16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

PRAHA: Smrti blíž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 15.10.2008 13:31

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Oproti době socialistické u nás dramaticky stoupá astma a jiná onemocnění dýchacích cest, skutečně je to jen tím, že přibylo obrovské množství plastových výrobků, čisticích prostředků, bytových vůní a jiných chemikálií, není to prostě taky tím, že okolo obydlí "jen" likvidujeme zeleň až na bezvýznamné zbytky ?

R 15.10.2008 13:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

No, v článku je uveden názor, který já zastávám u ž dlouho a sice ten, že zeleň, hlavně vysoká zeleň  učinně filtruje prachové částice ze vzduchu. Přitom, když se podíváte na jakékoliv město, nové stavby v převážné většině případů vznikají právě na úkor zeleně, ať už to jsou nějaké developerské projekty uvnitř měst nebo dopravní stavby mimo města nebo rozšiřování vesnic. přitom na vyasfaltované nebo vybetonované či vydlážděné ploše se začíná prášit, jakmile zem po dešti oschne, to je tak první, třetí den po dešti. Na ploše osázené zelení se začíná prášit tehdy, když je ta zeleň napůl uschlá, to je týdny až měsíce po posledním dešti. 

Jenik 15.10.2008 13:18

Re: Hofman me neskutecne irituje!

špatně doslýchám, říkal jste gabalizace?

Jenik 15.10.2008 13:12

Re: shrnutí

Jste línej parchant! Na nákup do superhypermega a ikey přece musíte jezdit se síťovkou autobusem. A se dvěma malými psy a dítětěm (proč ten poměr není obráceně?) si na nákup dojdete pohodlně pěšky na Bělohorskou, a na výlet přece MUSÍTE jezdit vlakem (je ekologističtější, než autobus)

vlasta 15.10.2008 13:09

Re: Kde jse byl se svým moralizováním,

... a když se stavěly například chemičky uprostřed města, atd.

V.Novák 15.10.2008 12:57

Re: Komunisté se do budování základní komunikační sítě

Magistrála byla první stavbou ZáKoSu - taky mohli začít budovat obchvaty odnikud nikam, ale magistrála, která nikdy nebyla plánována (a ani postavena!) jako dálnice, na dost dlouhou dobu vyřešila jak průjezdnou dopravu, tak zácpy v ulicích kolem centra. Po dostavbě okruhů (které by bez obstruktorů byly dávno hotové) ji bylo možno snadno změnit na obyčejnou městskou radiálu. Jak ostatně bylo plánováno.

A co si představujete pod pojmem "historické centrum města", pěkně prosím? Magistrála vede po okraji historické Prahy, v oblasti Florence, Hlavního nádraží, Muzea a dále k Nuselskému mostu víceméně kopíruje průběh hradeb Nového Města. Mimo tuto oblast pak vede vzdálenými předměstskými obcemi. Mluvíme-li o "historickém centru města"...

Ondra 15.10.2008 12:53

Re: shrnutí

Neřek bych, že za nárůstem dopravy v Patočkově stojí zrovna tunel. Vždyť byl zprovozněn na začátku devadesátých let a kryje se to s rozšířením aut po roce 89. Jsem taky Břevnovák a ve všem ostatním se s Váma schodnu.

Karla 15.10.2008 12:47

Kde jse byl se svým moralizováním,

Když středem Prahy, Olomouce a jiných měst komunisté budovali tzv. průtahy městy(čtyřproudové silnice). To co se dnes dělá, je aspoň opravit stav z té doby. Dávno mohly fungovat obchvaty okolo měst. Jenže to by v tom nesměly být zájmy různých skupin a jednotlivců.

Pepino 15.10.2008 12:45

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Můj názor je ten ža jim jde o to o co všem našim voleným zástupcům,dáš-dostaneš,nedáš nevadí my si tam vždcky nějakou žábu najdeme.

Tx 15.10.2008 12:45

Tady se ukazuje oblíbený omyl

(či argument) pseudoekologů, kteří si zřejmě myslí, že dálnice a pod. rodí auta. Jinak by nemohl napsat, že tento dopravní systém "přivede víc aut o centra". Buď někam potřebuji jet, pak tam jedu i po polňačce a vytrpím třeba kolonu, nebo nepotřebuji, a pak tam nepojedu jen proto, že tam vede dálnice. Typický příklad je Mrázovka, kvůli které dotyční chtěli jen jeden tunel ("aby nepřiváděli víc aut k Hradu"), což je velice nebezpečné, a řvali, že se zahltí Smíchov, protože kvůli tomuto tunelu se silně zvýší provoz (zřejmě tam každý pojede jen proto, že se chce podívat do tunelu). Dřív mi cesta z Petřin k Barrandovskému mostu trvala asi 30-40 minut, dnes kolem 15. Rozdíl v exhalacích si račte, páni ekoligisti,  spočítat a násobit počtem aut. A že se dost snížil provoz i na Vrchlického je evidentní. Je fakt, že totální obchvat Prahy je velice nutný, ale dát transitní (i městskou transitní z jednoho konce na druhý) dopravu pod zem a povrch nechat v podstatě lidem a místní dopravě je velice dobré. Jen si uvědomte, jak dlouho to trvalo z Vypichu na most Barikádníků s frontami na Letné a vlastně po celé trase a kolik to bude přes Blanku (+ rozdíl v emisích). Nehledě na to, že až (jednou) bude obchvat Prahy dokončen, i této trase a magistrále značně ubude zatížení. No, a že je při stavbě zmatek a bordel v dopravě, to už je bohužel tak. Objezd Letné ze Špejcharu je sice dost horror, ale zaplať pámbu aspoň za to. Nebude to věčně. Myslím, že se to organizátoři snažili vyřešit s co nejmenšími potížemi (MHD na Letnou, přes Letnou, jednosměrný provoz oběma směry atd.) Není velký rozdíl mezi bývalou jízdou přes Letnou s frontou až na Špejchar či dokonce Prašný most a nynějším stavem.

Souhlasak 15.10.2008 12:42

Re: Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Presne tak. Je s podivem, ze tento zcela zrejmy fakt vsem v clanku uvedenym kapacitam jaksi ponekud unikl a zrejme i nadale uspesne unika ...

Pepino 15.10.2008 12:40

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Pane ok,můžete mi vysvětlit,coje to vlastně ta propaganda?Mám dojem že to sám nevíte.

Předseda 15.10.2008 12:36

Re: Komunisté se do budování základní komunikační sítě

Moment, skutečně myslíte vážně slova "Bohužel, sotva se podařilo vybudovat magistrálu..."? Protáhnout dálnici skrz historické centrum města - to se Vám skutečně líbí? Opravdu jste to myslel tak jak jste to napsal? Pokud ano, musím nad Vámi jen kroutiti hlavou.

V.Novák 15.10.2008 12:35

Re: Praha má,

Parků?!? Vážně to považijete za parky?

Berlín je betonová džungle občas proložená hnusnou prolukou, snad i parcelou, sloužící zejména jako smetiště a občas zarostlou náletovými křovinami. Jak jsem s překvapením zjistil, Západ si v tom to může s bývalým Hauptsadtem der DDR podat ruku. Stačí si koupit kartu a projet se po okruhu.

Ledaže byste do toho Berlína počítal i lesy v okolí, kam jezdí sporadicky S-Bahn. Ano, s Wannse by to mohlo platit. To ale abyste do Prahy započítal i Voděradské bučiny...

Předseda 15.10.2008 12:32

Re: Tunely v evropských městech nejsou?

No tak s tím musím jedině souhlasit, skutečně to je teda síla. Myslel jsem si, že Praha je špinavá díra. Než jsem se poprvé podíval do Bruselu... ;-P

ok 15.10.2008 12:30

Re: Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

Jste pod vlivem propagandy, milý pane. Něco s tím dělejte.

V.Novák 15.10.2008 12:29

Komunisté se do budování základní komunikační sítě

(říkalo se tomu ZáKoS) pustili. Bohužel, sotva se podařilo vybudovat magistrálu a zahájit pár radiál, přišla VLSR, občanská fóra, zelení magoři - a vše se zpozdilo. V okolí lanového mostu na Jižní spojce blokovalo výstavbu po léta občanské fórum, posléze sdružení majitelů černých staveb, které si tam vybudovali. Černých!

To bylo zábavy z té zkratky ZáKoS! To se vtipů naostřilo (no, i otupilo, ale nešť - smáto se bylo) - až se teď staví v podstatě ZáKoS.

R 15.10.2008 12:28

Mně by zajímalo, kolik tady diskutujících má něco společného se zelenými.

 Ti by měli být první v prosazování co nejmenší likvidace zeleně v obydlených místech, právě kvůli tomu čištění ovzduší od nebezpečného a karginogenního prachu a v další řadě kvůli tlumení hluku z dopravy, takže vlastně kvůli ochraně lidí. Místo toho jedni s velkým humbukem blokují různé mimoměstské objezdy a dálnice kvůli ochraně žab nebo brouků a koncentrují tím dopravu ještě více do měst a druzí lobbují za různé ekologické a biopodniky a firmy, aby o to více dostaly různá daňová ulehčení z odvodů a dotace z kapes nás všech a tím dosáhly ještě kladnéjšího ekonomického výsledku neboli zisku

Dindik 15.10.2008 12:27

Re: Zásadní problém...

A co Praha  5? Návrh na zástavbu  Dívčích Hradů, části prokopáku a co se děje  v  Jinonicích a dál na západ- to je lahůdka. A všechny ty byty, kanceláře.. přinesou dopravu - tedy nejdříve stavební, později uživatelskou. Oficiální názor radnice: kdo je proti, nechápe realitu!!!

V.Novák 15.10.2008 12:25

Západoevropská města od budování tunelů upouští?

Jestli to nebude tím, že už mají vybudováno...

V.Novák 15.10.2008 12:24

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

NIMBY může být i militantní, ba agresivní. To se nevylučuje.

mechis 15.10.2008 12:16

shrnutí

Diskuse se nám pěkně rozjela - proti panu Gablovi jsou ti, kteří chtějí městem projíždět a souhlasí s ním ti, kteří v něm chtějí bydlet. Velice mě pobavil příspěvek člověka, který tvrdil, že nemá čas na to, jezdit MHD, že musí přestupovat a vláčet tašky a kdesi cosi.

Mno, bydlím u Patočkovy ulice a vám nikomu bych to nepřál. Od otevření Strahovského tunelu se počet automobilů na ní zhruba zpětinásobil (cca konstantní stupeň 3-5) - ano, Smíchovu tunel pomohl, poslal auta z Plzeňské na Patočkovu - a všechny vás automobilisty si můžu zblízka prohlédnout, když čekám 3x denně u přechodu pro chodce s prcky, až mě někdo milostivě pustí přejít, přestože technicky vzato mám přednost.

CCa v 80% aut jede sám řidič, třeba otec malých dětí, který nemá čas aby se ze svého tichého sídliště Barrandov dostal na Chodov do práce MHD, chudák... Mám taky auto a poznal jsem, že V PRAZE SE DÁ VŠUDE DOSTAT SÍTÍ MHD CELKEM RYCHLE A BEZ PROBLÉMŮ. Autem jezdíme na nákupy, na výlety a do IKEA a spol.

Víte, co si o vás "automobilistech z nezbytí" myslím - že jste banda líných parchantů...

Pokud budete chtít přednést protiargumenty, uzříte mě z autíčka, jak se snažím přejít Patočkovu u Pyramidy s dvěma malými psy a dítětem. Rád si s vámi popovídám a dovysvětlím Vám svůj názor na pražský územní plán. :-/

ok 15.10.2008 12:15

Re: Uplně vedle!

V Praze to nefunguje. Pokud připomínkovým řízením říkáte obstrukce, nemám co bych dodal. Nashledanou.

A pokud vím, tak třeba dálnice přes České středohoří vede neekologickou variantou.

Jezy na Labi nikdo nepotřebuje, lodni doprava nedokáže využít ani současnou kapacitu vodní cesty (znám to tam velmi dobře), všechno vozí kamiony. Příjem z turistického ruchu v Děčíně a okolí je možná 100x vyšší než příjem SOUKROMÉ firmy z případné budoucí dopravy po Labi.

Němci na české hranici od Děčína po Jablonné pod Ještědem budují ve všech obcích nádherné prosperující LÁZNĚ pro celé Německo, my tam budeme budovat betonové koryto pro pár lodníků? Betonovým korytem nikdo na výlet lodí z Drážďan do Děčína jezdit nebude - tady jde o velké peníze z turistiky, vážený pane.

huhu 15.10.2008 12:01

autor píše kraviny

hlavně, že se konečně staví ! už se na ty tunely těším - a nejen silniční a metro, ted je ve výhledu i S-Bahn/železnice:-P

Dick 15.10.2008 11:41

Re: NIMBY - o nic jiného nejde

Hmm. Nalepte si tento názor na auto a zaparkujte na Suchdole. Vsadím se, že během několika minut Vám místní militantní domkáři a zahrádkáři prořežou gumy...

Venkovan 15.10.2008 11:40

Re: Zajímavý paradox

Stando, podle kvality tvého příspěvku musím Gabalovi udělit výbornou.

čtenář zdrojů 15.10.2008 10:55

Gabal plácá nesmysly

Praha tunely potřebuje, protože jinak se udusí ve smogu, který vytvoří kolony popojíždějích aut. Strahovský tunel a Mrázovka jsou ukázkou toho, jak lze díky tunelu zklidnit celou čtvrť (Smíchov). Tunel pod Letnou a Stromovkou zcela zklidní jeden z nejhorších dopravních špuntů v Praze, kterým je křižovatka Letná. 

Možná by bylo vhodné, kdyby magistrát Prahy oživil asi 10 let starý na první pohled možná šílený projekt, a to tunel podél řaky Vltavy. Kdo zažívá dopravní zácpy na Vltavském nábřeží, jistě chápe výhodu tohoto nápadu.

Libor.w 15.10.2008 10:45

Re: Uplně vedle!

Promiňte ale to není pravda.Co různá dohadovací,připomínková řízení,oponentní zprávy a jinné obstrukce.Zpomalení výstavby dálnic díky ekologistickým fanatikům?Znemožnění výstavby jezů na Labi pro k přírodě šetrnou cestu k moři.CO TO MUMLÁTE ČLOVĚČE KDO TU NEMÁ MOŽNOSTI OPONOVAT?Vy budete nějaký zastydlý bolševik ne?

Stredocech 15.10.2008 10:42

NIMBY - o nic jiného nejde

Praze chybí také obchchvaty na severu i na jihu. Je třeba postavit most ze Suchdola do Bohnic, protože celá doprava mezi těmito dvěma ctvrtěmi + přilehlým okolím, které jsou vzájemně NA DOHLED jde právě přes Letnou.

Jenik 15.10.2008 10:40

Re: Praha má,

Protože ho na konci války celý a důkladně vybombardovali, Prahu bohužel (podle vás) ne