27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Schmouddle 16.10.2008 14:43

Re: Dříve rezidenční oblast

A co doprava kterou generuje půlmilón lidí žijících na severu Prahy?

Poloněmec 16.10.2008 12:56

tunely musí být zničeny

"Většina evropských měst již rychle opouští stavby silničních tunelů do centra měst, protože logicky zvyšují počty aut, které se skrze nebo pod centrální částí pohybují..." Pokud je toto pravda a ona to pravda není, tak by stačilo tunely demolovat a počet aut by se okamžitě snížil, doprava zklidnila a nastal by ráj. Zeptejte se Bruselanů, jaký tam byl klid, když ještě tunely nebyly.

Jock 16.10.2008 11:12

Re: Já tomu všemu moc nerozumím

souhlasím

Drx 16.10.2008 10:03

Re: Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Ale neunikl. V několika příspěvcích bylo dokumentováno, že je nebudují, protože už je dávno VYBUDOVALI. A že tedy jen doháníme zpoždění. Můžeme to řešit taky jako Šanghaj, kde staví silnice na pilířích  a viděl jsem i 5tipatrovou křižovatku. Ale to by se asi obyvatelům Prahy nelíbilo, aby se ze čtvrtého patra koukali na silnici směrem vzhůru...

Gonzales 16.10.2008 8:18

Re: Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

Představte si, že i na Praze 7 může mít firma prodejnu se skladem. Dokonce v Korunovační. To je věc, co? A teď vy chytrá horákyně mi prozraďte, jak mám s pomoci MHD realizovat denně třeba pět až šest zakázek?

Ano, máme tu jeden osvědčený recept (a vy ho také uvádíte) a to zákazy a omezení. To vážně nejste štonc ten problém s křížením povrchové dopravy pochopit ;-(

L'ego 16.10.2008 0:00

Auta zakázat, lidi přinutit jezdit na kole

A začít u Béma, Burgemeistra a dalších pánů radních. Nejdřív by ale bylo třeba vybudovat logické cyklostezky, že. ale to je na dlouho.

AndyO 15.10.2008 23:16

Re: Já tomu všemu moc nerozumím

no to je, máte recht. Velká část, myslím že většina jich sice jezdí vlakem, autobusy MHD, ale proč je taky nesprdnout. Lepší by ale bylo apelovat na vaše zastupitelstvo, ať uvolní plac na odstavné parkoviště...a taky nejezdit z té Krče na chalupy, abyste nevraceli karcinogení zplodiny na venkov:))

O.M. 15.10.2008 20:00

Já tomu všemu moc nerozumím

Ale je pravda, že zrovna včera jsem koukala z okna našeho krčského bytu na zácpu nedaleko a říkala si, že když ti lidi, co se přestěhovali za Prahu, aby měli čerstvý vzduch, vyfukujou ze svých aut kterými z toho lontu samozřejmě musí dojíždět, karcinogenní zplodiny mně přímo do oken, je to od nich trochu sobecké. Sama jezdím všude MHD, ale čuchám prachové částice.

Magor Milda, Mgr. etc. 15.10.2008 19:16

To nesouhlasí, třeba Mnichov v Bavorsku s úspěchem buduje podzemní magistrálu

jiná možnost ani třeba na Letné není. Po odstranění povrchové komunikace a stadiónu tam může vzniknout nové, moderní pražské město, vzniká tím prostor pro velkorysé plánování vládní a diplomatické čtvrti s mnoha pro veřejnost důležitými budovami, jako Technické museum. Těch  zbývajících padesát nebo šedesát let autoprovozu nesmí město Prahu zavést do slepé uličky, v tunelu při 50 km/h se Pražáci nepobijí, ovšem bez policie to nepůjde. Jednou se tam budou pěstovat žampióny.

Robin 15.10.2008 18:42

Re: shrnutí

A proč pro Krista nejdete přes lávku?

Novák 15.10.2008 18:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Zatravnění tramvajového pásu vypadá hezky na obrázku, ale funguje tak leda kolem Hradu. Z Hradčanské na Špejchar je spíše suchá holina, tramvaje trávu vysuší větrem od jízdy a v zimě tomu sůl z vozovky také nepřidá. Ony totiž kolem Hradu jedou jen dvě linky, Letná a Hradčanská jsou v normálním provozu "jiné kafe"

vita 15.10.2008 18:26

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

podle vaší logiky tedy nejsou v Praze dopravní zácpy(dopravní kapacity je málo a proto je tam i málo aut? Blbost že ano).

Tom 15.10.2008 18:07

Je to rozjeté a jiné řešení asi stejně skutečně není

Jinak bych souhlasil, že celá akce vznikla potutelně bez toho, aby se někdo o tom s veřejností bavil.

Také bych souhlasil, že více provozu může znamenat více emisí, ale zároveň pokud bude plynulejší doprava, tak ne úplně nutně. Pochopitelně, že u průduchů a výjezdů z tunelů bude situace vždy horší než byla dříve.

Ale 1: situace Prahy je unikátní od jinýc měst v tom, že nejseverněji lze Prahu přejet právě na Letné. Další most je až v Kralupech, cca 25km severně od Prahy !

Asi měl a mohl být dříve obchvat, ale stejně by se vnitřek dopravy v Holešovicích a Troji nějak řešit musel.

AndyO 15.10.2008 18:05

Re: nekompetentní blábol

skutečně máte v nicku slovo "liberal" ??;-D

liberal shark 15.10.2008 17:58

nekompetentní blábol

Byl by snad autor raději, kdyby ty obrovské kolony jezdily (či spíše postávaly) nadále na povrchu ? Současné zácpy na Letné, na Špejcharu a v Břevnově jsou nesnesitelné. Není daleko lepší, když auta plynule projedou tunelem za Most barikádníků a ven z města ?

AndyO 15.10.2008 17:45

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

je mi to jasné, je to koneckonců další důvod, proč jsem absolutistický monarchista:)) ohne srande

Libor.w 15.10.2008 17:34

Re: Uplně vedle!

To určitě nemohou.Ovšem zcela jistě mohou za zanedbanou infrastrukturu.Dopravní stavby v Praze krom metra jen prznili,viz SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLA.

jasan 15.10.2008 17:32

Re: pane autore

drahy chlapce,   moc slov, malo rozumu...     slysel jste nekdy o vzduchotechnice?

Chris Kelvin 15.10.2008 17:21

I kdyby tunely byly...

...pro město spásou a zlatou manou (jakou nebyly pro ekonomiku, že ;-)), tak vám bude jejich stavba, milí diskutující, zcela na houby, nezamezíte-li vzniku stále dalších a dalších staveb komerčního charakteru v centru města. Ty totiž přitahují auta stále více a dneska už nestačí ani kapacita tunelů dnes vyprojektovaných, natož postavených. Ale to chce trochu logicky přemýšlet a to někdy bolí, že......

V.Novák 15.10.2008 17:19

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

Obávám se, že tohle byste prosadila jedině kdybyste byla Císař z Boží Milosti, demokratický politik by brzy dopolitikoval.

V.Novák 15.10.2008 17:16

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

Co to blábolíte o komunistickém modelu?

Okruhy jsou prakticky to, co prosazoval "komunistický model" ZáKoS! Ten se po VLSR slavnostně zavrhl, aby se dnes pod jinými jmény a obtížně prosazoval.

Magistrála byl - a dole to píšu - PRVNÍ prvek komunikčního systému a začalo se s ním, protože už sám o sobě řešil jak tranzitní, tak vnitřní dopravu. Samozřejmě v době, kdy Favorit stál 80K a průměrný plat byl 2.6k. Tranzitní dopravu měly vyřešit okruhy, jenže ty se právě přestaly stavět - ale zato se nadávalo na komunisty a magistrálu... Už dávno z ní mohla být obyčejná městaká radiála, nebýt obstrukcí.

Moc rád bych viděl metodiku těch studií a zejména jak se jim daří očistit vliv dopravních staveb od ostatních vlvů - třeba změny společenského režimu, změny životmí úrovně a pod.

AndyO 15.10.2008 17:11

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

;-D nehodlám kandidovat, tyhle demokratické šaškárny beru jen jako nutné zlo.

Co jak? Tím, že vytváříte automobilové dopravě lepší podmínky podporujete její rozvoj. Ve spolupráci s hygieniky, EU a s trochou odvahy vyženete z měst kamiony, náklaďáky. Pár pěších zon, spousta odstavných levných nebo zcela bezplatných parkovišť, MHD už je hotovo. Stop developerským projektům.

Víte, teď bez legrace- například parkovací systém v Praze 7 proklínám kudy chodím, komplikuje mi život a to velmi. Na druhou stranu- donutí mne to nechat auto mimo Prahu a jezdit vlakem...a jen v případě, že vezu fakt ten pytel brambor jet autem- a to skutečně není každý den. 

Těším se, až Číňani splní svůj závazek- každá čínská rodina své auto. To bude masakr...víte, takhle civilizace neroste, naopak zaniká.

V.Novák 15.10.2008 17:03

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

Jéžiš, AndyO, poraďte jak a já vás snad budu volit...

AndyO 15.10.2008 16:58

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

proč je nelze z Prahy vyhodit ?

AndyO 15.10.2008 16:57

Re: Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

vždyť potvrzujete má slova. Vy tamtudy jezdíte. Nic víc.

Jaká zástupná demagogie? Všude po Praze jezdí MHD, denně nevozíte pytle brambor...mé řešení je taková restrikce automobilové dopravy ve městech, že by současně ubylo pupkatých infarkťáků a města by opět byla osídlené místo, nikoliv gigantická křižovatka.

Gonzales 15.10.2008 16:50

Re: Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

Já to nepotřebuju fotit, já tam tudy jezdím víc jak patnáct let. Ale o tom nemluvím. Když někdo lamentuje nad situací, měl by mít tedy nějaký "model" co dělat, buď aby k situaci nedošlo, nebo jak tu situaci vyřešit. O frčení autem skrz Prahu se nejedná, to je jen vaše zástupná demagogie.

Stejně tak můžu tvrdit že v Komořanech, či Satalicích se zhoršila prašnost, hluk, v jakémsi ukazateli zlepšení životního prostředí a pohody je snad nutné již psát záporná čísla, atd. Když přestavujete barák, taky se vám jeví jako nepřekonatelné zhoršení "komfortu" bydlení?

ok 15.10.2008 16:48

vzkaz mnoha zde diskutujícím

vzkaz mnoha zde diskutujícím:

Jste nevzdělaní wolowé, na této diskusi je to bohužel objektivně prokazatelné. Je mi z vás smutno. Tahle země si prostě ty Paroubky,  Langry, Bémy a podobnou verbež zaslouží. Reprezentují vás opravdu výstižně. Ale třeba jste jen nevzdělaná agresívní menšina... i když vlastně - to byli komunisté taky... sakra...

fact 15.10.2008 16:48

Re: A co s těmi auty chcete dělat?

a opět další, kdo je vedle, dopravní studie ukazují, že čím více průjezdní kapacity a parkovišť, tím více aut, která tyto kapacity zcela a vždy přeplní, naopak čím méně kapacity UVNITŔ měst, tedy včetně tunelů, o to méně aut v provozu. Tuto věc objevilo dopravní modelování v Ecropoě již před více jak dekádou. Při kvalitě hromadné dopravy v Praze, chybí zásadně vnější okruh a záchytná parkoviště. Pokračování v komunistickém modelu zavádění dopravy do centra a vylepšování situace husákovým tichem je cesta proti logice věci, města i obyvatel. V současnosti se například Strahovským tunelem dostává do města tranzitní doprava a to bude i s kamiony projíždět Prahou 6 a prahou 7 - Pražanům Blíž!:-D

ok 15.10.2008 16:44

Re: stejně zle je na tom Pankrác

Milý Bubíku, ANO, nové kanceláře generují nové uživatele. V civilizovaných zemích existuje územní plán, který takovýmto excesům zabraňuje. U nás si zničíme i Pankrác (což už dávno žádná periferie není), ještě před pár lety to byla kvalitní čtvrť, kde se dobře žilo. V takových Vysočanech se může stavět do alelujá aniž by se cokoliv zhoršilo, na Pankráci a v jeho okolí jde o jednoznačné změny k horšímu.

Můj názor je prostý: když změna, tak k lepšímu. Změny k horšímu opravdu, ale opravdu k životu nepotřebujeme - to je dost zásadní věc.

vita 15.10.2008 16:41

A co s těmi auty chcete dělat?

Zakázat? Odčarovat?

Ta auta tam jezdí, protože jejich majitelé tam chtějí jezdit. Asi mají nějaký důvod tam jezdit, i když já ho nechápu. Auta tam budou i bez tunelů - ale buď budou popojíždět v kolonách nebo profrčí tunelem. Při popojíždění v kolonách spálí mnohem více paliva a vypustí mnohem víc sajrajtů. Motor, který není na nízké otáčky konstruován, halt blbě spaluje.

Já bych byl nejradši, kdyby auta v Praze nebyla vůbec - MHD by to zvládla. Zvládla to po povodních i s ochomenou půlkou metra. Ale pokud už je nelze z Prahy vyhodit, tak do tunelů s nima!