25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
HB 15.10.2008 10:38

mesta v Evrope

Shrnuti clanku: Autorovi vadi neporadek vznikajici pri stavbe (normalni jev). Bez jakekoli uvahy o vysledne podobe reseni dopravy prida jednu alarmujici studii, par chybne interpretovanych faktu, scestny titulek a chybny zaver. O objektivite asi neslysel.

Par poznamek: bez snahy o generalizaci, dva priklady. V Basileji zakopali dopravu do tunelu, je pravda, ze uz je stavet nemusi. Mesto vypadalo jak po valce, proste vitez souteze o nejrozkopanejsi mesto. Ted clovek projede pod meste v tunelu ryhcle a nahore je klid. V Mnichove zakopavaji stredni okruh do tunelu, nahore se da pak postavit treba park a cyklostezka. Ze by delali neco spatne? Behem stavby to vypada i v Mnichove strasne a jsou pri tom zacpy, ale pak je to o rad lepsi nes predtim.

Jeste jedna vec k tomu prachu, v nemecku je potreba pro vjezd do nekolika mest mit na aute plaketu, ktera urcuje jak moc auto znecistuje ovzduci prave prachem, tyka se to i cizincu. Zatim je treba mit jen tu plaketu, v dalsim kroku se bude regulovat i ktera auta smi vjet, podle barvy. Casem se to objevi i v Praze. To jen pro informaci, bez hodnoceni, jestli je to dobra vec nebo ne. Vice info (v cestine) pro ty, kdo se chystaji do Nemecka autem: https://umwelt-plakette.de/int_tschechei.php?SID=pkutfm2i28ouds91v7jf837791

hufv 15.10.2008 10:21

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

nestraším, je to tak. Sice tam ještě stavbaři jsou, ale až odejdou, tak se propustnost spíš zhorší, protože nyní se jezdí po novém a po kolejích a nyní osazují takové ty obrubníky mezi kolejemi (kde pojede jeden člověk za 15 minut) a mezi pásem pro auta, ten bude ještě doplněn o retardéry, takže bude už jen hůř.

ok 15.10.2008 10:21

Re: Uplně vedle!

Není to úplně vedle. V Praze se v posledních cca 5-ti letech něco zásadního změnilo, radnice zřejmě pochopily, že si můžou dělat co se jim zlíbí. Zjistily, že, občané ve skutečnosti nemají vůbec žádnou moc, a tak se radnice řídí VÝHRADNĚ požadavky velkoinvestorů. Názory občanů už je vůbec nezajímají, na občany KAŠLOU !!!! To dřív v devadesátých letech nebylo, dřív se hledal alespoň trochu kompromis. Teď je to opravdu HORŠÍ než za komunistů, vítězí MAFIE nehrubšího zrna. 

Poděkujme také panu soudruhovi presidentovi Klausovi, nositeli řádu Puškina, který se na dehonestaci ekologie s pozoruhodnou intenzitou podílí.

Dick 15.10.2008 10:17

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Naprostý souhlas s huvfem! Tramvaj po Radlické je z hlediska dopravního ODPUSTEK PRO ZELENĚ POŠUKY. Jakkoliv je to hezké dílo. Zavřená Radlická se u nás na Plzeňské projevovala negativně celé jaro a léto. Nepozoruji změnu - chcete říct, že ji již otevřeli pro auta? Nestrašte!

Libor.w 15.10.2008 10:13

Uplně vedle!

Praha nemůže za to,že komunisté se svým chabým hospodářstvím nebyli schopni vybudovat základní dopravní síť v Praze.Metropole na západ od nás ji už dávno mají,tak proto se tam tunely už tolik nestaví.Pan Gabal se pustil do problematiky která je mimo jeho obor.

Vlado Z 15.10.2008 10:07

Vám se to prostě nelíbí

Napsal jste to hezky, ale stačilo by říct, že se Vám prostě nelíbí, když u Vaší residence panuje stavební ruch. To chápu. Ovšem vymýšlet na to kváziracionální nadstavbu je sprosté. Jediné, co z Vašeho článku plyne je zvolání "not in my backyard". Jakoby doteď byla ul. Milady Horákové u Sparty idylickým místem, kde se procházeli v neděli maminky s kočárky a stály tam zahradní restaurace... Já si pamatuji věčné zácpy u zastávky Sparta, sám jsem tam pomalu prpopojížděl  desítky minut se zaplým motorem, když jsem z nějakého důvodu nemohl využít MHD a byl jsem nucen jít autem. Tamější kočičí dlažba jistě účinně tlumila hluk i prašnost.

Ty auta tam už léta jezdí a pokud by jste zde chtěl vybudovat neprůjazdnou oblast, tak mi řekněte kudy spojíte obě severní poloviny města-když do Holešovic jiná kapacitní trasa z celé Prahy 6 nejde a dál na sever již mosty přes Vlatavu nejedou? A co se kácení zeleně týče-jsitě, při stzavbě překáží a občas je něco potřeba pokácet. Naštěstí se občanům povedlo ochránit část Letenských sadů a omezit výrub na nezbytnou míru. Tenkrát, jste ale Vy o tom články na Psu nepsal. Předpokládám, že titíž lidé a my všichni dohlédneme na to, aby se po ukončení výstavby zničená část zeleně znovu nahradila a rozrostla o nové plochy-část letenské pláně sloužicí dosud jako betonové parkoviště a primitivní hřiště si o to přímo říká (teda o proměnu v park a slušně vybavená hřiště). Doufám, že so ot to jednou taky zasadíte.

Chris Kelvin 15.10.2008 10:05

Re: Zásadní problém...

Tak u nás na oněch tajných změnách jednobarevná radnice ODS s Magistrátem (také ODS) pilně spolupracuje :-)

ok 15.10.2008 10:02

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

Vám se Brusel líbí? Je to nejhnusnější město Evropy.

ok 15.10.2008 10:01

Re: Zásadní problém...

Chyba je v tom, že o těchto věcech rozhoduje magistrát, městské části mají příliš malou moc, aby mohly alespoň největším  zhůvěřilostem zabránit.

Další věc je zjevná masívní korupce - ty gigakancelářské prostory staví stejná sorta lidí jako byl Mrázek a spol.

Robin 15.10.2008 10:00

Tunely v evropských městech nejsou?

"Většina evropských měst již opouští stavby silničních tunelů do centra měst", S tím lze s autorem souhlasit. Důvod je však zcela jiný, než autor uvíádí. Většina evropských měst má již vnitřní infrastrukturu vybudovanou včetně tunelů, tak je nemusí dnes stavět. Škoda, že se pan autor nedostal do zápdaní Evropy tak někdy před 20 až 30 lety. Když si vzpomenu, jak vypadal třeba Brusel a jak vypadá dnes... Na rozdíl od autora volám: "Jen houšť a větší kapky"

ok 15.10.2008 9:59

Re: Dříve rezidenční oblast

Je velkou chybou pana Béma, že už nestojí vnější okruh severní trasou mezi poli.

Místo politikaření by se měl věnovat poctivé práci - ale to bychom od psychiatra chtěli moc - ten se pohybuje výhradně v mezilidských vztazích, hmotnou realitu (dopravu, výstavbu, ničení zeleně) zjevně není schopen ovládat.

Chris Kelvin 15.10.2008 9:58

Zásadní problém...

...je v "zahušťování" vnitřní Prahy, kdy obrovský tlak developerů vede k neustálému zvyšování ploch kancelářských budouv a dalšímu přitahování automobilového provozu do této oblasti. Přitom zásadní změny územních plánů se projednávají tajně, na veřejnost pronikají jen zlomkové informace, když se někdo, kdo je pak propagandistickou mašinérií označen za ekoteroristu, proti těm změnám postaví a snaží se (většinou marně) jim zabránit. ODS, která má na většině obvodů většinu, v tomto obzvlášť vyniká. Ale třeba kdyby měl většinu někdo jiný, bylo by to stejné. Chyba bude už někde v základních mechanismech tvorby územních plánů, kdy nikdo není za nic zodpovědný, nikomu se nemusí nic říkat, "zaplatit" jde všechno.

Jenik 15.10.2008 9:57

Re: Jestli jsem správně pochopil, ostatní města už od stavby tunelů upouštějí - mají je tedy HOTOVÉ.

kvůli nacionálním socialistům 10let, komunistům 40let a ZELENÝM dalších dvacet

ok 15.10.2008 9:55

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Potvrzuji hufv, je tam řada kontraproduktivních opatření, která dopravu zbytečně zahušťují. Už aby stál vnější okruh.

Mimochodem Blanka je na nic, potřebný je vnější okruh severní trasou mezi poli - levné a dlouhodobé řešení.

ok 15.10.2008 9:51

Re: Zajímavý paradox

Stando, Gabal jen popisuje realitu. Já to vidím přesně stejně jako Gabal, ba hůře - žiju v Praze a můžu jen potvrdit Gabalova slova.

ok 15.10.2008 9:49

Re: Praha má,

Berlín má ovšem cca 10x více parků.

ok 15.10.2008 9:47

stejně zle je na tom Pankrác

stejně zle je na tom Pankrác - klidná čtvrť se spoustou zeleně se v rámci výstavby mrakodrapů mění na čtvrť s kolonami aut i ve vedlejších ulicích (i v bezvýznamné ulici Pujmanové, která vede odnikud nikam je ráno kolona po celé délce!) - do centra už se jezdí v třech souběžných ulicích (magistrála, ulice na Pankráci, ulice Pujmanové), to je čerstvá změna poté, co v mrakodrapu - bývalém rozhlasu - začali pracovat první lidé. Přitom se jedná o první mrakodrap z cca čtyř výškových budov, které budou natěsnány v těsné blízkosti kvalitních obytných čtvrtí. Vzduch na Pankráci se v průběhu dvou let změnil rapidně k horšímu - dnes je na Pankráci vzduch jak v Karlíně v časech průmyslové výroby, nedá se tam dýchat, všude postávají nekonečné kolony aut.

Dochází k masívním změnám územního plánu Prahy 4, kdy se likviduje zeleň, a na jejím místě se staví nové výškové budovy (teď aktuálně na stanici autobusu Kavčí Hory, kde byl srovnán se zemí celý malý lesík). To vše se děje proti vůli obyvatel, kteří vidí zblízka dlouhodobé trendy v dopravě zřejmě lépe než páni radní (nebo nám páni radní vědomě lžou o trendech v dopravě, což je mnohem pravděpodobnější). Vše svědčí pro to, že se jedná o masívní korupci na pražské radnici i na radnicích městských částí - všechny ty změny jdou proti občanům, proti kvalitě života, proti čistému vzduchu, proti zeleni, jen ku prospěchu velkoinvestorů, kteří budují nekonečné kancelářské prostory všude, kde zbyl kus zeleně.

Mimochodem, ti velkoinvestoři jsou bývalí vexláci - to byl Mrázek taky, že???

Niky 15.10.2008 9:37

Praha má,

suveréně a z přehledem nejlepší MHD v celé Evropě,snad jenom Berlín by mohl Praze konkurovat!

Niky 15.10.2008 9:34

Co by jste chtěli od soudruha Gabala,

který je manželem soudružky Hybáškové!

hufv 15.10.2008 9:32

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Problémem pro ty, kdo jedou z oblasti tzv. jihozápadního města (Stodůlky, Lužiny, Butovice.....) není průjezd Brandovským mostem a jižní spojkou, ale hlavní problém je dostat se na pražský okruh, tedy možnost vůbec se dostat k Barandovskému mostu. Jižní obchvat uleví jižní spojce a vlastnímu sídlišti Barandov, to ano. Ale nikomu dalšímu nepomůže.

V plánu existuje výstavba tzv. Radlické radiály, která jediná to může řešit. Jenže plán je až někdy na roky 2014 (že se začne stavět).

vajan 15.10.2008 9:20

Dobré poledne.

Pan Gabal se nám probudil - ale kdy. Přece jakosociolog měl dávno přijít s myšlenkou, že při výstavbě satelitních měst musí investor zajistit i dopravní cesty na úrovni 21.století - např. i částí , kterou zatím dávají jako úplatek konšelům na změny územních plánů. Najednou je křik, ale koncepce žádná!!!

zed 15.10.2008 9:16

Re: demagog

"Článek dva dny před volbami je jen účelové poškození ODS,protože volby v Praze nejsou." Tak toto je perla, která by měla skončit v učebnicích logiky. Buhehehe :-))).

Xury 15.10.2008 9:05

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Odpusťte mi laickou otázku, neměl by stav na Barrandovském mostě vyřešit jižní obchvat města?

Pak by se měla uvolnit trasa Pražského okruhu a tím i cesta na pravý břeh.

Houmr 15.10.2008 9:04

Gabal je politruk (politolog)

a to stačí.

Standa 15.10.2008 8:38

Zajímavý paradox

Tento článek spolu s totuto diskusí potvrzuje zajímavý paradox, který na NP již nějakou dobu sleduji: inteligentní článek zpravidla bývá doprovázen slabší diskusí plnou nesmyslných výlevů a naopak. Tato Gabalova antibémovská agitka, potvrzující sepětí pravdoláskystů s ekoteroristy, vyvolala jednu z obsahově nejzajímavějších diskusí, jakou jsem na NP v poslední době četl R^. Už nemám co dodat! Všem diskutujícím díky!

DS 15.10.2008 8:27

demagog

To samé tito ekoteroristé hlásali když se začal stavět  tunel Mrázovka.Dnes každý soudný člověk musí vidět jak zprovoznění tunelu Mrázovka ulehčilo Smíchovu i Malé Straně.Kecy o tom,že podél Sparty bylo klidné místo jsou určeny tomu,kdo tam nikdy nejel.Článek dva dny před volbami je jen účelové poškození ODS,protože volby v Praze nejsou.

Loki 15.10.2008 8:03

NIMBY

Ano, pan Gabal by hrdinně ochránil Pražany před automobilovým provozem ... jeho vykázáním do okresů Praha-východ a Praha-západ. Jenomže se jaksi zapomněl zeptat obyvatel dotčených mimopražských obcí. Not In My BackYard, že?

hufv 15.10.2008 8:00

Re: staví se - je to špatně. Nestaví se - je ještě hůř.

Nemám tolik aut, abych mohl jedno používat v práci a druhé používat a mít připravené pro případ potřeby doma - a mezitím přejíždět MHD. Ani nemám tolik času, abych jezdil přes Florenc z jednoho okraje Prahy na druhý, s docházkou na metro (20 minut) a od metra (15 minut). Ani nejsem tak bohatý a silný, abych se nechal v MHD okrádat a tahal několik různých tašek (běžně cca 8-10 kg) pěšky (půl hodiny) a metrem. Takže budu jako většina ostatních stát v koloně vzniklé nesmyslným omezováním dopravy a čekat, jestli konečně někdy něco taky udělá pro plátce daní, místo pro jejich konzumenty. A taky podle toho volit.

Kaiten 15.10.2008 7:59

Re: Oslí můstek pro útok na nenáviděného Béma

Ano, ti dva se hledali tak dlouho, až se našli :-D

Mejla 15.10.2008 7:48

Praha je nutné zbavit Gabalů a podobných úředníků, aby zbytečně nestáli v kolonách a šli někam pracovat.

.