4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
it 22.5.2006 4:04

Vira

Proc krestani jecijou ja to sice necet ani nevidel ale takovejch knizek a filnu je no a ted si akorat vic lidi precetlo jednu a podivalo na jeden.Jdete s cirkvema do hajzlu bodka.....

Robert 17.5.2006 21:14

Re: Re: Zajímavý názor

Ukrajina je vysoce ateistická země, myslím, že je ateističtější, než ČR. S tím Rakouskem se mi to nezdá. Nedávno jsem někde četl, že Vídeň je jediné velkoměsto v Evropě, kde je porodnost větší než úmrtnost. To ale hodně záleží na počtu přistěhovalců.

Robert 17.5.2006 21:13

Re: Soucit

Dan: "Tvrdit, že porodnost je malá z důvodu vysokého ateismu :o)  Je mi Vás opravdu líto asi žijete v jiném světě. Náboženství je největší zlo, které si člověk na sebe vymyslel."

Ale statisticky je tam úplně přesná korelace: Méně víry = menší porodnost. Je opravdu zarážející, naprosto přesná. Sežeňte si někdy ty údaje, na internetu je najdete snadno.

A náboženství je přesně ta věc, která dělá člověka člověkem. Teprve věřící člověk je skutčně člověkem. Samozřejmě ale zdaleka nejlepší je takové náboženství, které dal lidem přímo sám Bůh a to je křesťanství.

Robert 17.5.2006 21:10

Re: Nevěřte Danu Drápalovi

Jó, tak rozvoj vědy se odehrál navzdory křesťanství, jó? A pročpak se odehrál na kontinentu, kde bylo křesťanství (jasně, jemu navzdory, tvrdíte to, všiml jsem si) a neodehrál se na jiných kontinentech, kde křesŤanství nebylo, zato tam byly o tisíce let starší civilizace?

Tvrdíte kraviny, SAMOZŘEJMĚ že Evropa vděčí za svůj vzestup křesťanství. Čemu jinému by mohla?

Terra 16.5.2006 11:00

Re: Re: Re: Re: Pérez-Reverte

Jo, máte pravdu - čtyři. A ty další dvě jsou už "na česko přeloženy"? Španělštinou vládnu dost mizerně, na tohohle autora by to fakt nestačilo. A na studium mám ještě míň času než na sledování vydavatelských počinů ctěných nakladatelství :-(. Krásné jaro.

J.V.Pospíšilová 14.5.2006 22:26

KOmentujem komentáře

Následkem všech možných komentářů ke knize "Šifra..atd." si tu knihu asi ku přečtení vypůjčím, ač jsem to neměla v úmyslu. Ale když se kolem toho tolik mluví, ať jsem na výši i ve svých 76 letech. Lidi lidi, proč se tak pořád tápe, když věc jke tak jasná? Křesťanství - a v jisté míře i jiné monoteistické nauky- nám dávají prostě a jednoduše návod jak žít, aby lidská rasa na Zemi nevyhynula. Zvířata nemají dar filozofování, jednají podle instinktů a když se jim do toho neplete člověk, zachovávají si svůj živočišný druh od doby ledové po tu další. Člověku instinkty odumírají v tempu daném civilizací, tím, co dnešní pošetilci vydávají za pokrok, takže je opravdu nutné dát člověku nějaké směrnice, jak se chovat k sobě navzájem i vůči hostitelské planetě, abychom nezdegenerovali, neotrávili sebe i své prostředí a to myslím literárně doslova: otrávit chemickým pokrokem, a nevložili na sebe vinu za další degeneraci nových pokolení. Křesťanství možná není úplně dokonalý návod, ale úplně by stačil, jen jej dodržovat.

 Tak nakonec hezkou myšlenku, kterou jednou náš pan farář řekl k evangeliu: osvobodil ses od Boha? Skončil jsi s Bohem? tak až tě někdo podrazí, ublíží ti, urazí a poškodí tě, bude to zas ten, který se už osvobodil od Boha a skončil s ním.

Díky za pozornost.

P.S. Ke křtu jsem dospěla ve svých 60 letech následkem komunistických školení, když mi došlo, že soudružské "nenávidět, zrazovat a zneužívat" je v přímém protikladu s křesťanským "Věřit, milovat a pomáhat" J.V.P..

Blek 13.5.2006 7:21

Re: Jak typické:

Přesně! Tak to byl první pocit, který jsem při čtení jeho článku měl. 

vita 12.5.2006 17:28

Re: Re: Jenom fikce?

Špatném thrilleru... To i Tom Clancy je lepší.

Ale jinak souhlas.

vita 12.5.2006 17:26

Re: Re: Re: Re: Jenom fikce?

Štolle, Štolle, normálka... se říkalo za nás.

Nekuřák 12.5.2006 17:13

Re: mnoho povyku pro n ic

Přesně. Na mně ty hysterické církevní výpady a exorcismy udělaly ten dojem, že asi Brown mimoděk nějak ťal do živého...když to té církvi a jejím hierarchům a advokátům tak vadí, třeba se někde strefil...

Kdyby měl pan Drápal všech pět pohromadě - nebo aspoň čtyři- , věděl by, že chápat doslovně bibli je nesmysl. Bible je výslednicí tolika přepisů, překladů, cenzur a takzvaných redakcí, že z původních pramenů zůstala jen nepatrná, zamlžená, zkreslená a překroucená torza.

Nekuřák 12.5.2006 16:55

Re: Nejen, že neexistuje žádný Bůh

:-)))))))))))))  Právě jsem si kvůli Vám nalil do klábosnice čaj !!!

Nekuřák 12.5.2006 16:38

Re: Nevěřte Danu Drápalovi

tuto naprosto klíčovou větu: ..."Rozvoj naší vědy, technologie a humanity se neudál díky křesťanství, ale NAVZDORY křesťanství"... podepisuji. Tmářství a zjevná zblblost pana Drápala patří do středověku. Ná kliku, že si může dnes hlásat co chce, aniž by byl nějakým jiným, -ještě pravějším- vykladačem odlišné -ještě správnější- verze víry, zlikvidován k ještě větší slávě církve.

Nekuřák 12.5.2006 15:53

Re: Boží trest na ně

Je mi pana Drápala upřímně líto, takový dogmatik, co si myslí, že on je ten pravý vykladač a posuzovatel, se jen tak nevidí. Nemůžu se zbavit pocitu, že  t a k t o  pojatá víra (v případě autora) má blízko k vymytému mozku a znemožňuje objektivní myšlení. Tak hluboce indoktrinován, připomíná koně s klapkami na očích..a tak dále. No nic, hlavně že už jemu podobní nemají tu moc jako za čarodějnických procesů, to už bychom dávno hořeli.

AK 12.5.2006 10:52

Re: Zajímavý názor

Ještě k té pravdě .

Co se týče porodnosti, ta data s ČR a Estonskem na chvostu jsem v mezích chvilky co jsem měl na webu nenašel. Ani mi není jasná metodika výpočtu toho poměru dětí na jednu ženu, protože, ve společnosti je přeci řada žen před svojí sobou plodnosti. Docela by mne zajímalo, kde to Dan Drápal našel.

Nicméně na webu je třeba CIA Factbook s tabulkou porodnosti na 1000 osob. Je fakt, že jsme 12. od zadu, za námi jsou ale Ukrajina, Rakousko, Itálie a třeba poslední Honk Kong. A o Rakousku, tím spíše o Ukrajině bych si netroufl říci, že jsou to ateistické země.

Osobně bych hledal důsledky toho úpadku spíše v sociálním systémy, nespravdlivém nastavení systému průběžného financování, prudkém růstu životní úrovně (máme se fakt dobře, kdo by to řekl) a snaze se mu vyrovnat, přechodu do systému "starej se sám o sebe". Transformace sice za Klause začala ale pak již jede samospádem... a plné změny začínají lidé pociťovat až tak v posledních pěti letech. Nerozhoduje, zda stát je schopen dát almužnu na jídlo, nebo ne, když běžná rodina musí nejprve zajistit střechu nad hlavou (což už stát nedokáže a nikdy nedokázal pořádně). Atd.

AK 12.5.2006 10:45

Zajímavý názor

Vážení, ten Danův článek je hlavně o vztahu k pravdě. Co se mne týče, je mi vcelku ukradený jaký pohádky se promítají v kině a pod. Já jsem si svou cestu vybral a je mi blíž Umučení Krista, než kdejaký apokryf. Jde mi ale spíš o ostatní: Pokud natočíte film o tom jak porážíme mimozemšťany - OK, o středozemi - O.K.. Každý ví, že je to fikce vědeckofantastická, či historická. Problém je, pokud někdo stvoří fikci s reálnými postavami, kterých si řada lidí váží, nebo je zajímají, udělá ji "pravdě-podobnou" a nezdůrazňuje, že se jedná o nehistorickou fikci.

Co kdyby někdo natočil film, v němž například TGM na konci života se sejde s Hitlerem, přiznal že byl celý židovským agentem a vnitřně "konvertuje" k národnímu socialismu a bude v něm vidět cestu pro Český národ. Je to fikce, že... Ale je to lež, jako věž. Neurazil by tento film mnohé?

Historické postavy se hodí spíš k hledání a k diskusi historické - laické i odborné. Ale taková diskuse je již na poli vědy a neměla by se odchylovat moc od pravdy. Obdobně můžeme diskutovat o motivech pro "Konečné řešení", o účasti různých osob i vrstev v Německu na tomto zločinu, o hloubce znalostí spojenců o tomto a jiných detailech. Ale nemůžeme ho popřít.

Stejně tak můžeme se přít o výklad různých Ježíšových slov, o jeho roli, o pravdivosti svědků jeho vzkříšení atd. Ale nelze popřít, že žil, že učil malou skupinu učedníků, že byl ukřižován, že v důsledku toho zemřel (Římani nebyli v tomto fušeři...) a byl pohřben. Že ihned na jeho učení a víře ve vzkříšení vznikla významná sekta křesťanů věřící v tu samou zprávu co mi. Za pár set let ještě za pronásledování měla v římské říši miliony a desítky milionů členů. Že se materiály o nichž se historici domnívají, že vznikli několik desítek let po jeho smrti  zmiňují o jeho vzkříšení a naopak nezmiňují o jeho milostném vztahu ke konkrétní ženě .

Jasně, i podřadný literát dnes napíše fikci o jakékoliv větší historické osobnosti. Je otázka zda tím víc ale pomůže čtenářům, nebo peněžence.

JM 12.5.2006 10:33

Re: Re: Probůh, kdo je pomlouván a zesměšňován?

já jenom že tu Bohyni tam IMHO musí - jak ostatně psala paní TZ - brát ortodoxní křesťan libovolné odrůdy jako docela solidní herezi ..

Loki_F 12.5.2006 10:24

Re: Daniel: Je mi lhostejné z čeho mě (ne)obviňujete. Tím, že o něčem prohlásite,

že to není pravda, jste nic nevyvrátil, pouze jste statuoval svůj názor, plynoucí z vaší víry a dalších spektů Vaší osobnosti. Chápu, že na tomto omezeném prostoru je nějaké dokazování problematické... Vás nemám důvod o čemkoli přesvědčovat.

Takže dohodněme se: Vy máte svůj názor a hodláte si jej nadále ponechat. S tím do,káži žít.

Já mám svůj názor a Vaše slova jej nijak neovlivnila, takže si jej také ponechám. Vy se s tím laskavě také smiřte.

Loki_F 12.5.2006 10:13

Re: Vašek. Již jsem se zorientoval v v sektě jíž patří srdce Drápalovo... {;-7

Z lgiky vztahu: diskutovaná (hloupá) kniha -> napadená církev (Opus Dei) = vycházeli katolíci, reakce katolického kněžíka s božími blesky v pěsti...

To co jsem tu původně postnul, byl komentář, nikoli výzva k diskusi s jurodivými křesťany.

Takže nikoli diskutovat nemáme o čem pane Vašku.

Diskuse s křesťanem o křesťanství je jako diskuse s dítětem o rodičovství...

Jan Daniel 12.5.2006 9:53

Re: Re: Re: OK: Jste jediným přispěvatelem (-kou), který(-á) se realisticky zamyslel(-a) nad příčinami klesající porodnosti.

Přechod od zemědělské k průmyslové společnosti bych za tak důležitý nepovažoval, ovšem státní penzijní systém je jeden z nejmocnějších faktorů, který byl zkoumán v řadě studií o porodnosti.

Jan Kubalčík 12.5.2006 9:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: V nove knize

Dobry den.

Nejen ze to zni neseriozne - je to neseriozni (a samozrejme libive, protoze lidove spojeni "filosoficke pindani o nicem" samozrejme hodne lidem zapada do jejich predstav - ktere jsou vsak utvareny moderni filosofii, ktera skutecne je pindanim o nicem, nebot odmita platnost principu sporu...). Dukaz samozrejme je opren o zcela adekvatni pojmy (at realne nebo zobecnujici) a pokud si myslite opak, doporucuji pred tak slozitou veci lepsi ontologickou prupravu. Exaktnich definic a overitelnych axiomu si zase muzete hodne uzit v radne noetice. Bez noetiky, logiky a ontologie se Vam tezko podari predlozene pochopit.

Jan Kubalcik

Jan Daniel 12.5.2006 9:47

Re: To Daniel: Teď jste tedy provedl klasický úkrok stranou...

Písmenka si zopakujte vy. Neobviňuji vás z lásky ke státnímu sociálnímu systému pouze jsem vyvrátil vaši myšlenku o přímé souvislosti mezi welfare state vedoucím k parazitismu a křesťanském "pomáhej bližnímu svému". Její neudržitelnost jste potvrdil tím, že jste nenabídl protiargumanety a schoval se za prázdné floskule o tezích a kozách. Osobně si s vámi také nemám co říci ale na úplné blbosti reagovat musím, to mi nedá.

GLOWi 12.5.2006 8:36

Hrozne cteni

To, co stoji za celou knihou, je touha Brownovy manzelky oslavit "silu zenstvi". Protoze Jezis byl muz, musela se patricne zduraznit role Marie Magdaleny. Proto cela teorie o MM a Jezisovych detech. Knihu jsem odlozil ve 2/3 otraveny. Liceni polopravd a nesmyslu jako historicke pravdy, jak je uvedeno na zacatku knihy mne znechutilo. Nehlede na zoufale napsane postavy. Ale proti gustu zadny disputat.

Akai 12.5.2006 8:02

Re: Re: Re: Pane Drápal, píšete

Samozřejmě že se jedná o stejného boha, jen nechápu, proč křesťanům povolil např, vepřové a židům ne ;-) Co z toho má ? ;-D

Antifeminista 12.5.2006 6:43

Re: Vy si fakt myslíte,

Vážená O.K., vy jste mne nepochopila. Nemám na mysli feminismus současný, ale feminismus od svého počátku. Pokud to hodně zjednoduším, tak vidíme že:

nevzdělaná žena, hodnotevě za velbloudem, nejčastěji v harému = primitivní způsob uvažování v etniku = nízký životní standard členů etnika = nízké náklady na výchovu dětí = dané etnikum se množí jako kobylky

vzdělaná žena, s rozhledem, i když toužící mít rodinu = vyšší standard společnosti = vyšší nákladny na výchovu = měně dětí = etnikum vymře

Tak to prostě je - koneckoců vy sama mi svým příspěvkem dáváte za pravdu. Naše současná civilizace je sopka, která zasype sama sebe.

Jirina Kokesova 12.5.2006 2:48

Pekne cteni

Kniha Sifra Mistra Leonarda je velice pekne a napinave cteni.  Doufam, ze se ten film urovni knihy aspon priblizi.  Kdyz ta kniha pred 3 lety vysla, tak si toho cirkev snad ani nevsimla, vsude bylo ticho po pesine.  Ted, kdyz ma prijit do kin ten film, tak se cirkev muze zblaznit.  Podle mne je to ze strany cirkve znacne prehnane.  Kdyby nechala knihu knihou a film filmem, tak by bylo porad ticho po pesine.  Kniha je fikce a film take.  Proc to cirkev dela?  Zvysuje tim zajem o Jezise a tedy i o cirkev jako takovou, hlavne u nevericich.  Takze cirkev te "urazlive" Brownovy knihy vlastne vyuziva ve svuj prospech.

Loki_F 12.5.2006 1:03

To Walter: Nepochybně, to souvisí se vzděláváním, nutností získat

kvalifikaci, znalost řemesla, obchodování, logistiky...

Kvalifikace (a hodnota duševního potenciálu) pro pomocnou sílu v zemědělské výrobě je vesměs nadbytečná. Stačí, že potřebné vědomosti má majitel půdy (farmy, hospodářství).

Loki_F 12.5.2006 0:55

To Daniel: Teď jste tedy provedl klasický úkrok stranou...

Je vidět že jako křesťan budete hájit své teze tak jak žijí ve Vašich představách, třeba i tímto klasickýcm - já o voze, Vy o koze...

Nehledě na to, že jsem netvrdil, že státní politika není paskvil, je Vaše sdělení zcela redundantní šum.

Také si zkuste zopakovat pismenka a možná zjistíte, že jsem nepsal nic o žádné teorii - komentář na to jaksi neposkytuje dost prostoru, obracel jsem se na OK, jejíž myšlenku jsem doplňoval. S Vámi si nemám co říci. Je mi líto. (Ale ne moc) };D

arnal 12.5.2006 0:38

mnoho povyku pro n ic

Knížky Dana Browna bych charakterizoval jako čtivé slátaniny. Víru a společenské hodnoty ohrožují tyto literární výtvory asi stejně jako knížky o Harrym Potterovi. Tím, že se k nim katolická církev vůbec vyjadřuje, může leda případně vzbudit v některých lidech dojem, že skutečně skrývá bůhvíjaká temná tajemství.

Ačkoli demografický vývoj evropské populace považuji za reálný problém, apokalyptický duch článku IMO vypovídá víc o autorovi než o stavu společnosti.

arnal 12.5.2006 0:15

Re: Re: Ježíš = třetina trojboha, která se coby všemocná nechala zasebevraždit, aby si mohla odpustiit jak lidi vyrobila

Borku, kde na vás člověk všude nenarazí!

Zajic 12.5.2006 0:02

Re: Probůh, kdo je pomlouván a zesměšňován?

Take si myslim to co vy. Kniha neni protinabozenska, pouze pise jiny pribeh nez oficialni verze cirkevni. Je to pribeh veselejsi, podava obraz "Krista" vice zlidsteneho. To ze spekuluje o tom, ze mel potomky, kteri prezili do dnesnich casu nikterak nesnizuje jeho velikost.  Me se kniha nelibi ( tedy i film) proto, ze je to snuska balabolu a polopravd. Cele je to zalozeno na jine knize, vysle v Francii, ktera neni fikci, ale snazi se tento pribeh "prokazovat jako realitu". Pritom rozborem jednotlivych trvrzeni vychazi, ze je to podfuk. Je to neco jako Danikenovy fantazie o mimozemstanech, jenze v nabozenskem rouchu. Pro lidi, kteri neznaji nic z historie a historickych faktech je to "zajimave". Pro odborniky jsou to blaboly. Pripomina mi to poutove atrakce, kde za par korun ukazuji "pravou morskou pannu", nebo "snezneho muze" a podobne. To ze kniha cerpa z publicity opravdoveho velkeho vedce a umelce 15 stoleti - Leonarda da Vinci, je opravdova urazka toho cloveka a jeho vynikajici prace. Pan Brown je typ vychcanka, ktery objevil, co bude zajimat "audienci" lidi dnesniho sveta - ignorantu bez opravdoveho vzdelani, ktere takova "senzace" upout a vytahne z kapes penizky. Ode mne nedostane pan Brown ani korunu za film.