8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
fact 15.10.2008 16:35

Re: pane autore

možná si text přečtěte a najděte si i varování Akademie věd, abyste zjistil jaký vliv tunely na koncentraci karcionogenních látek mají, jak pro řidiče, tak pro ty části města, kde se tunely vyskytují, na vstupu, navýstupu a na přivaděčích. Je neuvěřitelné, že můžete tvrdit tak nekompetentní hlouposti, alespoň si přečtěte nějaké informace, pak si to běžte k těm tunelům ověřit, tam teprve pořádně zmodráte.;-D

AndyO 15.10.2008 16:34

Re: pane autore

asi ho to zajímá, ale píše, zcela právem, že systém tunelů pod městy není optimální metoda, jak zlepšit život obyvatel města. Samozřejmě, když jedete jen skrz, tak je to pohoda.

Mimochodem Smíchov- skutečně tam teď auta frčí rychleji...ale půl městské čtvrti je zabetonováno a lidi jezdí bydlet na periférii- pokud se tohle Gabalovi nelíbí, tak je mi sympatičtější než dřív.

jasan 15.10.2008 16:25

pane autore

jinde se uz nestavi, neb je maji.....  

mozna ze by jste se mel spise zamyslet nad tim, ze tunely vyrazne snizi zamoreni ovzdusi... ale to Vas asi nezajima...

AndyO 15.10.2008 16:14

Re: Autor je sobec

Alberte, kde bydlíte?

AndyO 15.10.2008 16:13

Re: Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

nevím, co radí, ale já se vloni odstěhovala- skutečně už se tam skoro nedá žít. Je pěkné, že si někdo libuje, jak bude moci frčet autem skrz Prahu, ale kvůli tomu snad města nemáme.

Takřka všichni tady autorovi nadávají, místo aby si tedy vzali foťáčky a šli se projít Prahou...pěšky.

D 15.10.2008 16:13

Re: Uplně vedle!

Nevím jestli komunisté mohou za převedení nákladní dopravy z  železnice na silnici,také fungování MHD bylo v ninulosti oproti individuální dopravě konkurenceschopnější.Sebelepší dopravní stavba jen přivede další auta a způsobí problém v jiné lokalitě města.Hospodářský růst si žádá o budování nákladných dopravních staveb a  co nejvíce automobilů na silnicích.Ekologie a honba za vysokou životní úrovní se prostě nemají rády.

Kajda 15.10.2008 15:54

Re: Kde jse byl se svým moralizováním,

Seděl na zahrádce u své vily v rezidentní čtvrti a četl si k odpolednímu kafi Rudé právo. Když stavěli komunisti magistrálu, tak si nedovolil ani ceknout. Teď si to musí vynahradit:-/

Kajda 15.10.2008 15:51

Tunely chápu,

na rozdíl od vás pane Gabale, jako dobrou věc pro zlepšení ovzduší. Dokonce i pochopím, že v rámci zabezpečení staveniště se musí pokácet pár stromů. Po ukončení stavby budou zasázeny stromy nové. Co však nechápu, je systém zastavování různých proluk a zelených ploch v Praze všeobecně. V místech, kde bydlím já, na jaře pokáceli zhruba 10 vzrostlých na pozemku, kde mají být vystavěny nové byty s podzemními garážemi. Po pořezání stromů přijel bagr, vykopal díru o rozměrech asi 5x5 m a odjel pryč. Druhý den přijel druhý bagr a tuto díru zasypal. Od té doby je pozemek obehnán vlnitým plechem a nic  se neděje. Jenom to, že se v okolních bytových domech proti inkriminovanému pozemku zvýšila prašnost a hlučnost, kterou stromy pohlcovaly. To je to, co mě znepokojuje více, nežli tunely.

fact 15.10.2008 15:48

oblbování Pražanů propagandou zřetelně funguje

Nezdá se, že by místní debatéři pochopili, co čtou, tedy trochu po lopatě: 1. v Praze nerůstá emise drobných karcinogenních částic (PaH) a ubývá zeleně, která je jediná může absorbovat. 2. Částice nejvíce ohrožují malé děti a to vážnými poškozeními imunitního systému s dlouhodobými dopady, pro dospělé to znamená nárůst předčasných úmrtí. 3. Vysoké naměřené hodnoty nemění existence tunelů, naopak při jejich vyústěních a vjezdech jde o extrémní zátěž 4. Dopravní studie ze západních měst ukazují, že tunely zvyšují, a to řádově průjezd aut centrálními částmi a tudíž i objem zplodin a karcionogenních částic. 5. Popírání tohoto vývoje a jeho analýzy Magistrátem a městskými částěmi, které utajují změny územního plánu aby mohly kácet svědčí, že nepříznivý vývoj bude pokračovat a je posilován pražskou politikou, zejména Magistrátu.6. Orwellovské nápisy Přírodě blíž a Pražanům blíž poněkud dělají z občanů Prahy pitomce, a to rukou Magistrátu. Na mnohých diskusních textech zde je vidět, že snaha oblbnout je velice účinná. Kdo si myslí, že jd eo ekologickou argumentaci, ať se podívá sám, nebo si jde měřit ke Strahovskému tunelu nebo bránit zeleň. Ti kdo kašlou na své děti, to samozřejmě mají jednoduché, že  

honzak 15.10.2008 15:26

Re: stejně zle je na tom Pankrác

on je "ok" permanentně naszrán, že mu po Pankráci jezdí auta. Je jediný na celém světě, kdo to tak má, my ostatní žijeme v příměstských obcích, obklopeni zelení a zcela bez aut. Jako např. já, bydlím v Černošicích u II/115. Od 6:00 do 22:00 souvislá řada aut, od KIA PICCANTO po nejdelší návěsy. Kouzelné až poetické...

Bydlím tam od 1980 a jezdím do práce na kole (v sezoně). Není tam žádný tunel (ty přivádějí dopravu). A auta furt přibývají. Neudělali soudruzi melounisti někde chybu?

honzak 15.10.2008 15:17

Re: shrnutí

štrůdl na Patočkově podle mých zkušeností způsobuje hlavně budování 4 proudovky ze staré Karlovarské. A podle toho co vídím z auta kolem, tak nás, kteří jedeme ze Smíchova na Slánskou dálnici není málo. Je nás asi tolik, jako Pražáků, kteří mi kolem baráku jezdí na chatu... 

Libor.w 15.10.2008 15:03

Re: Uplně vedle!

Omlouvám se

Bubik 15.10.2008 14:54

Re: Dříve rezidenční oblast

Není chybou města Prahy, že ze svých peněz staví "jen" městský okruh a ne všechny dálnice v ČR

Včetně dálnice kolem Prahy. Takže ok, reklamaci uplatňujte u všech vlád, jak KSČ, tak ODS tak ČSSD od roku 1980.........

Ale to je na Vás moc složitá úvaha, že.....

Lapil 15.10.2008 14:49

Re: Dříve rezidenční oblast

Já vás nechci osočovat z blábolení, ale na Letné zrovna moc dálkové dopravy nepotkáte, ta jede z jedné strany přes Barrandov a Jižní spojkou a z druhé strany reálně funguje okruh z Řevničova (č. 6 na Karlovy Vary) přes Slaný (R7 do Mostu) do Nové Vsi na D8 a možná až do Mělníka na silnici č. 9 do České Lipy. Na Letnou a přes Holešovice nejede nikdo, kdo tam nemusí, ale na výběr je právě mezi Letnou a Korunovační (proti letenskému tunelu).

Bubik 15.10.2008 14:44

Re: Uplně vedle!

moje reakce ja na ok ne na Vás. Jak vyplývá z hierarchie.......;-)

Bubik 15.10.2008 14:43

Re: stejně zle je na tom Pankrác

kde se ty lidi v těch nových kancelářích berou? Že by stavby generovaly uživatele? A kde ti uživatelé byli předtím? Jinde? Asi jo. Není to spíš tím, že se prostě firmy stěhují z centra Prahy na periferii (což v zásadě Pankrác je....)?

No a ty další aktivity, třeba Arkády - to uvídíme - bylo-li to postaveno zbytečně, zkrachují.

Mimochodem Vaše myšlení mi názorně předvedl asi před třemi lety můj soused, když se dozvěděl, že se u nás budou na dvouletkové baráky nastavovat patra s novými byty: "k čemu to, je vždyť tady u nás všichni byty mají a nový lidi sem nechceme", láteřil u piva v hospodě.......

Libor.w 15.10.2008 14:41

Re: Uplně vedle!

Nerozumím.Nejsem proti všemu,jen nemám rád zaslepené fanatiky a vypočítavé hajzliky,jako ta farmářka od Hradce Králové co vyměnila 11ha za 270ha aby se mohla dokončit dálnice do Hradce.To že tu půdu nechtěla dát pro lásku k ní to ji můžete věřit tak leda vy. 

arnal 15.10.2008 14:38

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

No vidíte. Já zase jel poprvé do Bruselu varován a čekal jsem to nejhorší. Byl jsem pak příjemně překvapen. Jestli chcete vidět špinavou díru, zajeďte si do Marseilles.

Bubik 15.10.2008 14:34

Re: Uplně vedle!

tak štvou Vás víc kamiony, lodě, nebo prostě jste jen takovej proti všemu ?

Bubik 15.10.2008 14:31

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

a co kdybychom se se Suchdolskými dohodli? občané Suchdola nebudou jezdit do zbytku Prahy a zbytek Prahy nebude jezdit skrz Suchdol.......;-D

Blbost, že.....tak vážně - pokud by jim v Suchdole okruh táhli po návsi, chápu. Ale v tunelu pod zemí?

Gonzales 15.10.2008 14:14

Ano, s foťáčkem a od klávesnice je to tak jednoduché

"Dříve rezidenční oblast je dnes ve špičkách v naprostém dopravním kolapsu a situace se zřejmě bude dále horšit." A co tedy autor článku, mistr přes instantní nazory, radí? Že nic..... to je divný :-/

Jenik 15.10.2008 14:11

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

Každý suchdolský domkář a zahrádkář (mmch všechny zahrádky jsou již několik let vykoupené) musí vědět, že stavební uzávěra v trase okruhu platí již déle než 70 (sedmdesát) let. Pokud na to někdo "zapoměl" je buď hlupák, nebo podrazácký škodič (=zelený)

http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=articles&n=historie-okruhu-8

Jenom kvůli národním socialistům a komunistům již odtehdy nestojí - ovšem tehdy serpentinami přes město a ne tunelem.

Dick 15.10.2008 14:07

Re: shrnutí

Máte tam lávku jako krávu! :-D

R 15.10.2008 14:00

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

No, já nejsem pražák  a píšu tady spíše obecně než ke konkrétní věci. Jinak podle mých zkušeností to náletové dřeviny, které za komunistů vznikly samovolně, odnášejí nejvíc a většinou jentato zeleň likvidována bez náhrady nebo s nějakou formální náhradou. Ale to si musí pohlídat místní....

Albert 15.10.2008 13:53

Autor je sobec

Soucasne chce zit uprostred velkomesta a soucane nechce, aby tam zil kdokoliv jiny.

Vsechna tvrzeni v clanku jsou nepravdiva. Naopak pokud nebudou tunely postaveny, tak lidi pomrou na rakovinu z dopravy. pan by to samozrejme vyresil mnohemlepe, udelal by letnou slepou, jezdit by tam smel jen on sam a byl by tam bosky klid.

Libor.w 15.10.2008 13:51

Re: Uplně vedle!

Věty o betonovém korytu pro pár lodníků může říci jen člověk který nikdy neviděl kanalizovanou řeku.Jako třeba Mosela.Nekar,Mohan,Mása a mnoho dalších.Neni to pro pár lodníků ale je to nejekologičtější cesta k moři pro Český export.Jen díky takovým zaslepencům jako Vy jsou přecpané dálnice.Kamiony vozí zboží které by z velké části mohly vozit lodě.Stát který se dobrovolně vzdá laciné a ekologické vodní cesty asi bohužel příliš dá na nekompetentní a idealistické fanatiky.

huhu 15.10.2008 13:50

Re: Gabale Gabale, jen se zařazujete do fronty ekologistů

proč nejsou ty stavby (okruh Prahy) je třeba se ptát kamarádů pana autora. Všechny vlády na to měli připraveny peníze, ale vše blokovali ekoteroristi a místní spekulanti s pozemky

huhu 15.10.2008 13:49

Re: shrnutí

pokud jste z Břevnova, tak Vám snad něco říká "Břevnovská radiála" a možná i "Radlická radiála" (obojí převážně v tunelu). Výstavbu blokují típkové jako je autor.

Bubik 15.10.2008 13:48

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

vysoká zeleň, co se kácí, byly náletové křoviny a akáty na svahu nad tratí z Dejvic do Veleslavína...... navíc se po dokončení ta zeleň plně obnoví. Viděl jste, co vznikne po dokončení? Třeba zatravnění tramvajového pásu na Letné?

Neskákejte na každý špek, co kde vidíte......

 

Bubik 15.10.2008 13:40

Gabale Gabale, jen se zařazujete do fronty ekologistů

1/ ta auta po Letné dávno jezdí. 2/ jezdí proto, že nemají Prahu kudy objet, protože severně od Letné je první most až v Kralupech. 3/ aby nemuseli jezdit po Letné i ti, co je Praha nezajímá,  měl už dávno být severní okruh a most v Suchdole. Proč tam není je třeba se ptáti všech vlád od roku 1980. 4/ aby mezi Letnou, Hradčanskoou a Prašným mostem po čtyřproudovce (která tam dílem byla a dílem ji tam vybudovali komunisti v souvislosti se stavbou metra A) nejezdili ti, co tam nyní jezdí, zakopává magistrát za městské peníze tu čtyřproudovku pod zem. Ty částice, co teď všichni dostávají z výfukú do plic, pak bude vyfukovat z vysokých věží vysoko nad hlavami lidí, co tam bydlí. No a za 5/ až se tohle udělá, tak se pane Gabale omezí podobná silnice jdoucí kolem Václaváku, což si myslím je poněkud větší centrum než Prašný most nebo Pelc-Tyrolka v Troji.

Pokud se týká staveništní dopravy - ano, každá stavba přináší zesílení průjezdů těžké stavební techniky, stavebních nákladních automobilů. I stavba rodiného domku, natož tunelu v délce několika kilometrů. Jenže ta stavba skončí za tři roky, ty desetitisíce aut, co tam jezdí půjdou pod zem a projedou pod Letnou, aniž by jste pane Gabale procházející se v parku o nich jakkoliv věděl.

Na zbytek článku nemá smysl reagovat - je to jen typický výlev back-yardismu, jakých je kolem nás všude plno.

No a na závěr - zeptejte se jakéhosi Astona, který kdysi podobně bojoval proti stavbě tunelu Mrázovka. I v tomto periodiku. Bojoval tak dlouho, než (tunel) postavili a než (Aston) uznal (čest a sláva mu), že se Smíchov velmi zklidnil a on se celou dobu mýlil.......