznul. Co kdyby?

korsika.korsika 23.2.2009 12:37

Re: Mají prístroj ?

Pane Honzo, nepřeji Vám, až ten terorista v obchodním domě, kde budete s rodinou, tedy i s dětmi odpálí nálož a zabije Vám celou rodinu, protože je na to cvičen. Mně ho můžete uříznout, ale je mi Vás líto a vaší rodiny také. Možná, že byste pak pochopil, že tyhle lidi je nutno likvidovat hned.

sc 23.2.2009 12:48

Re: Mají prístroj ?

Přesně tak, na teroristy, komunisty a nacisty bohužel normální humánní přístup neplatí. O tom jsme se nakonec mohli už několikrát přesvědčit.

Historik 23.2.2009 12:51

Re: Mají prístroj ?

Stačí členství v teroristické organizaci, zadržení se zbraní v ruce je pak jednoznačné.

Marat 23.2.2009 14:40

Re: Mají prístroj ?

Ludvo,někdo ti kradne třebas auto. Bylo ti ukradené a víš kdo ti ho ukradl. Ví to i policie,ale jak ty tak policie nebude schopná přesvědčivě dokázat, že ti bylo ukradené a že víš a ví i policie kdo ti ho ukradl. VIděl jsi jak ti auto ukradl,odjel s ním a naboural. Viděl jsi jak od něj utíkal,ale lidskost ti nedovolí a nedovolí ani policií ho stíhat. Ty jsi ale ušlechtilí človrda a budeš toho zloděje nadále považovat za svého kamaráda a nedovolíš aby mu bylo ublíženo.

Ti teroristé byli zadržení se zbraní  v bojujíci zemi ač v té zemi neměli co dělat. Nebyly občany té země.

Ludvo tobě a tobě podobným nesmírhně vadí, že byla napadeno USA a že na to napadení reaguje. Všechno je pro tvory tvého ražerní dobré, pokud to škodí USA.

M. Zima 23.2.2009 10:14

Hybášková,

co kdybyste Vy (jestřáb šířící demokracii mečem) pro ně postavila na zahradě stan, vařila jim polívku a dělala z nich i jinak demokraty? Ostatní česká esa, jako Ulč, Neff, kLaus ..., by jim mohla přednášet o demokracii, digitální fotografii a svobodném podnikání.

BTW: Dokonce pravicový německý ministr vnitra přišel s úvahou: Vžijte se do jejich situace, kdybyste byli nevinní, nepřišli byste i Vy po letech věznění a ponižování na tu, nebo onu teroristickou myšlenku?

Harpyje 23.2.2009 10:18

Re: Hybášková,

Ano, a proto se Schaeuble zdráhá přijmout zajatce z Guantanama. Vy kecáte, až se Vám od huby práší. http://www.zoomer.de/news/topthema/-/kommentar/artikel/schaeuble-macht-den-bush 

M. Zima 23.2.2009 10:27

Ano, taky proto! BTW: Copak jste chtěla vlastně říct?

Harpyje 23.2.2009 10:34

Re: Ano, taky proto! BTW: Copak jste chtěla vlastně říct?

Musím konstatovat, že Vaše odpověď postrádá západní argumentační úroveň. Nějak ochabujete.

vita 23.2.2009 10:43

Re: Ano, taky proto! BTW: Copak jste chtěla vlastně říct?

Nepřipadá vám, že tak trošičku nechápete? Resp. že vaše odpověď postrádá jakoukoli argumentační úroveň? Pokusím se  objasnit:

Schäuble chápe (a obává se), že dlouholeté "věznění" bez právních náležitostí a v právním vakuu, je schopno vzbudit k "vězniteli" odpor, popřípadě i hmatatelně vyjádřený a to i v osobě, která před oním "vězněním" odpor necítila. Zjednodušeně řečeno - udělat z neteroristy teroristu.

Vysvětlivka k uvozovkám - věznění se od "věznění", případně strčení do koncentračního tábora odlišuje právě tím, že se děje na základě zákona a zákonným způsobem. Což v případě Guantanáma splněno nebylo. Zejména ve vztahu k americkému právu a zákonům.

Harpyje 23.2.2009 10:50

Re: Ano, taky proto! BTW: Copak jste chtěla vlastně říct?

Až mi ten výrok doložíte, tak se můžeme bavit dál.

M. Zima 23.2.2009 11:12

Prožíváte patrně nějakou mentální blokádu,

ale jedná se prostě o reakci na křivdu, jestli chcete o pomstu. A to u mladých chlapíků vede často k eskalaci. (Ten "německý" propuštěný vězeň, protože se mu nedostalo satisfakce, zapálil obchodní dům a teď sedí opravdu)

Harpyje 23.2.2009 11:29

Re: Prožíváte patrně nějakou mentální blokádu,

Al Masri je psychopat a teď je v blázinci.